Майстер клас з математики "Сім чудес України"

Про матеріал

Матеріал допоможе зробити урок цікавим і продуктивним. Кожен учень оволодіє не тільки матеріалом з предмета, але здобуде знання про нашу державу. Урок розроблено на основі інтеграції різних наук природничого циклу.

Перегляд файлу

Відділ освіти Овідіопольської райдержадміністрації

Роксоланівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

Майстер-клас з математики на тему

«Сім чудес України»

          (урок-екскурсія) 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   вчителя математики

                                                                                   Роксоланівської ЗОШ І-ІІІ ст.

 Горошко Ніни Федорівни

                                                                                    вищої категорії,

                                                                                    вчителя-методиста

 

 

 

 

 

 

с. Роксолани

2016 р.

План-конспект уроку математики                                «Сім чудес України»

 6 клас 

(урок-екскурсія)

Тема уроку.  Додавання та віднімання дробів з різними знаменниками

Мета: закріпити прийоми та навички додавання та віднімання дробів з різними знаменниками. Розвивати творчу та розумову активність учнів. Виховувати колективізм та самостійність , почуття прекрасного та любові до рідної країни.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Обладнання: інтерактивна дошка, презентації учнів, мікрофони, картки-завдання , кольорова крейда.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.  Мотивація уроку .

( на екрані слова: « Моя любов – Україна і математика» - вислів видатного українського математика М. Кравчука – великого патріота України - коротка біографія).

 - Ці слова – епіграф нашого уроку, бо урок наш – незвичайний – це урок - екскурсія  «Сім чудес  України», які ми відвідаємо та познайомимось з ними  разом з математикою, повторюючи та закріплюючи  наші знання про дії додавання та віднімання дробів з різними знаменниками.             
- Працювати ми будемо по групах.  Девіз нашого уроку такий:

   Думати – колективно,

Діяти – оперативно,
     Сперечатись доказово -
             Це для всіх – обов’язково !

- Нашій країні потрібні громадяни освідченні, творчі, активні, щоб своєю працею її прославляти, захищати, збагачувати. Тож постарайтеся бути зосередженими, уважними та активними на уроці. Розпочинаємо нашу екскурсію.

 

II. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

  • Щоб познайомитися з чудом  І спочатку перевіримо домашнє завдання. Прошу учнів з кожної групи доповісти про отримані відповіді до завдань.
  1. Чудо І. Києво- Печерська Лавра ( виступ учня )

   

         Києво-Печерська Лавра - православний монастир, заснований у 1051 році монахами Антонієм і Феодосієм у печерах біля літньої княжої резиденції Брестові поблизу Києва. В ХІ столітті монастир став центром розповсюдження і затвердження християнства в Київській Русі. У ХІІ столітті монастир отримав статус «Лаври» – головного великого монастиря.

1. Інтерактивна гра «Мікрофон»

- Екскурсія продовжується і перепусткою до чуда II буде інтерактивна гра «Мікрофон»

1. Як називається числа при додаванні?

2. Як додати дроби з однаковими знаменниками?

3. Як додати дроби з різними знаменниками?

4. Яке число є найменшим  спільним знаменником дробів?

5. Як додати мішані числа?

6. Які властивості додавання?

7. Як знайти невідомий доданок?

8. Як відняти дроби з різними знаменниками?

9. Як відняти мішані числа?

10. Як знайти невідоме зменшуване?

11. Як знайти невідомий від’ємник?

12. На що потрібно звернути увагу при отриманні результату?

2. Чудо II. Софія Київська  ( виступ учня )

   

Софія Київська. Софійський собор - всесвітньо відома пам'ятка архітектури і монументального живопису ХI століття. Заснування собору згадується в літописах як під 1017р., так і під 1037 р. Будівничим Cв. Софії літописці називають великого київського князя Ярослава Мудрого.

IIІ. Розв’язування вправ.

1. Робота біля дошки.

- А тепер знову в дорогу. Щоб дізнатися про чудо III, потрібно розв’язати завдання на картках - приклади на додавання та віднімання дробів.

(від кожної групи по 1 учню розв’язують завдання біля дошки, а решта на місці працюють группою).

№1

1)                               2)  

№2

1)                          2)   2

№3

1) 5                       2)   20

 

- Наша екскурсія продовжується і ми наближаємось до чуда III.

3. Чудо III. Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець (виступ учня)

Розташований в Кам'янці-Подільському Хмельницької області. Невід'ємною частиною Старого міста, його перлиною, є Стара фортеця, яка стала візитною карткою Кам'янця-Подільського, його символом.

 

2. Самостійна робота в групах. Інтерактивна гра «Навчаючи – вчусь!»

- Рушаймо далі. Перепусткою до наступного чуда буде інтерактивна гра «Навчаючи – вчусь!»  (самостійно в групах учні розв’язують рівняння на картках і по підручнику).

1                                 2                                   3                               

1)  Х += ;              1)  у + 2= 6             1)316(1)

2) 289(1)               2)310(2)                  2) 10    у = 7

(відмітити роботу учнів  в групах)

- Подорожуючи ми наблизились до наступного чуда України. Давайте познайомимось з чудом IV

4. Чудо IV Хотинська фортеця ( виступ учня).

   

Сьогодні на території Хотинської фортеці створено Державний історико-архітектурний  заповідник.  Тут полюбляють проводити свята козацької звитяги та знімати фільми. 

- Перш ніж екскурсія продовжиться, зробимо невеличку паузу.

Фізкультхвилинка:

                                                  І направо, і наліво,

 Щоб нічого не боліло.

        Один і два, три і чотири —

                                                  Набираємося сили.

        Нахилились, повернулись,

        До товариша всміхнулись

 

- Ми сьогодні знайомимося з самими чудовими місцями України, їх 7.  7- це число дуже поширене: веселка налічує сім кольорів, сузір’я Великої  Ведмедиці  складається з семи зірок, тиждень має  7 днів, 7 нот. З цим числом пов’язано  багато  приказок та прислів’їв. Давайте пригадаємо їх (учні наводять приклади).

  1. Сім раз відміряй, один раз відріж.
  2. Один з сошкою, а семеро з ложкою.
  3. Семеро одного не чекають.
  4. Сім п’ятниць на тиждень.
  5. Сім потів зійшло.
  6. Сім футів під килем.
  7. Сім верств до небес.
  8. На семи вітрах.
  9. За сімома замками і інші.

5. Чудо V Національний дендрологічний парк «Софіївка» (презентація учня)

   sofiivka  

Уманський парк "Софіївка" є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця XVIII – початку XIX сторіч. Парк розкинувся на площі 154,7 гектарів на узбіччі старовинного міста Умань Черкаської області...  Заснований парк у 1796 році багатим польським магнатом Станіславом Потоцьким на честь своєї дружини красуні-гречанки Софії, і був подарований їй в день її янгола у травні 1802 року.

3. Робота в групах. Розв*язування задач ( практичного змісту)

- Ми рушаємо далі і щоб познайомитись з чудом VI  нам потрібно розв’язати задачу (учні  працюють групами з завданнями на картках)

      №1                                      

№2                                                                  

№3

Довжина ділянки прямокутної форми 8м, а ширина на 2м менша. Знайти її.              

Одна з сторін трикутника 4м, а   друга на 2м більша,  а третя на  1м менша від другої. Знайти його сторони.

Ширина городу 20м, а довжина на 4м менша. Знайти довжину огорожі.

 

(підвести підсумок роботи в групах)

6. Чудо VI – Національний заповідник – острів «Хортиця» (виступ учня)

   map

 

%D1%85%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%86%D1%8F-%D0%BE%D0%B7%D0%B5%D1%80%D0%BE   %D1%85%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%86%D1%8F-%D0%BA%D1%83%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B8

Острів «Хортиця» є найбільшим островом на Дніпрі, унікальність якого в рідкісному поєднанні на одній території різноманітних природних комплексів – цілинних степів, байрачних та плавневих лісів, наскальної рослинності, рідкісних та зникаючих видів рослин, пам’яток геології...

 

ІV. Домашнє завдання.

- Рушаємо далі по самих чудових місцях України і щоб дізнатись про чудо VI спочатку запишемо завдання додому:

1) Повторити §8

2)Зробити №317(1,3) №31, №322 – скласти рівняння

I групі зробити завдання 1 з перших двох номерів

3) Дізнатись про інші чудові місця

7. Чудо   VII «Херсонес Таврійський» (виступ учня)

  

      Місто Херсонес було засноване древньогрецькими колоністами більше ніж 2500 років тому на південному заході Криму. Нині його руїни - одна з найвизначніших пам'яток Севастополя.

1(12)      1(13)       1(15)

V. Підсумок уроку

- Наша екскурсія завершилась і підведемо підсумок нашої роботи.

1) Відмітити як учні працювали в групах .

2) Які були недоліки у роботі.

3) Оцінити роботу.

4)Запитати учнів про враження від уроку і їх побажання на дальше.

5) Побажання учням :        

Бажаю математику

       Вам вчити добре й далі

          Так щоб могли одержати

 Ви – золоті медалі.

 

Наш урок – екскурсія завершено. До побачення вам.

Рекомендації :

  • Зробити  уроки  справжньою  школою  духовності  та  творчості.
  • Налагодити  тісну  співпрацю  між  учителем  та  учнем.
  • Навчити  учнів  самостійно  здобувати  знання,  творчо  мислити  і  без страху  підходити  до  вирішення  будь-якої  життєвої  ситуації.
  • Формувати  творчу  особистість,  розвивати  індивідуальні  здібності  і  талант.
  • Сприяти  підвищенню  інтересу  до  предмету  та  мотивації  навчання.
  • Виховати  національно  свідомого,  освіченого,  цивілізованого  громадянина  України.
  • Створити  в  класі  творчу  атмосферу.
  • Виявити  здібності  учнів,  розвивати  їх  якомога  повніше.
  • Формувати  вміння  ставити  мету  і  досягати  її.
  • Формувати  вміння  правильно  і  образно  висловлювати  власну  думку.
  • Навчити  дитину  бачити  прекрасне,  тонко  сприймати  навколишній світ.
  • Забезпечити  умови  для  розвитку  інтелектуальних  та  особистісних якостей  учнів,  їхніх  творчих  та  комунікативних  якостей,  здібностей до  самоосвіти,  саморозвитку  і  самореалізації;
  • Проявляти  та  реалізовувати  можливості  учня  відповідно  до  його рівня  підготовки,  здібностей,  індивідуальних  особливостей.
  • Навчальний процес побудувати на виконання рекомендацій  МОН України, Департаменту Одеської облдержадміністрації, ООІУВ, відділу освіти та КУ «ОРМК»;
  • педагогічну діяльність вчителів спрямувати на виконання нового Державного стандарту базової і повної середньої освіти;
  • активізувати творчий потенціал вчителів по вдосконаленню і підвищенню професійної компетентності щодо створення системи навчання по сприянню максимального розвитку особистості школяра;
  • сприяти впровадженню інноваційних технологій та підходів до навчання школярів;
  • розвивати професійну компетентність кожного педагога, формувати вміння не лише сприймати інновації, а й творчо їх реалізувати в практичній діяльності;
  • розвивати сучасний стиль педагогічного мислення, формувати у педагогів  вміння щодо самоаналізу, самовираження, самоствердження та саморозвитку власної професійної діяльності;
  • використовувати можливості  школи з підвищення педагогічної майстерності, вдосконалювати викладання  математики з використанням ІКТ;
  • формувати навички молодих та малодосвідчених вчителів до самоосвіти та самовдосконалення;
  • формувати навички роботи вчителя з обдарованими учнями;
  •                   удосконалювати форми надання методичної допомоги учителям, надавати консультації по розробки методичних рекомендацій, дидактичних матеріалів, посібників з питань викладання окремих тем навчальної Програми, саморобних математичних таблиць, геометричних моделей.
docx
Додав(-ла)
Ніна Горошко
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
18 травня 2018
Переглядів
1737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку