План-конспект " Викладання предметів за висотою в порядку зростання. Орієнтування в часі(доба). Ознайомлення з числом і цифрою 0."

Про матеріал

Тема : Викладання предметів за висотою в порядку зростання. Орієнтування в часі(доба). Ознайомлення з числом і цифрою 0. Конспект заняття для старшої групи ДНЗ

Перегляд файлу

Тема : Викладання предметів за висотою в порядку зростання. Орієнтування в часі(доба). Ознайомлення з числом і цифрою 0.

Мета: ознайомити дітей із поняттям високий, низький; вчити дітей виставляти предмети за висотою в порядку зростання; формувати навички орієнтування в часі, вправляти у розрізненні і називанні частин доби: ранок, день, вечір, ніч; ознайомити дітей з числом і цифрою 0;  розвивати у дітей бажання та любов до навчання; виховувати доброзичливі стосунки в колективі.

Демонстраційний матеріал: цифра 0, фігури будинків різних за висотою, ляльки 3 дівчат із різним ростом, гілка з листочками, картинки з частинами доби.

Роздавальний матеріал: нитка, контури цифри 0, палички.

Активізація словника: високий, низький, ранок, день, вечір, ніч, цифра 0.

Хід заняття

Викладання предметів за висотою в порядку зростання.

Діти, до нас в гості прийшли три дівчинки: Іринка, Оленка та Оксанка. Вони просять допомогти їм знайти свої будинки. Для того, щоб ми їм допомогли, нам потрібно викласти будинки, які тут стоять від найнижчого до найвищого.

 Який найнижчий? Викладаємо. Який найнижчий з тих, що залишились? І  залишився найвищий,  викладаємо теж.

Молодці діти, тепер назвемо їх за висотою. Найнижчий будинок, вищий і найвищий будинок. А зараз відведемо дівчаток до своїх будинків: Оленка найнижча  — до найнижчого будинку. А хто з дівчат нижчий: Іринка чи Оксанка?

Правильно, Оксанка нижча – відводимо до нижчого будинку з тих, що залишись, і найвища Іринка – відведемо до найвищого  будинку.

Молодці, діти, ви гарно справились із завданням. Дівчатка вам дуже дякують за допомогу!

Орієнтування в часі.

Зараз вам дівчатка, яким ми знайшли будиночки, розкажуть про свій день.

Ми поділимось на 4 команди. У кожної команди на столі є картинки, де показано що роблять дівчатка протягом дня, вони починають розповідати, а та команда, яка має картинку, що стосується дій, які ми робимо протягом дня наступними, викладає свою картинку і кладе її праворуч від першої. Виграє той, хто першим викладе всі картинки.

«Ми встали, прибрали свої ліжка. Ми вмилися….».

Молодці, діти!

  • А що ви робите зранку? А коли ви спите? А коли снідаєте? Що ви робите вдень? Коли на небі світять зорі?

Дидактична гра «Так чи не так»

Якщо я щось скажу неправильно, то ви повинні мене виправити і сказати «це не так».

  • Ввечері яскраво світить сонечко
  • Вдень ми снідаємо
  • Вночі світять зорі і місяць
  • Зранку ми обідаємо
  • Зранку ми лягаємо спати

Фізкультхвилинка

Раз – підняти руки вгору,
Два – нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Три - чотири – прямо стати,
Будем знову починати.

 

Ознайомлення з числом і цифрою 0

Діти, у нас є гілочка дерева, на ній ростуть 4 листочки, раптом подув вітер і 2 листочки впали на землю. Скільки листочків залишилось? Правильно, 2.

Вітер подув ще раз і ще два листочки впали з гілочки. Скільки листочків залишилось на дереві? (нічого не залишилось). Так, правильно, нічого . Отже, відсутність множин ми називаємо нулем.

 

 

Нуль дуже схожий
На буквочку «О»,
Він означає —
«Ніскільки», «ніщо».

Викладіть нуль з нитки, яка є у вас на столах.

Відгадайте загадку:

При дорозі — дві кульбабки
У пухнастих білих шапках.
Налетів вітерець,
Шапки здув, пустунець!

— Скільки ще кульбабок у пухнастих шапочках? (нуль)

А зараз пограємо з вами, я даю вам запитання, а ви швиденько відповідаєте.

 Гра «Будь уважний».
— Скільки лапок у котів? (Чотири.)
— Скільки в песика хвостів? (Один.)
— Скільки вушок у зайців? (Два.)
— Скільки пальців на руці? (П’ять.)
— Скільки крил є у лисиці? (Нуль.)
— Скільки лапок у синиці? (Нуль, бо в синиці ніжки, а не лапки.)
— Скільки жаб літає в небі? (Нуль, бо жаби не літають.)
— Скільки хвостиків у тебе? (Жарт.)

  Молодці, ви чудово справились!

Зараз для вас ще одне завдання:

Було у Галини
Сім ягід малини.
Шість вона з’їла,
Одну загубила.

— Порахуйте, скільки в дівчинки залишилось ягід. Викладіть стільки паличок, скільки ягід було спочатку.
— Що треба зробити далі? (Відкласти 6, які вона з’їла.)
— А далі? (Одну загубила, тож треба відкласти 1.)
— Що залишилося? (Нічого, жодної ягоди, отже, 0).

Дуже добре! Молодці, діти!

Підсумок заняття:

  • Михайло, Роман і Андрій вийдіть, будь ласка, на середину. Діти, хто з хлопчиків найвищий? А хто найнижчий? Хто вищий: Роман чи Андрій?
  •  Що ми робимо зранку? Яка частина доби, коли світять зорі?
  • Яке ми сьогодні число вивчили? Що воно означає? Послухайте про нуль віршик.

Десь сорока два смачненькі
Бублички дістала.
Трійко діточок маленьких
Ними частувала:
— Це тобі один, ти слухняний син!
— Це тобі один, ти розумний син!
— Третій сину, розбишако, Ледацюго, забіяко!
Ти одержиш нулика — Дірочку від бублика!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яценко Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Губчук Іра
Додано
18 травня 2018
Переглядів
7498
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку