Майстер-клас. Презентація досвіду роботи з проблеми «Дидактичні ігри як один із засобів формування предметних компетентностей на уроках української мови та літературного читання в початковій школі».
Острівчанський заклад загальної середньої освіти
Вчитель початкових класів
Гончаренко Людмила Петрівна
Майстер-клас з використання дидактичних ігор
на уроках української мови в початкових класах(Слайд 1)
Мета майстер-класу: презентація досвіду роботи з проблеми «Дидактичні ігри як один із засобів формування предметних компетентностей на уроках української мови та літературного читання в початковій школі».(Слайд 2)
Ідея майстер-класу:
Вважаю, що одним з найперспективніших шляхів виховання активних учнів, озброєння їх необхідними вміннями і навичками, є впровадження активних форм і методів навчання, серед яких провідне місце займають дидактичні ігри.
Завдання майстер-класу: (Слайд 3)
Обладнання: картки з малюнками, опорні завдання для кожної групи, роздатковий матеріал.
Хід майстер-класу
Вступне слово.
Кожний урок української мови та читання – складна, цілісна, динамічна система змісту навчального матеріалу й організації роботи з ним, яка насамперед спрямовується на засвоєння матеріалу, зазначеного в темі уроку. Від вчителя початкових класів значною мірою залежить,чи полюблять діти це навчання. Тому, учитель повинен слідкувати, щоб процес навчання не перетворився на механічне складання букв, складів, слів чи речень, виконання вправ, читання та переказування. А підібрати такі види роботи, які б пробудили у дітей вогник допитливості і цікавості.
Пропоную Вашій увазі ряд дидактичних ігор на уроці української мови з вивчення теми «Прикметник».
- Сьогодні ми вирушимо у захоплюючу подорож на повітряних кулях. (Слайд 4)
Об’єднання учасників у групи, для подальшої роботи.
Щоб розпочати нашу роботу, нам треба об’єднатися в групи. І допоможуть нам це зробити ось такі квіти. Оберіть квітку і займіть своє місце у групі, відповідно до її кольору. Вперед до пригод!(Слайд 5)
Взяли квіти кольорові,
Міцно їх тримаємо,
І всі разом в подорож вирушаємо.
Молодці!. Ви всі дуже швидко об’єдналися у групи, тож час виконувати завдання. Кожна група отримає своє завдання, на виконання якого у вас буде 3 хвилини.(Слайд 6)
Завдання для учасників 1 групи,які подорожують на синій повітряній кулі.
1. Дидактична гра «Шифрувальник».(Слайд 7)
- Перед вами зашифровані слова. Щоб їх розшифрувати, потрібно перекласти букви чи склади місцями, щоб утворилися слова – назви перелітних птахів.( Ластівка, лелека, шпак, жайворонок, соловей).
(Слайд 8)
Завдання для учасників 2 групи,які подорожують на жовтій повітряній кулі.
2. Дидактична гра «Прикметник загубився».(Слайд 9)
Ваше завдання прочитати і вставити пропущені за змістом прикметники.
Ось і прилетіла на крилах ….. вітру весна. Розквітли …. квіти. Дзвінко заспівали …. пісню струмки. Поспішають до рідних домівок …. птахи. Світить …… сонечко . Небо стає ….. . . Тане …….. сніг. Ось яка вона ….. весна!
(Слайд 10)
Завдання для учасників 3 групи,які подорожують на червоній повітряній кулі. (Слайд 11)
Ось прийшла весна-красна,
Людям радість принесла.
Зацвіли квіти
І зраділи сонцю діти.
А які там квіти
Відгадайте, любі діти!
3. Дидактична гра «Впізнай квітку за ознаками». (Слайд 12)
Вчитель: Вам потрібно впізнати весняні квіти за описом.
(Слайд 13)
Перевірка виконання завдань.
Час на виконання завдань вийшов. Давайте перевіримо, як ви справилися із своїми завданнями і продовжимо нашу роботу.
Запрошую 1 групу, яка подорожує на синій повітряній кулі назвати назви птахів, які вони зуміли віднайти.(Слайд 14)
Учасники називають назви птахів.
Молодці!(Слайд 15)
- А тепер для вас наступне завдання. Вам потрібно із цих слів, що утворилися, за допомогою підказки скласти нове слово-іменник.
4. Дидактична гра«Збери слово».(Слайд 16)
У небі над нами птахи пролітали,
А ви здогадайтесь, як кожного звали.
Несли ті птахи нам від когось привіт.
Ім’я ви його прочитайте як слід:
Позичте ті букви у птахів пернатих.
Неважко це кожному з вас розгадати.
Учасники читають назви птахів, розшифровують слово (весна). ВЕСНА
Запрошую 2 групу, яка подорожує на жовтій повітряній кулі прочитати доповнений прикметниками текст.(Слайд 17)
Зразок тексту, доповненого прикметниками.
Ось і прилетіла на крилах теплого вітру весна. Розквітли яскраві(перші) квіти. Дзвінко заспівали весняну (дзюркотливу) пісню струмки. Поспішають до рідних домівок перелітні птахи. Світить яскраве сонечко. Небо стає чистим (синім). Тане останній сніг. Ось яка вона справжня весна!
Гарна робота. Дякую за хорошу весняну розповідь.
Запрошую 3 групу, яка подорожує на червоній повітряній кулі назвати назви квітів, які їм вдалося відгадати.
- Всі слова- назви весняних квітів перетворилися на головоломку. Щоб розв’язати її і прочитати утворене слово, потрібно підібрати пропущені голосні звуки. Тоді ми дізнаємося, яку загальну назву мають ці квіти. (кросворд).(Слайд 18)
5. Кросворд «Первоцвіти»
Учасники групи читають назви весняних квітів, вписують пропущені голосні букви і записують слово, що утворилося - первоцвіти.(Слайд 19)
6. Малюнковий диктант.
Зараз ми з вами напишемо малюнковий диктант. Я буду показувати вам малюнок, а вам потрібно впізнати квітку і записати це слово в зошит. (ілюстрації квітів)
Рефлексія.(Слайд 20)
Із якою весняною квіткою ви себе асоціюєте і чому?
Я схожа на кульбабку, бо я , як і вона, ніжна, легка, рухлива…
Вчитель.(Слайд 21)
-Дякую всім учасникам за співпрацю і співтворчість!
Сподіваюсь, що наша зустріч стала для вас корисною,викликала позитивні емоції, надихнула вас на нові ідеї, думки, фантазії.
Бажаю всім творчої наснаги, натхнення, віри в свої сили і можливості.