Застосування інтернет технології QR-кодів
в освітньому процесі
МЕТА:
- популяризувати досвід роботи щодо застосування інтернет-
технологій QR-код
Завдання:
- з’ясувати, що таке QR-код ;
- познайомитися з різними інтернет-сервісами для створення QR-коду;
- навчитися створювати QR-код;
- зрозуміти, як можна використати QR-код в освітньому процесі;
- формувати вміння командної взаємодії.
Очікуванні результати:
- урізноманітнювати роботу учнів на уроці, використовуючи Інтернет-технології;
- закріпити в учасників навчально-виховного процесу навики критично мислити, аналізувати та оцінювати інформацію;
- розвивати в учнів конкурентоспроможність та лідерські якості.
ПЛАН
3) Переваги та недоліки QR-кодів.
Рефлексія (дискусія за результатами діяльності).
Напевно вам не раз доводилося бачити картинки, на яких зображені чорні квадрати, що складаються з безлічі маленьких квадратів і рисок, розміщені в білому квадраті. Де ви їх зустрічали?
Учасники висловлюють свої думки
Зображення з чорними квадратиками присутні на: касових чеках, квитках, табличках в музеях і в метро, меню кафе і ресторанів, на етикетках і на багатьох інших предмет. Ці квадрати ні що інше, як QR-коди. QR код - це двомірний штрих-код (або бар-код), що надає інформацію для її швидкого розпізнавання за допомогою камери на мобільному телефоні. Абревіатура QR походить від англійської фрази Quick Response, що можна перевести як швидкий відгук. QR-код виник в 1994 році. Тоді фахівці фірми Denso-Wave (Японія) придумали особливий метод шифрування, який дозволяв кодувати різні файли. Обсяг інформації був обмежений 4296 символами або 7089 цифрами.
Спочатку коди використовувалися в автомобільній промисловості. Вони потрібні були для швидкого обліку інформації про виробництво та реалізацію автомобілів. Велика місткість інформації та швидке зчитування веб-камерою дало широке використання.
Максимальна кількість символів, які поміщаються в один QR-код:
- цифри – 7089;
- цифри і букви (включаючи кирилицю) – 4296;
- двійковий код – 2953 байт;
- ієрогліфи – 1817.
Чим же можуть бути корисними QR-коди для викладачів?
Учасники висловлюють свої думки
Що кодувати?
Учасники висловлюють свої думки
Це може бути відео з YouTube, локація на Google картах, профіль в соцмережах, телефонний номер або e-mail. Словом все, що можна відправити поштою або через соціальні мережі. QR-коди дозволяють прикріпити до будь-якої поверхні: стіни, аркушу паперу, футболки, чашки тощо. Як застосовувати у навчанні?
Учасники висловлюють свої думки
(про можливості використання смартфону )
Практичне завдання: слайд 7.Считати QR
Переваги та недоліки QR-кодів
Практична частина
1. Створення QR-коду
Для створення власного QR-коду знадобляться тільки Інтернет, принтер і камера. Серед українських та україномовних ресурсів для створення QR-кодів слід виділити http://ua.qr-code-generator.com, http://qrcodes.com.ua/ , http://www.qr-code.com.ua. Якщо бажаєте скористатися альтернативними варіантами, введіть в рядку адреси вашого браузера таку умову пошуку: “створити QR-код“.
Алгоритм створення QR-коду
Учасники створюють власні QR-коду ( візитка)
Ведучий. Як зчитувати?
Для зчитування інформації з QR-коду потрібні смартфон чи планшет з камерою і спеціальне програмне забезпечення, що поширються безкоштовно через інтернет. Обирають програму для свого типу операційної системи.
Для Android
Google Goggles, QuickMark, Barcode Scanner, Barcode2file, QR Droid, NeoReader, ixMAT Scanner, 2D-Kod, Elinext UPC, I-Nigma, Viber (вбудовано як опція в меню);
Для Apple iOS
Scan, RedLaser, QR Reader for iPhone, Bakodo — Barcode Scanner and QR Bar Code Reader, AT&T Code Scanner, Elinext UPC;
Для Windows
Mobile QuickMark, I-Nigma і т. ін.
Щоб усі учні мали можливість працювати з QR-кодом на уроці, потрібно попередити їх, аби вони завантажили на смартфон програму (мобільний додаток) для сканування коду
Для розміщення контактної інформації на візитній картці викладача, адміністрації навчального закладу, на бейджиках учасників конференцій (семінарів).
2.Використання у практичній роботі
Рефлексія
Побажання учасникам