Майстер-клас "Застосування інтернет технології QR-кодів в освітньому процесі"

Про матеріал
Матеріал визначає актуальність застосування інтернет-технології QR-кодів в освітньому процесі. Пропонується алгоритм створення QR-кодів та рекомендації використання у практичній роботі
Перегляд файлу

Застосування інтернет технології QR-кодів

 в освітньому процесі

          МЕТА:

               - популяризувати досвід роботи щодо застосування інтернет-           

                  технологій   QR-код

  •  підвищити рівень компетентності вчителів із питання         використання їх в освітньому процесі;
  • допомогти педагогам активізувати власний творчий потенціал.

Завдання:

-         зясувати, що таке QR-код ;

-         познайомитися з різними інтернет-сервісами для створення QR-коду;

-         навчитися створювати QR-код;

-         зрозуміти, як можна використати QR-код в освітньому процесі;

-         формувати вміння командної взаємодії.

 

Очікуванні результати:

-         урізноманітнювати роботу учнів на уроці, використовуючи Інтернет-технології;

-         закріпити в учасників навчально-виховного процесу навики критично мислити, аналізувати та оцінювати інформацію;

-         розвивати в учнів конкурентоспроможність та лідерські якості.

 

ПЛАН

  1. Теоретична частина
  1. Вступ. QR-код.     
  2.  QR-код в освітньому процесі

     3) Переваги та недоліки QR-кодів. 

  1. Практична частина   
  1. Ознайомлення з інтернет-сервісом та створення власних QR-кодів. 
  2.  Використання у практичній роботі

 Рефлексія (дискусія за результатами діяльності). 

 

 

        Напевно вам не раз доводилося бачити картинки, на яких зображені чорні квадрати, що складаються з безлічі маленьких квадратів і рисок, розміщені в білому квадраті. Де ви їх зустрічали?

Учасники висловлюють свої думки

 Зображення з чорними квадратиками присутні на: касових чеках, квитках, табличках в музеях і в метро, меню кафе і ресторанів, на етикетках і на багатьох інших предмет. Ці квадрати ні що інше, як QR-коди. QR код - це двомірний штрих-код (або бар-код), що надає інформацію для її швидкого розпізнавання за допомогою камери на мобільному телефоні. Абревіатура QR походить від англійської фрази Quick Response, що можна перевести як швидкий відгук. QR-код виник в 1994 році. Тоді фахівці фірми Denso-Wave (Японія) придумали особливий метод шифрування, який дозволяв кодувати різні файли. Обсяг інформації був обмежений 4296 символами або 7089 цифрами.

       Спочатку коди використовувалися в автомобільній промисловості. Вони потрібні були для швидкого обліку інформації про виробництво та реалізацію автомобілів. Велика місткість інформації та швидке зчитування веб-камерою дало широке використання.

Максимальна кількість символів, які поміщаються в один QR-код:

- цифри – 7089;

- цифри і букви (включаючи кирилицю) – 4296;

- двійковий код – 2953 байт;

- ієрогліфи – 1817.

Чим же можуть бути корисними QR-коди для викладачів?

Учасники висловлюють свої думки

Що кодувати?

Учасники висловлюють свої думки

Це може бути відео з YouTube, локація на Google картах, профіль в соцмережах, телефонний номер або e-mail. Словом все, що можна відправити поштою або через соціальні мережі. QR-коди дозволяють прикріпити до будь-якої поверхні: стіни, аркушу паперу, футболки, чашки тощо. Як застосовувати у навчанні?

Учасники висловлюють свої думки

(про можливості використання смартфону )

Практичне завдання: слайд 7.Считати  QR

  • При супроводі уроку презентацією можна забезпечити слухачів роздатковим матеріалом з QR-кодами для доступу до цікавих додатків (гіперпосилання на мультимедійні джерела та ресурси: відео-, аудіо-додатки, сайти, анімації, електронні навчальні видання, бібліотеки та ін.).
  • Для розміщення на обкладинках навчально-методичної літератури довідкового матеріалу, відомостей про автора, видавництво або будь-якої додаткової інформації;
  • Для використання в системі каталогів бібліотеки навчального закладу;
  • Для розміщення розкладу занять, результатів навчального процесу тощо.
  • Як додаток до навчального об’єкту – QR-коди можна розміщувати на частинах механізмів, електричних схемах, анатомічних об'єктах. Наприклад, розміщені на географічних картах QR-коди можуть містити стислі відомості про культуру та історію окремих народів, інформацію про столиці країн світу або інші дані; розміщені на періодичній системі елементів QR-коди можуть містити фізичні та хімічні властивості елементів; розміщені на лабораторному (демонстраційному) обладнанні QR-коди можуть мати гіперпосилання на віртуальну лабораторію або контрольні запитання до самостійного опрацювання.
  • QR-коди можуть використовуватися у музеях навчальних закладів, тим самим розширюючи експозицію не тільки поясненнями, але й додатковими матеріалами на зразок міні-фільму або навіть гри за мотивами виставки.
  • Для використання в контрольних завданнях для закріплення пройденого (вивченого) матеріалу. На кожному білеті з контрольним завданням можна розмістити надрукований QR-код з правильними відповідями або підказкою з алгоритмом розв’язання задачі. Учні будуть намагатися отримати власну відповідь, перш ніж переглянуть правильну.
  • Захована підказка. Вчитель може закодувати власні підказки, а потім роздрукувати отриманий QR-код разом із завданням. Кожен, кому знадобиться консультація по темі, отримає її в будь-якому зручному місці, просто зчитавши код.
  • У навчальній грі-квест із завданнями у QR-кодах; QR Treasure Hunt Generator автоматично створює QR-вікторину із запропонованих питань. Потім роздруковані QR-коди можна розмістити в кабінеті або по всьому подвір’ю. Учні, можливо, підтягнуть не тільки знання, а й свою фізичну підготовку
  • В освітніх кросвордах;
  • За тим же принципом можна організувати екскурсію по школі. В кабінеті (коридорах, бібліотеці, в інших приміщеннях) потрібно розмістити роздрукований QR-код з посиланням на відео, аудіо або цілий фотоальбом.
  • Учні можуть створювати свої портфоліо або анотації на прочитані книги та навчально-методичну літературу за досліджуваною темою й розміщувати їх на сайті в QR-кодах;
  •         Для розміщення контактної інформації на візитній картці викладача, адміністрації навчального закладу, на бейджиках учасників конференцій (семінарів).

 

 

 

              Переваги та недоліки QR-кодів

 

 

Практична частина

1. Створення QR-коду

Для створення власного QR-коду знадобляться тільки Інтернет, принтер і камера. Серед українських та україномовних ресурсів для створення QR-кодів слід виділити http://ua.qr-code-generator.com, http://qrcodes.com.ua/ , http://www.qr-code.com.ua. Якщо бажаєте скористатися альтернативними варіантами, введіть в рядку адреси вашого браузера таку умову пошуку: “створити QR-код“.

Алгоритм створення QR-коду

  1. Вирішити, яку інформацію слід закодувати — текст чи посилання на URL веб-сторінки тощо.
  2. Написати потрібний текст у фреймі для коду­вання.
  3. Виконати за потреби налаштування щодо ди­зайну коду: вибрати розмір, колір, фон, форму.
  4. Натиснути на кнопку «Створити код».
  5. Зберегти зображення QR-коду: як зображення у форматі gif, jpg, png, або отримати HTML- код для розміщення на сайті або в блозі.

Учасники створюють власні QR-коду  ( візитка)

Ведучий.   Як зчитувати?

Для зчитування інформації з QR-коду потріб­ні смартфон чи планшет з камерою і спеціальне програмне забезпечення, що поширються безко­штовно через інтернет. Обирають програму для свого типу операційної системи.

Для Android

Google Goggles, QuickMark, Barcode Scanner, Barcode2file, QR Droid, NeoReader, ixMAT Scanner, 2D-Kod, Elinext UPC, I-Nigma, Viber (вбудовано як опція в меню);

Для Apple iOS

Scan, RedLaser, QR Reader for iPhone, Bakodo — Barcode Scanner and QR Bar Code Reader, AT&T Code Scanner, Elinext UPC;

Для Windows

Mobile QuickMark, I-Nigma і т. ін.

Щоб усі учні мали можливість працювати з QR-кодом на уроці, потрібно попередити їх, аби вони завантажили на смартфон програму (мобіль­ний додаток) для сканування коду

        Для розміщення контактної інформації на візитній картці викладача, адміністрації навчального закладу, на бейджиках учасників конференцій (семінарів).

2.Використання у практичній роботі

 

Рефлексія

 

Побажання учасникам

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шеховець Марія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лукіянова Елла Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
9 січня 2020
Переглядів
4012
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку