Медіапрезентація з інтегрованого курсу "Мистецтво" до теми "Шедеври Північного Відродження"

Про матеріал
Медіапрезентація про Півні́чне Відро́дження, як культурний рух та мистецьку епоху у північноєвропейських країнах в останнє десятиріччя XV століття та першу чверть XVI століття. Німеччина, Нідерланди, Франція та Англія представлені у матеріалі мистецькими шедеврами, що чарують та надихають до творчості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шедеври Північного Відродження

Номер слайду 2

Півні́чне Відро́дження — культурний рух та мистецька епоха у північноєвропейських країнах в останнє десятиріччя XV століття та першу чверть XVI століття. Свою назву течія отримала через спільні з італійським Відродженням тенденції. Північне Відродження набуло найбільшого поширення в таких країнах як Німеччина, Нідерланди, Франція та Англія.

Номер слайду 3

Рогір ван дер Вейден, Св. Іван та Богородиця перед розп'яттям. Ганс Мемлінг. Невідомий з давньоримською монетою в руці. 1480 р. Рогір ван дер Вейден, жіночий портрет, 1440 р. Відомі представники живопису Нідерландів вдало запроваджували нові технології — саме нідерландці, брати ван Ейки вважаються головними засновниками живопису олійними фарбами в Західній Європі. Нідерландські художники вдало конкурували і з художниками самої Італії, роками працюючи в її мистецьких центрах.

Номер слайду 4

Відродження в Нідерландах мало досить демократичний, народний характер. А митці не затуляли очей перед протиріччями доби, її жорстокістю до людей, її ганебними чи потворними рисами. Готичні наслідки в мистецтві були доповнені і розвинені в бік більшого узагальнення, ускладнення характеристик, увагою до пейзажу і інтер'єру — як оточенню людини. Мистецтво Нідерландів стане могутньою базою для розквіту фламанського бароко і голландського реалізму в 17 столітті.

Номер слайду 5

В галузі портретного живопису майстри Нідерландів були і залишились головними конкурентами художників Італії, нічим їм не поступаючись десятиліттями. Серед митців відродження Нідерландів — Ян ван Ейк (1390–1441) Робер Кампен (1378–1444), Рогір ван дер Вейден (1400–1464), Гуго ван дер Гус (1425–1482), Ганс Мемлінг (1435–1494), Гертген тот Сінт Янс (бл. 1465—до 1495), Йоос ван Вассенхов (бл. 1410- бл. 1480), Квентін Массейс (1466–1530), Бернар ван Орлей (1492–1542), Йоахим Патінір (бл. 1480–1524), Геррі мет де Блес (1500/1510- бл. 1555), Лука Лейденський (1494–1533), Мартен ван Гемскерк (1498–1574), Пітер Брейгель старший (бл. 1525–1569), Ян ван Скорель (1495–1562), Мабюз (Ян Госсарт, 1478–1532), Адріан Ізенбрант (бл.1490—1551), Ян Провост (бл.1465—1529)Гуго ван дер Гус. Вівтар Портінарі. Уффіці,Флоренція

Номер слайду 6

Розвиток мистецтва Відродження в Німеччині проходив під впливом ідей Реформації. За часом це був досить короткий період від середини 15 століття до кінця 1520-х рр. Селянська війна, жорстоке придушення селянських заворушень, релігійний розкол і відокремлення декількох земель від католицизму обірвали розвиток німецького відродження. Кордон 1530 року пережили лише поодинокі майстри, серед яких Альбрехт Альтдорфер, Ганс Гольбейн Молодший в Англії та Лукас Кранах Старший, що перебував останні роки життя у добровільному засланні разом зі своїм вельможним покровителем. Альбрехт Дюрер, імператор Максиміліан, Вільм Дедек, Мадонна з немовлям. Лукас Кранах Старший. Свята Варвара

Номер слайду 7

Найяскравішим представником мистецтва німецького Відродження був Альбрехт Дюрер (1471–1528) — видатний живописець, гравер, вчений. У його живописних творах та майстерних гравюрах знайшли справжній відбиток велич епохи Відродження та титанічна напруженість інтелектуальних пошуків. У цей період створено відомі автопортрети Альбрехта Дюрера — "Автопортрет з пейзажем (1498), «Автопортрет в образі Христа» (1500), Майстерські гравюри.

Номер слайду 8

Найменше пов'язаною з німецькою середньовічною традицією була творчість Ганса Гольбейна Молодшого. Найкращими в надбанні художника стали як портрети, так і малюнки, і гравюри з серії «Танок Смерті». В портретах — Ганс Гольбейн підкреслено реалістичний, іде за натурою без схильності ідеалізувати особу, який би високий щабель в суспільній ієрархії вона не посідала. Ганс Гольбейн безжально відтворював в малюнках і портретах олійними фарбами і зморшки, і депресивність осіб, і сліди руйнівних пристрастей чи хвороб портретованих.

Номер слайду 9

Німецька гравюра доби Відродження. Ще напередодні доби відродження німецькі ремісники стояли у авангарді книгодрукування та запровадження мистецтва гравюри. Цьому сприяло широке використання паперових млинів та наявність нового, дешевого матеріалу для гравюр та книг — паперу. Дюрер, «Лицар, Диявол і Смерть», 1513 Ганс Бургмайєр Старший, імператор Максиміліан І верхи.

Номер слайду 10

Відродження в Англії мало обмежений характер, що найбільше відбився не в образотворчому мистецтві, а в літературі. Культура Англії підтяглася до ідей відродження з запізненням, а засвоєння ідей відродження і гуманізму збіглося з добою маньєризму і раннього бароко, що теж мали обмежений характер в країні. Тут часто використовували форми, вироблені в інших мистецьких центрах — Італії, Нідерландах, частково — Франції.Ієронім Босх «Сад земних насолод». (1500-1510)

Номер слайду 11

Саме при дворі короля Генріха VIII працюють гуманіст Томас Мор і відомий художник Ганс Гольбейн молодший, портретист Ніколас Хіллард (1547–1619), а при дворі королеви Єлизавети І — поет Філіп Сідні і Роджер Меннерс, граф Ретленд (Шекспір), ранні п'єси якого йшли при дворі. Ніколас Хіллард Портрет Джоржда Кліфорда. Ніколас Хіллард Портрет Єлизавети І

Номер слайду 12

Набуває розвитку практика запрошення на працю в Лондон іноземних художників. Королівський двір і аристократичне коло британців обслуговували Ганс Гольбейн Молодший (німець за пходженням), Ганс Еворт (фламандець із Антверпена), низка майстрів, імен яких не поквапились зберегти тощо. Ганс Еворт. «Королева Єлизавета І та три богині » Ганс Еворт. «Мері Невіл і її син Грегорі Файнесс»

Номер слайду 13

В архітектурі власне планувальні і пластичні принципи Відродження починають виявлятися в Аугсбурзі, Нюрнбергу, Галле. Вони зливаються з традиціями готики, що додає німецькій архітектурі відродження витонченість і вишуканість. В багатьох спорудах, будівництво яких продовжувалося багато десятків років, взагалі неможливо встановити границю, що розділяла готику від більш пізніх стилів: сюди може бути віднесений собор католицького світу в Кельні (початий у 1248 р., вдосконалюється до цього дня)

Номер слайду 14

Використані джерела• Розділ Північне Відродження в книзі M. M. Закович, Культурологія: українська та зарубіжна культура• Northern Renaissance Art. Web — Північне Відродження• Бен Джонсон, «Пьесы», М, «Искусство», 1969 (рос) https://uk.wikipedia.org/wiki/Мистецтво Північного Відродження

pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Гайдамака О.В.)
Додано
1 листопада
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку