Урок-квест "Модернізм - різноманіття новітніх течій"

Про матеріал
Сьогодні квест вважається головним конкурентом комп'ютерних ігор у боротьбі за час молоді. Це ігрова форма групового виконання завдань. У даному випадку за допомогою квесту учні розглядають основні напрямки та течії модернізму. На кожному етапі вони виконують певне завдання у конверті та знаходять підказку для наступної станції. Мета: ознайомити учнів із новітніми течіями модернізму; з метою здійснення творчого підходу до процесу навчання розширювати знання учнів про визначні пам'ятки рідного селища.
Перегляд файлу

Урок-квест «Модернізм – різноманіття новітніх течій»

Мета: ознайомити учнів з поняттям «модернізм»; розвивати вміння учнів розуміти різновиди мистецтва та знаходити відмінності між ними, впізнавати вид мистецтва за ілюстрацією, висловлювати свої власні судження від споглядання твору; уміння працювати в команді, толерантність; виховувати естетичний смак.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: плакати з кросвордами та головоломками, репродукції живописних творів, картки із завданнями.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Перевірка готовності класу до уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні квест вважається головним конкурентом комп’ютерних ігор у боротьбі за час молоді. Це ігрова форма групового виконання завдань. Мета гри – «розшифрувати» певне місце на обумовленій території, виконати на ньому певні дії та одержати підказку до виконання наступного завдання. Ця захоплива, драйвова гра передбачає застосування як фізичних, так і розумових зусиль, кмітливості, артистичності, вияву командного духу.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

ХХ століття позначилося двома світовими війнами, спалахами геноциду й виникнення тоталітарних режимів і водночас – стрімким розвитом науки, який, у свою чергу. Змінив уявлення про простір і час.

Метод «Мікрофон» (Як, на вашу думку, вплинули політичні зміни на розвиток культури і мистецтва, у яких з’явилася велика кількість нових шкіл і напрямів?)

ІV. Вивчення нового матеріалу

Вчитель: Вітаю учасників квесту – захопливої чудової гри. На вас чекає цікава та весела подорож рідним селищем. Але спочатку для вас, шановні учасники, я хочу зачитати певні правила:

Пам'ятка «Правила квесту»

  1. Вкладуйте у виконання завдань всю вашу енергію та креативність. У вас все вийде, прямуйте далі разом і перемагайте!
  2. Чітко дотримуйтесь правил гри, слідуйте вказівкам і тоді у вас не виникне проблем.
  3. Не засмучуйтесь, якщо завдання дається вам важко. Не сваріться, пам'ятайте, що ви – одна команда і працюєте на один результат!

Що ж, як бачимо, правил не багато. І я впевнена, ви всі їх засвоїли і готові до початку нашого квесту. Тож зараз я розповім вам коротенький вступ, який послугує початком довгої та захоплюючої подорожі.

Модернізм, як явище культури ХХ ст.. поєднав велику кількість ідейно-художніх напрямів у мистецтві (кубізм, футуризм, експресіонізм, конструктивізм, сюрреалізм, абстракціонізм та ін.), які відійшли від традицій класичного мистецтва, прагненням до пошуку нових, нетрадиційних форм. Модернізму у його крайніх проявах властива пропаганда вседозволеності, вульгарного гедонізму, аморалізму, споживацького ставлення до життя.

За допомогою квесту ми розглянемо основні напрямки та течії модернізму. На кожному етапі вам потрібно виконати певне завдання у конверті і знайти підказку, де шукати виконання наступне завдання.

Конверт №1. (клас)

Авангардизм – скерована на руйнування традиційних художніх законів, форм. Вихідним пунктом естетичного пошуку митців-авангардистів було прагнення зламати усталені принципи побудови художнього твору та норми смаку публіки. Авангардизму властива атмосфера бунту, апокаліптичність світовідчуття, експеримент з формою. Авангардисти створили новий тип героя – людини вольової, духовно активної.

Ваше завдання вписати особливості авнгардизму, які знаходяться у довідці, в кросворд. Ключовим словом буде підказка, до якої наступної станції вам рухатися. (Ця особистість народилась в Шишаках і була досить вольовою та активною в певний історичний період)

                                                     

 

 

 

  

 

Довідка: новий тип людини – вольової, відмова (від) канонів, незрозумілість, експериментальність, складність, руйнування художніх законів.

Ключове слово: Кирило Осьмак (пам’ятник).

Конверт №2. (Пам’ятник Кирилу Осьмаку)

Абстракція – відмова від реальних образів. Абстракціонізм – художній світогляд, який відзначається заміною натуралістичної предметності вільною грою кольорів, ліній і форм. Абстрактний живопис відтворював світ як накопичення кольорових плям і нечітких контурів. Але, на перший погляд, хаос на полотні під дією таланту митця перетворюється на гармонію.

Ваше завдання на цьому етапі знайти літери, які зображені на живописному абстрактному творі. З цих літер складіть слово і це буде слідуюча підказка, куди потрібно рухатися, щоб знайти наступне завдання.

Ключове слово: Музей (в нашому селищі в даному випадку лише краєзнавчий)

Конверт №3. (Краєзнавчий музей)

Сюрреалізм проголосив джерелом мистецтва сферу підсвідомого (інстинкти, сни, галюцинації), а його методом – розрив логічних зв’язків, які замінюють вільні асоціації. Художники з фотографічною точністю відображали страхітливі, позбавлені логіки сцени, а створювали чудернацьких істот з набору звичних об’єктів. У сюрреалізмі реальні предмети та істоти з’являються у неймовірних поєднаннях, що дає дивні або жахливі враження від картини. Визначною рисою сюрреалізму в живописі є алогічність поєднання предметів і явищ. Найяскравіший представник – Сальвадор Далі.

Ваше завдання «Знайди помилку художника». Що, на вашу думку, на картині є зайвим. Якщо правильно розгадаєте, то зайве слово і буде наступною підказкою.

Ключове слово: Будинок культури. Зайве: коти і назва не правильна («Постійність пам’яті»)

Конверт №4. (Будинок культури)

Футуризм – майбутнє. Футуристи пропонували ідею повстання проти тиранії слів «гармонія» та «гарний смак», пропонували знищити театри, музей, «вимести» з живопису всі уже використані сюжети, зображувати сучасне динамічне життя. Футуристи всіма засобами намагалися передати рух, прискорений темп життя. Це досягається засобами ритмічного повторення окремих фігур та їхніх частин. Футуристи були в захваті від машинної техніки, нових засобів пересування і зв’язку. Щоб надати своїм творам динамічності, вони використовували кутасті форми й різкі контури. Характерною особливістю творчості футуристів було тяжіння до зображення руху і швидкості: здебільшого це досягалося шляхом накладання одне на одне різних положень одного й того самого об’єкта.

Ваше завдання в квадраті знайти 10 слів по горизонталі або по вертикалі, які характеризують течію футуризм.

р

н

а

к

л

а

д

а

н

н

я

і

ш

в

и

д

к

і

с

т

ь

й

з

м

и

г

т

і

н

н

я

ц

у

к

д

и

н

а

м

і

к

а

к

е

і

н

г

т

е

м

п

ш

щ

з

к

с

х

р

у

х

ї

ф

і

в

а

у

т

п

р

о

л

р

и

т

м

д

т

ь

ж

є

я

ч

с

м

и

т

б

и

п

о

в

т

о

р

е

н

н

я

ь

ю

й

о

м

а

п

д

о

т

п

і

в

о

л

д

и

м

с

с

с

д

а

 

Ключове слово. Футуристи повставали проти тиранії слів, а вони з боролися з фашиською тиранією. (Пам’ятник борцям за радянську владу)

Конверт №5. (Пам’ятник борцям за радянську владу)

Експресіонізм проголосив єдиною реальністю суб’єктивний  духовний світ людини, а його вираження  - головною метою мистецтва. Представники цієї течії, особливо в період світової війни, відтворювали темний, прихований бік реального життя. У центрі уваги експресіоністів – тяжкі стани людської душі, породжені жахом і відчаєм, показ негативних боків дійсності. Предметом зображення в експресіоністичному живописі стають людські почуття в момент найвищої напруги, особливо ті, що пов’язані з болем та стражданням. Найяскравіший представник експресіонізму свого часу писав: «Мені увесь час здавалося, що я чую страшний, безкінечний крик природи».

Наступне завдання полягає втому, що потрібно між двома картинками знайти 5 відмінностей.

Результат пошуку зображень за запитом "едвард мунк крик протилежна картина" Результат пошуку зображень за запитом "картинка радість"

На останній станції виховують повну протилежність художній течії експресіонізм. Це і естетичний смак, і музичний слух, і позитивне вираження емоцій.

Ключове слово: Музична школа.

Конверт №6. (Музична школа)

Кубізм – новий принцип сприйняття і відображення навколишнього світу за допомогою простих геометричних фігур: конуса, циліндра, куба, трикутника, кола. Митці рішуче відмовилися від думки зображувати предмети так, як ми їх бачимо, тобто вони відкинули принципи лінійної перспективи. Засновниками цієї течії вважають художників Пабло Пікассо та Жоржа Брака. Картини П.Пікассо вважають найдорожчими у світі, тому недивно, що за популярністю вони посідають перше місце не лише у відвідувачів музеїв, а й у викрадачів картин.

Шановні учасники, ось ви і дісталися до кінцевої станції нашої захоплюючої подорожі. Завдання останнє – завдання найскладніше, тому що вбачає в собі творчий підхід. Це буде ваше домашнє завдання – створити образ тварини на основі кубічного принципу.

Результат пошуку зображень за запитом "образи тварин на основі кубічного принципу" Пов’язане зображення

 

Пов’язане зображення

 

V. Підсумок уроку.

Шановні учасники квесту! Я сподіваюсь, що квест-гра вам сподобалася. Сьогодні ви справно попрацювали, показали командний дух і цілеспрямованість, а головне – дійшли до кінцевої станції.

Отже, «Звідки ми, хто ми, куди ми йдемо» - це не тільки назва однієї з картин французького художника Поля Гогена, а й золоте правило сьогоднішнього уроку. Бо на сьогодні ми маємо дещо: мистецтво перетворилось у засіб агітації чи популяризації тих або інших ідей, або просто показує життя «як воно є». І такий підхід поволі формує у глядачів-слухачів-читачів певні парадигми, які з плином часу починають керувати життям і мисленням людей. Необхідно навчитися думати, аналізувати побачене-почуте-прочитане й робити правильні висновки. Лише так ми зможемо вберегти себе від впливу шкідливих зразків новомодного «мистецтва».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лимешко Римма
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Гайдамака О.В.)
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
5146
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку