Ґендерні стереотипи – суспільні уявлення (ідеали), що засновані на досвіді попередніх поколінь, який набуває значення вказівки (норми), та найбільш повно втілюють моделі (ролі) поведінки (місце чоловіка/жінки в суспільстві; їхні функції та соціальні завдання) та набір особистісних характеристик, обумовлених “статтю”.
Детально розглядається широке та багатоаспектне поняття ґендерної рівноваги на сучасному етапі розвитку суспільства.
У. ЛІППМАН: Стереотипи - це упереджені думки, які рішуче керують усім процесом сприйняття. Вони маркують визначені об'єкти як знайомі чи незнайомі, так що ледь знайомі здаються добре відомими, а незнайомі - далекими. Вони збуджуються знаками, що можуть варіюватися від точного індексу до невизначеної аналогії Стереотипи – стандартний умовивід щодо стандартної ситуації, яка сприймається людиною без будь-якої попередньої оцінки
Позитивні пояснюють людські вчинки шляхом надання готової й простої інформації; дозволяють передбачати різні форми поведінки людини; захищають традиції, звичаї, звички, культуру (стереотипи (зокрема гендерні) відбивають певний культурний рівень суспільства, його минуле та сучасність, і таким чином слугують тим комунікативним містком у культурному спілкуванні минулого, сучасності (майбутнього); забезпечують членів суспільства відповідними еталонами, моделями, стандартами поведінки; допомагають людині пройти процес соціальної адаптації, самоідентифікації.
Негативні можуть впливати на невірне тлумачення поведінки людини; ділять світ на своїх і чужих; повторюють і підсилюють помилкові та застарілі уявлення, твердження; наявність такого явища як „стереотип” та „стереотипізація мислення” стоїть на заваді процесу розвитку людини; покликані обмежити особистість, сприяють виробленню психології покори, але вони ж тим самим и штовхають людину на нові пошуки гармонічного існування. За словами О. Г. Асмолова, стереотипи, (навіть найдавніші і патриархатні) надають суспільству, людині «потужний соціально-історичний імпульс» розвитку: «… коли ми опиняємося у рабстві, виникає бажання вирватися за його межі»).
Ґендерні стереотипи – суспільні уявлення (ідеали), що засновані на досвіді попередніх поколінь, який набуває значення вказівки (норми), та найбільш повно втілюють моделі (ролі) поведінки (місце чоловіка/жінки у суспільстві; їхні функції та соціальні завдання) та набір особистісних характеристик, обумовлених “статтю”. Ґендерні стереотипи – це саме соціальні (а не біологічні) стереотипи поведінки, обумовлені приналежністю до жіночої чи чоловічої статі.
Д депутат – депутатка дизайнер – дизайнерка диктор – дикторка дилер – дилерка дипломат – дипломатка директор – директорка диригент – диригентка диспетчер – диспетчерка М металург – металургиня методист – методистка митець – мисткиня міліціант – міліціантка модельєр – модельєрка молочник – молочниця монтажник – монтажниця музикант – музикантка мультиплікатор – мультиплікаторка муляжист – муляжистка муляр – мулярка
П піарник – піарниця підприємець – підприємниця плавильник – плавильниця плавець – плавчиха пломбувальник – пломбувальниця поет – поетка, поетеса пожежник – пожежниця помічник – помічниця посадовець – посадовиця працівник – працівниця представник – представниця президент – президентка продюсер – продюсерка прокурор – прокурорка Р рекламник – рекламниця ректор – ректорка репетитор – репетиторка репортер – репортерка Ю ювелір – ювелірка юрист – юристка
Цінність чоловіка визначається його заробітком та успішністю на роботі. Чоловік повинен бути сильним. Чоловік повинен бути знаючим і компетентним. Чоловік повинен виказувати мало почуттів і розв'язувати свої емоційні проблеми без сторонньої допомоги. Чоловік повинен уникати специфічно жіночих видів діяльності
На проекційній моделі сучасного суспільного ладу у вигляді циркової арени ми з вами спостерігатимемо, яким же чином ґендерний баланс може порушуватися. На екрані ми бачимо головних героїв циркової вистави: клоуна та клоунесу, в них ми чітко розпізнаємо головні ланки нашого суспільства – чоловіка та жінку.
Але ось ми бачимо вияв несправедливого ставлення, клоунесі дарують менший букет квітів. Її обурення має цілком логічну основу, адже сьогодні ми говоримо про ґендерну рівновагу. А на разі знак рівності між чоловіком і жінкою не має ваги! Ми бачимо розпач головної героїні. Та на допомогу їй приходить чарівник, що уособлює обізнаність у питанні ґендерної освіти. І нарешті, ми бачимо, що рівняння ґендерного балансу побудоване вірно, що і символізує таке широке та багатоаспектне поняття ґендерної рівноваги на сучасному етапі розвитку суспільства.