Мета: закріплювати навички табличного додавання й віднімання, уміння розв'язувати кругові приклади й задачі на знаходження остачі та на зменшення числа на кілька одиниць;
розвивати увагу, логічне мислення, пізнавальний інтерес;
виховувати гостинність.
Обладнання: світлофор настрою, квітки з цифрами від 1 до 10; малюнок із зображенням зайчика.
ЗЗСО І –ІІ ст. №21 Торецької міської ради
Інновації в початковій школі
Урок – гра
«В гості до пані ведмедиці»
Тема:
Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Кругові приклади.
1 клас
Підготувала вчитель початкових класів Ткаченко Ю.І.
Математика 1 клас
Урок – гра «В гості до пані ведмедиці»
Тема: Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Кругові приклади.
Мета: закріплювати навички табличного додавання й віднімання, уміння розв'язувати кругові приклади й задачі на знаходження остачі та на зменшення числа на кілька одиниць;
розвивати увагу, логічне мислення, пізнавальний інтерес;
виховувати гостинність.
Обладнання: світлофор настрою, квітки з цифрами від 1 до 10; малюнок із зображенням зайчика.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна робота.
1.Настрой на урок.
Вчитель:
Усі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати –
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож, гаразд.
Часу не гаймо
І урок наш починаймо.
2. Створення емоційного настрою. Вправа „Світлофор настрою“
Вчитель: Діти, покажіть за допомогою „світлофора“, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок.
Вчитель: Я бажаю вам, щоб гарний настрій допоміг вам працювати і не залишив вас до кінця уроку.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
1. Робота з підручником (ілюстрація на с. 63).
Вчитель: Діти! Погляньте, яка пані Ведмедиця добра господиня! Скільки смачного наготувала! От би нам завітати до неї в гості! Хочете? Тоді рушаймо прямо зараз у чарівну подорож до казкового лісу, в гості до пані Ведмедиці. Як? Дуже просто! Уявіть, що ми сіли в чарівний автобус і він рушив...
ІІІ. Формування умінь, навичок
1. І зупинка «Ромашкова». Гра «Мовчанка». Гра «Контролер».
(використання математичного веєра)
Вчитель: А ось і перша зупинка — «Ромашкова». Автобус далі не поїде, доки ми не пограємо з чарівними ромашками.
На звороті: 4 5 6 8 7
(Діти показують числа на «веєрі», а потім перевіряють правильність відповідей, перевертаючи ромашку)
Вчитель: Молодці, їдемо дальше.
2. ІІ Зупинка «Гайова». Розв’язування задачі. Уявне моделювання «Садимо гайок». Робота в парі.
Вчитель: Наступна зупинка — «Гайова». Моя задача – ваша відповідь.
Всі послухайте уважно завдання :
Посадив Ведмідь в гайочку( невеличкий, переважно листяний ліс) дві осички й шість дубочків. Ви йому допоможіть, скільки разом, підкажіть!
Працюємо в парах. Уявимо, як це робив Ведмідь і посадимо: 1 варіант садить осинки (палички зеленого кольору), 2 варіант - дубочки (палички жовтого кольору). Подумайте, скільки разом.
Висловіть свою думку в парі - по черзі: спочатку учень 1 варіанту, а потім другого.
Прийдіть до спільного рішення.
Визначте, хто буде відповідати. (2 + 6 = 8)
Вчитель: Молодці, допомогли Ведмедеві. Поїхали далі.
3. ІІІ Зупинка «Лісова». Робота з підручником. Творча робота.
Гра «У лісовому магазині.»
Вчитель: Ось і третя зупинка — «Лісова. Приїхали! Можна трохи розім'ятися. Виходимо з автобуса!
Фізкультхвилинка.
Не втомились ви сидіти?
Пропоную відпочити.
Кожен ранок на галяві
Спритно білки роблять вправи.
В боки разом нахилились –
Раз, два, три, чотири.
Люблять білочки стрибати-
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Лапки в боки, вгору вушка –
Розминаються подружки.
Раз – присіли, другий – встали
Й на пеньочки посідали.
А). Робота над задачею. ( №1, с.63) Інтерактивна вправа «Два – чотири – всі разом».
Вчитель: А ось пані Білочка горішки продає. Треба й нам купити гостинчик для Ведмедиці. Пані Білочка щось запитує. Прочитаймо запитання в підручнику (№ 1, с. 63).
Вчитель: Скажіть пані Білочці, якими монетами можна дати 7 копійок здачі? Допоможемо Білочці проблему розв’язати. Які варіанти рішення ви пропонуєте? Інтерактивна вправа «Два – чотири – всі разом». Будемо працювати так:
1.Спочатку кожен сам подумає, які можливі відповіді.
2. Об’єднаємося у пари - обговоримо свої відповіді один з одним. Обов’язково дійдіть до згоди щодо відповіді.
3. Об’єднаємо пари в четвірки і прошу обговорити попередні відповіді. Як і в парах, прийняття спільного рішення обов’язкове.
4. Колективно обговоримо відповідь.
(5 к. і 2 к.; 5 к. + 1 к. + 1 к. та інші варіанти.)
Б) Робота над задачею. ( №2, с.63) Гра « Так – чи ні.» Самостійна робота.
Вчитель: Діти, треба якось повідомити пані Ведмедиці, що ми йдемо до неї в гості, щоб чекала. Ось пані Голубка, лісова листоноша, нам допоможе лист передати. Скажіть, чи так це – чи ні.
Вчитель: Так. Голуби - пернаті поштарі. Вони були незамінними у часи, коли про мобільні телефони ще й не мріяли!
Голубів, як поштарів, почали використовувати у далекі минулі часи (період античності, тобто ще у 700 році до н.е.) Греки (народ) помітили, що ці птахи запам’ятовують дорогу додому та витримують велику відстань, тому на той час голубів відправляли до союзників, аби надіслати повідомлення про перемогу. А офіційно їх зарахували на таку посаду у 1870 році під час облоги Парижа – вони передавали плівки з фотографіями, а розшифрувати їх могли тільки на спеціальному "голубиному поштамті".
А ще у Лондоні стоїть пам’ятник одній голубці, яка єдина з усіх голубів змогла вчасно передати повідомлення про порятунок човна, котрий потрапив у шторм. Завдяки їй вдалося врятувати пасажирів, які опинилися у відкритому морі.
Вчитель: Отже, пані Голубка зможе передати листа - треба купити конверт.
Вчитель: Розв'яжемо задачу № 2 на с. 63 у підручнику про конверт без марки.
( Діти після ознайомлення з умовою задачі самостійно її розв’язують. )
Відповідь: 10 - 4 = 6 (к.).
В) Розв'язання задачі № 3 на с. 63. Робота в парах «Обличчям – до обличчя». Усно.
Вчитель:
Ой, діти, ви чуєте, ніби хтось плаче? Хто це?
Довгі вуха, куций хвіст,
Моркву і капусту їсть.
Пальчикова гімнастика. Вправа «Зайчик»
Вчитель:
Пальці стисніть в кулачок. Виставіть вгору вказівний і середній пальці.
Покажіть, як зайчик ворушить вушками.
(Діти виконують пальчикову гімнастику)
Вчитель:
Це зайчисько в лісі плаче,
Полічить не вміє здачу.
Ви йому допоможіть,
Скільки здачі? — підкажіть!
Задача № 3 на с. 63 у підручнику. (10-5 = 5 (к.) Залишилось 5 к.)
Зайчик так зрадів, що аж підстрибує. Може й ми трохи відпочинемо?
Фізкультхвилинка «Зайченята»
Сірий зайчик маленький
(Вушка є у нього довгенькі).
В лісі грався, веселився, -
Працювати вже стомився..
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім'ялись
Й до роботи знову взялися.
4.Стежина прикладів ( № 6 с. 63.) Гра «Виклик»
Вчитель: Куди ж нам далі йти? О! Зайчик підказує, що прямо стежинкою, якою ведуть нас приклади № 6 на с. 63. Розв'яжемо їх. Гра «Виклик»
5. В гостях у дівчаток. Завдання у зошиті з друкованою основою (№ 1, с. 67).
Колективна робота.
Вчитель: Ось і скінчилась стежка. А будиночка пані Ведмедиці щось не видно. Але ми можемо завітати в гості до дівчаток. Погляньте, які чудові серветки вони вишили! Виконуємо задачу у зошиті з друкованою основою (№ 1, с. 67).
Вчитель: Давайте запитаємо в дівчаток, куди далі йти.
Вчитель: Вони нам подарували чарівний клубочок! Він до самої хатки пані Ведмедиці доведе! Тільки треба його правильно розмотати.
6. Чарівний клубочок. Кругові приклади № 4 с. 63. Гра «Ланцюжок».
Вчитель: Розв'яжемо кругові приклади № 4 на с. 63 у підручнику.
7.Зустріч з господинею. Розв’язування задачі. Фронтальна робота.
Вчитель: Нарешті прийшли. Ось і наша господиня. А скільки банок варення, сиропу, джемів наварила! Полічіть, скільки усього? (9)
Вчитель: А ще й у шкафчику є! Скільки ж там? (На 6 менше.)
Вчитель: Треба дізнатися, а як? (9-6 = 3)
Вчитель: Напевне, ці три банки вона нам подарує! Візьмемо їх із собою?
Тоді —назад до автобуса! Додому! А з варення нам в їдальні компоти варитимуть.
ІY. Підсумок уроку.
Вчитель: Чи сподобалась вам наша подорож?
Вчитель: Що вам найбільше сподобалось?
Вчитель: Які труднощі ви відчули, виконуючи завдання?
Вчитель: Покажіть за допомогою „світлофора“, з яким настроєм ви залишаєте урок?
Додатки