10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Урок – гра «В гості до пані ведмедиці» на тему "Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Кругові приклади."

Про матеріал

Мета: закріплювати навички табличного додавання й віднімання, уміння розв'язувати кругові приклади й задачі на знаходження остачі та на зменшення числа на кілька одиниць;

розвивати увагу, логічне мислення, пізнавальний інтерес;

виховувати гостинність.

Обладнання: світлофор настрою, квітки з цифрами від 1 до 10; малюнок із зображенням зайчика.

Перегляд файлу

 

ЗЗСО  І –ІІ ст. №21  Торецької міської ради

Інновації в початковій школі

 

Урок – гра

http://i.obozrevatel.com/8/1522267/936320.jpg«В гості до пані ведмедиці»

 

 

 

 

 

Тема: 

Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Кругові приклади.

 

 

1 клас

Підготувала  вчитель початкових класів Ткаченко Ю.І.

 

 Математика 1 клас   

Урок – гра «В гості до пані ведмедиці»

Тема: Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Кругові приклади.

Мета: закріплювати навички табличного додавання й віднімання, уміння розв'язувати кругові приклади й задачі на знаходження остачі та на зменшення числа на кілька одиниць;

розвивати увагу, логічне мислення, пізнавальний інтерес;

 виховувати гостинність.

Обладнання: світлофор настрою, квітки з цифрами від 1 до 10; малюнок із зображенням зайчика.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна робота.

1.Настрой на урок.

Вчитель: 


Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд.

Часу не гаймо

І урок наш починаймо.


       2. Створення емоційного настрою.  Вправа „Світлофор настрою“

Вчитель:  Діти, покажіть за допомогою „світлофора“, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок.

Вчитель:   Я бажаю вам, щоб гарний настрій допоміг вам працювати і не залишив вас до кінця уроку.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

1. Робота з підручником (ілюстрація на с. 63).

Вчитель: Діти! Погляньте, яка пані Ведмедиця добра господиня! Скільки смачного наготувала! От би нам завітати до неї в гості! Хочете? Тоді рушаймо прямо зараз у чарівну подорож до казкового лісу, в гості до пані Ведмедиці. Як? Дуже просто! Уявіть, що ми сіли в чарівний автобус і він рушив... http://static3.depositphotos.com/1005091/200/i/950/depositphotos_2008194-Yellow-school-bus-on-road.jpg

ІІІ. Формування умінь, навичок

http://unpictures.ru/images/436435_multyashnaya-romashka-kartinka.jpg1. І зупинка  «Ромашкова».  Гра «Мовчанка». Гра «Контролер».

(використання математичного веєра)                                                            

Вчитель: А ось і перша зупинка — «Ромашкова». Автобус далі не поїде, доки ми не пограємо з чарівними ромашками.

hello_html_1c3241d.jpg

 

На звороті: 4 5 6 8 7

(Діти показують числа на «веєрі», а потім перевіряють правильність відповідей, перевертаючи ромашку)

Вчитель: Молодці,  їдемо дальше.

2. ІІ Зупинка  «Гайова». Розвязування задачі. Уявне моделювання «Садимо гайок». Робота в парі.       

       http://biovin.at.ua/10_11/kartinka1/vedmezhatko.png  http://www.stihi.ru/pics/2014/09/12/8761.jpg http://www.stihi.ru/pics/2014/09/12/8761.jpg     http://img3.proshkolu.ru/content/media/pic/std/2000000/1274000/1273772-9610e98c5e699f7d.png http://img3.proshkolu.ru/content/media/pic/std/2000000/1274000/1273772-9610e98c5e699f7d.pnghttp://img3.proshkolu.ru/content/media/pic/std/2000000/1274000/1273772-9610e98c5e699f7d.pnghttp://img3.proshkolu.ru/content/media/pic/std/2000000/1274000/1273772-9610e98c5e699f7d.png  http://img3.proshkolu.ru/content/media/pic/std/2000000/1274000/1273772-9610e98c5e699f7d.pnghttp://img3.proshkolu.ru/content/media/pic/std/2000000/1274000/1273772-9610e98c5e699f7d.png

Вчитель: Наступна зупинка — «Гайова». Моя задача – ваша відповідь.

Всі послухайте уважно завдання :

Посадив Ведмідь в гайочку( невеличкий, переважно листяний  ліс) дві осички й шість дубочків. Ви йому допоможіть, скільки разом, підкажіть!

Працюємо в  парах. Уявимо, як це робив Ведмідь і посадимо: 1 варіант садить осинки (палички зеленого кольору), 2 варіант -  дубочки (палички жовтого кольору). Подумайте, скільки разом.

Висловіть свою думку  в парі -  по черзі: спочатку  учень 1 варіанту, а потім другого.
Прийдіть до спільного рішення. 
Визначте, хто буде відповідати. (2 + 6 = 8)

Вчитель: Молодці, допомогли Ведмедеві. Поїхали далі.

3. ІІІ Зупинка  «Лісова». Робота з підручником. Творча робота.

 Гра «У лісовому магазині.»

Вчитель: Ось і третя зупинка — «Лісова. Приїхали! Можна трохи розім'ятися. Виходимо з автобуса!

Фізкультхвилинка.


Не втомились ви сидіти?

Пропоную відпочити.

Кожен ранок на галяві

Спритно білки роблять вправи.

В боки разом нахилились –

Раз, два, три, чотири.

Люблять білочки стрибати-

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Лапки в боки, вгору вушка –

Розминаються подружки.

Раз – присіли, другий – встали

Й на пеньочки посідали.


http://hovrashok.com.ua/images/Oct/30/f0ea7c97df44ac1a52c334bbc83ba891/mini_4.jpgА). Робота над задачею. ( №1, с.63) Інтерактивна вправа «Два – чотири – всі разом».

Вчитель: А ось пані Білочка горішки продає. Треба й нам купити гостинчик для Ведмедиці. Пані Білочка щось запитує. Прочитаймо запитання в підручнику (№ 1, с. 63).

Вчитель: Скажіть пані Білочці, якими монетами можна дати 7 копійок здачі? Допоможемо Білочці проблему розвязати. Які варіанти рішення  ви пропонуєте?  Інтерактивна вправа «Два – чотири – всі разом». Будемо працювати так:

1.Спочатку кожен сам подумає, які можливі  відповіді.

 2. Об’єднаємося  у  пари - обговоримо свої  відповіді один з одним. Обов’язково  дійдіть до  згоди щодо відповіді.

3. Об’єднаємо пари в четвірки і прошу обговорити попередні відповіді. Як і в парах, прийняття спільного рішення обов’язкове.

4. Колективно обговоримо відповідь.

(5 к. і 2 к.; 5 к. + 1 к. + 1 к. та інші варіанти.)

Б) Робота над задачею. ( №2, с.63)  Гра « Так – чи ні.» Самостійна робота.

Вчитель: Діти, треба якось повідомити пані Ведмедиці, що ми йдемо до неї в гості, щоб чекала. Ось пані Голубка, лісова листоноша, нам допоможе  лист передати. Скажіть, чи так це – чи ні.

Вчитель: Так. Голуби -  пернаті поштарі.  Вони були незамінними у часи, коли про мобільні телефони ще й не мріяли!
Голубів, як поштарів, почали використовувати у далекі минулі часи (період античності, тобто ще у 700 році до н.е.) Греки (народ)  помітили, що ці птахи запам’ятовують дорогу додому та витримують велику відстань, тому на той час голубів відправляли до союзників, аби надіслати повідомлення про перемогу. А офіційно їх зарахували на таку посаду у 1870 році під час облоги Парижа – вони передавали плівки з фотографіями, а розшифрувати їх могли тільки на спеціальному "голубиному поштамті".
А ще у Лондоні стоїть пам’ятник одній голубці, яка єдина з усіх голубів змогла вчасно передати повідомлення про порятунок човна, котрий потрапив у шторм. Завдяки їй вдалося врятувати пасажирів, які опинилися у відкритому морі.

Вчитель: Отже, пані Голубка зможе передати листа - треба купити конверт. 
https://t3.ftcdn.net/jpg/00/52/00/22/500_F_52002243_SVRZKuCkMps4zD6oiNsJuXLcSv43NYYg.jpg 

Вчитель: Розв'яжемо задачу № 2 на с. 63 у підручнику про конверт без марки.

( Діти після ознайомлення з умовою задачі самостійно її розв’язують. )

Відповідь: 10 - 4 = 6 (к.).

http://muzican.ru/uploads/images/k/o/n/konstantin_habenskij_skazka_pro_zajchika.jpgВ) Розв'язання  задачі № 3 на с. 63. Робота в парах «Обличчям – до обличчя». Усно.

Вчитель:

Ой, діти, ви чуєте, ніби хтось плаче? Хто це?

Довгі вуха, куций хвіст,

Моркву і капусту їсть.

Пальчикова гімнастика. Вправа «Зайчик»

Вчитель:

Пальці стисніть в кулачок. Виставіть вгору вказів­ний і середній пальці.

 Покажіть, як зайчик ворушить вушками.

(Діти виконують пальчикову гімнастику)

Вчитель:

Це зайчисько в лісі плаче,

Полічить не вміє здачу.

Ви йому допоможіть,

Скільки здачі? — підкажіть!

 Задача № 3 на с. 63 у підручнику. (10-5 = 5 (к.) Залишилось 5 к.)

Зайчик так зрадів, що аж підстрибує. Може й ми трохи відпочинемо?

Фізкультхвилинка «Зайченята»


Сірий зайчик маленький

 (Вушка є у нього довгенькі).

 В лісі грався, веселився, -

Працювати вже стомився..

 А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

Відпочили, розім'ялись

Й до роботи знову взялися.


4.Стежина прикладів ( № 6  с. 63.) Гра «Виклик»

Вчитель: Куди ж нам далі йти? О! Зайчик підказує, що прямо стежинкою, якою ведуть нас приклади № 6 на с. 63. Розв'яжемо їх. Гра «Виклик»

5. В гостях у дівчаток. Завдання у зошиті з друкованою основою (№ 1, с. 67).

Колективна робота.

Вчитель: Ось і скінчилась стежка. А будиночка пані Ведмедиці щось не видно. Але ми можемо завітати в гості до дівчаток. Погляньте, які чудові серветки вони вишили! Виконуємо задачу у зошиті з друкованою основою (№ 1, с. 67).

Вчитель: Давайте запитаємо в дівчаток, куди далі йти.

Вчитель: Вони нам подарували чарівний клубочок! Він до самої хатки пані Ведмедиці доведе! Тільки треба його правильно розмотати.

6. Чарівний клубочок. Кругові приклади № 4  с. 63. Гра «Ланцюжок».

Вчитель: Розв'яжемо кругові приклади № 4 на с. 63 у підручнику.

7.Зустріч з господинею. Розв’язування задачі. Фронтальна робота.

Вчитель: Нарешті прийшли. Ось і наша господиня. А скільки банок варення, сиропу, джемів наварила! Полічіть, скільки усього? (9)

Вчитель: А ще й у шкафчику є! Скільки ж там? (На 6 менше.)

Вчитель: Треба дізнатися, а як? (9-6 = 3)

Вчитель: Напевне, ці три банки вона нам подарує! Візьмемо їх із собою?

Тоді —назад до автобуса! Додому! А з варення нам в їдальні компоти варитимуть.

ІY. Підсумок уроку.

Вчитель: Чи сподобалась вам наша подорож?

Вчитель: Що вам найбільше сподобалось?

Вчитель: Які труднощі ви відчули, виконуючи завдання?

         Вчитель:  Покажіть за допомогою „світлофора“, з яким настроєм ви залишаєте урок?

 

https://dianeaninditya.files.wordpress.com/2011/12/mood.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

 

 

 

 

 

http://www.stihi.ru/pics/2014/09/12/8761.jpg 

 

 

 

http://img3.proshkolu.ru/content/media/pic/std/2000000/1274000/1273772-9610e98c5e699f7d.png 

 

 

 

http://biovin.at.ua/10_11/kartinka1/vedmezhatko.png 

 

 

http://static3.depositphotos.com/1005091/200/i/950/depositphotos_2008194-Yellow-school-bus-on-road.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://unpictures.ru/images/436435_multyashnaya-romashka-kartinka.jpg

 

 

 

 

 

 

 

http://www.stihi.ru/pics/2014/09/12/8761.jpg    http://img3.proshkolu.ru/content/media/pic/std/2000000/1274000/1273772-9610e98c5e699f7d.png

 

 

 

http://www.issp.ac.ru/iao/crimea/currency/img/5k92a.jpg http://www.anu.org.ua/Coinr_reg/1-a.jpg     http://files.ub.ua/ist/?w=300&h=300&r=3&f=/news/news/3/888434_612935_1296109100.gif http://www.anu.org.ua/Coinr_reg/1-a.jpg

 

https://dianeaninditya.files.wordpress.com/2011/12/mood.jpg

 

https://dianeaninditya.files.wordpress.com/2011/12/mood.jpg  https://dianeaninditya.files.wordpress.com/2011/12/mood.jpg   https://dianeaninditya.files.wordpress.com/2011/12/mood.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

http://st.depositphotos.com/1232634/1938/v/950/depositphotos_19387751-stock-illustration-dove-with-letter.jpg

 

 

 

 

 

      http://st.depositphotos.com/1003648/2746/i/950/depositphotos_27460023-Glass-jar-with-preserved-apricots.jpg                       http://tips-ua.com/img/thumb/8/5/852911dbfa5070a62cba88385921bb42.png

 

 

 

 

http://muzican.ru/uploads/images/k/o/n/konstantin_habenskij_skazka_pro_zajchika.jpg 

https://image.slidesharecdn.com/1k-matem-bogd-lishenk-12-160705130147/95/1k-matembogdlishenk12-70-1024.jpg?cb=1467723745

 

 

 

https://image.slidesharecdn.com/1k-matem-bogd-lishenk-12-160705130147/95/1k-matembogdlishenk12-70-1024.jpg?cb=1467723745

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://worldartsme.com/images/dining-room-clipart-1.jpg

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
1435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку