Метод "Шість капелюхів" на уроці історії України (10 клас)

Про матеріал
Метод «Шести капелюхів» — це один з найдієвіших прийомів з організації мислення, розроблений англійським письменником, психологом і фахівцем в області творчого мислення Едвардом де Боно. Він допомагає розвивати гнучкість розуму, креативність, приймати правильні рішення. Метою використання методу «Шість капелюхів» на уроках історії є структурування матеріалу, підвищення розумової діяльності, як особистої, так і колективної, засвоєння учнями нових знань та навичок, перевірка та корекція опорних знань учнів. Інтерактивний урок на основі методу «Шість капелюхів» Мета уроку: засвоєння та корекція учнями опорних знань та навичок, здобутих впродовж вивчення теми «Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності» (10 клас) Удосконалювати вміння учнів роботи в групах, пошуку історичних фактів, селекції історичних фактів за певними групами та критеріями, аргументації власної точки зору; Закріпити знання учнів про передумови, причини та розгортання Української революції.
Перегляд файлу

Метод «Шість  капелюхів»

Метод «Шести капелюхів» — це один з найдієвіших прийомів з організації мислення, розроблений англійським письменником, психологом і фахівцем в області творчого мислення Едвардом де Боно. Він допомагає розвивати гнучкість розуму, креативність, приймати правильні рішення.

Метою використання методу «Шість капелюхів» на уроках історії  є структурування матеріалу, підвищення розумової діяльності, як особистої, так і колективної, засвоєння учнями нових знань та навичок, перевірка та корекція опорних знань учнів.

Інтерактивний урок на основі методу «Шість капелюхів»

Мета уроку: засвоєння та корекція учнями опорних знань та навичок, здобутих впродовж вивчення теми «Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності» (10 клас)

Удосконалювати вміння учнів роботи в групах, пошуку історичних фактів, селекції історичних фактів за певними групами та критеріями, аргументації власної точки зору;

Закріпити знання учнів про передумови, причини та розгортання Української революції.

Розвиваюча мета уроку:

  •      Розвивати логічне мислення учнів через такі операції як аналіз, порівняння, систематизація;
  •      Підвищувати стилістичну культуру мовлення;
  •      Розвивати зв’яне усне і писемне мовлення, критичне мислення і творчу уяву;
  •      Розвивати вміння і навички правильного відбору історичних фактів і спів ставляти їх до певної категорії;

Виховна мета:

  •      Виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість, любов до рідної держави та своєї історії, мови та свого народу.
  •      Виховувати в учнів самостійність, мислення та кмітливість, вміння аргументувати і доводити власну позицію;
  •      Виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Міжпредметні зв’язки: правознавство, громадянська освіта, українська література; всесвітня історія;

Тип уроку: Інтерактивний урок

Обладнання: схеми (шість капелюшків), текстові завдання, ілюстративний матеріал; кольорові олівці;

Хід уроку

  1. Організаційна частина уроку
  •      Привітання
  •      Перевірка присутності учнів
  •      Підготовка до уроку
  1. Актуалізація опорних знань учнів
  •      Нагадування учням теми попереднього уроку
  1. Оголошення теми уроку та представлення методу «Шість капелюшків» учням:
  •      Учитель ділить клас на 4 рівні групи; кожна група повинна сісти поряд;
  •      Кожна група повинна обрати свого капітана команди, після чого жеребкуванням капітани обирають завдання для своєї команди у вчителя;
  •      Кожна команда має завдання: описати на 6 капелюхах діяльність однієї з запропонованих осіб періоду  Української революції: Михайло Грушевський, Володимир Винниченко, Павло Скоропадський, Симон Петлюра;
  •      Учитель роздає заготовки для кожної команди ( роздруковані шаблони 6 капелюхів), на яких діти будуть виконувати завдання;
  •      На 6 капелюхах потрібно вказати:
  1.              Ким є особа, роки її діяльності;
  2.              Походження особи та її родинні зв’язки;
  3.              Позитивні аспекти діяльності особи;
  4.              Негативні сторони, або за що можна засудити запропоновану історичну персону;
  5.              Цікаві факти з життя відомої особистості;
  6.              Висновок про  видатну постать і історії;
  1. Виконання завдання
  •      Як тільки капітани отримали завдання, команди можуть починати працювати в своїх командах;
  •      Під час виконання завдання діти можуть користуватися підручниками, зошитами, мережею Internet;
  •      Час виконання завдання – 20 хвилин;
  1. Представлення кожної команди
  •      Після виконання завдання, кожна команда має по 2-3 хвилин та представлення своїх «Шести капелюхів» ;
  1. Підбиття підсумків уроку
  •      Учитель робить висновок уроку, називаючи , чого вдалося учням навчити та яких цілей вдалося досягти, впродовж інтерактивного уроку;
  1. Інструктаж домашнього завдання: кожен учень має обрати видатну постать історії України (на вибір учня) та описати діяльність особи за допомогою методу «Шести капелюхів»
doc
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
3 березня 2020
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку