Виробнича практика Заключний етап професійно-практичної підготовки учнів за відповідний час навчання (кваліфікаційний рівень) з професії. Проводиться виробнича практика безпосередньо на робочих місцях з метою подальшого розвитку та удосконалення набутих учнями якостей, які характеризують основи їх професійної майстерності, формування кваліфікованих робітників, спроможних успішно виконувати роботу у відповідності до вимог освітньої кваліфікаційної характеристики державного стандарту професійно – технічної освіти, а також з метою забезпечення соціальної, психологічної і професійної адаптації учнів у трудових колективах .
Основними завданнями виробничої практики є: адаптація учнів, до конкретних умов сучасного виробництв; закріплення теоретичних знань і наступне удосконалення професійних умінь і навичок; оволодіння сучасними технологіями та прогресивними методами виконання робіт в умовах виробництва; оволодіння досвідом кухарів та шеф кухарів на підприємствах; освоєння встановлених виробничих норм якості та досягнення заданого рівня продуктивності праці; розвиток інтересу учнів, до обраної професії і прагнення до подальшого вдосконалення своєї кваліфікації.
Завдання майстра. Проведення організаційної бесіди з учнями;Організація зустрічей – бесід учнів з керівниками підрозділів підприємств, де вони будуть проходити практику;Організація вивчення правил внутрішнього розпорядку підприємств, посадових інструкцій ;Організація загальної екскурсії на підприємство та цех, де буде проходити практика
Особливості виробничої практики на виробництві Виробнича практика учнів (слухачів) ПТНЗ є частиною навчально-виробничого процесу у ПТНЗ Для проходження учнями (слухачами) виробничої практики між ПТНЗ і установою, де можливе проходження такої практики, укладається окремий договір про навчально-виробничу практику.
Щоденникобліку учбово-виробничих робітпри навчанні в цехах підприємств (будов) уч.__________________________________________(прізвище, ім’я та по батькові)група_______________________________________(професія, спеціальність, яка вивчається)Майстер виробничого навчання____________________________________________________________ Почато 20 р. Закінчено 20 р.
Якість практичної підготовки і ефективність практики на виробництві ( тестування учнів)1. Що ускладнює проходження практики на виробництві? - недостатнє технічне оснащення бази практики - 47%; - відсутність відповідних об'єктів практики – - 3%; - недостатня консультативна допомога з боку спеціалістів і керівників від виробництва – 45%;- відсутність належного керівництва з боку майстрів навчального закладу – 5%.
Значення виробничої практики Після проходження практики і виробничо-творчих контактів з працюючими спеціалістами у учнів змінюється оцінка своїх професійних якостей: - посилюється критичне ставлення до своїх знань, умінь і навичок, професійної майстерності; - підвищується вимогливість до особистої компітентності; - знижується уявлення про себе як підготовленого спеціаліста; - певним чином змінюється відношення до обраної професії.