"Методи та прийоми розвитку критичного мислення на уроках української мови у 7 класі"

Про матеріал

Критичне мислення - це інструмент не лише для розвязання проблем, ухвалення продуктивних рішень, а й постійне самовдосконалення, управління власним сприйняттям.

Нова українська школа має на меті допомогти кожному учневі стати критично мислячою особистістю.

Критично мисляча особистість - це особистість, яка здатна як перевірити достовірність знання, що їй пропонують, так і змінювати свій спосіб мислення у різних навчальних ситуаціях.

Матеріали презентації допоможуть учителю-предметнику навчати, розвивати та виховувати саме таких учнів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

на уроках української мови в 7 класі Методи та прийоми розвитку критичного мислення. Красовська Ю. С.

Номер слайду 2

Тема. Дієслово: Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. РОЗДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛДієслово- це частина мови, яка означає дію або стан предмета і відповідає на питання що робити? що зробити? що робиться з предметом? у якому стані він перебуває? (ходив, співатиме, займатися, буду їсти, заробляю). У реченні дієслово найчастіше виконує функції присудка або частини складеного присудка (він розповів все, що знав; ніч здавалася днем). Дієслово може означати:процес мислення (аналізувати, думати, розмірковувати);процес мовлення (радити, говорити, розмовляти);конкретну фізичну дію (йти, будувати, вчитися);переміщення у просторі (бігти, їхати, йти);сприйняття органами чуття (нюхати, бачити, чути);бажання (воліти, хотіти, бажати);стан, у якому перебуває особа або предмет (спати, стояти, журитися);ставлення особи до когось чи чогось (поважати, любити, шанувати);зміни (розквітати, старіти, молодіти). СИНТАКСИЧНІ ОЗНАКИ ДІЄСЛОВАУ реченні прикметник найчастіше виступає як означення, що є його основною синтаксичною роллю (напр., у реченні Над лісом раптом запанувала абсолютна тиша прикметник абсолютна- означення). Значно рідше прикметник виступає як іменна частина складенного присудка (Яка важка у вічності хода! (Л. Костенко).

Номер слайду 3

ЗАВДАННЯ ДО РОЗДАТКОВОГО МАТЕРІАЛУ. «Читання із маркуванням тексту»Прочитайте запропонований на картках текст та промаркуйте його поданими умовними позначками: + вже відомо; - невідомо/суперечить уявленням; ! цікаво/неочікувано; ? Незрозуміло/дізнатися більше/запитати вчителя.

Номер слайду 4

Тема. Неозначена форма дієслова (інфінітив). Особові форми дієслова. РОЗДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛІ Неозначена форма — початкова форма дієслова. Дієслова, що відповідають на питання що робити? Що зробити?, називають дієсловами неозначеної форми. Неозначена форма дієслова називає дію, стан або процес, але не вказує ні на час, ні на особу, ні на число, ні на рід. У кінці таких дієслів пишеться суфікс -ти (-ть).ІІ Неозначена форма дієслова може бути будь-яким членом речення. Найчастіше дієслово в неозначеній формі виступає в ролі головного члена речення в односкладному безособовому реченні: Не здержать нам хвилі. Також може бути частиною присудка, що складається з двох і більше слів: Трудитись має кожен як бджола. Присудок, який складається з двох або більше слів, називають складеним.ІІІ Особові форми дієслів змінюються за особами, числами, часами: я знав, знаю, знатиму; вони знали, знають, будуть знати. У формі минулого часу особові дієслова змінюються за родами і числами: знав, знала, знало, знали. У реченні особові дієслова є присудком.

Номер слайду 5

ЗАВДАННЯ ДО РОЗДАТКОВОГО МАТЕРІАЛУ.«читання із зупинками»Висловте припущення щодо визначення понять «неозначена», «особова» форма дієслова (прогнозування). Складіть асоціативний ланцюжок до слів «інфінітив», «особова форма»(асоціювання). Порівняйте інфінітив та означену форму дієслова (порівняння).

Номер слайду 6

Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливостіРік: 2016 Підручник за 7 клас » Українська мова. Автор: Глазова, Нова програма 7 клас. Впр. 12 ст. 13

Номер слайду 7

ЗАВДАННЯ ДО тексту вправи.«телеграма тексту»Виділіть у тексті істотну та несуттєву інформацію. Поясніть невідомі слова та словосполучення. Хто/що робить у тексті?Про що текст?Це важливо чи ні?Наскільки потрібна ця інформація для сучасної людини та для вас зокрема?

Номер слайду 8

Тема. Не з дієсловами. Рік: 2016 Підручник за 7 клас » Українська мова. Автор: Глазова, Нова програма 7 класст. 58-61

Номер слайду 9

ЗАВДАННЯ ДО самостійно опрацьованого теоретичного матеріалу.«вчимося ставити запитання»Закриті питання (коротка і конкретна відповідь). Наприклад, Чи пишемо дієслово з часткою не разом, якщо без не не вживається?Відкриті питання (з власним судженням учня). Наприклад, Чи є сенс розрізняти присудкове слово немає та дієслово третьої особи однини теперішнього часу та чому?Уточнювальні питання (необхідність переконання у чомусь). Наприклад, Чи правильним буде твердження, що префікс недо- вживають у дієсловах, що означають неповний вияв дії?

Номер слайду 10

Тема. Доконаний і недоконаний вид дієслова. Рік: 2016 Підручник за 7 клас » Українська мова. Автор: Глазова, Нова програма 7 класст. 62-64

Номер слайду 11

ЗАВДАННЯ ДО опрацьованого теоретичного матеріалу (після виступу учнів).«групове інтерв’ю»Чи погоджуєтеся зі сказаним?Яка інформація була найважливішою у повідомленні?Як відрізняти дієслова доконаного і недоконаного виду? А їх форми?Чи вливає вміння використовувати дієслова доконаного і недоконаного виду на щось у повсякденному житті?

Номер слайду 12

Тема. Службові частини мови. Рік: 2016 Підручник за 7 клас » Українська мова. Автор: Глазова, Нова програма 7 класст. 208-245

Номер слайду 13

Дякую за увагу! Хай щастить!

Номер слайду 14

ЗАВДАННЯ для опрацювання теоретичного матеріалу.«дерево» (графічно у довідниках)Гілки – твердження про службові частини мови (не відповідають на питання, не мають лексичного значення, не мають самостійної синтаксичної ролі). Стовбур – службові частини мови(прийменник, сполучник, частка). Коріння – розгалуження службових частин мови (групи за значенням, за будовою, походженням, написанням тощо).

pptx
Додано
11 липня 2018
Переглядів
1873
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку