Урок. 7 клас. Українська. мова. Контрольна робота " Дієслово"

Про матеріал

Мета - перевірити вивчений матеріал з теми, визначити рівень сформованості предметних і ключових комперентностей шляхом виконання контрольних навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній.

Перегляд файлу

 

                                                     7 клас. Українська мова

                                                         Контрольна робота

                                                               Дієслово

                                                               1 варіант

  1. Укажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

А чекав, зустрічаю, буду декламувати, доглядати

Б проводити, прочитав, глянула, призначати

В вивчати, привітав,говорити, дивитися

Г буду співати, говорив, підніму

  1. Укажіть рядок, у якому всі дієслова з не пишуться разом:

А не/славити, не/робити, не/приносити, не/оцінити

Б не/навидіти, не/хтувати, не/добачати, не/зчутися

В не/здужати, не/думати, не/має, не/заважає

Г не/дочувати, не/вірю, не/знаю, не/волити

  1. Позначте речення, де є інфінітив:

А Треба сумлінно виконувати свої обов’язки.

Б Дивлюсь я на небо та й думку гадаю.

В Характер людини формується під впливом її оточення.

Г Вони збережуть ваші речі.

  1. З’ясуйте, скільки  особових дієслів у даному реченні.

Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої,заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання.

А 3       Б 4   В 5   Г 6

  1. Установіть відповідність між формами дієслова та прикладами :

1 неозначена форма                  А світає, співає, світить

2 особові форми                          Б відірваний, умита, замерзлі

3 дієприкметник                         В оцінювати, відповідати, дивитися

4 дієприслівник                           Г читаючи, заснувши, вишиваючи

                                                        Д виконано, розкрито, прочитано

  1. Установити відповідність між дієсловами та їх часово-видовими формами:

1 Доконаний вид, майбутній час           А Буду читати      Б Перечитав

2.Недоконаний вид, майбутній час      В Працюватимемо     Г Змалюю

3. Доконаний вид, майбутній час          Д   Підписав             Е    Зроблю

  1. Визначити синтаксичну роль інфінітива.

Ми прийшли подивитися кінофільм.

Діти отримали завдання написати твір.

Я хочу стати лікарем.

Нас попросили посидіти тихо.

Життя прожить- не поле перейти.

  1. Назвіть форми дієслова й наведіть по  два приклади.
  2. Наведіть два приклади дієслів доконаного виду й два  недоконаного.
  3.  Назвіть, які граматичні категоріі ,властиві дієслову. Запишіть речення, підкресліть у ньому дієслова, визначте в них особу чи рід, число, час, вид.

Калина весною білим цвітом квітує, а восени червоні ягідки дарує.

  1. Відредагувати словосполучення.

Попасти в біду, представляв собі, приймати участь, рішали задачу, розкривати книжку, відкривати двері, прививають любов, балакали про мову, мішали готуватися,гладити білизну.

  1. Пояснити значення фразеологізмів.

Бути на сьомому небі, підсунути свиню, взяти в тямки, покласти зуби на полицю,дерти кирпу , ганяти вітер по світу, душі не чути, намотати на вус, гнути кирпу, викидати коники.

 

 

                                                     7 клас. Українська мова

                                                         Контрольна робота

                                                               Дієслово

                                              2 варіант

1.Укажіть рядок, де всі дієслова доконаного виду:

А пообіцяла, стояли, робили, обганяли

Б падало, мріяв, зшила, розігнати

В люблю, думав, відпочивати, перевірити,

Г прочитав, відвідала, забули, куплю

2.Укажіть рядок, у якому всі дієслова з не пишуться окремо:

А не/навидіти, не/мислимо, не/любити, не/чути

Б не/покоїтися, не/просили, не/здужати, не/доводилося

В не/зчулися, не/водила, не/до оформила, не/притомніти

       Г не/міг, не/розцвіла, не/чекали, не/складаються

3.Укажіть ряд перехідних дієслів:

А дивитися на дорогу, гордитися сином, розмова з мамою

Б писати твір, купити цукерок, не полити квіти

В не вивчити правило, подарувати книгу, сказати другу

Г падає листя, мити підлогу, стояти на сцені

4.Укажіть ряд дієслів, що змінюються за родами:

А подолає, опрацює, танцює, намалював

Б гостював, ремонтував, заасфальтував, змайстрував

В годує, приготуються, встали, працюватиме

Г бачиш, лежать, скажемо, будемо шукати

5 . Установіть відповідність між формами дієслів та прикладами :

1 неозначена форма            А зіпсований, почорнілий, скошений, посивілий

2 особові форми                   Б взявши, сказавши, будуючи, слухаючи

3 дієприкметник                   В працював, слухатиму, граються, буду слухати

4 дієприслівник                     Г вивчений, будете казати, сказавши, робити

                                                  Д зрозуміти, ловити, творити, набирати

6.Установити відповідність між дієсловами та їх часово-видовими формами:

А доконаний вид, майбутній час          А  перерахував          Б буду вчити

Б недоконаний вид, майбутній час      В  напечемо                Г вимию

В доконаний вид, минулий час             Д малюватимемо     Е підстелив

7. Установити відповідність між особовими дієсловами та їхніми формами:

1 збираємо                                    А 2 особа однини   Б 2 особа множини

2 збирають                                    В 1 особа множини      Г 3 особа множини   

3 збираєте                                     Д 3 особа однини

  1. збирає                                                          

8.Визначити синтаксичну роль інфінітива:

Учителька задала дітям написати твір.

Співати – моє улюблене заняття.

Лиш боротись- значить жить.

Я маю бажання вишити картину.

Ми прийшли провідати друга.

9.Назвіть форми дієслова й наведіть по 2 приклади.

 

10.Назвіть граматичні категорії, властиві дієслову. Запишіть речення, підкресліть у ньому дієслова, визначте в них особу, рід, число, вид.

Український рушник пройшов крізь віки й нині символізує чистоту почуттів, глибину любові.

11.Відредагувати словосполучення.

11.Відредагувати словосполучення.

Представляє собою, розкрили очі, стірали одяг, прививати любов до знань, рішили виступити, аплодирували артистам, підняли питання, я відношуся до цього позитивно, приходить на думку, не получається знайти відповідь.

12.Пояснити значення фразеологізмів

Грати першу скрипку, намилити шию, прикусити язика, точити ляси, виводити на чисту воду, вскочити вище халяв, набрати в рот води, дістати відкоша, сушити голову, собаку з’їсти.

 

 

 

 

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
5037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку