Методична робота як системоутворюючий елемент розвиваючого середовища закладу освіти

Про матеріал

Гуманістичні загальнолюдські цінності є основою освітнього простору закладу позашкільної освіти – середовища розвитку особистості.

У контексті «Нової української школи» новий формат сучасного ЗПО як Школи життєтворчості особистості вимагає нових засобів професійного розвитку педагогів. У цих умовах активізується пошук актуальних підходів удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників.

Перегляд файлу

Методична робота як системоутворюючий елемент розвиваючого середовища закладу освіти

Корольчук О.С. – методист Центру позашкільної роботи

Святошинського району м.Києва

«Даруй світло і темрява зникне» Еразм Роттердамський.

Людство вступило в період, що характеризується швидкою змінюваністю ідей, знань, технологій. Людина впродовж життя має адаптуватися до змін, бути активним суб’єктом суспільного цивілізаційного життя. Виникла потреба формування людини з інноваційним типом мислення, культури життєдіяльності.

Саме гуманістичні загальнолюдські цінності є основою освітнього простору закладу позашкільної освіти – середовища розвитку особистості.

У контексті «Нової української школи» новий формат сучасного ЗПО як Школи життєтворчості особистості вимагає нових форматів професійного розвитку педагогів. У цих умовах активізується пошук актуальних підходів удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників.

Мета діяльності Центру позашкільної роботи – формування життєво важливих компетенцій особистості дитини, її підготовка до життя та успішної соціалізації та самореалізації в сучасному суспільстві.

Головні завдання діяльності педагогічного колективу:

  • мотивувати гуртківців навчатися впродовж життя;
  • навчити працювати і досягати позитивних результатів діяльності;
  • надати інструментарій для пізнання, самостійного набуття знань;
  • розвивати екологічне, критичне, творче світосприйняття.

Системний підхід до досліджуваних питань передбачає розгляд об'єкта вивчення як системи: виявлення певного безлічі її елементів, встановлення   зв'язків між цими елементами, виділення з безлічі зв'язків системоутворюючих, т.ч. забезпечують з'єднання різних елементів в систему.

Системний підхід виявляє структуру (яка має відносну життєвість) і організацію (кількісну характеристику і спрямованість) системи; основні принципи управління нею.

Заняття методичних об’єднань розглядаються питання пріоритетів освіти, виховання та розвитку особистості, нові проекти та традиційні педагогічні методики та технології; аналізується сучасний освітній запит батьківської громади; актуальні питання підвищення якості освіти, методи зацікавлення до гурткової роботи та наповнюваності гуртків. Проведені методичні майстерні краєзнавчого, екологічного, медико-біологічного та психологічного змісту. Заплановані практичні заняття із обміну досвідом роботи та використання прогресивних педагогічних надбань  наставників.

Протягом останніх років керівники гуртків отримали досвід використання проектних технологій, проективних психологічних методик, інтерактивних технологій, особистісно-зорієнтованих методів навчання та розвитку.

Психолого-педагогічні дослідження свідчать, що групова навчальна робота сприяє активізації методичної творчості педагога, налагоджує міцніші професійні контакти між колегами, налаштовує на конструктивну взаємодію та покращує психологічний клімат всередині педагогічного колективу.

Обмін знахідками та педагогічними родзинками дає могутній поштовх розвитку особистості, педагогічної рефлексії, надає впевненості і відповідальності молодим колегам.

Швейцарський педагог Й.Г.Песталоцці (1746-1827) актуальним завданням педагогіки вважав створення «механізму освіти». Австро-німецький філософ і педагог Р.Штейнер (1861-1925) започаткував індивідуальний підхід до виховання дитини.

Представники «педагогіки творчості» (Ф.Гансберг. Е.Лінде, Г.Шаррельман) засуджували спроби впливати на неповторну особистість дитини за допомогою технології.

        Технологізація – неухильне дотримання змісту і послідовності етапів впровадження нововведень. Психологи стверджують, що людина отримує 10% інформації через читання, 20% - через слухання, 30 % -розглядаючи, 50% слухаючи та розглядаючи, 70% -обговорюючи, 80% через особистий досвід, 90% у спільній діяльності з обговоренням, 95% - навчаючи інших.

Технологічний процес навчальної  дії в групі педагогів складається з :

  • підготовки матеріалів та наочності для проведення заняття;
  • постановки пізнавальної задачі;
  • покрокового інструктажу виконання завдань;
  • розподіл дидактичного матеріалу між підгрупами;
  • групова робота та аналіз;
  • індивідуальне виконання завдань та рефлексія;
  • оприлюднення результатів, узагальнення;
  • висновок по означеному питанню.

Безпечний старт педагога позашкільної освіти забезпечується в Центрі методистами таким чином:

 вивчення нормативно-правових та регламентуючих документів у сфері позашкілля;

 моніторинг  недоліків, утруднень та  психологічних перевантажень педагогів;

 сезонні школи педмайстерності;

 створення індивідуального маршруту професійного розвитку педагога;

 супровід планування діяльності на рік;

 семінари, консультації  та практичні заняття з сучасних методик, форм та  освітніх технологій;

 розвиток готовності педагога до самовдосконалення, де керівник гуртка  як

Робота з молодими педагогами ЦПР  відбувається у вигляді занять з елементами тренінгу і відбиває актуальні питання професійної педагогічної майстерності – “Акмеологічний потенціал керівника ТО: педагогіка успіху», «Технологія педагогічної діагностики в ЗПО». Адже відбулося усвідомлення того. що педагог на сьогодні – стратегічний ресурс суспільства.

http://cprs.kiev.ua/new/seminar_ecolog/images_b/DSC_0130.jpg             Акмеологічний розвиток керівника гуртка складається з з таких “само-“ :

  1. самоосвіти,
  2. самовдосконалення,
  3. саморозвитку,
  4. самовиховання,
  5. самоаналізу.

http://cprs.kiev.ua/new/seminar_ecolog/images_b/DSC_0133.jpgОсобистісне та професійне зростання - процес постійний, що не має свого завершення.

Розробляється особистий план самоосвітньої роботи

 Професійний портрет

 Психолого-педагогічний (орієнтоване на гуртківців та батьків)

 Психологічний (імідж, спілкування, мистецтво впливу, лідерські якості та ін)

 Методичний (педагогічні технології, форми, методи і прийоми навчання)

 Інтелектуальний (поповнення загальноосвітніх знань)

 Інформаційно-комп'ютерні технології (ознайомлення і придбання навичок роботи з новими технологіями)

 Охорона здоров'я.

Науково-методична робота, якою були охоплені педагоги позитивно позначилася на їх роботі. Відбулися такі зміни:

 значно підвищилася вимогливість педагогів до своїх занять, завдяки оволодінню вміннями аналізу занять;

 підвищився інтерес до науково-методичних проблем, пов’язаних з технологіями розвитку життєвої компетентності учнів, їх акмеологічної культури;

http://cprs.kiev.ua/new/seminar_ecolog/images_b/DSC_0143.jpg змінилося ставлення до самоосвіти, як необхідної умови підвищення рівня професійної компетентності, до збагачення знаннями  в галузі педагогіки, психології, технологій навчання;

 посилилася активність щодо обговорення питань на семінарах.

Протягом 2013-2016 років, окрім концертної та виставкової діяльності керівників дитячих творчих об´єднань Центру, формуванням позитивного іміджу закладу займалися методисти:

  • Українське радіо 27.01.2013р. (ефір о 15-45) Радіопередача  «Київські етюди». Розповідь методиста С.М. Вакулишина про Зразковий музей історії району.
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» №5, травень 2013р.Публікація «Планування діяльності позашкільного навчального закладу на навчальний рік» (автори - Ковганич Г.Г., Кириченко В.І., Савенко О.О.)
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» №5, травень  2013р.Публікація «Зміст і технології моніторингу професійної компетентності педагогів» (автори – Ковганич Г.Г,  Гук М.Ю. - методисти ЦПР)
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» № 6, червень 2013 року
  • Міський Будинок вчителя 14 травня 2013 року Публікація «День всеукраїнської газети «Позашкілля»  (з нагоди Року дитячої творчості) про нагородження Центру позашкільної роботи та працівників: директора Савенко Н.І., дипломами -методистів Ковганич Г.Г., Гук М.Ю., керівників гуртка-методистів Величко А.М., Каціон Н.І.,  наукового консультанта Центру, кандидата педагогічних наук  Савенка О.О.
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля»№ 10, жовтень 2013 року Стаття Людмили Токаренко «Англійська мова. Навчаємо легко» ТО «Англійська мова»
  • Журнал «English» № 15,серпень 2013 року. Розробка уроку з англійської мови – автор Токаренко Л.В. (ТО «Англійська мова»)
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» № 12, грудень 2013 рокуПублікація «Виховання культури миру і толерантності» організація тренінгів автори – Гук Марія, Ковганич Ганна.
  • Телеканал «Київ»  16.01.2014р. – зйомки; дата виходу програми  -23.01.2014р. (23 хв.)  Програма «Прогулянки містом» (проект про історію Києва, культурні та історичні пам‘ятки столиці, видатних мешканців столиці; цикл програм, присвячених проспекту Перемоги, музею історії ЦПР) за участю  методиста С. Вакулишина
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» № 1, січень 2014 року Публікація «Акмеологічний підхід» у навчання іноземної мови (автор керівник гуртка Ольга Осадча)
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» № 5, травень 2014 року 
    • Публікація «Планування діяльності позашкільного навчального закладу» (автори: Ковганич Г.Г., Марія Гук, Савенко О.О.)
    • Публікація «Планування науково-методичної роботи» Методичний конструктор (автори: Ковганич Г.Г., Марія Гук,  Савенко О.О.)
    • Публікація «Науково-методична рада. План роботи» (автори: Ковганич Г.Г., Гук М.Ю., Савенко О.О.)
  • ТРК «Київ» 20.11.2014р. Передача «Прогулянки містом» за участю методиста С.Вакулишина  «Тема голодомору»
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» № 11, листопад 2014р. Публікація «Міжнародний  день прав людини у позашкільному навчальному закладі» (автори  - Ковганич Г.Г., Козицина К.С.)
  • Радіо «Голос Києва» 20.12.2014р. Програма «Зелений Київ» з Віктором Ісаковим. Участь методиста С. Вакулишина у програмі про підготовку нової експозиції музею до 50-річчя  Академмістечка
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» № 12, грудень 2014 рокуПублікація «Акмеологічний ПНЗ: від задуму до реалізації (автори -  Г. Ковганич, К.Чайковська)
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» № 1, січень 2015 року Публікація «Від батьківського джерела» Українознавчий проект (автори  - методисти Оріхон Д.Р., Корольчук О.С.)
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» № 2, лютий 2015р. Публікація «Формуємо позитивний  імідж ПНЗ» (автори - Ковганич Г.Г., Чайковська К.В.)
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» № 10, жовтень 2015р.Публікація «Яким має бути  заняття  в сучасному  ПНЗ» (автори - Ковганич Г.Г., Щербакова О.О.)
  • Всеукраїнська газета «Позашкілля» № 10, жовтень 2015р.Публікація «Складові  іміджу  керівника творчого об‘єднання» (автор – керівник гуртка Щербакова О.О.)
  • Журнал «Методист» № 7, 2015р. «Серпневі  тези:  яким  бути  вихованню в сучасній  школі »   (автори – методисти Ковганич Г.Г., Кириченко В.І.)
  • Журнал «Методист» № 8, 2015р. «Засідання  педагогічної ради з питань  виховання: як  його  провести, щоб не було байдужих» (автори – методисти  Ковганич Г.Г., Кириченко В.І.)
  • Журнал «Методист» № 11, 2015р. «Методичний  супровід навчально-виховної діяльності» (автор – завідувач психолого-методичного відділу ЦПР - Корольчук О.С.)
  • Журнал «Методист» № 11, 2015р. «Соціальна  активність сьогодні -  соціальна  успішність завтра»(автори -  Ковганич Г.Г., Козицина  К.С.)
  • Журнал «Методист» № 12, 2015р. - «Як вести за собою: основи  організаторської  роботи. Цикл тренінгових занять»(автори - Ковганич Г.Г., Козицина  К.С.)
    • «Тренінг як ефективна технологія  навчання активу учнівського самоврядування»(автори - Ковганич Г.Г., Козицина  К.С.)
    • «Лідер та лідерство. Тренінгове заняття» (автори - Ковганич Г.Г., Козицина  К.С.)
  • F:\40-річчя\DSC_0584.JPGЗбірник «Музейна педагогіка – проблеми,  сьогодення, перспективи». 29.09.2015р. Публікація «Формування  урбаністично-цивілізаційної компетентності учнівської  молоді засобами музейної педагогіки»  (автор - методист С. Вакулишин)
  • Журнал «Краєзнавство» №3, 2015р.Стаття «Історико-краєзнавчі конференції – традиції закладу позашкільної освіти»  (автор - С. Вакулишин).
  • Журнал «Практика управління дошкільним закладом  освіти» № 5, 2016 р.  Стаття «Актуальні засади управлінської компетентності керівника закладу освіти»  (автор – О.Корольчук).

Це. звісно ж, не весь перелік творчого доробку педагогічних працівників та методистів Центру.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. работа Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 вересня 2018
Переглядів
836
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку