Соціальне партнерство освітнього закладу як ресурс розвитку

Про матеріал

Розвиток партнерства з освітніми установами району та міста - важливий ресурс розвитку закладу позашкільної освіти. Співпраця педколективу Центру здійснювалася за проектом «ЦПР – школи району: партнери в освітньому просторі міста». Матеріал містить також аналіз діяльності Зразкового музею історії району.

Перегляд файлу

Соціальне партнерство освітнього закладу як ресурс розвитку

 

Корольчук О.С. – методист ЦПР

 Святошинського р-ну м.Києва

 

         Розвиток партнерства з освітніми установами району та міста -  важливий ресурс розвитку закладу позашкільної освіти.

Співпраця педколективу Центру здійснювалася за проектом «ЦПР – школи району: партнери в освітньому просторі міста» за такими напрямами:

 організація та проведення конкурсів, ігрових програм для дітей та учнівської молоді;

 навчання лідерів учнівського самоврядування;

 консультування класних керівників, педагогів-організаторів, заступників директорів з виховної роботи в ЗНЗ з актуальних проблем виховання;

 використання фондів інформаційно-методичного кабінету (навчальних програм, методичних розробок тощо);

 організація музейної роботи.

Важливим чинником, що позитивно впливає на розвиток  Центру є співробітництво з науковими установами загальноосвітніми закладами. закладами культури  та позашкільної освіти. Соціальне партнерство в закладі здійснюють керівники відділів, дитячих творчих об´єднань та  методисти.

ЦПР плідно співпрацює з лабораторіями діяльності позашкільних закладів, превентивного виховання Інституту проблем виховання, лабораторією педагогічних інновацій Інституту педагогіки АПН України, з кафедрами Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова, Київського міжнародного університету, міського педагогічного університету ім. Б.Д.Грінченка.

Співпраця передбачає:

  спільну діяльність педагогічного колективу щодо впровадження в освітній процес інноваційних педагогічних технологій, проведення досліджень, написання та видання статей;

  проведення спільних науково-практичних конференцій, семінарів;

 обмін досвідом роботи з метою збагачення науковими, методичними досягненнями;

  стажування практикантів університету ім. Драгоманова на базі Зразкового музею історії Святошинського району Центру позашкільної роботи;

  роботу над спільними проектами:

  • „Здорова дитина  -  здорова нація” (науковий керівник  - Оржеховська В.М., доктор педагогічних наук, Інститут проблем виховання);
  • „Державно-громадська модель управління позашкільним навчальним закладом” (науковий керівник - Биковська О.В., кандидат педагогічних наук, Національний педагогічний університет ім. М.Драгоманова);
  • „Виховна система „Творчість. Лідерство.Компетентність. Успіх”, „Крок за кроком до життєвої компетентності та успіху” (науковий керівник - Єрмаков І.Г., старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України);
  • „Соціальна підтримка” (науковий керівник - Лепіхова Л.А., кандидат психологічних наук, Інститут психології);
  • „Соціальна робота в позашкільному навчальному закладі” (науковий керівник - Пилипенко О.І., кандидат педагогічних наук, Київський міжнародний університет);
  • „Навчання ЗСЖ на засадах життєвих навичок” (науковий керівник - Кириченко В.І., науковий співробітник Інституту проблем виховання).

Свідченням інноваційного розвитку Центру є участь в науково-експериментальній роботі Інституту проблем виховання.

Участь педагогів у дослідницькій роботі, проведення спільних науково-практичних конференцій, можливість професійної комунікації з науковцями, реалізація спільних ідей та проектів істотно впливають на процес особистісного та професійного зростання керівників ТО.

Для досягнення розвитку закладу передбачається вирішення наступних завдань:

 забезпечення розвитку закладу як цілісної соціально-педагогічної системи, створення умов для ефективної діяльності всіх структурних підрозділів;

 підвищення рівня професійної компетентності педагогів, необхідної для забезпечення якості освіти в закладі;

 оновлення змісту, форм і методів організації навчально-виховного процесу на засадах психології і педагогіки життєтворчості;

 підвищення ефективності навчально-виховного процесу на основі впровадження досягнень психолого-педагогічної науки, педагогічних інновацій, інформаційно-комунікаційних технологій;

 створення умов для посилення професійної орієнтації та допрофільної підготовки, забезпечення профільного навчання, індивідуальної освітньої траєкторії розвитку учнів відповідно до їх особистісних потреб, інтересів та здібностей;

 розвиток партнерства закладу з ВНЗ, науковими установами, з батьками учнів, включення їх в педагогічний процес, аналіз й оцінку результатів, прогнозування розвитку закладу;

F:\40-річчя\DSC_0584.JPG проектування акмеологічного освітнього простору з урахуванням запитів учнів, їх батьків, потреб суспільства і держави;

 розвиток державно-громадської моделі управління закладом;

 реалізація науково-методичної проблеми «Розвиток життєтворчих компетенцій учнів в акмеологічному просторі ЦПР».

 

 Реалізація проекту «Виховний потенціал музейної педагогіки».

звіт-4.jpg

У  2015 році Зразковий музей історії Святошинського району представив другу тематичну виставку, приурочену до 50-річчя Академмістечка. Ця виставка мала три розділи: «Науки про Землю», «Науки про метал», «Академмістечко поза наукою».

В лютому 2016 р. відкрито третю тематичну виставку – «Образ епохи. 70-ті роки ХХ сторіччя». Ця виставка має такі розділи: військовий Святошин (до 70-річчя з часу розміщення тут сухотного санаторію КВО), довкілля, наука та виробництво, Микільська Борщагівка Всеволода Суворова (з нагоди 50-річчя початку будівництва житлового масиву), світ дозвілля, дитячий світ.

звіт-8.JPGОснову нової виставки складають 70 предметів основного фонду музею: особисті документи, фотографії, креслення, макети, службова документація, зразки виробів місцевих підприємств, твори образотворчого мистецтва,  відомчі та популярні друковані видання тощо. 12 квітня 2016 р. у ЦПР «Північне Сяйво» відбулася традиційна історико-краєзнавча конференція «Західні околиці Києва у 70-ті рр. ХХ ст.». Захід провів почесний краєзнавець України, «Відмінник освіти»  методист ЦПР Вакулишин С.М.

Музей проводить чималу просвітницьку роботу. Це, насамперед, –  оглядові екскурсії для різних верств населення (відбулося  понад 140 таких екскурсій, на яких побувало 1000 дітей та 700 дорослих).

З матеріалами музею систематично мають змогу ознайомитися підлітки та молодь нашого та інших  районів міста. Всі звернення зацікавлених осіб (учнів, студентів, учителів, місцевих жителів, науковців) з питань історичної проблематики Святошинського району, методики викладання місцевої історії тощо фіксує книга обліку. За звітний період такі консультації одержало 108 осіб.

звіт-7.JPGТрадиційним у ЦПР стало проведення історико-краєзнавчих конференцій на базі музею історії Святошинського р-ну (детальний огляд цих заходів представлено у науковому журналі «Краєзнавство». –2015. – № 3 / 4. – С. 180-185).

Удосконалення інформаційно-аналітичної та науково-методичної діяльності закладу пов’язане з реалізацією таких завдань: адаптації сучасних інновацій психолого-педагогічної науки, створення ефективної системи підвищення професійної педагогічної майстерності керівників гуртків ЗПО, друкування матеріалів із досвіду роботи педагогів (статей, методичних рекомендацій, навчальних посібників), забезпечення функціонування сайту ЦПР.

Подальший розвиток діяльності закладу та його педагогічного колективу обумовлюють необхідність діагностики рівня колективу освітньої установи, його педагогічного потенціалу, можливостей колективу в реалізації висунутих цілей розвитку установи.

             В контексті зазначеного вище пріоритетними напрямами роботи на наступний період є:

 проектування та практична реалізація моделі ЦПР як закладу життєтворчості;

 становлення акмеологічного спрямованого навчально-виховного процесу на засадах особистісних досягнень, життєтворчості, самоактуалізації, самореалізації сутнісних сил особистості;

 апробація перспективних педагогічних технологій життєтворчості, моделей досягнення життєвого і соціального успіху;

 впровадження комплексної акмеологічної діагностики навчально-виховного процесу, спрямованої на досягнення успіху, виховання учня як творця і проектувальника власного життя;

 забезпечення психолого-методичного супроводу успішного розвитку і саморозвитку особистості;

 підвищення рівня професійної компетентності, стимулювання їх на вищі професійні досягнення;

 пошук і залучення позабюджетних джерел фінансування для розвитку закладу.

 

docx
Додано
18 вересня 2018
Переглядів
1510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку