На етапі корінних перетворень в Україні, що торкнулись соціально-економічної, політичної, культурної, освітньої й інших сфер громадського життя, постала необхідність не тільки гуманізації відносин в оновленому суспільстві, але й вирішення проблеми морально-духовного становлення підростаючого покоління. В системі освіти особлива увага фахівців звернена до пошуку і розробки нових ефективних навчально-виховних технологій і педагогічних систем, що забезпечують формування й розвиток у підростаючої особистості, у першу чергу, духовних якостей, як домінуючих, і що мають вирішальне значення у розвитку ціннісної системи людини.
Філософія олімпізму, на якій ґрунтується олімпійська освіта та впроваджується до освітнього процесу, покликана допомогти здобувачам освіти зробити правильний вибір у процесі самовдосконалення. Незважаючи на те, що останнім часом в усьому світі розробляються та впроваджуються програми з олімпійської освіти, вивчаються різні аспекти її впливу на формування підростаючого покоління, залишається невивченим належним олімпійської освіти у формуванні гуманістичних ціннісних орієнтацій у підростаючого покоління.
Департамент науки і освіти України
Харківської обласної державної адміністрації
Харківське державне вище училище фізичної культури №1
Методична розробка відкритого виховного заходу
«Загальнолюдські та олімпійські цінності»
(свято - зустріч)
Виконала:
Жук О.М.,
вихователь
Харків
2018 – 2019 н.р.
Анотація
На етапі корінних перетворень в Україні, що торкнулись соціально-економічної, політичної, культурної, освітньої й інших сфер громадського життя, постала необхідність не тільки гуманізації відносин в оновленому суспільстві, але й вирішення проблеми морально-духовного становлення підростаючого покоління. В системі освіти особлива увага фахівців звернена до пошуку і розробки нових ефективних навчально-виховних технологій і педагогічних систем, що забезпечують формування й розвиток у підростаючої особистості, у першу чергу, духовних якостей, як домінуючих, і що мають вирішальне значення у розвитку ціннісної системи людини.
Філософія олімпізму, на якій ґрунтується олімпійська освіта та впроваджується до освітнього процесу, покликана допомогти здобувачам освіти зробити правильний вибір у процесі самовдосконалення. Незважаючи на те, що останнім часом в усьому світі розробляються та впроваджуються програми з олімпійської освіти, вивчаються різні аспекти її впливу на формування підростаючого покоління, залишається невивченим належним олімпійської освіти у формуванні гуманістичних ціннісних орієнтацій у підростаючого покоління.
Мета:
Обладнання:
Місце проведення: актова зала та спортивний майданчик
Дата проведення: 21 серпня 2018 р.
(Звучать фанфари)
Ведуча: Ода спорту
(під час читання оди на екрані зображення олімпійського прапора)
Оспорт! Ти – справедливість!
Ти вказуєш прямі, чесні шляхи, котрі шукають люди для досягнення мети,
Поставленої в житті.
Ти – безсторонній.
Ти вчиш, що правила змагань – закон.
Ти – вимагаєш: «Жоден спортсмен, що виконує вправи перед глядачами і суддями, не повинен порушити ці правила».
Ти визначаєш кордон між видами спорту.
Нема судді,вимогливішого і суворішого, ніж ти сам.
Непорушна твоя вимога справедливих оцінок за істинні досягнення.
О спорт! Ти – виклик!
Ти вимагаєш боротьби. Вся сила наших м’язів зосереджена в одному на вибух подібному слові – спорт.
Ти – трубадур.
Твій полум’яний, схвильований заклик знаходить відгук у наших серцях.
Ти запитуєш у тих, хто вийшли на старт:
Навіщо ж сила, досвід і спритність, якщо не мріяти про переможний фініш?
Ти стверджуєш – потрібно мріяти. Треба! Необхідно наважитися.
Ти переконуєш, вимагаєш, наказуєш.
Ти закликаєш людей позмагатися силою.
Пересилити себе.
Вихователь: Доброго дня шановні друзі! Сьогодні ми проводимо Olympiclab під назвою «Загальнолюдські та олімпійські цінності».
На нашому святі присутні почесні гості:
- голова відділення НОК України Харківськой області – Христоєв Віктор Анотолійович;
- дворазова Олімпійська чемпіонка 1988 та 1992 років, Заслужений майстр спорту, Почесний громадянин Харквської області – Людмила Джигалова.
Вихователь:
Слово надається Христоєву Віктору Анотолійовичу…
Слово надається – Джигаловій Людмилі…
Вихователь: Спорт міцно пов’язаний з життям сучасної людини. Думаючи про це, мимоволі звертаємося до глибин історії.
Увага на екран (показ відеоролика «Античні Олімпійські ігри»).
Ведуча:
І сталося диво!
Вже друге століття
Священний вогонь олімпійський палає.
Мільйони атлетів з усіх континентів
На форум спортивний всіх разом збирає.
Щоб мірятись силою, знать, хто найшвидший,
Хто вищу за інших планку здолав.
Вихователь: Велике значення для всіх Олімпійських ігор має олімпійська символіка. До олімпійської символіки належать олімпійська емблема, олімпійський прапор, олімпійське гасло, олімпійський гімн, олімпійський вогонь та олімпійський смолоскип.
Ведуча: Символом Олімпійських ігор є п’ять переплетених кілець, що символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь в Олімпійських іграх, з п’яти континентів нашої планети.
Вихователь: Увага на екран( показ відеоролика «Олімпійська символіка»).
Вихователь: Для перевірки ваших знань ми пропонуємо вам вікторину. Умови вікторини. Я буду зачитувати запитання, а ви надавати правильнівідповіді. Хто перший піднімає руку, той і відповідає. За кожну правильну відповідь невеличкий подарунок від Олімпійського комітету. Отже, ми починаємо. Уважно слухаємо запитання і обираємо необхідну відповідь з вже поданих.
Вікторина
Увага на екран (відеоролик про видатних спортсменів).
Вихователь: Я бачу за підсумками вікторини, що ви добре запам’ятали показаний матеріал. Ми очікуємо від вас нових спортивних досягнень і сподіваємося, що можливо в Токіо на Олімпіаді 2020 з’являться ваші імена. А зараз ми всі переходимо на спортивний майданчик для проведення розминки.
Ведуча: Щоб ваш день завжди починався із заряду бадьорості, пропонуємо вам починати його з простої, але ефективної дії. Це ранкова зарядка.
Розминка, не викликаючи ранньої втоми, готує організм до активних тренувань і допомагає запобігти травми. До того ж вона дає енергію і робить заняття фізичною культурою приємними і веселими.
Розминка вранці допомагає людині дисциплінувати, виховувати свій характер, силу волі.
Вихователь: До вашої уваги наша розминка, яку, до речі проводить у минулому наш вихованець, а на сьогодні час тренер відділення волейболу – Тисячник Богдан Ігорович (виконується під музику).
Ведуча: Дорогі друзі!От і закінчився наш Olympiclab! Сподіваємося, що ви отримали нові знання, дізналися про те, скільки необхідно докласти сил, здійснити важкої щоденної роботи для того, щоб завоювати медаль, особливо – олімпійську. Пам’ятайте, в кожного є своя олімпійська сходинка, своя олімпійська висота, і щоб її досягти потрібно мати велике бажання, віру у свої сили і щоденно докладати зусиль для здійснення своєї мрії. Бажаємо кожному із вас обов’язково її досягти! До нових зустрічей.
(Лунає пісня про спорт).
Вихователь: На цьому наше свято закінчено.