Методична розробка інтегрованого уроку математики і природознавства ( 4 клас)

Про матеріал
Наша освітня система потребує змін. В той час, коли дитина сприймає навколишній світ цілісно, наш освітній процес роз’єднує довкілля на окремі предмети. В звязку з цим у здобувачів освіти виникають проблеми і протиріччя сприйняття навколишнього світу. Для подолання такого протиріччя наша освіта потребує запровадження міжпредметних зв’язків та інтегрованих уроків. Вивчаючи можливості інтегрованого навчання, можна зробити висновок, що за цією методикою – майбутнє. Змістовні та цілеспрямовані інтегровані уроки вносять у звичайну структуру уроку новизну, оригінальність, сприяють формуванню в учнів цілісної картини світу, забезпечують умови для різнобічного розгляду предмета дослідження, дозволяють систематизувати знання, створюють спрятливі умови для реалізації особистісно - орієнтованого, розвивального навчання. Інтегроване навчання є надзвичайно актуальним. Воно, дає можливість опанувати великий за обсягом навчальний матеріал, допомагає досягнути формування міцних, усвідомлених міжпредметних зв’язків, уникання дублювання змісту з різних навчальних предметів.
Перегляд файлу

Тема: Додавання і віднімання виду 430+500, 430+50, 760-40, 760-400. Складена задача, що містить суми двох і трьох доданків.

Мета:

Формування предметних компетентностей: навчити застосовувати сполучний закон додавання; розуміти сутність прийомів усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел;

застосовувати зручний для себе  спосіб усного додавання і віднімання для знаходження значення числового виразу; коментувати свої дії під час виконання обчислень; володіти обчислювальною навичкою усного додавання та віднімання круглих трицифрових чисел;

розв’язувати задачі  на обчислення периметра прямокутника;

продовжити формувати уявлення про Сонце і сонячну систему; розвивати мислення, мовлення, спостережливість, допитливість, вміння виділяти головне та робити висновки; виховувати естетичне сприйняття світу.

 

 Формування ключових компетентностей:                                                                                                  уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу, розвивати пізнавальний інтерес;                                          

комунікативної: розвивати математичне мовлення, правильно формулювати висловлювання  з використанням математичних  термінів;                                                        

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати парах, групах,виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;                       

 інформацйної: розширити знання учнів про Сонце і сонячну систему.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

 

Обладнання:

 мультимедійна презентація, дидактичний роздатковий матеріал.

                                             Хід уроку.

 Ι.Організація класу.

(слайд 2)

Як відомо, запорукою успіху є усмішка.

Тож, передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, і подаруйте їм свою усмішку. Адже вона ще:

  • прикрашає обличчя;
  • підвищує настрій;
  • допомагає знайти нових друзів;

і навіть, деколи допомагає здійснювати бажання

і нехай мрії, що наші діти – найкращі здійснюються!

Тож у путь!

  • Світ, у якому ми живемо, цікавий і різноманітний. Він нас дивує, тішить, захоплює і лякає.
  • Неможливо назвати природолюбом людину, яка не спостерігає, не досліджує, не піклується про природу, а просто вивчає її по книжкам чи атласам.
  • Аналогічно, не можна вважати математиком людину, яка розв’язує найскладніші задачі на папері та не вміє застосовувати свої знання в реальному житті…
  • Сьогодні на інтегрованому уроці наш клас перетвориться на лабораторію, а ми з вами на юних дослідників. Адже природознавство – найважливіша шкільна дисципліна…
  • Не можу з цим погодитися, бо математика – цариця всіх наук і це ми спробуємо довести.

Гасло нашого уроку:

« Все, що в природі існує, математика нам порахує.»

(Слайд 3)

  • Нагадайте, яку тему ми вивчаємо з вами на уроці математики?
  • А яку тему ми будемо повторювати з природознавства ви дізнаєтесь з загадки.

Загадка.

Хто однаково всіх любить,

всіх однаково голубить?

Кожен скоса тільки гляне,

А обняти не дістане? ( Сонце)

(Слайд 4 )

  • На минулому уроці з природознавства ми розглядали тему:

 « Сонце. Сонячна енергія.» , тож на сьогодні ми розширимо знання про Сонце і сонячну енергію.

В цьому нам буде допомагати група учнів: « Довідникове бюро» з довідниковою інформацією. У кожного на парті лежить аркуш у вигляді сонечка. На його промінчиках ви будете само оцінювати себе і в кінці уроку ви побачите результат своєї роботи.

Тож починаймо:

Ι. Перевірка домашнього завдання.

- Серед відповідей домашніх прикладів на дошці знайдіть відповідь, яка не є правильною.

850, 350, 150, 109, 200, 860, 990, 680, 890.

(слайд 5)

( Зайве число 109)

« Довідникове бюро»

Сонце в 109 разів перевершує діаметр Землі. Всередині нього може вміститися 1млн. планет схожих на нашу землю.

(слайд 6 )

  • На промінчику « Домашнє завдання», якщо вирази правильні поставте 1 бал.
  • Перевіряємо задачу, зачитати дії. В кого відповідь : « 64л соку у 8 суліях» - підніміться, поставте собі 1 бал за задачу.
  • Який вираз є розв’язанням задачі:

(18 : 6 + 5) ∙ 8               18 : 6 + 5 ∙ 8         18 : 6 ∙ 8 ∙ 5 ( 1бал)

  • Хто виконав № 507                                                  ( 1 бал)

Запис  в зошит число, класна робота.

 

ΙΙ. Каліграфічна хвилинка

« Довідникове бюро»

Сонце – найближча до нас зірка. Воно обертається довкола центру нашої галактики, роблячи повний оберт кожні 225 – 250 мільйонів років. Світло проходить середню відстань від Сонця до Землі ( 150 мільйонів кілометрів) за 8 хвилин.

(слайд 7)

А ось машиною було б потрібно їхати 200 років, на літаку летіти 20 років, на ракеті – 6 місяці, а йти пішком 15000 років.

  • Запишіть з інформації красиве трицифрове число (200).
  • Поясніть, чому ми виписали це число?
  • Дайте характеристику цьому числу?
  • Назвіть «сусідів»
  • А  яке значення має Сонце для Життя?

ΙΙΙ. Математичний диктант

( за дошкою працює учень)

  1. Сума чисел 230 і 520 (750)
  2. Різниця чисел 900 і 200 (700)
  3. На скільки 800 більше, ніж 500 ( 300)
  4. На скільки 350 менше, ніж 640 (310)
  5. Зменшуване 870,від’ємник 420 (450)

Робота в парах, взаємоперевірка.                              (2бали)

Гра « Дешифрувальник»,розкодуйте слово.

(слайд 8)

  (білий)

  • Як білий колір пов’язаний з Сонцем розкаже «Довідникове бюро».

(слайд 9)

«Довідникове бюро»

Нам здається, що Сонце має жовтий або оранжевий колір, але в реальності воно біле. Жовтий колір з’являється через атмосферне розсіювання.

ΙΙΙ. Мотивація навчальної діяльності.

Усний рахунок.

  • Які випадки додавання і віднімання трицифрових чисел ми з вами вивчили?

(на дошці в розсипну)

200 + 700 =                          800 – 300 =

60 + 90 =                              120 – 30 =

520 + 340 =                          470 – 320 =

430 + 500 =                          430 + 50 =

200 + 640 =                          20 + 640 =

540 – 300 =                          870 – 30 =

  • Яка тема сьогоднішнього уроку?
  • Що очікуєте?

ΙV. Вивчення нового матеріалу.

Групова робота.

  • Поспілкуйтеся в групах і оберіть способи додавання і віднімання даних випадків.

    Ι група

     ΙΙ група

       ΙΙΙ група

430 + 500 =

430 + 50 =

200 + 640 =

20 + 640 =

540 + 300 =

870 – 300 =

  • Підведення підсумків роботи груп, визначення способів додавання і віднімання.

Первинне закріплення.

  • Робота з підручником № 511.
  • Виконання прикладів № 512.

( Біля дошки 1 учень)

Робота в парах, взаємоперевірка. (2бали)

Розвиток математичних знань.

Робота над задачею.

  • Що таке енергія? (Діяльність, сила). Енергія – це здатність тіл виконувати роботу і рухатися.
  • Про використання сонячної енергії розповість нам:

«Довідникове бюро»

1 учень

Сонячну енергію людина використовує для руху і здійснення всіх внутрішніх процесів. Завдяки сонячному світлу ми можемо бачити все довкола. Сонце належить до природних джерел світла. Люди використовують сонячні лампи, які є нешкідливі для організму і зручні у використанні.

Сонячну енергію використовують для обігріву домівок. На дах будинку прикріплюють сонячні плити, які обігрівають будинок і разом з тим заощаджують бюджет кожної сім’ї.

(Слайд 10)

2 учень

Сонячні батареї уперше почали застосовувати для роботи космічних станцій понад 40 років тому. Сьогодні сонячні батареї міцно увійшли в побут як джерело екологічно чистої й безкоштовної енергії.

(Слайд 11)

Дослідження в Арктиці привели учених до висновку, що біле хутро північних тварин, особливо ведмедів, уловлює до 95 відсотків сонячного тепла. Особливості будови волосини цих тварин беруть до уваги під час виробництва сонячних батарей.

А тепер давайте розв’яжемо задачу.

Задача

Термін служби сонячної батареї – 30 років, а енергозберігаючої лампи в 6 разів менше. На скільки більше термін служби сонячної батареї?

Аналіз задачі.

  • Який термін служби сонячної батареї?
  • Що відомо про енергозберігаючу лампу?
  •  Яке питання стоїть до задачі?
  • Чи можемо дати відповідь на це питання? Чому?
  • Яку дію виконаємо, щоб дізнатися « у скільки менше»?
  • Чи знаємо усі дані, щоб відповісти на головне запитання до задачі?
  • Яку дію виконаємо, щоб дати відповідь до задачі?

Учень розв’язує біля дошки, решта в зошитах. Записують розв’язання, відповідь.  

Самооцінювання         ( 2 бали)

 

Робота з геометричним матеріалом.

  • Яка геометрична фігура подібна до форми Сонця?

«Довідникове бюро»

Коло – ця фігура пов’язана з небесним світилом Сонцем. Для прадавніх українців Сонце було символом всевидящого божества, центру буття всесвіту, моральної чистоти та духовного світла. Коло – символ єдності, цілісності, безкінечності.

  • Накресліть коло радіусом 3см.

Підсумки.

Підсумки само оцінювання.

  • Тож підведемо підсумок за допомогою  СЕНКАНУ.

ПРИРОДОЗНАВСТВО    І      МАТЕМАТИКА

Захоплююча                              Логічна

Спостерігає, досліджує             Обчислює, визначає

Не можуть існувати один від одного, важливі у взаємозв’язку

                                НАУКИ

Домашнє завдання ( на вибір)

Картка або № 517, 518, 516*

 

 

docx
Додано
1 липня 2021
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку