Тема: Додавання і віднімання виду 430+500, 430+50, 760-40, 760-400. Складена задача, що містить суми двох і трьох доданків.
Мета:
Формування предметних компетентностей: навчити застосовувати сполучний закон додавання; розуміти сутність прийомів усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел;
застосовувати зручний для себе спосіб усного додавання і віднімання для знаходження значення числового виразу; коментувати свої дії під час виконання обчислень; володіти обчислювальною навичкою усного додавання та віднімання круглих трицифрових чисел;
розв’язувати задачі на обчислення периметра прямокутника;
продовжити формувати уявлення про Сонце і сонячну систему; розвивати мислення, мовлення, спостережливість, допитливість, вміння виділяти головне та робити висновки; виховувати естетичне сприйняття світу.
Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу, розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати парах, групах,виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
інформацйної: розширити знання учнів про Сонце і сонячну систему.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання:
мультимедійна презентація, дидактичний роздатковий матеріал.
Хід уроку.
Ι.Організація класу.
(слайд 2)
Як відомо, запорукою успіху є усмішка.
Тож, передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, і подаруйте їм свою усмішку. Адже вона ще:
і навіть, деколи допомагає здійснювати бажання
і нехай мрії, що наші діти – найкращі здійснюються!
Тож у путь!
Гасло нашого уроку:
« Все, що в природі існує, математика нам порахує.»
(Слайд 3)
Загадка.
Хто однаково всіх любить,
всіх однаково голубить?
Кожен скоса тільки гляне,
А обняти не дістане? ( Сонце)
(Слайд 4 )
« Сонце. Сонячна енергія.» , тож на сьогодні ми розширимо знання про Сонце і сонячну енергію.
В цьому нам буде допомагати група учнів: « Довідникове бюро» з довідниковою інформацією. У кожного на парті лежить аркуш у вигляді сонечка. На його промінчиках ви будете само оцінювати себе і в кінці уроку ви побачите результат своєї роботи.
Тож починаймо:
Ι. Перевірка домашнього завдання.
- Серед відповідей домашніх прикладів на дошці знайдіть відповідь, яка не є правильною.
850, 350, 150, 109, 200, 860, 990, 680, 890.
(слайд 5)
( Зайве число 109)
« Довідникове бюро»
Сонце в 109 разів перевершує діаметр Землі. Всередині нього може вміститися 1млн. планет схожих на нашу землю.
(слайд 6 )
(18 : 6 + 5) ∙ 8 18 : 6 + 5 ∙ 8 18 : 6 ∙ 8 ∙ 5 ( 1бал)
Запис в зошит число, класна робота.
ΙΙ. Каліграфічна хвилинка
« Довідникове бюро»
Сонце – найближча до нас зірка. Воно обертається довкола центру нашої галактики, роблячи повний оберт кожні 225 – 250 мільйонів років. Світло проходить середню відстань від Сонця до Землі ( 150 мільйонів кілометрів) за 8 хвилин.
(слайд 7)
А ось машиною було б потрібно їхати 200 років, на літаку летіти 20 років, на ракеті – 6 місяці, а йти пішком 15000 років.
ΙΙΙ. Математичний диктант
( за дошкою працює учень)
Робота в парах, взаємоперевірка. (2бали)
Гра « Дешифрувальник»,розкодуйте слово.
(слайд 8)
(білий)
(слайд 9)
«Довідникове бюро»
Нам здається, що Сонце має жовтий або оранжевий колір, але в реальності воно біле. Жовтий колір з’являється через атмосферне розсіювання.
ΙΙΙ. Мотивація навчальної діяльності.
Усний рахунок.
(на дошці в розсипну)
200 + 700 = 800 – 300 =
60 + 90 = 120 – 30 =
520 + 340 = 470 – 320 =
430 + 500 = 430 + 50 =
200 + 640 = 20 + 640 =
540 – 300 = 870 – 30 =
ΙV. Вивчення нового матеріалу.
Групова робота.
Ι група |
ΙΙ група |
ΙΙΙ група |
430 + 500 = 430 + 50 = |
200 + 640 = 20 + 640 = |
540 + 300 = 870 – 300 = |
Первинне закріплення.
( Біля дошки 1 учень)
Робота в парах, взаємоперевірка. (2бали)
Розвиток математичних знань.
Робота над задачею.
«Довідникове бюро»
1 учень
Сонячну енергію людина використовує для руху і здійснення всіх внутрішніх процесів. Завдяки сонячному світлу ми можемо бачити все довкола. Сонце належить до природних джерел світла. Люди використовують сонячні лампи, які є нешкідливі для організму і зручні у використанні.
Сонячну енергію використовують для обігріву домівок. На дах будинку прикріплюють сонячні плити, які обігрівають будинок і разом з тим заощаджують бюджет кожної сім’ї.
(Слайд 10)
2 учень
Сонячні батареї уперше почали застосовувати для роботи космічних станцій понад 40 років тому. Сьогодні сонячні батареї міцно увійшли в побут як джерело екологічно чистої й безкоштовної енергії.
(Слайд 11)
Дослідження в Арктиці привели учених до висновку, що біле хутро північних тварин, особливо ведмедів, уловлює до 95 відсотків сонячного тепла. Особливості будови волосини цих тварин беруть до уваги під час виробництва сонячних батарей.
А тепер давайте розв’яжемо задачу.
Задача
Термін служби сонячної батареї – 30 років, а енергозберігаючої лампи в 6 разів менше. На скільки більше термін служби сонячної батареї?
Аналіз задачі.
Учень розв’язує біля дошки, решта в зошитах. Записують розв’язання, відповідь.
Самооцінювання ( 2 бали)
Робота з геометричним матеріалом.
«Довідникове бюро»
Коло – ця фігура пов’язана з небесним світилом Сонцем. Для прадавніх українців Сонце було символом всевидящого божества, центру буття всесвіту, моральної чистоти та духовного світла. Коло – символ єдності, цілісності, безкінечності.
Підсумки.
Підсумки само оцінювання.
ПРИРОДОЗНАВСТВО І МАТЕМАТИКА
Захоплююча Логічна
Спостерігає, досліджує Обчислює, визначає
Не можуть існувати один від одного, важливі у взаємозв’язку
НАУКИ
Домашнє завдання ( на вибір)
Картка або № 517, 518, 516*