Методична розробка інтерактивного комбінованого заняття з теми: «Виготовлення моделі «Журавлик».

Про матеріал
Оригамі - це дивовижне мистецтво складання різноманітних фігурок з паперу. На заняттях діти оволодівають способами та прийомами складання паперу, у них формуються практичні уміння і навички виготовлення моделей оригамі. При складанні журавликів - щастя немає вікових обмежень, їх можуть складати, як дошкільнята, школярі так і дорослі.
Перегляд файлу

Віддділ освіти  Скалатської міської ради  Тернопільської області

КЗ Скалатський будинок школярів

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

інтерактивного комбінованого заняття

з  теми:

«Виготовлення моделі «Журавлик».

 

 

 

                                                                    

 

 

 

 

                                                   Автор: Костюк Анна 

                                  Дионізівна

                                          керівник гуртка

                                                                «Мистецтво нашого народу»

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

        Освітня:   забезпечити засвоєння технології створення композиції за  інструктивними картками; навчити створювати композиції використовуючи фігурки  журавликів;

         Розвиваюча: розвивати творчі здібності, творчу уяву, впевненість у своїх можливостях,  вміння працювати в колективі;

         Виховна:  виховувати патріотизм, інтернаціоналізм, терплячість, посидючість, уміння співпереживати і співчувати, прагнення надавати дієву допомогу  людині, яка потрапила в біду.

Тип заняття: інтерактивне - комбіноване (засвоєння нових знань, умінь, навичок, формування практичних умінь і навичок, узагальнення).

Методи:

       Словесні: бесіда (інформація про техніку виконання виробу);

                         пояснення (послідовність виконання роботи);

                         інструктаж.

       Наочні: демонстрація зразків.

       Практичні: використання інтерактивних вправ.

Форма заняття: групова, фронтальна.

Обладнання:

  • інструктивні картки виготовлення фігурки японського журавлика;
  • модель паперового журавлика;
  • картки з правилами по техніці складання орігамі;
  • заготовки для вправ «Ромашка Вражень» та «Асоціативний кущ».

Матеріали: папір, ножиці, фігурки журавликів, клей.

Міжпредметні звʼязки: історія, українська література, народознавство.

Тривалість заняття: два заняття по 45 хв.

 

 

 

Хід заняття

І.Етап орієнтації

На даному етапі керівник активізує роботу вихованців, з’ясовуючи наявні у них знання.Суттєвою ознакою цього етапу є активне висловлювання дітей. Керівник робить акценти на тих відповідях, які наближають гуртківців до теми та мети заняття.

Сьогоднішнє заняття є наступним в системі занять за темою «Оригамі». Ми ще на сходинку піднялися у даній техніці. Отож, зробимо крок до здійснення мрій усіх дітей світу та навчимось виготовляти птаха. Для того, щоб знати який це буде птах, пограємо в гру «Відгадай».

Гра «Відгадай».

Це птах, який:

  • у багатьох країнах є символом авіакомпаній;
  • у японській міфології є символом миру, надії та віри в диво;
  • прилітає до нас весною, а відлітає восени;
  • в Україні занесений до Червоної книги;
  • має дві назви залежно від пори року;

 - Так, це журавель.

 

ІІ.Етап покладання мети

Даний етап навчальної діяльності дає можливість переконати гуртківців у необхідності виконання даної роботи, засвоєнні відповідних знань, умінь, тощо. На цьому етапі важливу роль відіграє мотивація навчання, позитивна настанова на працю. Привабливість поставленої мети перетворює її в особистісно значиму мету для гуртківця. Так виникає співпраця керівника гуртка та вихованців. Спільна мета єднає їх. 

 Тут  доцільно застосувати методи для створення проблемних ситуацій, щоб викликати у дітей здивування, інтерес до теми заняття тощо.

В ході цього заняття ми ознайомимось з історією фігурки японського журавлика, навчимося дотримуватися правил складання  журавлика – оригамі, читати креслення, а також виготовимо фігурку журавля.

Про цих птахів складено безліч творів. В оригамі, як і в будь-якому мистецтві, живуть легенди. Деякі з них з’явилися зовсім недавно, а коріння інших йдуть у глиб століть. Послухайте одну з них.

Легенда про журавликів.

(Звучить музика)

6 серпня 1945 долі – страшна сторінка в історії людства. Цього дня на японське місто Хіросіму з американського літака була скинута атомна бомба. Мить... і немає нічого світлого. Залишилися тільки сльози, горе, смерть.У цьому місті жила маленька дівчинка Сасакі Садако. Після атомного вибуху вона захворіла променевою хворобою. 10 років вона боролася з хворобою. Їй дуже хотілося жити.Давня японська легенда розповідає, якщо скласти з паперу тисячу журавлів здійсниться будь – яке бажання. І маленька дівчинка почала робити журавликів. Садако сподівалася, що складе тисячу журавлів і знову стане здоровою. Дівчинка зробила 664 журавлики, але смерть не відступала, сили всі йшли і йшли від неї. Тоді японські діти прийшли на допомогу дівчинці. Вони присилали багато, багато різноколірних журавлів і їх було вже декілька тисяч. Але променева хвороба виявилася сильнішою за дивну казку і Сасакі померла.У 1958 р. в Парку миру в  місті Хіросімі встановлено пам'ятник всім дітям, загиблим від атомного вибуху. Статуя Садако Сасакі, що тримає в руках журавля, немов говорять всім:“Люди! Бережіть мир! Бережіть життя!”.    Сьогодні в Україні теж іде війна, гинуть люди, плачуть діти. Символом миру в Україні є голуб. Хотілося б побажати всім  тільки миру. Нехай ці пташки принесуть мир і спокій нашій Україні, нехай зупиниться кровопролиття та страждання тисячі українців, нехай ці голуби повернуть додому батьків, синів і дочок, чоловіків і дружин, братів і сестер, щоб спокій запанував у душах та серцях людей.

 

Вправа «Ромашка вражень»

Завдання : запишіть свої відчуття від прослуханої легенди на пелюстках ромашки:

                          1.Надія на краще

                          2.Щастя жити

                          3.Переживання

                          4. Співчуття

                          5.Віра в диво

                          6.Ненависть до війни  

 

ІІІ. Етап проектування

Під час даного етапу можна використовувати роботу в парах. Даний етап сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критично мислити. А також  дозволяє  розвивати навички самостійної пошукової роботи, співпраці, творчої діяльності

Доцільно провести вправу «Асоціативний кущ».

 

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

Дана  вправа універсальна,  може використовуватися під час вивчення будь – якої теми та на всіх етапах заняття. На початку роботи визначається провідне слово над якою буде проводитися робота. Гуртківці згадують все, що виникає в пам’яті стосовно цього слова та висловлюють свої асоціації до нього.

«Журавлик......»

 

ІV.Етап організації виконання плану діяльності

Даний етап є центральною частиною заняття та займає близько 50 –  60 % часу. Обовязковою є така послідовнясть:

  інструктування, повторення правил техніки безпеки, послідовність дій;

• виконання завдання, при якому керівник виступає як організатор, помічник, намагаючись дати гуртківцям максимум можливостей для самостійної роботи і навчання у співпраці один з одним;

• презентація результатів виготовлення виробів;

• рефлексія.

Досвід показує, що традиційна лекція (подання теоретичного матеріалу) є недостатньо ефективною для засвоєння інформації та обмежує можливість застосування одержаних знань. Для  підсилення теорії певний час відводять на те, щоб діти займалися дискутуванням. Така діяльність є більш продуктивною для набуття вихованцями  практичних знань. 

Не зайвим буде перед початком практичної діяльності провести вправу «Мікрофон».

 

 

Вправа «Мікрофон»

Дана вправа дає можливість гуртківцям в руках яких уявний мікрофон швидко продовжити наступні твердження.

  • Слово «Оригамі» означає.............(«ори» -складання, «гамі» - папір)
  • Оригамі вперше зародилося..........(в Японії)
  • Японський журавлик це................(символ миру)
  • Японська дівчинка – легенда........(Садако Сасакі)
  • Скільки журавликів зробила дівчинка....(644шт)
  • Про яке місто йшла мова в легенді..........(Хіросіма)

А зараз ми спробуємо зробити японського журавлика, але перш ніж ми приступимо до роботи пригадаємо правила безпечного поводження з ножицями.
    1.  Працювати дозволено лише з ножицями, що мають тупі (закруглені) кінці.

2. Передавати ножиці слід закритими, кільцями вперед.
    3.  Ножиці слід утримувати трьома пальцями: великим, вказівним і середнім.  У кільця вставляють великий і середній пальці, а вказівним притримують інструмент знизу. Не  допускається вставляння вказівного і великого пальців в одне кільце.
    4.  Не можна класти пальці лівої (для ліворуких — правої) руки на лінію розрізу. Слід стежити, щоб пальці не потрапили під лезо.
    5.  Не можна залишати ножиці відкритими.
    6.  Різати папір слід над столом.
    7.  Якщо папір складено у кілька разів, то ножиці слід нахиляти праворуч (ліворуч — для ліворуких), заготовку слід тримати за край аркуша.
    8.  Шматочки невикористаного паперу, картону та інших матеріалів слід складати у спеціальну коробочку.

Тепер і ви зможете приєднатися до японського мистецтва та створити свою власну колекцію з журавликів. Їх кількість залежить від вашої фантазії, бажання, наполегливості.

Уважно розгляньте Інструкційні картки виготовлення фігурки журавлика (Додаток 1).

Будьте уважні, виконуйте всі поради (корегування роботи гуртківців).

                              Порядок виконання:
 1. Журавля починаємо складати з базової форми Квадрат.
2. Розсовуємо шари паперу з боків і робимо три згини: загинаємо і розгинаємо правий і лівий краї, після чого загинаємо і розгинаємо верхівку фігури. Перевертаємо, повторюємо те ж саме з іншою стороною;
3. Акуратно піднімаємо верхній кут ромба і загинаємо його догори. Проробляємо це, натискуючи з боків.
4. Перевертаємо фігуру, повторюємо те ж саме з іншою стороною;
5. Розсовуємо з боків шари паперу і загинаємо боки фігури до центру;
6. Перевертаємо фігуру іншою стороною і проробляємо ті ж саме, що і у минулому пункті;
7. Тепер розсовуємо шари паперу з боків фігури і завертаємо догори гострі нижні кінці. Натискуємо  з боків, вирівнюємо фігуру і відгинаємо в сторони як ви вже здогадалися, ніс і хвіст журавля;
8. Загинаємо журавлеві ніс, розпрямляємо крила і готово

А зараз ми з вами  проведемо декілька секунд в мовчанні, на знак пам'яті всіх загиблих дітей на Землі.

 (Хвилина мовчання ).

- А тепер з журавликів, яких сьогодні ми зробили , складемо велику гірлянду дружби. Вона є символом миру і вірою в диво.

(Діти прикріплюють журавликів у вигляді гірлянди.)

 

V.Етап контрольно – оцінювальний

На даному етапі проводиться рефлексія – усвідомлення вихованцями власної діяльності на занятті. Вона є значимою частиною заняття. Саме на цьому етапі реалізується механізм  цінування, тобто вираження керівником гуртка позитивного ставлення, задоволення з приводу діяльності вихованців і досягнення хороших результатів.

- В якій техніці ми сьогодні працювали? (Оригамі)

- Хто і як допомагав Сасакі Садако боротися з хворобою? (Лікарі, японські діти – присилали їй своїх журавлів.)
- Що зробили, щоб пам'ять про загиблих дітей увічнити на все життя? (Поставили пам'ятник в центрі міста Хіросімі.)
- Що символізує білий журавель? (мир,надію та віру в диво)
- У якій країні відбувалися події? (в Японії)

Я дуже сьогодні вами задоволена. Ви всі були старанні. Молодці! Сподіваюсь прийшовши додому, зробите таких журавликів і подаруєте їх своїм рідним і друзям, а у відповідь вони вам подарують усмішку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

doc
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку