Методична розробка
Тема : «Методика проведення бінарного уроку при підготовці кваліфікованих робітників за професіями «Тістороб», «Машиніст тістообробних машин», «Пекар»
Автор : Клімович Ірина Миколаївна, викладач вищої категорії професійно – теоретичної підготовки, «старший викладач». Державний професійно-технічний навчальний заклад «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти»
Поряд з традиційними методами реалізації взаємозв'язку теорії з практикою (рішення задач з виробничим змістом, застосування міжпредметних комплексних завдань, системи письмового інструктування здобувачів освіти і ін.) повноправне місце при підготовці кваліфікованих робітників у професійних ( професійно – технічних ) навчальних закладах займає бінарна модель навчання: взаємодія двох педагогів - викладача з викладачем або викладача з майстром виробничого навчання.
На бінарному занятті реалізуються багато принципів навчання, але пріоритетними є наступні:
- професійна спрямованість, коли зміст навчального матеріалу має професійну спрямованість на основі взаємозв'язку досліджуваних питань ;
- взаємозв'язок теорії з практикою, загальноосвітнього з професійним навчанням.
Методика бінарного заняття відрізняється від методики традиційного тим, що викладачі одночасно ведуть урок з якої-небудь завершальної теми . Педагогічна сутність уроку - поєднання вивчення взаємопов'язаного матеріалу з предметів професійного циклу.
Бінарні уроки - одна з форм реалізації міжпредметних зв'язків та інтеграції предметів. Це нетрадиційний вид уроку. Урок по темі ведуть два або кілька педагогів предметників.
Бінарні уроки вимагають дуже великої підготовки, як викладачів, так і здобувачів освіти. Це творчість двох педагогів, яке переростає в творчий процес здобувачів освіти. Чому? Тому, що вивчення проблеми на стику двох наук - це завжди цікаво, такий вид діяльності викликає високу мотивацію. А чи не це головне - захопити здобувачів освіти, спровокувати творчий пошук?
Мета бінарного уроку - створити умови мотивованого практичного застосування знань, навичок і умінь, дати здобувачам освіти можливість побачити результати своєї праці і отримати від нього радість і задоволення.
Бінарний урок за своєю природою є однією з форм проекту. Зазвичай це міжпредметний внутрішній короткостроковий або середньої тривалості проект. Такі уроки дозволяють інтегрувати знання з різних областей для вирішення однієї проблеми, дають можливість застосувати отримані знання на практиці.
Бінарні уроки проводяться на етапі творчого застосування вивченого матеріалу, на таких уроках вирішуються цікаві, практично значущі і доступні здобувачам освіти проблеми на основі міжкультурної взаємодії. Результати дослідження представлені у вигляді презентацій, таблиць, відеофільмів, що мають практичну цінність, які, в подальшому, можна використовувати в якості дидактичного матеріалу.
Бінарні уроки створюють умови для практичного застосування знань, систематизують знання, розвивають навички самоосвіти, так як підготовка до уроку здобувачі освіти здійснюють самостійно, вони займаються пошуком інформації, фактів, аргументів, необхідних для проведення досліджень, оформлення результатів. Все це розвиває їх аналітичні здібності, винахідливість, активізує розумову діяльність.
Порядок підготовки бінарних уроків:
1-й етап. Проводиться аналіз навчального матеріалу двох і більше дисциплін, з метою визначення загальної теми, яка буде основою такого уроку.
2- й етап. Спільне ретельне планування педагогами ходу уроку, в якому чітко буде визначена роль кожного з них
3-й етап. Підбиття підсумків. Оцінювання і оформлення результатів діяльності здобувачів освіти.
Бінарний урок - це різновид інтегрованого уроку, його ведуть два викладача, в той час як інтегрований урок можуть вести як один, так і кілька викладачів.
На бінарному уроці вирішуються більш складні завдання:
розширюється кругозір як у здобувачів освіти, так і педагогів;
інтегруються знання з різних областей;
формування у здобувачів освіти переконання в зв'язності предметів, в цілісності світу;
засіб підвищення мотивації до вивчення предметів, так як створюються умови для практичного застосування знань;
розвиток у здобувачів освіти навичок самоосвіти;
розвиток аналітичних здібностей ;
величезний виховний потенціал.
Це більш високий рівень співробітництва двох педагогів, а також педагогів і здобувачів освіти.
Головний сенс бінарного уроку полягає в підготовці людини до самостійної практичної діяльності.
П Л А Н У Р О К У
|
||
Професія : |
Тістороб. Машиніст тістообробних машин. Пекар.
|
|
Тема уроку : |
Технологічний процес приготування пшеничного круглого подового хліба.
|
|
Тип уроку : |
Узагальнення і систематизація знань.
|
|
Форма проведення уроку :
|
Нестандартний – бінарний інтегрований |
|
Метод навчання : |
Репродуктивний .
|
|
|
|
|
Мета уроку : |
Навчальна – Узагальнити, систематизувати знання здобувачів освіти з теми. Сформувати вміння здобувачів освіти використовувати знання для рішення практичних завдань. |
|
|
Виховна - Здійснювати сумлінне , естетичне, трудове виховання. |
|
|
Розвиваюча – Сприяти розвитку мислення, пам’яті, активності й самостійності здобувачів освіти, прищеплювати уміння і навички навчальної роботи.
|
|
Міжпредметні зв’язки : |
Технологія хлібопекарського виробництва, устаткування, сировина і матеріали, охорона праці, виробниче навчання, основи мікробіології, гігієни та санітарії.
|
|
Матеріально- технічне та методичне забезпечення: |
Мультимедійний проектор, ноутбук, макети устаткування, натуральні зразки хліба, технологічна схема приготування круглого хліба, плакати, інструкційні картки, картки –завдання.
|
|
|
|
|
Література : |
В.І. Дробот « Технологія хлібопекарського виробництва » М.Н. Сигал « Устаткування підприємств хлібопекарської промисловості .» Л.Е. Винокурова « Основи охорони праці» |
|
Х І Д У Р О К У
|
||
|
||
Викладач устаткування |
(Кожна бригада доповідає і здає роботи)
|
|
|
||
На екрані висвічується вислів:
Викладач « Пахучий хліб – цілющий скарб життя, спецтехнології його неперевершений владика. Він – наша гордість, наше майбуття, він – наша творчість і мета велика.»
Дмитро Луценко. |
||
Повідомлення теми уроку: |
«Технологічний процес приготування пшеничного круглого подового хліба »
|
|
Повідомлення цілей уроку:
|
Ми закінчили вивчати технологічний процес приготування хлібобулочних виробів. Сьогодні на уроці наша мета – узагальнити отримані знання та спрямувати їх на використання в практичній діяльності.
|
|
|
Для проведення уроку сформовано три відділення технологічного процесу:
|
|
|
В умовах виробництва кожен член бригади повинен знати і вміти обслуговувати кожне робоче місце технологічного процесу, тому на уроці будете доповнювати, виправляти питання, що будуть обговорюватися.
|
|
Викладач устаткування |
Оцінювання: Кожна відповідь оцінюється підготовленими фішками різного кольору: Червона фішка – 10 б.; зелена – 8 б.; синя – 6 б.; жовта – 3 б.; біла (доповнення відповіді) – 2 б. |
|
На столі лежать папки з інструкційним та дидактичним матеріалами. При підведенні підсумків вкінці уроку ті здобувачі освіти , що наберуть більше балів, - отримають приз, всі здобувачі освіти отримають оцінки. Бригадир слідкує за роботою бригади, допомагає оцінювати і визначити більш активних на уроці.
|
||
Бажаємо всім членам бригади показати добрі знання за темою та отримати високі бали. |
||
|
||
Викладач спецтехнологій : |
Слово бригадиру! Бригадир називає і показує технологічні операції на схемі: |
|
|
Перед початком роботи та протягом зміни необхідно дотримуватися правил прийому зміни та виконувати інструкцію з попередження потрапляння сторонніх предметів в продукцію. 1. На що ви будете звертати увагу при прийманні зміни на робочому місці . |
|
Викладач устаткування:
Викладач спецтехнологій |
Проводить бесіду згідно інструкції . Відповідь дають члени тістоприготувального, тістообробного, пекарського відділень.
Так як технологічний процес починається з підготовки сировини і приготування тіста, розглянемо питання та ситуації, пов’язані з цим процесом. |
|
На екрані висвічується виробнича рецептура для приготування хліба пшеничного круглого подового. 1. Що таке рецептура, для чого вона існує ? 2. Який спосіб приготування тіста передбачається за рецептурою?
|
||
Викладач устаткування: |
опарним способом ? |
|
На екрані – схема ХТР. |
||
|
|
|
Викладач спецтехнологій
Викладач устаткування:
Викладач спецтехнологій |
Приготування густої опари:
Приготування тіста:
тістомісильній машині Х-12 ?
|
|
Викладач устаткування: Виробнича ситуація №1 (висвічується на екрані) викладач вирішує із здобувачами освіти виробничу ситуацію, що склалася на виробництві
|
||
Викладач спецтехнологій
Викладач устаткування: |
Наступна операція технологічного процесу – оброблення тіста.
(На екрані висвітлюється устаткування ) .
|
|
Викладач спецтехнологій
Викладач устаткування
Викладач спецтехнологій
|
А2 – ХТН?
Який округлював встановлений на даній лінії?
|
|
Виробнича ситуація №2 (висвічується на екрані) викладач вирішує із здобувачами освіти виробничу ситуацію, що склалася на виробництві
|
||
Викладач устаткування: |
Округлені тістові заготовки поступають по транспортеру в шафу остаточного вистоювання. |
|
(На екрані висвічується схема шафи.) |
||
Викладач спецтехнологій
Викладач устаткування
Викладач спецтехнологій
|
1. Які правила обслуговування вистояної шафи під час роботи?
Випікання виробу відбувається в печі БН – 25. Дайте характеристику печі БН -25 по 5 показникам.
10. За якими показниками визначають готовність хліба? |
|
( Натуральний зразок хліба.)
Викладач устаткування Виробнича ситуація №3 (висвічується на екрані). викладач вирішує із здобувачами освіти виробничу ситуацію, що склалася на виробництві
Викладач Визначення причин можливих дефектів готового хліба за спецтехнологій фотографіями та натуральними зразками.
Звучить музика. Проводиться попереднє підрахування балів по відділенням. Бригадир оголошує результати.
|
||
Викладач устаткування: |
При подальшій роботі кожен із вас може покращити свої результати при обговоренні наступних завдань.
|
|
На екрані висвічуються тестові завдання для кожного відділення. Представники кожного відділення почергово дають відповідь. Викладачі оцінюють відповіді здобувачів освіти .
|
||
Викладач спецтехнології |
А тепер перевіримо виконання домашнього завдання. |
|
|
|
|
Слово надається тісторобам. Слово надається машиністам. Слово надається пекарям. (Викладачі оцінюють відповіді здобувачів освіти .)
На закінчення уроку пропонується гра «Бліц - турнір » (питання висвічуються на екрані). |
||
Звучить музика |
||
|
Підраховуються остаточні результати. |
|
Викладач устаткування |
1.Оголошується яке відділення перемогло за кількістю балів. 2.Бригадир визначає найактивніших з кожного відділення. 3.Виставляються оцінки здобувачам освіти.
|
|
|
||
Викладач спецтехнології |
Згідно сьогоднішнього уроку ми можемо зробити висновок, що вивчений матеріал ви засвоїли і отримані знання з спецтехнології, устаткування зможете використовувати на виробництві дотримуючись правил з охорони праці. |
|
|
||
Викладач устаткування |
Творча робота « Моє бачення професії тістороба, пекаря та кондитера на виробництві»
|
|
|
||
ДОДАТКИ
Рецептура, режим приготування тіста опарним способом для хліба пшеничного круглого 1с.
Сировина, технологічний режим |
Одиниці вимірювання |
Опара |
Тісто |
Борошно (за15сек.) |
кг. |
1,5 |
1,5 |
Дріжджі (за одне зливання) |
кг. |
0,240 |
- |
Вода (за одне зливання)
|
кг. |
0,530 |
0,440 |
Сіль (за одне зливання) |
кг. |
- |
0,346 |
Опара (за 15сек.) |
кг. |
- |
2,260 |
|
|||
Температура |
°С |
27 - 28 |
28 – 30 |
Час бродіння |
год. |
4,0 – 4,5 |
1,0 – 1,5 |
Вологість |
% |
48 |
45 |
Кислотність |
°Н |
4,5 – 5,0 |
4,5 |
ГРА « БЛІЦ – ТУРНІР »
хліба.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Які ферменти сприяють гідролізу крохмалю ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Сировина, що покращує процес бродіння тіста , а у великій кількості
пригнічує життєдіяльність дріжджів.
|
|
|
|
|
6. Технологічна операція оброблення тіста.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Показник якості хлібобулочних виробів, який залежить від
правильного округлення тістових заготовок.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВІДПОВІДІ ДО ПИТАНЬ ГРИ « БЛІЦ – ТУРНІР »
1. К о л о ї д н і
2. Ч е р с т в і н н я
3. А м і л о л і т и ч н і
4. А к т и в а ц і я
5. Ц у к о р
6. Ф о р м у в а н н я
7. П о р и с т і с т ь
8. Е л е к т р о д в и г у н
9. Ш н е к
10. Т і с т о о к р у г л ю в а ч
11. С т а н д а р т
12. П е р к і н с а , с е р е д н ю
2 |
13. т і с т о о к р у г л ю в а ч -
1 |
т і с т о п о д і л ь н и к -
3 |
в и с т о й н а ш а ф а -
14. р е в е р с и в н и й
15. ч е р в´ я ч н а
16. е л е к т р о б л о к у в а н н я
17. 1) прийти за 15 – 20 хвилин;
2) перевірити заземлення;
5) прийняти інвентар за переліком;
18. с т а т и ч н а
+ |
19. ФТЛ – 2
+ |
БН – 25
20. д е т а л і
8. машина, яка перетворює електричну енергію в механічну роботу
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Небезпечне місце розподільно – укладальної машини РЗ – ХД2 – У
|
|
|
|
10. Що знаходиться у темному ящику?
Машина, при роботі якої відбувається відщипування шматочків
тіста
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Назвіть тістомісильну машину, яка має діжу 330 літрів.
|
|
|
|
|
|
|
|
12. Вставте пропущені слова:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пароводяні трубки обігрівають
частину пекарної камери печі ХПА – 40
13. У якій послідовності треба вимикати устаткування?
Поставте цифри 1,2,3 :
|
тістоокруглювач
|
вистойна шафа
|
тістоподільник
14. Електричний привід, який змінює напрямок руху робочих органів
машини?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. Механічна передача, у якої ведуча ланка – це вал у вигляді гвинта.
|
|
|
|
|
|
|
|
16. За вказаним номером телефону назвіть захисний пристрій
устаткування: 8 - 063 - 471 – 92 – 25
0 – Б
1 –В
2 – Н
3 – 0
4 – К
5 – Я
6 – Л
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 – У
8 – електро
9 –А
17. Вставте пропущені слова.
При прийомі зміни треба:
18. Напруга, яка виникає в результаті тертя?
|
|
|
|
|
|
|
|
19. Позначте, які з наведених печей мають середню
продуктивність?
|
ФТЛ – 2 -
|
ПХС – 40 -
|
БН – 25 -
|
ЕШ – 3М –
20. Відгадайте загадку:
Що це за цікаві назви? –
Друзі наші в нас спитали
Гвинтик, шнек, валок, воронка.
Поршень, лопать, бункер, шпонка?
Все це добре ми вивчали
|
|
|
|
|
|
Називаємо їх
Інструкція з охорони праці для тістороба (обслуговування тістоприготувального устаткування безперервної дії).
І. Загальні положення.
1.1. До обслуговування устаткування можуть бути допущені особи, що пройшли
медичний огляд, виробниче навчання, вступний та первинний на робочому
місці інструктажі з охорони праці.
1.2. В робочій зоні можливий вплив таких шкідливих та небезпечних факторів :
- рухомих частин устаткування (лопастей місильних органів, передач, муфти);
- електричного струму (при відсутності або несправності захисного
заземлення чи занулення);
1.3. Не допускається присутність у робочій зоні сторонніх осіб;
1.4. Щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій, не
виконуйте роботи, які не входять у ваші обов´язки;
1.5. Від вас залежить :
- виконання правил охорони праці;
- виконання замовлення на зміну;
- якість продукції;
- економія сировини;
- справність устаткування;
ІІ Вимоги безпеки перед початком роботи.
2.1. Надягніть спецодяг, сховайте волосся під головний убір.
2.2. Приймаючи зміну:
- ознайомтесь із зауваженнями та пропозиціями попередньої зміни щодо технічного
стану устаткування;
- перевірте наявність і справність захисного заземлення;
- наявність і справність огородження;
- справність дії блокувального пристрою;
2.3. Перевірте санітарний стан робочого місця;
2.4. Наявність робочого та прибирального інвентарю за переліком;
2.5. Перевірте відсутність сторонніх предметів у середині або на устаткуванні;
2.6. Про всі зауваження під час прийняття зміни необхідно повідомити майстру; 2.7. Перевіряйте роботу машин на холостому ходу;
ІІІ Вимоги безпеки під час роботи.
3.1. Не захаращуйте робоче місце, залишайте вільними підходи до устаткування
3.2. Не залишайте працююче устаткування без нагляду.
3.3. Негайно вимикати устаткування:
- при перервах подавання електроенергії;
- при сторонніх шумі і вібрації;
- для зачищення та ремонту;
- при порушеннях заземлення;
3.4. Категорично забороняється :
- визначати готовність опари та тіста при роботі тістомісильної машини та тістоприготувального агрегату;
- перевіряти правильність дозування борошна та рідких компонентів на
дозувальній станції при роботі устаткування;
- зачищати місильні ємкості на ходу;
- вмикати кнопки вологими руками;
- допускати розливання рідких компонентів на підлогу;
ІV Вимоги безпеки після закінчення роботи.
4.1. Зупинити устаткування
4.2. Повністю знеструмити устаткування.
4.3. Проведіть очищення та миття устаткування при повній зупинці рухомих
частин.
4.5.Прибрати своє робоче місце, здати інвентар;
4.6 Про недоліки в роботі устаткування повідомити безпосередньо керівника
робіт;
V Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.
5.1. При загорянні обмоток електродвигуна або ізоляції негайно вимкніть
машину від живлення електрострумом;
5.2. Якщо машина зламалась, треба вимкнути, знеструмити, повісити на пульті
керування попереджувальний плакат «Не вмикати – працюють люди»
Викликати слюсаря, повідомити майстра.
5.3. При нещасних випадках з травмуванням людини повідомте майстра, викличте
медпрацівника або швидку допомогу за номером 103.
Інструкція по попередженню попадання сторонніх предметів в продукцію.
підтримувати в чистоті;
2. Забороняється у виробничих цехах :
- носити при собі шпильки , голки, годинники, сірники, папіроси, намисто та
інші прикраси.
- нігті повинні бути просто обрізані без лаку;
- знаходитися без спецодягу;
- зберігати на робочому місці сторонні предмети, продукти харчування, а
також приймати їжу;
- зберігати скляний посуд;
Інструкція з охорони праці для пекаря
(обслуговування конвеєрних газових печей)
І. Загальні положення.
1.1. До обслуговування устаткування можуть бути допущені особи, що пройшли
медичний огляд, виробниче навчання, вступний та первинний на робочому
місці інструктажі з охорони праці.
1.2. В робочій зоні можливий влив такіх шкідливих та небезпечних виробничих
факторів :
- електричного струму (при відсутності або несправності захисного заземлення
чи занулення);
- підвищеної температури поверхні устаткування;
- рухомі частини конвеєрів, приборів;
- вибухонебезпечна газоповітряна суміш (при порушенні правил проведення
робіт або несправності газової арматури, газових кранів, тягометрів,
манометрів, термометрів, запальника )
1.3. Не допускається присутність у робочій зоні сторонніх осіб;
1.4. Щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій, не
виконуйте роботи, які не входять у ваші обов´язки;
1.5. Від вас залежить виконання правил охорони праці, якість випеченого хлібу,
економія паливно – енергетичних ресурсів;
ІІ Вимоги безпеки перед початком роботи.
2.1. Надягніть спецодяг, сховайте волосся під головний убір.
2.2. Приймаючи зміну :
- перевірте справність витяжки, вентиляції;
- наявність і справність огородження на рухомих частинах;
- перевірте наявність і справність захисного заземлення;
- герметичність газової арматури;
2.3. Перевірте санітарний стан робочого місця.
2.4. Наявність робочого та прибирального інвентарю за переліком. 2.5. Перевірте відсутність сторонніх предметів у середині або на устаткуванні.
2.6. Про всі зауваження під час прийняття зміни необхідно повідомити майстра.
2.7. Перевіряйте роботу машин на холостому ходу.
ІІІ Вимоги безпеки під час роботи.
3.1. Не захаращуйте робоче місце, залишайте вільними підходи до устаткування
3.2. Не залишайте працююче устаткування без нагляду.
3.3. Негайно вимикати устаткування:
- при перервах подавання електроенергії;
- при сторонніх шумі і вібрації;
- для зачищення та ремонту;
- при порушеннях заземлення;
- тягнутися за рухомим конвеєром печі;
- змащувати під печі на ходу;
- заносити до цеху сторонні предмети;
- поправляти тістові заготовки біля надрізчика;
- вмикати кнопки вологими руками;
3.5. Відбраковувати тістові заготовки з печі на спеціальні візки, захоплювати
тістові заготовки шкребком на довгій ручці при повній зупинці конвеєра;
ІV Вимоги безпеки після закінчення роботи.
4.1. Зупинити устаткування
4.2. Повністю знеструмити устаткування.
4.3. Провести очищення та миття устаткування при повній зупинці рухомих
частин.
4.5. Прибрати своє робоче місце, здати інвентар;
V Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.
5.1. При загорянні обмоток електродвигуна або ізоляції негайно вимкніть машину
від живлення електрострумом.
5.2. Якщо машина зламалась, треба вимкнути, знеструмити, повісити на пульті
керування попереджувальний плакат « Не вмикати – працюють люди »
Викликати слюсаря, повідомити майстра.
5.3. При нещасних випадках з травмуванням людини повідомте майстра,
викличте медпрацівника або швидку допомогу за номером 103.
Інструкція по попередженню попадання сторонніх предметів в продукцію.
1.Всі приміщення хлібопекарських підприємств необхідно постійно
підтримувати в чистоті;
2. Забороняється у виробничих цехах :
- знаходитися без спецодягу;
- зберігати на робочому місці сторонні предмети, продукти харчування, а
- також приймати їжу;
- зберігати скляний посуд;
3. Робочий та прибиральний інвентар необхідно зберігати в спеціально відведеному
місці;
4. Забороняється використовувати у виробництво тісто, що впало на підлогу;
Робочі з бинтовими пов´язками на руках, що мають діло з борошном і тістом
при обробленні тіста, не допускаються до роботи в цеху, а використовуються на
підсобних роботах;
Інструкція з охорони праці для машиніста тістоподільних машин (обслуговування тістоподільних, тістокруглювальних, тістозакатувальних машин та вистойної шафи)
І. Загальні положення.
1.1. До обслуговування устаткування можуть бути допущені особи, що пройшли
медичний огляд, виробниче навчання, вступний та первинний на робочому
місці інструктажі з охорони праці.
1.2. В робочій зоні можливий вплив таких шкідливих та небезпечних виробничих
Факторів :
заземлення);
- рухомих частин устаткування (нагнітачів тіста – шнеків, лопастей, валків,
поршнів, механічних передач);
1.3. Не допускається присутність у робочій зоні сторонніх осіб;
1.4. Щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій, не
виконуйте роботи, які не входять у ваші обов´язки.
1.5. Від вас залежить : виконання правил охорони праці, виконання замовлення на
зміну, якість поділу та округлення тістових заготовок, економія сировини,
справність устаткування;
ІІ Вимоги безпеки перед початком роботи.
2.1. Надягніть спецодяг, сховайте волосся під головний убір;
2.2. Приймаючи зміну:
- перевірте справність електроблокування на розподільній головці тістоподільної
машини;
- наявність і справність огородження;
- наявність обдування повітрям;
2.3. Перевірте санітарний стан робочого місця;
2.4. Наявність робочого та прибирального інвентарю за переліком;
2.5. Перевірте відсутність сторонніх предметів у середині або на устаткуванні;
2.6. Про всі зауваження під час прийняття зміни необхідно повідомити майстра;
2.7. Перевіряйте роботу машин на холостому ходу;
ІІІ Вимоги безпеки під час роботи.
3.1. Не захаращуйте робоче місце, залишайте вільними підходи до устаткування
3.2. Не залишайте працююче устаткування без нагляду.
3.3. Негайно вимикати устаткування:
3.4. Категорично забороняється:
- вихоплювати тістові заготовки з-під розподільної головки, з чаші
тістоокруглювальної машини;
- регулювати вагу тістових заготовок, зазор між чашою та жолобом у
тістоокруглювальної машини на ходу;
- проштовхувати руками тісто у завантажувальну воронку;
- тягнутися за люльками вистойної шафи;
- вмикати кнопки вологими руками;
- зачищати від тіста стрічку транспортера на ходу;
ІV Вимоги безпеки після закінчення роботи.
4.1. Зупинити устаткування
4.2. Повністю знеструмити устаткування.
4.3. Проведіть очищення та миття устаткування при повній зупинці рухомих
частин.
4.5.Прибрати своє робоче місце, здати інвентар;
V Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.
5.1. При загорянні обмоток електродвигуна або ізоляції негайно вимкніть машину
від живлення електрострумом.
5.2. Якщо машина зламалась, треба вимкнути, знеструмити, повісити на пульті
керування попереджувальний плакат «Не вмикати – працюють люди»
Викликати слюсаря, повідомити майстра.
5.3. При нещасних випадках з травмуванням людини повідомте майстра,
викличте медпрацівника або швидку допомогу за номером 103.
Інструкція по попередженню попадання сторонніх предметів в продукцію.
1. Всі приміщення хлібопекарських підприємств необхідно постійно
підтримувати в чистоті;
2. Забороняється у виробничих цехах :
- носити при собі шпильки , голки, годинники, сірники, телефони, намисто та
інші прикраси. Нігті повинні бути коротко обрізані без лаку;
- знаходитися без спецодягу;
- зберігати на робочому місці сторонні предмети, продукти харчування, а
- також приймати їжу;
- зберігати скляний посуд;
3. Робочий та прибиральний інвентар необхідно зберігати в спеціально відведеному
місці;
Тестові завдання № 1
б) три
в) два
г) жодного
а) А2 – ХТБ
б) Прима – 300
в) А2 – ХТТ
г) Стандарт
Тестові завдання № 2
а) РМК – 55
б) РМК – 60
в) ХДФ – М2
г) Ш25 - ХДА
4. Назвіть, що знаходиться під цифрою 1 на схемі тістообробної машини А2 – ХТН
а) — нагнітальна лопать;
б) — розподільна головка;
в) — приймальна воронка;
г) — стабілізатор тиску
Тестові завдання № 3
1. Уп = М т.з – М г.хл. . 100;
М т.з
2. Уп = М т.з – М г.хл. . 100;
М г.хл
3. Уп = М т.з – М г.хл. . 100;
М х.хл
3. Скільки зон випікання має піч БН – 50 ?
а) дві
б) п´ять
в) три
г) одну
4. Як називається прилад для вимірювання тиску пари ?
а) манометр
б) психрометр
в) термометр
г) таймер
Відповіді на тестові завдання № 1
1) 3
2) 3
3) в
4) б
Відповіді на тестові завдання № 2
1) 1
2) 2
3) а
4) в
Відповіді на тестові завдання № 3
1) 2
2) 1
3) б
4) а
Тістоподільник вакуумний MAGNAT (JEREMY Польща)
Тістоподільник вакуумний двохпоршневий MAGNAT призначений для механізованого поділу тіста на тістові заготовки необхідної ваги на підприємствах хлібопекарної промисловості. Ділить пшеничне та житньо – пшеничне тісто за об`ємним принципом .
Відмінні особливості тістоподільника Magnat:
Тістоподільник має суцільнометалеву, монолітну, міцну конструкцію.
Подвійна тістообробна система гарантує дуже високу точність поділу.
Відсутність змащування, ковзаючих деталей, дуже просте обслуговування гарантують гумові елементи передачі.
Регулятори швидкості дають можливість підбір оптимальної швидкості поділу.
Маса та кількість отриманих тістових заготовок регулюються безступенево.
Бункер покритий тефлоном, підшипники не потребують змащення.
Можливість монтування машини як стаціонарно, так і на колесах.
Порядок роботи с тістопдільником :
Перевірити систему змащування маслом (без тіста).
Встановити знизу бункера хід поршня і поворотною рукояткою хід поршня точного вимірювання.
Завантажити тісто в бункер та борошно в посипач.
Перевірити вагу тістових заготовок і у разі необхідності відрегулювати вагу поворотною рукояткою.
ТІСТОМІСИЛЬНІ СПІРАЛЬНІ АВТОМАТИЧНІ МАШИНИ
Jeremy
Спіральні автоматичні машини Jeremy призначені для високоякісного замішування тіста з пшеничного, житнього та змішаних гатунків борошна.
Відмінні особливості тістомісильних машин Jeremy:
Всі моделі тістомісильних машин мають можливість замішування тіста на двох швидкостях.
Існує можливість замішування невеликих порцій тіста.
Всі деталі тістомісів, які контактують з тістом, виготовлені із неіржавіючої сталі.
Машини малошумні завдяки використанню пасового приводу.
Тістомісильні машини змонтовані на колесах з блокувальними гвинтами, мають два електроприводи : замішування та обертання діжі.
Машини працюють в автоматичному циклі з незалежним встановленням часу для обох швидкостей місильного органу.
Постійний контроль температури під час замішування ( результат виводиться на табло)
Процес роботи з тістомісильною машиною:
В діжу тістомісильної машини подають відповідну кількість води, борошна та необхідні компоненти, опускають траверсу.
Головним перемикачем вмикають машину, встановлюють час для малої та великої швидкості замішування.
Вмикають кнопку СТАРТ 1 для малої та СТАРТ 2 для великої швидкості замішування.
Після закінчення замішування перемикачем вмикають поворот діжі в іншому напрямку, щоб розвантажити тісто
Після встановлення перемикача на автоматичний цикл, всі вищеназвані функції машина виконує самостійно.
Автоматична хліборізальна машина
Можливості автоматичної хліборізальної машини:
1) Хлібобулочні вироби подаються за допомогою стрічкового конвеєра
2) Плавне регулювання конвейєра дозволяє встановити оптимальну продуктивність хліборізки, яка забезпечує найкращу ефективність нарізання хліба на шматочки
3) Хліборізка виготовлена з високоякісних матеріалів та зпроектована з використанням новітніх технологій
4) Хліборізка забезпечена повітредувкою для надування пакетів, призначених для упакування нарізаних хлібобулочних виробів
5) Хліборізка забезпечена двома електродвигунами, механізмом нарізання та конвеєром для подавання хлібобулочних виробів
6) Машина відзначається тихою і стабільною роботою
7) Машина оснащена високоякісними ножами із неіржавіючої сталі
Технічні характеристики
Напруга мережі, В |
220 / 380 |
Встановлена потужність, кВт: |
1,47 |
Кількість ножів, шт.: |
змінна |
Товщина нарізання, мм: |
змінна |
Довжина хліба, мм, не більше: |
450 |
Продуктивність, виробів/год, не більше: |
1200 |
Ножі: |
Неіржавіюча СТАЛЬ |
Габаритні розміри установки в мм: |
|
Довжина: |
1740 |
ширина: |
1850 |
висота: |
1230 |
Вага нетто, кг: |
253 |
Упакувальна машина
|
Технічні характеристики
|