Методична розробка. "Підсумкове заняття (захист) з навчальної практики-2"

Про матеріал
Для підведення підсумків навчальної практики обрано комбінований тип заняття: оглядово-заключне та моделювання реальних професійних ситуацій. Оглядово-заключне заняття— це не короткий екскурс в раніше вивчений матеріал, а систематизація знань на більш високому рівні. На такій лекції вдається чітко сформулювати матеріал системно: у здобувачів освіти складається цілісне уявлення про дисципліни, які вивчаються. На такому занятті корисно виділити найбільш важливі для сприйняття питання, які мають принципове значення у підготовці студентів за фахом. Викладачу необхідно наголосити на перспективі розвитку галузі, зробити огляд невирішених проблем. Особливості підготовки та отримання компетенцій. Заняття з моделювання реальних професійних ситуацій - викладач у формі діалогу при «втягненні» до нього аудиторії демонструює культуру спільного пошуку шляхів вирішення проблемної ситуації. На занятті цього типу активізація розумової діяльності аудиторії може досягнути рівня активності викладача. Цей тип заняття може бути ефективним при вивченні вузлових тем дисциплін, питань, найбільш важливих для засвоєння.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ

«ЕКОНОМІКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

ХЕРСОНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ»

 

 

 

 

 

Методична розробка

 

Захисту з навчальної практики №2

 

Галузь знань __18 «Виробництво та технології»________

(шифр і назва напряму підготовки)

спеціальність _182«Технології легкої промисловості»_____

(шифр і назва спеціальності)

освітньо-професійна програма « Швейне виробництво»

відділення ________ економіко-технологічне

 

 

 

 

 

Херсон


Методична розробка захисту навчальної практики №2

для здобувачів фахової передвищої освіти

галузь знань 18 «Виробництво та технології»

спеціальність 182«Технології легкої промисловості»

освітньо-професійна програма « Швейне виробництво»

 

 

 

Укладач:  викладач-методист вищої категорії, голова циклової комісії  професійно-практичної підготовки  — Ольга УХАНОВА

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто і схвалено на засіданні циклової комісії професійно-практичної підготовки

Протокол  № __ від „__”________20__ р.

Голова комісії _______________   /Ольга УХАНОВА /

 

 

 

 

Рецензент: викладач-методист вищої категорії, методист Методичного кабінету ВСП «Економіко-технологічний фаховий коледж ХНТУ»  – Людмила ГАНДЗЮК

 

 

 

 

 

 

Схвалено методичною радою ВСП «Економіко-технологічний фаховий коледж  ХНТУ»

Протокол №_______ від „___”___________20____р.

Голова комісії _______________/Оксана КОСТЕВИЧ/

 

 


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Опираючись на сучасні вимоги до здобувачів освіти галузь знань 18 «Виробництво та технології», спеціальность 182 «Технології легкої промисловості», освітньо-професійна програма «Швейне виробництво», програмою навчальної практики передбачено організацію практичного навчання, удосконалення практичної підготовки студентів, формування і розвиток у здобувачів освіти професійних компетентностей, закріплення набутих знань та умінь.

Завдання навчальної практики:

  • придбання студентами навичок та умінь виконувати технологічні операції виробничого процесу;
  •  засвоєння технологічних вимог, які пред’являються до виконання операцій; придбання та удосконалення навичок з моделювання та конструювання одягу;
  • ознайомлення з обладнанням та засобами малої механізації;
  •  ознайомлення з основними та допоміжними матеріалами, їх раціональне використання.

Основна мета навчальної практики

  • підготовка фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми з виробництва та технологій легкої промисловост [1].
  • здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
  • знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
  • здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
  • здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
  • здатність генерувати нові ідеї (креативність) [1,стор.6].

 

Базою навчальної практики є навчально-виробнича майстерня фахового коледжу, яка оснащена сучасним обладнанням. Навчальна практика проводиться під керівництвом викладача-фахівця в області конструювання і технології виготовлення виробів.

Навчальна майстерня забезпечена наочними посібниками, технічними засобами навчання, технічною та довідковою літературою, базовими основами конструкцій поясних та плечових виробів.

Для підведення підсумків навчальної практики обрано комбінований тип заняття: оглядово-заключне та моделювання реальних професійних ситуацій.

 Оглядово-заключне заняття— це не короткий екскурс в раніше вивчений матеріал, а систематизація знань на більш високому рівні. На такій лекції вдається чітко сформулювати матеріал системно: у здобувачів освіти складається цілісне уявлення про дисципліни, які вивчаються. На такому занятті корисно виділити найбільш важливі для сприйняття питання, які мають принципове значення у підготовці студентів за фахом. Викладачу необхідно наголосити на перспективі розвитку галузі, зробити огляд невирішених проблем. Особливості підготовки та отримання компетенцій.

Заняття з моделювання реальних професійних ситуацій - викладач у формі діалогу при «втягненні» до нього аудиторії демонструює культуру спільного пошуку шляхів вирішення проблемної ситуації. На занятті цього типу активізація розумової діяльності аудиторії може досягнути рівня активності викладача. Цей тип заняття може бути ефективним при вивченні вузлових тем дисциплін, питань, найбільш важливих для засвоєння.

 

Учбово-методична карта

 

Дисципліна: Навчальна практика 2

Тема заняття: "Підсумкове заняття. Оцінка якості швейного виробу".

Мета заняття:  

освітня:

- формування знань здобувачів освіти про проєктування одягу для масового та індивілуального виробництв;

- опанування технологічною послідовністю та технічними умовами на                                                                                                обробку пальта жіночого на підкладці;

розвивальна:

- сприяти розвитку логічного мислення, творчої ініціативи, стимулювати здобувачів освіти до активної пізнавальної діяльності;

виховна:

- виховувати відповідальність, ініціативність, закріпити навички колективної діяльності, самостійність у роботі та сприяти підвищенню професійної майстерності;

дидактична:

- сформувати систему знань та використовувати їх при вирішенні практичних завдань.

Тип заняття: комбіноване - оглядово-заключне і моделювання реальних професійних ситуацій.

Вид заняття: Заняття з використанням інтерактивних методів навчання та інформаційних технологій.

Дидактичне забезпечення заняття: моделі жіночих пальт, журнали мод, картки-завдання для студентів, презентації з теми "Проєкт пальта жіночого на підкладці", картки для виконання вправи «Інтелектуальна драбина». Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проєктор, екран.

Міжпредметні зв'язки: конструювання одягу "Побудова основи пальта жіночого», технічне моделювання (виготовлення лекал модельної конструкції); технологія виготовлення виробів (послідовність технологічної обробки вузлів та виробу); матеріалознавство "Асортимент тканин для верхнього одягу"; обладнання виробництва (виготовлення виробу в умовах, наближених до виробничих на промислових машинах), українська мова за професійним срямуванням (спілкування державною мовою, як усно так і письмово, використовуючи професійні терміни).

Структура заняття

 

1. Організаційна частина ( 5хв.)

2. Актуалізація опорних знань (15 хв.)

3. Повідомлення теми і мети заняття. Мотивація мети ( 15 хв.)

4. Представлення проєктів жіночих пальт (презентації) ( 30 хв.)

5. Оцінка якості швейного виробу (5хв.)

6. Підсумки заняття ( 5 хв.)

7. Заключне слово викладача ( 5 хв.)

 

Перебіг заняття

 

  1. Організаційний момент

 

  • Привітання студентів.
  • Перевірка присутності та готовності студентів до заняття.
  • Налаштування емоційного фону заняття:
  • 1. Розділення групи на дві підгрупи, які представляють Будинки моди.
  • 2. У кожній підгрупі є художник-модельєр, конструктор, технолог, закрійник, які приймають остаточне рішення з визначення виробу, який може бути запровадженим у виробництво;
  • Ознайомлення студентів зі структурою проведення заняття:
  • 1.бліц-опитування (запитання по термінології, готують Будинки моди);
  • 2. Презентації-представлення проєктів виробів кожним студентом;
  • 3. Оцінка виробу за таблицею.
  • 4. Прийняття рішення експертами-фахівцями по вибору моделі пальта, яке може бути прийтято для впровадження у виробництво.

 

  1. Актуалізація опорних знань

 

  • Питання викладача:

- Знання з яких дисциплін ми закріплювали практичними навичками?

- Чи необхідно закріплювати теоретичні знання практичними навичками?

- Чи виникали труднощі у вас при проєктуванні та виготовленні виробу?

     Актуалізацію знань пропонується провести в два етапи.

Перший етап:

Бліц - опитування за запитаннями команд одна одній (презентація).

 Час на відповідь - кілька секунд. Якщо студент не готовий приймати участь в бліц – опитуванні, він може відмовитись.

За правильні відповіді та найбільш цікаві питання учні отримують жетони з відповідною кількістю балів.

 

  1. група.

1 Шов — це:

  • а) ниткове з’єднання деталей, ряд повторюваних стібків;
  • б) відстань від зрізів деталей до строчки;
  • в) переплетення ниток між двома проколами тканини голкою;
  • г) місце з’єднання двох або декількох деталей строчкою.

 

2 Тимчасове закріплення підігнутого краю деталей швейного виробу це:

  • а) зметування; в) обметування;
  • б) заметування; г) приметування.

3. Дайте назву машинним швам, які зображено на малюнку?

  • а) зшивний у запрасування;       https://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud8machacha/trud8machacha-351.jpg1                  https://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud8machacha/trud8machacha-352.jpg2
  • б) зшивний у розпрасування;
  • в) упідгин із закритим зрізом;
  • г) упідгин із відкритим зрізом.

4 Зручність виробу у використанні — це показник:

  • а) технологічності;
  • б) функціональності;
  • в) естетичності;
  • г) ергономічності.
  1. група

5 Волого-теплова обробка тканини для зменшення товщини шва чи згину:

  • а) розпрасування;
  • б) припрасування;
  • в) запрасування.

6 Які технологічні операції належать до остаточної обробки швейного виробу?

  • а) волого-теплова обробка;
  • б) пришивання фурнітури;
  • в) з’єднання деталей крою;
  • г) підшивання нижнього зрізу виробу.

7 Установи правильну послідовність технологічних операцій щодо виготовлення пальта:

  • а) друга примірка;
  • б) перша примірка та усунення недоліків;
  • в) підготовка спідниці до першої примірки;
  • г) обробка та з’єднання деталей пальта(виточок, бічних зрізів, застібки, верхнього зрізу і т. ін.);
  • д) обробка нижнього зрізу пальта;
  • е) кінцева обробка і оздоблення пальта

8 Які ознаки характеризують естетичність виробу?

  • а) зручність;
  • б) якість пошиття;
  • в) пропорційність форм;
  • г) гармонійність кольорів.

 

  1. Повідомлення теми і мети заняття. Мотивація навчальної діяльності.

 

Слово викладача: Темою нашого підсумкового заняття є «Оцінка якості швейного виробу». Мета, якої ми повинні досягти:

- закріпити знання  з проєктування одягу для масового та індивілуального виробництв;

- опанувати послідовність технологічної обробки та технічні умови на                                                                                                обробку  пальта жіночого на підкладці.

- представити проєкт пальта жіночого на підкладці.

Для цього ви повинні були:

  1. проаналізувати направлення моди на сезон 2021р у верхньому одязі;
  2. самостійно обрати модель виробу, яка відповідає цим тенденціям;
  3. обрати сучасні матеріали та кольори для своєї моделі;
  4. виготовити модельні лекала;
  5. пошити виріб під керівництвом викладача.

Готові вироби ви повинні презентувати фахівцям Будинків моделей для того, щоб вони обрали моделі, які підходять для масового виробництва, а ви доведіть, що ваші вироби – технологічні у виготовленні, економічні, мають естетичний вигляд та будуть користуватися попитом у споживача.

Презентація виробу та художеій опис.

 

  1. Представлення проєктів жіночих пальт (презентації)

 

 Демонстрація презентації та захист проєкту виробу здобувачем освіти.

    

  1. Підсумки заняття ( 5 хв.)

 

Фахівці з кожної команди (Будинків моделей) підбивають підсумки.

А викладач пропонує студентам виконати завдання «Інтелектуальна драбина» під назвою: «Логіка в послідовності обробки двошовного рукава на підкладці».

 На проєктній дошці спроєктована технологічна послідовність обробки двошовного рукава у хаотичному порядку.

 За допомогою логічних міркувань необхідно за 5 хвилин розташувати запропоновані етапи в правильному порядку.

1.Продублювати припуск на підгин низу рукава (у верхній і нижній частинах рукава);

2.Зшити верхню і нижню частини  рукава по передньому перекату;

3. Розпрасувати припуски;

4.Запрасувати припуск на підгин низу рукава на зворотній бік деталі;

5. Зшити верхню і нижню частини підкладки рукава по передньому перекату;

6. Запрасувати припуски підкладки;

7.Зшити по нижньому зрізу деталі підкладки і верху рукава;

8. Запрасувати припуск підкладки на половину припуску на підгин низу рукава;

9. Зшити зрізи верхньої і нижньої частин деталей верху рукава по ліктьовому зрізу;

10. Зшити зрізи верхньої і нижньої частин деталей підкладки рукава по ліктьовому зрізу;

11. Розпрасувати припуски.

12. Закріпити припуск на підгин низу рукава по швах;

13. Вивернути рукав та закріпити по окату.

14. ВТО рукава у готовому вигляді.

 

Таблиця 1 – Для оцінки якості виробу експертами (картки)

Фахівці

Показники

Експертна

оцінка

1

Художники-

модельєри

— дотримання стилю;

— доцільність дібраного матеріалу;

— пропорційність форм;

— гармонійність кольорового рішення;

— відповідність оздоблення виробу

 

2

Конструктори

— правильність посадки (вертикальний та горизонтальний баланс);

— об’єм спідниці на рівні талії, стегон, низу;

— розташування, глибина і довжина виточок;

— зручність використання

 

3

Закрійники

— симетричність парних деталей;

— правильність розкроювання деталей по основі та пітканню;

— напрям і збіг малюнка матеріалу в симетричних деталях;

— відсутність зовнішніх дефектів матеріалів

 

4

Технологи

— якість обробки деталей виробу;

— якість строчок;

— відповідність кольору швейних ниток;

— якість волого-теплової обробки

 

 

 

Загальна оцінка

 

 

 6. Заключне слово викладача

 

 Після підбиття підсумків, викладач запитує:

- Чи досягли ви очікуваних результатів кожний особисто?

- Над якими питаннями потрібно ще попрацювати?

  

Критерії оцінювання:

 

«5» - Здобувач освіти виготовив виріб, підготував презентацію,захитив проєкт, відповідав на усі поставлені запитання, здав викладачу звіт та щоденник з навчальної практики - 2.

«4» - Здобувач освіти виготовив виріб, підготував презентацію, захитив проєкт, відповідав не на всі поставлені запитання, здав викладачу звіт та щоденник з навчальної практики – 2 із зауваженнями.

«3» - Здобувач освіти виготовив виріб із недоліками, не підготував презентацію, не захитив проєкт, був неактивним, здав викладачу звіт та щоденник з навчальної практики – 2 із зауваженнями.

 

 

Перелік посилань:

 

  1. Стандарт фахової передвищої освіти освітньо-професійного ступеня фаховий молодший бакалавр за спеціальністю 182 «Технології легкої промисловості» галузі знань 18 «Виробництво та технології», проєкт – 2020 р.
  2. ДСТ України 2023-92. Деталі швейних виробів. Терміни та визначення. – К: Держстандарт України, 1992.
  3. ДСТ України 2122-99. Матеріали для одягу. Символи та вимоги догляду. – К: Держстандарт України, 1999.
  4. ДСТ України 2162-93. Технологія швейного  виробництва.– К: Держстандарт України, 1993.
  5. ГОСТ 12807-2003. Вироби швейні. Класифікація стібків, строчок і швів. – М.: Видавництво стандартів, 2003.
  6.  Інструкція. Технічні вимоги до з’єднання деталей швейних виробів. – М.: ЦНДІТЕІлегпром, 1991.
  7.  Амірова Е.К., Труханова А.Т., Сакуліна О.В. Технологія швейного виробництва.-М.: «Академія», 2004.- 480 с.
  8. Амірова Е. К., Сакуліна О. В., Труханова А. Т. Конструювання виробу. –М.: Вища школа, 2001.

1

 

docx
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Мадзігон В.М., Тарара А.М. та інші)
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку