МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ
«ЕКОНОМІКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ
ХЕРСОНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ»
Методична розробка
Захисту з навчальної практики №2
(шифр і назва напряму підготовки)
спеціальність _182«Технології легкої промисловості»_____
(шифр і назва спеціальності)
освітньо-професійна програма « Швейне виробництво»
відділення ________ економіко-технологічне
Херсон
Методична розробка захисту навчальної практики №2
для здобувачів фахової передвищої освіти
галузь знань 18 «Виробництво та технології»
спеціальність 182«Технології легкої промисловості»
освітньо-професійна програма « Швейне виробництво»
Укладач: викладач-методист вищої категорії, голова циклової комісії професійно-практичної підготовки — Ольга УХАНОВА
Розглянуто і схвалено на засіданні циклової комісії професійно-практичної підготовки
Протокол № __ від „__”________20__ р.
Голова комісії _______________ /Ольга УХАНОВА /
Рецензент: викладач-методист вищої категорії, методист Методичного кабінету ВСП «Економіко-технологічний фаховий коледж ХНТУ» – Людмила ГАНДЗЮК
Схвалено методичною радою ВСП «Економіко-технологічний фаховий коледж ХНТУ»
Протокол №_______ від „___”___________20____р.
Голова комісії _______________/Оксана КОСТЕВИЧ/
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Опираючись на сучасні вимоги до здобувачів освіти галузь знань 18 «Виробництво та технології», спеціальность 182 «Технології легкої промисловості», освітньо-професійна програма «Швейне виробництво», програмою навчальної практики передбачено організацію практичного навчання, удосконалення практичної підготовки студентів, формування і розвиток у здобувачів освіти професійних компетентностей, закріплення набутих знань та умінь.
Завдання навчальної практики:
Основна мета навчальної практики –
Базою навчальної практики є навчально-виробнича майстерня фахового коледжу, яка оснащена сучасним обладнанням. Навчальна практика проводиться під керівництвом викладача-фахівця в області конструювання і технології виготовлення виробів.
Навчальна майстерня забезпечена наочними посібниками, технічними засобами навчання, технічною та довідковою літературою, базовими основами конструкцій поясних та плечових виробів.
Для підведення підсумків навчальної практики обрано комбінований тип заняття: оглядово-заключне та моделювання реальних професійних ситуацій.
Оглядово-заключне заняття— це не короткий екскурс в раніше вивчений матеріал, а систематизація знань на більш високому рівні. На такій лекції вдається чітко сформулювати матеріал системно: у здобувачів освіти складається цілісне уявлення про дисципліни, які вивчаються. На такому занятті корисно виділити найбільш важливі для сприйняття питання, які мають принципове значення у підготовці студентів за фахом. Викладачу необхідно наголосити на перспективі розвитку галузі, зробити огляд невирішених проблем. Особливості підготовки та отримання компетенцій.
Заняття з моделювання реальних професійних ситуацій - викладач у формі діалогу при «втягненні» до нього аудиторії демонструює культуру спільного пошуку шляхів вирішення проблемної ситуації. На занятті цього типу активізація розумової діяльності аудиторії може досягнути рівня активності викладача. Цей тип заняття може бути ефективним при вивченні вузлових тем дисциплін, питань, найбільш важливих для засвоєння.
Учбово-методична карта
Дисципліна: Навчальна практика 2
Тема заняття: "Підсумкове заняття. Оцінка якості швейного виробу".
Мета заняття:
освітня:
- формування знань здобувачів освіти про проєктування одягу для масового та індивілуального виробництв;
- опанування технологічною послідовністю та технічними умовами на обробку пальта жіночого на підкладці;
розвивальна:
- сприяти розвитку логічного мислення, творчої ініціативи, стимулювати здобувачів освіти до активної пізнавальної діяльності;
виховна:
- виховувати відповідальність, ініціативність, закріпити навички колективної діяльності, самостійність у роботі та сприяти підвищенню професійної майстерності;
дидактична:
- сформувати систему знань та використовувати їх при вирішенні практичних завдань.
Тип заняття: комбіноване - оглядово-заключне і моделювання реальних професійних ситуацій.
Вид заняття: Заняття з використанням інтерактивних методів навчання та інформаційних технологій.
Дидактичне забезпечення заняття: моделі жіночих пальт, журнали мод, картки-завдання для студентів, презентації з теми "Проєкт пальта жіночого на підкладці", картки для виконання вправи «Інтелектуальна драбина». Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проєктор, екран.
Міжпредметні зв'язки: конструювання одягу "Побудова основи пальта жіночого», технічне моделювання (виготовлення лекал модельної конструкції); технологія виготовлення виробів (послідовність технологічної обробки вузлів та виробу); матеріалознавство "Асортимент тканин для верхнього одягу"; обладнання виробництва (виготовлення виробу в умовах, наближених до виробничих на промислових машинах), українська мова за професійним срямуванням (спілкування державною мовою, як усно так і письмово, використовуючи професійні терміни).
Структура заняття
1. Організаційна частина ( 5хв.)
2. Актуалізація опорних знань (15 хв.)
3. Повідомлення теми і мети заняття. Мотивація мети ( 15 хв.)
4. Представлення проєктів жіночих пальт (презентації) ( 30 хв.)
5. Оцінка якості швейного виробу (5хв.)
6. Підсумки заняття ( 5 хв.)
7. Заключне слово викладача ( 5 хв.)
Перебіг заняття
- Знання з яких дисциплін ми закріплювали практичними навичками?
- Чи необхідно закріплювати теоретичні знання практичними навичками?
- Чи виникали труднощі у вас при проєктуванні та виготовленні виробу?
Актуалізацію знань пропонується провести в два етапи.
Перший етап:
Бліц - опитування за запитаннями команд одна одній (презентація).
Час на відповідь - кілька секунд. Якщо студент не готовий приймати участь в бліц – опитуванні, він може відмовитись.
За правильні відповіді та найбільш цікаві питання учні отримують жетони з відповідною кількістю балів.
1 Шов — це:
2 Тимчасове закріплення підігнутого краю деталей швейного виробу це:
3. Дайте назву машинним швам, які зображено на малюнку?
4 Зручність виробу у використанні — це показник:
5 Волого-теплова обробка тканини для зменшення товщини шва чи згину:
6 Які технологічні операції належать до остаточної обробки швейного виробу?
7 Установи правильну послідовність технологічних операцій щодо виготовлення пальта:
8 Які ознаки характеризують естетичність виробу?
Слово викладача: Темою нашого підсумкового заняття є «Оцінка якості швейного виробу». Мета, якої ми повинні досягти:
- закріпити знання з проєктування одягу для масового та індивілуального виробництв;
- опанувати послідовність технологічної обробки та технічні умови на обробку пальта жіночого на підкладці.
- представити проєкт пальта жіночого на підкладці.
Для цього ви повинні були:
Готові вироби ви повинні презентувати фахівцям Будинків моделей для того, щоб вони обрали моделі, які підходять для масового виробництва, а ви доведіть, що ваші вироби – технологічні у виготовленні, економічні, мають естетичний вигляд та будуть користуватися попитом у споживача.
Презентація виробу та художеій опис.
Демонстрація презентації та захист проєкту виробу здобувачем освіти.
Фахівці з кожної команди (Будинків моделей) підбивають підсумки.
А викладач пропонує студентам виконати завдання «Інтелектуальна драбина» під назвою: «Логіка в послідовності обробки двошовного рукава на підкладці».
На проєктній дошці спроєктована технологічна послідовність обробки двошовного рукава у хаотичному порядку.
За допомогою логічних міркувань необхідно за 5 хвилин розташувати запропоновані етапи в правильному порядку.
1.Продублювати припуск на підгин низу рукава (у верхній і нижній частинах рукава);
2.Зшити верхню і нижню частини рукава по передньому перекату;
3. Розпрасувати припуски;
4.Запрасувати припуск на підгин низу рукава на зворотній бік деталі;
5. Зшити верхню і нижню частини підкладки рукава по передньому перекату;
6. Запрасувати припуски підкладки;
7.Зшити по нижньому зрізу деталі підкладки і верху рукава;
8. Запрасувати припуск підкладки на половину припуску на підгин низу рукава;
9. Зшити зрізи верхньої і нижньої частин деталей верху рукава по ліктьовому зрізу;
10. Зшити зрізи верхньої і нижньої частин деталей підкладки рукава по ліктьовому зрізу;
11. Розпрасувати припуски.
12. Закріпити припуск на підгин низу рукава по швах;
13. Вивернути рукав та закріпити по окату.
14. ВТО рукава у готовому вигляді.
Таблиця 1 – Для оцінки якості виробу експертами (картки)
№ |
Фахівці |
Показники |
Експертна оцінка |
1 |
Художники- модельєри |
— дотримання стилю; — доцільність дібраного матеріалу; — пропорційність форм; — гармонійність кольорового рішення; — відповідність оздоблення виробу |
|
2 |
Конструктори |
— правильність посадки (вертикальний та горизонтальний баланс); — об’єм спідниці на рівні талії, стегон, низу; — розташування, глибина і довжина виточок; — зручність використання |
|
3 |
Закрійники |
— симетричність парних деталей; — правильність розкроювання деталей по основі та пітканню; — напрям і збіг малюнка матеріалу в симетричних деталях; — відсутність зовнішніх дефектів матеріалів |
|
4 |
Технологи |
— якість обробки деталей виробу; — якість строчок; — відповідність кольору швейних ниток; — якість волого-теплової обробки |
|
|
|
Загальна оцінка |
|
6. Заключне слово викладача
Після підбиття підсумків, викладач запитує:
- Чи досягли ви очікуваних результатів кожний особисто?
- Над якими питаннями потрібно ще попрацювати?
Критерії оцінювання:
«5» - Здобувач освіти виготовив виріб, підготував презентацію,захитив проєкт, відповідав на усі поставлені запитання, здав викладачу звіт та щоденник з навчальної практики - 2.
«4» - Здобувач освіти виготовив виріб, підготував презентацію, захитив проєкт, відповідав не на всі поставлені запитання, здав викладачу звіт та щоденник з навчальної практики – 2 із зауваженнями.
«3» - Здобувач освіти виготовив виріб із недоліками, не підготував презентацію, не захитив проєкт, був неактивним, здав викладачу звіт та щоденник з навчальної практики – 2 із зауваженнями.
Перелік посилань:
1