Методична розробка плану уроку з виробничого навчання

Про матеріал
Методична розробка уроку виробничого навчання , з професії Штукатур,на рівень 2-3 розряду. Тема уроку:Накидання розчину ковшем Шаульського з ящика
Перегляд файлу

ДНЗ”Білгород-Дністровський Професійний будівельний ліцей”

imageМетодична розробка відкритого уроку з виробничого навчання на тему:

Накидання розчинової суміші на поверхні стін ковшем Шаульського , безпосередньо з ящика.

                                    Розробила:

Майстер виробничого навчання

                                                                 Козаченко  Анна Петрівна                  

2023 р

План-конспект уроку виробничого навчання

з професії: «Штукатур 2-3 розряду ».

Модуль ШТ-3(2-3).Виконання простого оштукатурювання поверхонь.

Тема уроку: Накидання розчинової суміші  ковшем Шаульського безпосередньо з ящика.

Мета:

Навчальна:  сформувати початкові вміння учнів з накидання розчину Ковшем Шаульського ,».

Розвиваюча: розвивати в учнів вміння використовувати набуті теоретичні знання в практичній роботі.

Виховна: виховувати в учнів самостійність, бережливе відношення до інструменту, інтерес до майбутньої професії.

Тип уроку: формування первинних умінь і навичок.

Вид уроку: урок засвоєння нових вправ.

Міжпредметні зв’язки: Технологія штукатурних робіт, матеріалознавство, охорона праці.

Комплексно – методичне забезпечення уроку:

План-конспект уроку, відомість результатів оцінювання досягнень учнів, кросворд по темі уроку, інструкційно-технологічна картка «Накидання розчинової суміші вручну на поверхні стін ковшем», інструкційно-технологічна картка «Накидання розчинової суміші вручну на поверхні стін ковшем Шаульського», плакати ,папки на кожного учня роздаткового матеріалу. Об‘єкт роботи: штукатурна майстерня

Розчин: Навчальний глиняний

     Навчально-виробничі роботи:

    На  уроці ми будемо виконувати такі трудові прийоми.

Ø Прийоми накидання розчинової суміші ковшем Шаульського, способом зліва на право та справа на ліво, безпосередньо з ящика.

image
Матеріально-технічне обладнання

image

 

Штукатурна лопатка

 

Ківш штукатурний

    image       image

Хід уроку

      I    Організаційна частина (~5хв):

-  привітання;

-  перевірка наявності учнів у майстерні;

-  огляд зовнішнього вигляду, наявність спец одягу та зосередження уваги учнів на сприймання нового матеріалу.

      II   Вступний інструктаж (~40хв):

Ми продовжуємо вивчати тему:  Виконання простого оштукатурювання поверхонь.

1. Повідомлення теми програми, теми уроку і мети.

Сьогодні, тема нашого уроку:    Накидання розчину на поверхню стін ковшем Шаульського безпосередньо з ящика.

Мета уроку: Навчити правильно організовувати робоче місце штукатура. Сформувати і закріпити знання, уміння і навики накидання розчину ковшем.Формувати вміння працювати в колективі та прагнення до підвищення професійної майстерності.

Кожен наш   урок виробничого навчання та специсциплін направлений на   те,     щоб ви здобуваючи  знання та вміння,ставали  фахівцями своєї справи.

На  сьогоднішньому уроці  ви навчитесь виконувати  трудові  прийоми , які допоможуть вам краще освоїти професію штукатура.

       2.Актуалізація опорних знань.

Давайте пригадаємо матеріал, який Ви вивчали:

Застосовується проектор  для демонстрації презентації майстром в/н

        image   перевірка опорних знань, умінь , навичок учнів, необхідних   для подальшої

роботи на уроці;

      Сьогоднішній урок ми розпочнемо з    повторення раніше вивченого матеріалу.

У вигляді розв’язування кросворду

Хто з вас буде знати правильну  відповідь прошу піднімати руку.

                              Увага на екран


image


imageimage аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.

Я бачу Ви добре засвоїли пройдений матеріал.

Мотивація: сьогоднішня тема для вас, майбутніх штукатурів надзвичайно важлива. Адже на сьогоднішньому           уроці          ви відпрацюєте навички накидання розчину,           яке              сприятиме: продуктивності праці, знизить ризик виникнення виробничого травматизму та втомлюваності організму в цілому. Від вашого професіоналізму буде залежати добробут вашої сім’ї.

        image  повідомлення нової навчальної інформації;

Пояснення нового матеріалу

Демонстрація презентації за допомогою проектора

Сьогодні будемо вчитись наносити розчин на поверхню стіни  ковшем Шаульського.

Для виконання оздоблювальних робіт, робітник повинен працювати у спеціальному одязі, спецвзутті та використовувати рукавички.

Робочу поверхню підготовлено вона є шорсткою, без бруду, пилу, іржі, плям різного походження.

 Що потрібно зробити з поверхнею перед нанесенням розчину на поверхню (змочити поверхню водою).

Аналізую відповідь, і доповнюю. Щоб не було дефектів таких як відшарування, обов’язково потрібно змочити поверхню водою.

Робоче місце повинно бути обов’язково прибраним.

Слайд (Інструкційно-технологічна картка «Накидання розчинової суміші ковшем Шаульського»)

Сьогодні ви навчитеся ще одній операції, а саме- наносити розчин на поверхню стіни новим для нас інструментом – ковшем Шаульського. Цей ківш складається з :

-  чашки; -   ручки.

image

Чашка штампується з тонкої сталі у вигляді сфери, до чашки на заклепках кріпиться дерев’яний держак. Ківш Шаульського має місткість 0.75 л.

Пам’ятаємо!!! - працювати потрібно справним інструментом, ручки інструменту повинні бути добре оброблені, пошліфовані і міцно з’єднані з інструментом, якщо знехтувати  цим правилом з охорони праці, ми можемо отримати травму руки.       Давайте порівняємо ківш Шаульського з штукатурною лопаткою. Що ми можемо сказати оглянувши ці два  інструменти? (відповіді учнів)

image

Питання: як ви думаєте, яким інструментом можна закидати більшу площу?

Відповідь: Ковшем, тому що в ківш можна набрати більше розчину.

Питання: Пригадайте  якої  густини розчин можна наносити штукатурною лопаткою?

Відповідь: Середньої густини, густий.

Питання: А як ви гадаєте, якої густини розчин можна наносити ковшем?

Відповідь: Так всі види розчинів.

Отже ківш Шаульського більш продуктивний, ніж штукатурна лопатка. За допомогою ковша наносять різні види розчинів, наносять їх на різні поверхні і різними способами. Як штукатурною лопаткою, так і ковшем можна наносити розчин на поверхню стіни способом „зліва направо” і „справа наліво” (використовую плакат).

Сьогодні ми будемо вчитись наносити розчин на поверхню стіни ковшем способом „зліва направо”.

Питання: Що повинні ви зробити перед початком роботи?

Відповідь: Підготувати робоче місце.

Продуктивність праці залежить від правильності організації робочого місця.

На робочому місці ящик з розчином і інструмент ви повинні розмістити так, щоб не доводилось робити зайвих рухів. Ручний інструмент, який береться правою рукою, повинен лежати справа, а той, який береться лівою – зліва. Якщо доводиться працювати зі столів-помостів, то їх встановлюють так, щоб з місця їх встановлення можна було виконати якнайбільший обсяг робіт.

Розглянемо першу операцію.

Нанесення розчину ковшем способом „зліва направо” на верхню частину стіни.

Для виконання цієї операції необхідно мати:

1. Ківш Шаульського.

1. Ящик з розчином.

При нанесенні розчину ковшем на верхню частину стіни встановлюємо ящик з розчином на відстані 1 метр від стіни, вибираємо правильне робоче положення, беремо ківш в праву руку, набираємо порцію розчину і робимо рух ковшем „зліва направо”, повертаючи його донизу.

Пригадайте з фізики про центробіжну силу, рух, прискорення, інерцію. Коли ковшем робимо рух „зліва направо”, а він має сферичну форму, то відцентрована сила притискатиме розчин до стінок ковша і не дає йому вилетіти, при цьому розчинові надаємо прискорення і напрям. При русі ковшем зліва направо розчин набув прискорення і, коли ми його повертаємо донизу, розчин за інерцією вилітає із ковша.

Під час кидка ківш вивертають і розчин, виплескуючись, розсівається, покриваючи велику площу поверхні. Кидок треба робити з такою силою, щоб розчин вилітав із ковша, не затримуючись, і розстилався по поверхні віялом. Рух ковша робимо в такому напрямку, щоб розчин спрямовувався в зазначене місце. При цьому способі нанесення розчину ковшем на поверхню стіни кидки розчину розташовуються один за одним по вертикалі і до середини стіни.

image

Демонструю в повільному темпі і нормальному накиданні розчину ковшем способом „зліва направо” на верхню частину стіни.

Пам’ятаємо!!! – не потрібно  робити ковшем кидків з великою силою, бо при цьому краплини розчину, які відлітають від стіни, можуть попасти в очі.

Викликаю учня продемонструвати цей спосіб.

Розглянемо другу операцію.

Нанесення розчину ковшем способом „зліва направо” на середню частину стіни.

Ящик з розчином розташовуємо так само, як і при виконанні першої операції. Ківш беремо в праву руку, набираємо порцію розчину і робимо такий же рух, як в першій операції, але при цьому спрямовуємо виліт розчину ковша на середню частину стіни в зазначене місце.

Демонструю в повільному темпі нанесення розчину ковшем способом „зліва направо” на середню частину стіни.

                Викликаю             учня             продемонструвати              цей            спосіб.

image 

Розглянемо третю операцію.

Нанесення розчину ковшем способом „зліва направо” на нижню частину стіни. При цьому ящик з розчином встановлюють на відстані 1м. Від стіни. Беремо ківш в праву руку, набираємо ним порцію розчину і робимо ковшем рух „зліва направо”, повертаючи його не донизу, а по горизонталі, спрямовуючи розчин в зазначене місце.

Демонструю в повільному темпі нанесення розчину ковшем „зліва направо”, на нижню частину стіни.

Викликаю учня продемонструвати цей спосіб.

За допомогою ковша можна:

-      наносити густі, нормальні і рідкі розчини;

-      наносити різні види розчину;

-      наносити розчин на різні поверхні; - наносити розчин різної товщини - виконувати різні види штукатурок).

Пам’ятаємо!!! - категорично забороняється брати розчин руками; - при роботі з вапняними розчинами потрібно працювати в рукавицях; - постійно слідкувати щоб ручка ковша і руки були сухі.

    Це перший урок, коли ми вивчаємо нанесення розчину ковшем і учні часто допускають помилки при роботі. Найчастіше виконують рух ковшем, як штукатурною лопаткою.

 Отже, коли будете тренуватись, пам’ятайте, що рух ковшем відрізняється від руху штукатурною лопаткою.

         При роботі слідкуйте за своїм робочим місцем, щоб воно було в належному стані, бережіть інструмент і економно витрачайте розчин.

ОХОРНА ПРАЦІ ПІД ЧАС ШТУКАТУРНИХ РОБІТ

При нанесенні розчину на поверхню стіни Ви повинні дотримуватись таких правил безпеки:

-  працювати в спеціальному одязі з покритою головою;

-  працювати справним інструментом, ручки інструменту повинні бути добреоброблені, пошліфовані і міцно з’єднані з інструментом;

-  перед роботою руки слід змастити захисними кремами чи пастами;

-  категорично забороняється брати розчин руками;

-  при роботі з вапняним розчинами потрібно працювати в рукавицях;

-  постійно слідкувати щоб ручка ковша і руки були сухі;

-  не робити  кидків з великою силою, бо при цьому краплини розчину, яківідлітають від стіни, можуть попасти в очі.

Також потрібно стежити за тим, щоб розчин не падав на підлогу, якщо падає то його необхідно підібрати і використати.

        image  Перевіримо засвоєний матеріал

Кожна правильна відповідь буде оцінена в 1 бал і занесена у відомість результатів оцінювання.

Закріпимо новий матеріал уроку.

        image  В якому одязі та засобах захисту необхідно виконувати штукатурні роботи?

        image  Які шари розчину можна наносити ковшем?

        image  Чи відрізняється тримання ковша від штукатурної лопатки?

        image  Які розчини можна наносити ковшем?

        image  Які є прийоми накидання розчину ковшем на стіни?

        image  Яку вагу містить в собі ківш?

        image  Чому гіпсові розчини не можна наносити ковшем?

Показую учням слайд та короткий ролик як виконують накидання розчину на сучасних будівельних майданчиках

 image 

Оздоблення стін міні штукатурною станцією https://youtu.be/7Reop5F-PBc

Розподіл учнів по робочих місцях -Підготувати інструменти до роботи.

-Підготувати поверхню.

-Виконати прийоми накидання розчину ковшем Шаульського з ящика на поверхню стін способом «зліва на право».

III. Поточний інструктаж  

1.   Самостійна робота учні: Учні самостійно відпрацьовують прийоми накидання розчину ковшем Шаульського з ящика на поверхню стін способом «зліва на право».

2.   Цільові обходи:

І обхід - організація робочого місця учня.

ІІ обхід - моніторинг технологічної послідовності виконання робіт.

IIIобхід - перевірка дотримання учнями інструкцій з охорони праці.

IVобхід - спостереження за використанням учнями контрольно-вимірювальнихприладів.

V    обхід - перевірка і спостереження за економним використанням матеріалів і енергоносіїв.

VIобхід - прийом та оцінка навчально-виробничих робіт.

IV.  Заключний інструктаж

        image  Підведення підсумків роботи учнів.

        image  Аналіз та оцінювання роботи кожного учня, виставлення оцінок .

image    Аналіз роботи групи в цілому, типових та нетипових помилок. image      Прибирання робочих місць.

Домашнє завдання

Кожному підготувати по одному питанню з матеріалу, який вивчали на попередніх уроках виробничого навчання та уроках спец технології.

Так

Ні

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

                                        Чи правильне твердження?

1.          Щоб штукатурний шар міцно тримався   поверхні,   має бути  гладкою.

          

2.          Конструкції, які штукатурять, повинні бути стійкими, міцнозакріпленими.

        

3.          Якість штукатурки залежить від  якості підготовки  поверхні.

         

4.          Розчинова суміш для обризку є густої консистенції

 

5.          На бетонній  поверхні насічку роблять  штукатурною лопаткою.

 

6.          При   насіканні  бетонних та цегляних  поверхонь   застосовують троянки, зубила, бучарду

7.          При насіканні  поверхонь треба працювати  в захисних окулярах і рукавицях, користуватись справним інструментом.

 

8.          Сокіл    відносять до контрольно вимірювальних  інструментів.

     

9.          Проста штукатурка  виконується в  кімнатах для проживання

    

10.     Грунт – це  перший  шар  штукатурки.


image


ІНСТРУКЦІЙНО – ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА

Накидання розчину на поверхню стін ковшем Шаульського з ящика.

Найменуван

ня операцій

з/п

Малюнок

Інструмен т та

пристосув ання

Технологіч на

послідовніс

ть та опис роботи

Підготов ка

цегляної поверхні

image         

зубило

молоток, щітка по металу

Очищуємо від бруду, грязі пилу, розчищаємо

шви            та

робимо насічки

Приготув ання розчину

           image

Штукат. лопатка,

 ємність для розчину

Перемішуван ня розчину до однорідної маси.

Змочуван ня

поверхні водою

image         

щітка

макловиця,

ємність з водою

Змочуємо поверхню водою, для видалення

пилу           та

кращого зчеплення поверхні             з розчином.

чим      більш

пориста поверхня тим рясніше ми її змочуємо

Н

абирання  розчину ковшем

         

image

Ящик для розчину,

ківш

Ящик

встановлюют

ь на відстані 1 м від стіни, ківш береться в праву руку, обов’язково фіксуємо великим пальцем рукоять ковша, ним

 

 

 

 

забираємо порцію розчину

Сильний мах рукою

         

image

 Ящик для розчину, ківш

Робимо мах рукою, змах руки повинен бути такої сили щоб розчин не затримувався у ковші

Н

акидання розчину

 з ковша  на поверхню

          

image

Ящик для розчину,

ківш

Сильним помахом руки скидають розчин на поверхню. Розчин повинен стелився по поверхні рівним шаром.

Контроль якості

нанесеног о

 розчину

            image

перевіряєм о візуально

Ляпки на поверхню повинні лягати щільно одна біля одної. Товщина розчину на поверхні повинна бути по всій стіні однаковою, без прогалин, та відшарувань.

                   Картка – завдання За темою уроку:

« Накидання розчину ковшем Шаульського безпосередньо з ящика»

           Практичне завдання

Критерії оцінювання

Дотримання/ виконання

1.

Правильно організувати своє  робоче місце

 1

 

2.

Дотримання правил техніки безпеки

1

 

3.

Довести розчинову суміш до необхідної консистенції

1

 

4.

Підготувати поверхню до оштукатурювання

1

 

5.

Виконати накидання розчину ковшем способам « зліва на право» та «справа на ліво», правильна техніка тримання ковша

2+2

 

6.

Прибрати своє робоче місце та вимити інструменти

1

 

7.

Усна відповідь на уроці

1

 

image Успіхів Вам!

pdf
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку