Методична розробка програми співбесіди для перевірки навчальних досягнень вступників до ПТНЗ за професією «Офісний службовець (бухгалтерія)»

Про матеріал

Подана програма складена з урахуванням тих вимог, які повинні бути поставлені вступнику на співбесіді аби виявити наскільки різнобічними і глибокими є його знання з розділів української мови та математики для вступників до професійно-технічного навчального закладу за професією «Офісний службовець (бухгалтерія)».Програма складається з п'ятьох розділів. Перший з них є переліком основних математичних понять і фактів, якими повинен володіти вступник (вміти правильно їх використовувати при розв'язанні задач, посилатися на них при доведенні теорем). У другому розділі вказано перелік питань для перевірки теоретичних знань з основ українського мовознавства. У третьому розділі перелічені основні вміння і навички, якими повинен володіти вступник. В четвертому розділі рекомендовано навчальну літературу для підготовки до співбесіди та вступних іспитів. В п'ятому розділі подані приклади практичних завдань для проведення вступних іспитів.

Перегляд файлу

http://ptu76.at.ua/logo22.jpg

Державний професійно-технічний навчальний заклад «Межівське професійно-технічне училище»

 

Методична розробка програми співбесіди  для перевірки навчальних досягнень вступників до ПТНЗ за професією  «Офісний службовець (бухгалтерія)»

 

 

Автор

викладач бухгалтерського обліку ДПТНЗ «МПТУ»

Соловйова І.П.

Межова 2016

 

 


ЗМІСТ

 

ВСТУП……………………………………………………….....................2 стор.

 

1. Методична розробка програми співбесіди  для перевірки навчальних досягнень вступників до ПТНЗ за професією  «Офісний службовець (бухгалтерія)»…………………………………………..4 стор.

1. 1 Пояснювальна записка……………………………………..4 стор.

1.2 Основні математичні поняття і факти…………………......6 стор.

1.3 Теоретичні знання з основ українського мовознавства…..8 стор.

1.4 Основні вміння і навички…………………………………...8 стор.

1.5  Рекомендована навчально-методична література………..9 стор.

1.6  Практичні завдання………………………………………..11 стор.

1.7 Оцінювання результатів виконання практичних завдань.17 стор.

1.8 Критерії оцінювання результатів усної співбесіди………18 стор.

Висновки………………………………………………………..19 стор.

Список використаної літератури……………………………..19 стор.

Додатки………………………………………………………….21стор.

 

 

картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, картинки бесплатно, водоснабжение, вода  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, картинки бесплатно, водоснабжение, вода  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, картинки бесплатно, водоснабжение, вода

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Розвиток ринкових відносин в Україні, реформування та модернізація системи освіти - усе це сприяє оновленню ринку освітніх послуг та ринку праці. Зміни умов, змісту і засобів праці потребують функціонування довготривалої та динамічної системи професійної орієнтації, що виступає складовою неперервної освіти. Дедалі гострішою стає залежність місця держави в цивілізованому світі від її можливостей у створенні умов для вільного самовизначення громадян, набуття ними доступних знань і професійної майстерності, самореалізації в тій галузі, де найповніше можна проявити свої обдарування. Успішне вирішення цієї проблеми в основному залежить від позитивних результатів у формуванні особистості майбутнього працівника на всіх етапах його життя. На цьому наголошується в Національній доктрині розвитку освіти, Законі України "Про загальну середню освіту", Концепції державної системи професійної орієнтації населення та Концепції профільного навчання.

http://melikyan-spb.ru/i/p/1312894194.jpgВибір професії та вступ дитини до професійно-технічного навчального закладу є процесом доволі відповідальним для всіх його учасників.

Для виявлення усвідомленого вибору професії, ступеня відповідальності за нього, визначення спрямованості інтересів та бажань учня доцільно проводити співбесіди, які є одним із елементів профорієнтаційної роботи.

Співбесіда – перевірка рівня знань, умінь та навичок, здібностей до певного виду діяльності з конкурсного предмета (предметів), за результатами якої приймається протокольне рішення стосовно рекомендації/не рекомендації вступника до зарахування.

Метою співбесіди на фахову придатність є визначення здатності вступника виконувати освітньо-професійну програму підготовки кваліфікованого робітника, зокрема:

 перевірити теоретичні знання з найважливіших тем;

 допомогти вступникам на поточному етапі навчання зосередити увагу на систематизації й повторенні найважливішого з опрацьованого матеріалу.

Актуальність теми методичної розробки обумовлена вимогами професійної освіти, де одним з напрямків є якість знань та підвищення ефективності навчання.

Практичне значення теми методичної розробки дає можливість викладачам спецдисциплін та майстрам виробничого навчання  визначити рівень базової підготовки вступників (знання теоретичного матеріалу з української мови, основні математичні поняття і факти) та ступінь готовності до майбутнього навчання по спеціальності «Офісний службовець (бухгалтерія)» у ПТНЗ.

картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка

 

1. Методична розробка програми співбесіди  для перевірки навчальних досягнень вступників до ПТНЗ за професією  «Офісний службовець (бухгалтерія)».

 

 

ПРОГРАМА СПІВБЕСІДИ

Для вступників на денну форму навчання.
за професією «Офісний службовець (бухгалтерія)
Розробник: викладач бухгалтерського обліку
Затверджено на засіданні методичної комісії спеціальних дисциплін
Протокол №__  від «__» ________ 20 р.


 

1.ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА



Вступники  на навчання за спеціальністю «Офісний службовець (бухгалтерія) , повинні пройти співбесіду на професійну (фахову) придатність. 

Метою співбесіди на фахову придатність є визначення здатності абітурієнта виконувати освітньо-професійну програму підготовки кваліфікованого робітника, зокрема:

  • перевірити теоретичні знання з найважливіших тем;
  • допомогти вступникам на поточному етапі навчання зосередити увагу на систематизації й повторенні найважливішого з опрацьованого матеріалу.


Співбесіда на професійну придатність передбачає виконання певних завдань, під час яких необхідно визначити:

 

  1. рівень базовоі підготовки вступників (знання теоретичного матеріалу з української мови, основні математичні поняття і факти);
  2. ступінь готовності до майбутнього навчання по спеціальності у ПТНЗ;

Співбесіда проводиться в усній формі з кожним вступником спеціально створеною в комісією. До складу комісії входять фахівці з числа педагогічного складу закладу. Для проведення співбесіди вступнику пропонуються три питання з числа рекомендованого переліку. У випадку, коли складно зробити висновок щодо рівня його готовності до навчання за результатами відповідей на основні три питання, комісія може задати додаткові питання, передбачені рекомендованим переліком.

До аркуша усної відповіді вступником записуються питання і зміст відповіді, після закінчення співбесіди листок підписується вступником та членами комісії.
            Отже, подана програма складена з урахуванням тих вимог, які повинні бути поставлені вступнику на співбесіді аби виявити наскільки різнобічними і глибокими є його знання з  розділів української мови та математики для вступників до професійно-технічного навчального закладу за професією «Офісний службовець (бухгалтерія)».  Програма складається з п’ятьох  розділів. Перший з них є переліком основних математичних понять і фактів, якими повинен володіти вступник (вміти правильно їх використовувати при розв'язанні задач, посилатися на них при доведенні теорем). У другому розділі вказано перелік питань для перевірки теоретичних знань з основ українського мовознавства. У третьому розділі перелічені основні вміння і навички, якими повинен володіти вступник. В четвертому розділі рекомендовано навчальну літературу для підготовки до співбесіди та вступних іспитів. В п’ятому  розділі подані приклади практичних  завдань для проведення вступних іспитів.

картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка


ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ

Питання для проведення співбесіди з математики:


1.2 Основні математичні поняття і факти
 

Арифметика, алгебра: початки аналізу


1. Натуральні числа і нуль. Читання і запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Додавання, віднімання, множення та ділення натуральних чисел. Квадрат і куб числа.


2. Подільність натуральних чисел. Дільники і кратні натураль­ного числа. Парні і непарні числа. Ознаки подільності на 2, 5,3, 9, 10. Ділення з остачею. Прості і складені числа. Розкладання нату­рального числа на прості множники. Найбільший спільний дільник, найменше спільне кратне.


3. Звичайні дроби. Порівняння звичайних дробів. Правильний і неправильний дріб. Ціла та дробова частина числа. Основна влас­тивість дробу. Скорочення дробу. Середнє арифметичне кількох чисел. Основні задачі на дроби.


4. Степінь з натуральним і раціональним показником. Ариф­метичний корінь.

5. Одночлен і многочлен. Дії над ними. Формули скороченого множення.

6. Многочлен з однією змінною. Корінь многочлена (на прикладі квадратного тричлена).

12. Рівняння. Розв'язування рівнянь, корені рівняння. Рівно­сильні рівняння. Графік рівняння з двома змінними.


13. Нерівності. Розв'язування нерівностей. Рівносильні нерів­ності.


14. Системи рівнянь і системи нерівностей. Розв'язування сис­тем. Корені системи. Рівносильні системи рівнянь.


15. Арифметична та геометрична прогресії. Формула n-го члена і суми п перших членів прогресій.


 

Геометрія


1. Пряма, промінь, відрізок, ламана; довжина відрізка. Кут, ве­личина кута. Вертикальні та суміжні кути. Паралельні прямі. Рів­ність і подібність геометричних фігур. Відношення площ подібних фігур.


2. Приклади перетворення геометричних фігур, види симетрії.


4. Многокутник. Вершини, сторони, діагоналі многокутника.


5. Трикутник. Медіана, бісектриса, висота трикутника, їх влас­тивості. Види трикутників. Метричні співвідношення між сторо­нами та кутами прямокутного трикутника.


6. Чотирикутник: паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат, трапеція; їх основні властивості.

7. Коло і круг. Центр, діаметр, радіус, хорди, січні кола. Залеж­ність між відрізками у колі. Дотична до кола. Дуга кола, сектор, сегмент.


8. Центральні і вписані кути; їх властивості.


9. Формули площ геометричних фігур: трикутника, прямокут­ника, паралелограма, квадрата, ромба, трапеції.


10. Довжина кола і довжина дуги кола. Радіанна міра кута. Площа круга і площа сектора.

11. Площина. Паралельні площини і площини, що перетина­ються.


12. Паралельність прямої і площини.


13. Кут прямої з площиною. Перпендикуляр до площини.


15. Многогранники. Вершини, ребра, грані, діагоналі многогранника. Пряма і похила призми. Піраміда. Правильна призма і правильна піраміда. Паралелепіпеди, їх види.


16. Тіла обертання: циліндр, конус, сфера, куля. Центр, діаметр, радіус сфери і кулі. Площина, дотична до сфери.


17. Формули площі поверхні і об'єму призми, піраміди, ци­ліндра, конуса.


картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка


 

Співбесіда з української мови:

 

1.3. Теоретичні знання з основ українського мовознавства;


Орієнтовні питання до співбесіди

 

  1. Основні принципи і правила правопису. 
  2. Лексикологія. Слово як одиниця мови, його значення і поняття. Пряме й переносне значення слова. Типи переносного значення слова. Формування української лексики. Активна і пасивна лексика. Склад української лексики з стилістичного погляду.
  3. Лексикографія. З історії української лексикографії. Основні типи словників.
  4. Основні способи творення слів у сучасній українській літературній мові.
  5. Граматика української мови як учення про граматичну структуру слова в українській мові. Морфологія і синтаксис як розділи граматики. Основні граматичні поняття: граматичне значення, граматична форма, граматична категорія.
  6. Числівник. Значення числівників. Їх граматичні ознаки. Семантичні та морфологічні групи кількісних числівників. Прості, складні та складені числівники. Відмінювання і особливості вживання різних груп числівників. 
  7. Речення як основна синтаксична одиниця мови і мовлення. Типи речень за метою висловлювання. Інтонаційні, змістові й структурні особливості речень кожного типу.
  8. Основи сучасної української пунктуації. Система розділових знаків. Огляд уживання розділових знаків у простому і складному реченнях.


картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка

1.4. Основні вміння і навички


Вступник повинен знати та уміти:


1. Виконувати арифметичні дії над натуральними числами, де­сятковими і звичайними дробами; користуватися калькулятором і таблицями.


2. Виконувати тотожні перетворення многочленів, алгебраїчних дробів, виразів, що містять степеневі, показникові, логарифмічні і тригонометричні функції.


3. Будувати графіки лінійної, квадратичної, степеневої, показникової, логарифмічної та тригонометричних функцій.


4. Розв'язувати задачі на складання рівнянь і систем рівнянь.


5. Зображати геометричні фігури на площині і виконувати най­простіші побудови на площині.

 

6. Ззнати зміст мовних понять і термінів;

 

7. Розуміти значення й особливості функціонування мовних одиниць;

 

8. Оцінювати письмові висловлювання з погляду мовного оформлення й ефективності досягнення поставлених комунікативних завдань;

 

9. Відрізняти випадки правильного використання мовних засобів від помилкових;

 

10. Створювати власні висловлення, чітко формулюючи тезу, наводячи переконливі аргументи, використовуючи доречні приклади, логічно й послідовно викладаючи думки та формулюючи відповідні висновки;

 

11. Використовувати різноманітні виражальні засоби, граматичні конструкції, лексичне і фразеологічне багатство української мови в процесі спілкування для оптимального досягнення мети спілкування;

 

12. Оформлювати письмове мовлення відповідно до орфографічних, граматичних і пунктуаційних норм української мови.

картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка


 1.5  Рекомендована навчально-методична література

 

 ПЕРЕЛІК НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ з української мови

  1. Безпояско О.Х., Городенська К.Г., Русанівський В.М. Граматика української мови. Морфологія. – К., 1993.
  2. Вихованець І.Р. та ін. Вивчаємо українську мову. Розширений курс. Самовчитель: Навчальний посібник. – К., 1993.
  3. Волох О.Т. Сучасна українська літературна мова. – К., 1986.
  4. Горпинич В.О. Українська морфологія: навчальний посібник. – Дніпропетровськ, 2002.
  5. Грищенко А.П., Мацько Л.І., Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За заг. ред. Грищенка А.П. – К., 1997.
  6. Жовтобрюх М.А. Українська літературна мова. – К., 1984.
  7. Клименко Н.Ф. Основи морфеміки сучасної української мови: навчальний посібник. – К., 1998.
  8. Козачук Г.О. Українська мова для абітурієнтів: Навчальний посібник. – К., 1993.
  9. Кононенко П.П. та ін. Українська мова: Посібник для вступників до вузів. – К., 1990.
  10. Леонова М.В. Сучасна українська літературна мова. – К., 1983.
  11. Онуфрієнко Г.С. та ін. Складні випадки українського правопису: Навчальний посібник. – Запоріжжя, 1998.
  12. Пазяк О.М., Кисіль Г.Г. Українська мова: культура мовлення: Навчальний посібник. – К., 1995.
  13. Сучасна українська літературна мова: Вступ. Фонетика. – К., 1969; Морфологія. – К., 1969; Синтаксис. – К., 1972; Стилістика. – К., 1973.
  14. Сучасна українська мова: Підручник/ О.Д.Пономарів, В.В.Різун, Л.Ю.Шевченко та ін. – К., 2001.
  15. Тоцька Н.І. Сучасна українська літературна мова: Фонетика, орфоепія, графіка, орфографія. – К., 1981.
  16. Ющук І.П. Українська мова. – К., 1984.
  17. Бурячок А.А. та ін. Довідник з українського правопису. – 3-є вид. – К., 1984.
  18. Бурячок А.А. Орфографічний словник. – К., 1995.
  19. Ганич Д.І., Олійник І.С. Словник лінгвістичних термінів. – К., 1985.
  20. Головащук С.І. Орфографічний словник. – К., 1994.
  21. Головащук С.І. Складні випадки наголошення: Словник-довідник. – К., 1995. 
  22. Горпинич В.О. Українсько-російський орфографічний словник. – Дніпропетровськ, 1998.
  23. Гринчишин Д.Г., Сербенська О.А. Словник паронімів української мови. – К., 1986.
  24. Зубков М. Сучасний російсько-український і українсько-російський словник. – Харків, 2000.
  25. Караванський С. Практичний словник синонімів української мови. – К., 1993.
  26. Короткий тлумачний словник української мови/ За ред. Д.Г.Гринчишина. – К., 1988.
  27. Мацько Л.І. та ін. Російсько-український і українсько-російський словник: відмінна лексика. – К., 1992.

 

картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка


ПЕРЕЛІК НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ з математики
 

  1. Апостолова Г.В.. Геометрія (підручник)*. – К., Генеза, 2008
  2. Афанасьєва О.М. та ін.. Геометрія. Підручник для шкіл (класів) технічного профілю. – К., Навчальна книга-Богдан, 2003
  3. Афанасьєва О.М. та інші. Алгебра і початки аналізу (підручник). – К., Навчальна книга-Богдан, 2004
  4. Бевз Г.П.. Алгебра і початки аналізу. Підручник для шкіл, ліцеїв, гімназій гуманітарного напряму. – К., ТОВ "Бліц", 2005
  5. Бевз Г.П.. Алгебра і початки аналізу ( підручник). – К., Освіта, 2005
  6. Бевз Г.П., Бевз В.Г.. Математика (підручник)*. – К., Зодіак-ЕКО, 2005
  7. Бевз Г.П., Бевз В.Г.. Геометрія. (підручник)*. – К., Вежа, 2008
  8. Бевз Г.П., Бевз В.Г.. Алгебра (підручник)*. – К., Зодіак - ЕКО, 2009
  9. Бевз Г.П., Бевз В.Г., 
  10. Владімірова Н.Г.. Геометрія (підручник)*. – К., Вежа, 2007
  11. Бурда М.І., Тарасенкова Н.А.. Геометрія (підручник)*. – К., Зодіак-ЕКО, 2007
  12. Возняк Г.М., Литвиненко Г.М., Мальований Ю.І.. Алгебра (підручник)*. – К., Навчальна книга - Богдан, 2009
  13. Єршова А.П., Голобородько В.В., Крижанівський О.Ф., Єршов С.В.. Геометрія (підручник)*. – К., Ранок, 2009
  14. Істер О.С.. Алгебра.(підручник)*. – К., Освіта, 2007
  15. Істер О.С.. Геометрія (підручник)*. – К., Освіта, 2007
  16. Кінащук Н.Л., Біляніна О.Я., Черевко І.М.. Алгебра (підручник)*. – К., Генеза, 2008
  17. Кравчук В.Р., Підручна М.В.,
  18. Янченко Г.М.. Алгебра (підручник)*. – К., Підручники і посібники, 2009
  19. Кравчук В.Р., Янченко Г.М.. Математика (підручник)*. – К., Підручники і посібники, 2005
  20. Кравчук В.Р., Янченко Г.М.. Алгебра. (підручник)*. – К., Підручники і посібники, 2007
  21. Литвиненко Г.М., Мальований Ю.І.. Алгебра (підручник)*. – К., Генеза, 2008
  22. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.. Математика (підручник)*. – К., Гімназія, 2005
  23. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.. Алгебра. Підручник для класів із поглибленим вивченням математики*. – К., Гімназія, 2008
  24. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.. Геометрія. Підручник для класів із поглибленим вивченням математики»*. – К., Гімназія, 2008
  25. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.. Алгебра (підручник)*. – К., Гімназія, 2009
  26. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.. Геометрія (підручник)*. – К., Гімназія, 2009
  27. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.. Алгебра. (підручник). – К., Гімназія, 2008
  28. Нелін Є.П.. Алгебра і початки аналізу (підручник). – К., Світ дитинства, 2005
  29. Погорєлов О.В.. Геометрія (підручник). – К., Школяр, 2001
  30. Тадеєв В.О.. Геометрія (підручник). – К., Навчальна книга-Богдан, 2004
  31. Шкіль М.І., Колесник Т.В.,
  32. Хмара Т.М.. Алгебра і початки аналізу (підручник для шкіл з поглибленим вивченням математики). – К., Освіта, 2006
  33. Шкіль М.І., Слєпкань З.І., Дубинчук О.С.. Алгебра і початки аналізу (підручник). – К., Зодіак-Еко, 2006
  34. Янченко Г.М., Кравчук В.Р. Математика (підручник)*. – К., Підручники і посібники, 2006

картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинкакартинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинкакартинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка

 

1.6  Практичні завдання

В цілях професійного самовизначення для вивчення професійних інтересів і здібностей учнів доцільно запропонувати учням розв’язати тестові завдання з української мови та задачі з математики.

 

ТЕСТ№ 1 ДЛЯ ВСТУПНИКІВ ДО «ДПТНЗ «МПТУ»»

за професією «Офісний службовець (бухгалтерія)

Інструкція: «Вам буде запропоновано перелік положень або питань, що мають три варіанти відповіді. Визначте, якому з варіантів ви віддаєте перевагу, і зафіксуйте це у бланку для відповідей».

  1. Як слід писати слово (пів)метра? (1 бал)
    1. А  Разом.
    2. Б  Окремо.
    3. В  Через дефіс.
  2. Як слід писати слово будь(що)будь? (1 бал)
    1. А  Разом.
    2. Б  Окремо.
    3. В  Через дефіс.
  3. Виберіть правильну відповідь (1 бал)
    1. п'ятьдесят.
    2. шістнадцять
    3. дев'ятьсот.
  4. Як слід писати прикметник жовто(гарячий)? (1 бал)
    1. А  Разом.
    2. Б  Окремо.
    3. В  Через дефіс.
  5. Як слід писати з(поміж)? (1 бал)
    1. А  Разом.
    2. Б  Окремо.

      В  Через дефіс.

6.   Як слід писати суспільно(вагомий)? (1 бал)

А  Разом.

Б  Окремо.

В  Через дефіс.

 

 

 

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/1/55/119/55119913_QMArk.jpg

Розв’язати задачі до тесту №1

 

  1. Токар за зміну виготовив 80 деталей, що склало 1,6 планового завдання. Скільки всього деталей треба виточити? ( 2 бали)

 

Розв’язання

80 : 1,6 = 800 : 16 = 50 (деталей) – складало завдання.

 

Відповідь: 50 деталей.

  1. Юннати виростили пшеницю різних сортів на трьох ділянках. Площа кожної ділянки 1 га. З першої ділянки зібрали 36,5 ц, з другої - 42,1 ц, з третьої - 32,1 ц пшениці.  Скільки центнерів зерна зібрали в середньому з 1 га? ( 2 бали)

 

Розв’язання

 

  1. 36,5 + 42,1 + 32,1 = 110,7 (ц) – зібрали з трьох ділянок.
  2. 110,7 : 3 = 36,9 (ц) – середній врожай з 1 га.

 

Відповідь: 36,9 ц.

 

  1. Бригада школярів у перший день прополола 4,2 га буряків, у другий день – 3,9 га і в третій день –  4,5 га. Знайди середній виробіток бригади за день.

( 2 бали)

 

Розв’язання

( 4,2 + 3,9 + 4,5 ): 3 =  4,2 (га) – середній виробіток бригади за день.

 

Відповідь: 4,2 га.

 

  1. Один тракторист може зорати поле за 3 год, а другий за 4 год. Яку частину поля зорють трактористи за 1 год, якщо будуть працювати разом? ( 2 бали)

 

Розв’язання

Візьмемо величину поля за 1 (одиницю). Для того, щоб відповісти на питання задачі, будемо розмірковувати так: якщо перший тракторист може зорати все поле за 3 год, тоді за 1 год він зоре у 3 рази менше, тобто 1:3 = частину поля . Другий тракторист може зорати все поле за 4 год, отже, за 1 год він зоре у 4 рази менше, тобто 1: 4 = . Тепер додамо дроби: +  . Отже, частин поля зорють за 1 год трактористи при сумісній роботі.

Відповідь: .

 

 

  1. Яблука при сушінні втрачають 84 % своєї маси. Скільки треба взяти свіжих яблук, щоб отримати 64 кг сушених? ( 2 бали)

 

Розв’язання

Візьмемо масу свіжих яблук за х кг, що складає 100 % . Із них при сушінні зберігається 16 %. ( 100 – 84 = 16 ).

Запишемо:  х кг – 100 %; 64 кг – 16 % .

Складемо та розв’яжемо пропорцію: х : 64 = 100 : 16, звідси х = = 400 ( кг).Відповідь: 400 кг.

 

 

  1. Один фермер може виконати певну роботу за 4 год, а другий фермер цю роботу  може виконати за 6 год. Яку частину всієї роботи виконає кожний фермер, якщо вони будуть працювати разом? ( 2 бали)

 

Розв’язання

 

Обсяг всієї роботи візьмемо за одиницю, тоді за 1 год. перший фермер виконає 1 : 4 = , а другий 1 : 6 = частину всієї роботи. Час, за який фермери виконають все завдання при сумісній роботі, позначимо через х , тоді перший виконає х частину всієї роботи, а другий - х всієї роботи. Оскільки вся робота буде виконана, тоді запишемо рівняння:

Розв’яжемо його: х = 1 : х = 2 ( год. ).

Перший фермер виконає: .

Другий фермер виконає:

Відповідь: всієї роботи.

http://www.radiosila.ru/images/stories/setka.jpg

ТЕСТ №2 ДЛЯ ВСТУПНИКІВ ДО «ДПТНЗ «МПТУ»»

за професією «Офісний службовець (бухгалтерія)

Інструкція: «Вам буде запропоновано перелік положень або питань, що мають три варіанти відповіді. Визначте, якому з варіантів ви віддаєте перевагу, і зафіксуйте це у бланку для відповідей».

 

  1. Як слід писати (П, п)резидент України? (1 бал)
    1.  З маленької літери.
    2.  З великої літери.
    3.  Через дефіс.
  2. Дробовий числівник записано НЕправильно  в рядку:
  1. Одна ціла і вісім тисячних
  2. Одна п’ята
  3. Сорок шість цілих і сім десятих
  4. Нуль цілих і п’ять десятих
  5. Сім цілих і п’ять сот
  1. Як слід писати (Б, б)ерингове море? (1 бал)
    1.   З маленької літери.
    2.   З великої літери.
    3.   Через дефіс.
  2. Укажіть рядок, у якому є неправильно написані слова. (1 бал)
    1.   Вишень, сільський, селянство, неньчин.
    2.   Порт’єра, ляльці, альянс, сторінці.
    3.   Тонший, буття, рельєф,  гарненько.
  3. Як слід писати Жовті (В, в)оди? (1 бал)
    1.   З маленької літери.
    2.   З великої літери.
    3.   Через дефіс.
  4. Укажіть рядок, у якому є неправильно написані слова. (1 бал)
    1.   Лейпциський, паризький, німецький, збаразький.
    2.   Бряжчати, вужчати, чеський, чуваський.
    3.   Німеччина, ткацтво, вінницький, легший.

 

 

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/1/55/119/55119913_QMArk.jpg

Розв’язати задачі до тесту №2

 

Задача 1. Площа прямокутника 192 см2, довжина однієї із сторін цього прямокутника 16 см. Знайти периметр прямокутника. (2 бали)

Розв’язання

1) S =   ; нехай a = 16 см, тоді b = S: a = 192 : 16 = 12.

2) P = (a + b) . 2 = (16 + 12) . 2 = 28 . 2 = 56 (cм).

Відповідь: 56 см.

Задача 2. Площа території України 603 700 км. На степову зону приходиться  всієї площі. Знайти площу степової частині України. (2 бали)

Розв’язання

603 700 : 5 . 2 = 120 740 . 2 = 241 480 (км2) – площа степової зони України.

Відповідь: 241 480 км2.

Задача 3. На першій вантажівці перевезли 1,6 т добрив менше, ніж на другій, а на третій вантажівці перевезли стільки ж добрив, скільки й на першій. Скільки разом перевезено тонн добрив, якщо на першій вантажівці перевезено 4,6 т? (2 бали)

Розв’язання

  1. 4,6 + 1,6 = 6,2 (т) – перевезено на другій вантажівці.
  2. 6,2 + 4,6 + 4,6 = 6,2 + 9,2 = 15,4 (т) – перевезено разом.

Відповідь: 15,4 т.

 

Задача 4. Із 800 кг молока отримали 32 кг жиру. Скільки відсотків всього молока складає жир? (2 бали)

Розв’язання

  1. 800 : 100 = 8 (кг) – молока приходиться на 1% .
  2. 32 : 8 = 4 % - жиру містить молоко.

 

Відповідь: 4 %.

Задача 5. Фермерські угіддя мають 6 000 га посівних площ, із них зайнято під зернові культури, решти посівних площ зайнято під картоплю, а залишок площі зайнятий під кормові трави. Визначити площу, зайняту під кормові трави. (2 бали)

Розв’язання

  1. 6 000 . = 3 600 (га) – площа, зайнята під зернові культури.
  2. 6 000 – 3 600 = 2 400 (га) – решта площі.
  3. 2 400 . = = 1 500 (га) – площа, зайнята під картоплю,
  4. 2 400 – 1 500 = 900 (га) – площа зайнята під кормові трави.

 

Відповідь: 900 га.

Задача 6. Слюсар повинен виготовити 75 деталей, але він виготовив 80 деталей. На скільки відсотків він виконав план? (2 бали)

Розв’язання

Виразимо частку  у відсотках : 1,067 = 106,7 % .

Отже, слюсар виконав план на 106,7 % , тобто перевиконав його на : 106,7 – 100 = 6,7 %.

Відповідь: 106,7 %.

картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка

 

1111422149
1.7 Оцінювання результатів виконання практичних завдань

 

За кожну правильну відповідь тесту – 1 бал.

За розв’язок задачі – кожна правильна відповідь -2 бали. Всього 6 задач Х 2 бали = 12 балів.

Максимальний результат – 18 балів

Норма часу – 30 хв.


Високий рівень (16 - 18 балів). Вступник вільно володіє навчальним матеріалом на підставі вивченої основної та додаткової літератури, аргументовано висловлює свої думки, проявляє творчий підхід до виконання індивідуальних та колективних завдань при самостійній роботі.

^ Достатній рівень (11-15 балів). Вступник  володіє певним обсягом навчального матеріалу, здатний його аналізувати, але не має достатніх знань та вмінь для формулювання висновків, допускає несуттєві неточності.

^ Задовільний рівень (7 – 10 балів).  Вступник володіє навчальним матеріалом на репродуктивному рівні або володіє частиною навчального матеріалу, уміє використовувати знання у стандартних ситуаціях.


^ Низький рівень(4-6 балів). Вступник володіє навчальним матеріалом поверхово й фрагментарно.


Незадовільний рівень( 3 бали). Вступник не володіє навчальним матеріалом.

 

картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка

 

1.8 Критерії оцінювання результатів усної співбесіди

Висновок щодо готовності вступника до навчання  комісія робить під час проведення співбесіди керуючись наступними критеріями:

- достатній рівень готовності – вступник дав достатньо аргументовану відповідь на поставлені питання, продемонстрував розуміння діяльності офісного службовця і своєї відповідальності як майбутнього

працівника, бажання і готовність працювати умовах;

- недостатній рівень готовності – вступник не зміг зрозуміло

сформулювати відповідь на поставлені питання, не уявляє, які завдання виконує офісний службовець, не усвідомлює своєї ролі і відповідальності як майбутнього працівника, бажання і готовність працювати.

картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка

 

 

ВИСНОВКИ

Вибір професії – складний і відповідальний крок в житті людини. Він має бути свідомим і самостійним.

Зробити правильний вибір професії значить знайти своє місце в житті, визначити свою долю. Неправильний вибір завдає великої шкоди самій людині та призводить до значних економічних втрат.

Одним із елементів профорієнтаційної роботи є проведення індивідуальних співбесід метою яких є визначення здатності вступника виконувати освітньо-професійну програму підготовки кваліфікованого робітника.

Зроблені висновки дають підставу запропонувати в якості рекомендації організувати проведення співбесіди з професійної спрямованості при прийомі на навчання у професійно-технічні навчальні заклади з метою виявлення найбільш придатних і підготовлених абітурієнтів. У ході співбесіди виявляється професійна спрямованість особистості абітурієнта, мотиви вибору професії, рівень розвитку професійного мислення, комунікативних здібностей, інформованості абітурієнта про майбутню професійну діяльності, а також перенесення знань про майбутню професію на сучасну соціальну ситуацію в регіоні.

картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка  картинки для логотипа, сборник картинок, картинки 100х100, маленькие картинки, картинки без фона, PNG, картинки символы, снежинка

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ


 

1.Бабко Т. Підготовка педагогічних працівників до здійснення профконсультаційної діяльності [Електронний ресурс] / Т. Бабко. - Режим доступу: #"justify">2.Бурлаченко О. Формування мотивації вибору майбутньої професії засобами профорієнтації / О. Бурлаченко // Соціальний педагог. - 2011. - № 12. - С.44 - 45.

2.Ваколюк І.Тиждень профорієнтації у школі / І. Ваколюк // Психолог. - 2009. - № 46. - С. 17 - 24.

3.Докійчук Т. Засоби ефективного спілкування з дитиною у формуванні професійної спрямованості / Т. Докійчук. // Соціальний педагог. - 2012. - № 10. - С.52 - 53.

4.Йовайша Л. Проблемы профессиональной ориентации школьников / Л. Йовайша. - М.: - Педагогика, 1983. - 129 с.

5.Іваненко І. Професійний добір і підготовка інженерно-педагогічних кадрів / І. Іваненко, А. Колюпанова // Психолог. - 2007. - № 4. - С. 13 - 16.

6.Климов Е. Как выбирать профессию / Е. Климов. - М.: Просвещение, 1990. - 159 с.

7.Колодійчук Т. Батькам про вибір професії / Т. Колодійчук // Соціальний педагог. - 2011. - № 12. - С.34 - 39.

8.Кривошаєва Г. Обери своє майбутнє! / Г. Кривошаєва // Психолог. - 2006. - № 11. - С.25 - 27.

9.Кузьменко Ю. Профорієнтаційна підготовка молоді протягом другої половини ХХ століття [Електронний ресурс] / Ю. Кузьменко - Режим доступу: http: //www.archive.nbuv.gov.ua. - Загол. з екрану.

10.Педагогическая энциклопедия / Гл.ред.: И. Каиров, Ф. Петров [и др.], т. 3. - М.: "Советская энциклопедия", 1966. - 880 с.

11.Педагогический словарь [Электронный ресурс] - Режим доступа: #"justify">.Пономаренко Л. Розвиток професійної орієнтації в Україні [Електронний ресурс] / Л.Пономаренко. - Режим доступу: http: //www.dnpb.gov.ua/datas. - Загол. з екрану.

12.Соловйова Л. Система профорієнтаційної роботи в школі / Л. Соловйова // Психолог. - 2003. - № 47. - С. 1 - 2.

13.Сухомлинський В. Виховувати любов до праці [Електронний ресурс] / В. Сухомлинський. - Режим доступу: http: //www.dnpb.gov.ua. - Загол. з екрану.

14.Ткачук А. Професій безліч / А. Ткачук // Психолог. - 2012. - № 8. - С. 27 - 28.

15.Толстых А. Возрасты жизни / А. Толстых. - М. :Молодая гвардия, 1988. - 221 с.

16.Хмєлєва-Токарєва О.Сучасна шкільна профорієнтація / О. Хмєлєва-Токарєва, І. Ткачук // Психолог. - 2012. - № 2. - С. 12 - 13.

17.Циганенко Г. Деякі нюанси професійного самовизначення: як, що і де? / Г. Циганенко // Психолог. - 2009. - № 45. - С. 24 - 25.

18.Шишковец Т. Справочник социального педагога: 5-11 классы / авт.сост. Т. Шишковец. - 2-е изд.; перераб. и доп. - М.:ВАКО, 2007. - 336 c.

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

_______________________________________________________________________________________________________

(повне найменування професійно-технічного навчального закладу)

 

АРКУШ СПІВБЕСІДИ

 з ______________________________________________________

(назва предметів)

_________________________________________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові вступника)

Напрям підготовки (професія)______________________________________                                                  (шифр і назва)

Дата співбесіди  _____________________________

Відповіді:

 

Додаткові запитання:

 

Підпис вступника _____________________

Кількість балів (результат співбесіди)    _____________________________

                                                            (цифрами та словами)

Екзаменатори  ______________   _____________________

                                                  (підпис)                                (прізвище та ініціали)

                          ______________   _____________________

                                                  (підпис)                                (прізвище та ініціали)

                          ______________   _____________________

                                                  (підпис)                                (прізвище та ініціали)

 

Примітки:

  1.           Форму призначено для написання вступником змісту відповіді з конкретного предмета, який виноситься на співбесіду. Заповнюється і підписується особисто вступником. На аркуші зазначається кількість балів (цифрою і словами), він підписується екзаменатором.
  2.           Враховуючи специфіку вступних випробувань, вкладника може набувати особливого оформлення( в лінійку, в клітинку, містити таблиці для внесення відповідей на тестові запитання, передбачені випробовуванням, тощо).
  3.           Формат бланка А4 (210297 мм), 2 сторінки.

1

 

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку