Методична розробка уроку виробничого навчання «Актуалізація опорних знань для вивчення бухгалтерського обліку» в контексті моніторингу навчальних досягнень з математики.

Про матеріал

В методичній розробці уроку виробничого навчання «Актуалізація опорних знань для вивчення бухгалтерського обліку» в контексті моніторингу навчальних досягнень з математики розроблено завдання для вимірювання «приросту знань», ступеню сформованості умінь і навичок, аналіз динаміки і ефективність процесу навчання.

Використання методичної розробки може бути корисним майстрам виробничого навчання та викладачам спецдисциплін при проведенні діагностування успішності учнів під час вивчення предметів: бухгалтерський облік, аналіз господарської діяльності, основи статистики, економіка підприємств.

Перегляд файлу

http://ptu76.at.ua/logo22.jpg 

Державний професійно-технічний навчальний заклад

«Межівське професійно-технічне училище»

 

 

Соловйова І.П. 

 

Методична розробка уроку виробничого навчання «Актуалізація опорних знань для вивчення бухгалтерського обліку» в контексті  моніторингу навчальних досягнень з математики.  

 

 

Методичні рекомендації

 

 

http://www.ru.all.biz/img/ru/service_catalog/271635.jpeg 

 

 

  

Межова - 2016

64021193_023272052

 

ЗМІСТ

ВСТУП

  1. Моніторинг, його значення та форми
  2. Діагностика шкільних знань
    1.         Методична розробка  уроку виробничого навчання  «Актуалізація опорних знань для вивчення бухгалтерського обліку»
    2.          Критерії оцінювання
  3. Моніторинг знань учнів з предмету «Бухгалтерський облік» після проходження виробничої практики
  4. Узагальнення даних успішності учнів за рік.

ВИСНОВКИ

Список використаних джерел

Додатки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

64021193_023272052

 

Вступ.

 

Моніторинг якості освіти – це обов’язкова самостійна ланка управлінської діяльності. Щоб бути ефективним, він має стати системою, у якій поєднано усі види контролю і оцінювання, упорядковано об’єкти, процедури й інформацію у часі і просторі, передбачено види, форми, критерії оброблення даних та їх подальше використання з метою впливу на якість професійної освіти на різних рівнях управління.

Досвід показує, що функціональними завданнями моніторингу є не лише визначення якості освітнього процесу, а саме якості знань, умінь і навичок учнів, оволодіння творчими навичками вихованості учнів, розвитку особистості, а й корекція навчально-виховної роботи, яка базується на визначенні шляхів удосконалення діяльності навчального закладу, групи, окремого учня чи навчально-виховного процесу в цілому.

Мета роботи. Метою дослідження є розробка завдань для  вимірювання «приросту знань», ступеню сформованості умінь і навичок, аналіз динаміки і ефективність процесу навчання.

Використання методичної розробки може бути корисним майстрам виробничого навчання та викладачам спецдисциплін при проведенні  діагностування успішності учнів під час  вивчення предмету «Бухгалтерський облік».

Застосування методичної розробки  для моніторингу навчальних досягнень учнів з предмету «Бухгалтерський облік» дозволить викладачам і майстрам виробничого навчання виявити ступінь засвоєння програмового матеріалу з окремих тем і покращити якість знань учнів.

 

 

  1. Моніторинг, його значення та форми

 

Моніторинг — це постійне або регулярне спостереження за яким-небудь об’єктом або процесом з метою оцінки, порівняння та прогнозування.

 Моніторинг навчальних досягнень учнів це системи збирання та опрацювання інформації про процес засвоєння ними змісту освіти під час вивчення предметних дисциплін.

Моніторинг – це регулярне безперервне контролююче відстеження якісних результатів навчання, виховання, розвитку учнів у системі «вчитель-учень». Педагогічний моніторинг є формою організації, збору, збереження, обробки і поширення інформації, що забезпечує безперервне відстеження стану викладання і рівня навчальних досягнень учнів.

Основними формами організації перевірки знань учнів у сучасних навчальних закладах є, насамперед, такі: індивідуальна, групова, фронтальна перевірка, самоконтроль та інші.

В своїй більшості автори наукових праць виокремлюють такі методи здійснення контролю знань: письмовий, графічний, практичний, програмований, тестовий, за допомогою аудіовізуальних технічних засобів. Крім різноманітних видів контролю щодо засвоєння знань, акцентують свою увагу на тематичній перевірці.

Результат моніторингу навчальних досягнень учнів виражається в: - узагальнених протоколах експертизи; - аналітичній довідці; - діаграмах; - структурованій інформації; - методичних рекомендаціях; - визначеній системі конкретних заходів тощо.

 

2. Діагностика шкільних знань

 

На початку вивчення бухгалтерського обліку в учнів першого курсу повинні бути сформовані уміння розв’язувати типові математичні задачі. Серед типових математичних завдань методисти виділяють:

- задачі на логіку;

- задачі на відсотки;

- задачі на спільну роботу;

- задачі на рух тощо.

Учителеві необхідно проаналізувати виявлені знання за формою, змістом та обсягом для подальшого формування вказівок про прогалини та помилки в знаннях учнів і рекомендацій щодо їх виправлення.

Тому вважаю доцільним розглянути діагностування шкільних знань у учнів першого курсу професії «Офісний службовець (бухгалтерія)» та проведення моніторингу навчальних досягнень протягом вивчення всього курсу бухгалтерського обліку.

За результатами діагностування шкільних знань учнів виявлені прогалини в знаннях коригуємо протягом вивчення предметів бухгалтерського курсу. Для цього розробляємо вправи для корекції опорних знань з математики і впроваджуємо їх на уроках бухгалтерського обліку та економіки.

Хочу запропонувати методичну розробку уроку виробничого навчання з предмету «Бухгалтерський облік», розроблену мною і яку запроваджую у нашому навчальному закладі.  Дана розробка направлена на аналіз виявлених знань за формою, змістом та обсягом для подальшого формування вказівок про прогалини та помилки в знаннях учнів і рекомендацій щодо їх виправлення. Здійснивши дослідження та провівши аналіз якості знань виявилося, що якість знань учнів підвищилася на 9 %, учні зацікавилися майбутньою професією та із задоволенням вивчають дисципліну.

План уроку

з виробничого навчання

Професія: «Офісний службовець(бухгалтерія)»

Майстер виробничого навчання: Соловйова Ірина Петрівна

Тема програми №1 Вступне заняття

Тема  уроку №1: Актуалізація опорних знань для вивчення бухгалтерського обліку

Гроші, що їжак,

 якого легко зловити,

 але непросто утримати.

Клавдій Еліан

Мета:

Навчальна мета уроку

  • Ознайомити учнів з професією бухгалтер  
  • Актуалізувати знання учнів щодо розв’язання типових математичних задач.
  • Удосконалити  уміння  учнів  розв’язувати  текстові  задачі  на відсотки, на логіку, на спільну роботу, на рух  різними методами.
  • Економічна соціалізація учнів.
  • Проаналізувати виявлені знання за формою, змістом та обсягом для подальшого формування вказівок про прогалини та помилки в знаннях учнів і рекомендацій щодо їх виправлення.

Розвиваюча мета уроку:

  • Сприяти логічному мисленню, уваги, пам’яті.
  • Вміння порівнювати набуті знання.
  • Розвивати вміння аналізувати.
  • Розвивати пізнавальну активність та самостійність, логічне мислення при вирішенні конкретних виробничих ситуацій.

Виховні цілі уроку:

  • Виховувати почуття колективізму, відповідальності за спільну справу.
  • Виховувати охайність, акуратність в роботі.
  • Виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо.
  • Прищепити почуття відповідальності, порядності та  поваги до обраної професії.

Очікувані  результати:

               Після  цього  уроку  учні  зможуть:

  • формулювати  поняття: облік, економіка, бюджет,  доходи,  витрати,  банк,  податки  тощо;
  • розв’язувати задачі  на  відсотки: а) за  означенням  відсотка;  б) зведенням  задач  на  відсотки  до  основних  задач  на  дроби; в) за  допомогою  пропорції.
  • розв’язувати задачі на логіку, на спільну роботу, на рух.                                            

Тип уроку:  урок   узагальнення  та  систематизації  знань;  інтегрований  урок.

Методи:  словесні ( евристична  бесіда,  пояснення); наочні  ( опорні  конспекти, таблиці, картки-підказки, презентація); практичні ( усні  і  письмові  вправи ); методи, спрямовані  на  розвиток  критичного  мислення („ асоціативний  кущ”, аналіз, висновки); проблемно-пошукові; заохочення  (творчі  завдання, евристичне домашнє завдання); перевірки  ЗУН ( фронтальні  опитування,  самостійна  робота  учнів у групах  та  з  перевіркою ).

Обладнання:  дошка,  опорні  конспекти  і  мікрокалькулятори  для  кожного  учня, картка із текстами задач на кожній  парті, картки-підказки, картки з домашнім  завданням, проектор, презентація.

Оцінюються:  знання,  уміння  та  навички.  Оцінка  має  визначальне  значення.

Структура  уроку

  1. Організаційно  психологічний  етап  - 3 хв.

 Вступний інструктаж

  1. Мотивація  навчальної  діяльності  на  уроці -  15 хв.
  2. Підготовка  до  свідомого  засвоєння  знань  (актуалізація )   - 30 хв.
  3. Систематизація  знань;  удосконалення  умінь  та  навичок  - 30 хв.

5.  Поточний  інструктаж

1. Видача завдань для самостійної роботи учнів

Ознайомитись з інструкцією до роботи та законспектувати необхідний матеріал.

2. Виконання завдань

Нагадування учням про дотримання правил охорони праці, правил виробничої санітарії.

3. Обхід робочих місць

Виявлення помилок при виконанні завдань. Їх усунення та  пояснення.

 6. Заключний інструктаж

6. 1 Підведення  підсумків  уроку  ( отримання  зворотного  зв’язку )  - 7 хв.

7.Домашнє  завдання – 5 хв.

      7.1.  Інструктаж  щодо  виконання.

      7.2.  Диференціація  домашнього  завдання  за  рівнями.

64021193_023272052

Хід  уроку

                       І. Організаційно  психологічний  етап.

          Вираз «немає грошей» супроводжує багатьох наших співвітчизників протягом усього життя. Звичайно ж, у кожного з нас гроші є, але вони чомусь дуже швидко закінчуються. Справа тут не маленьких зарплатах, адже проблема нестачі грошей часто стосується і забезпечених людей. Головна «біда», хто в жалобі на тяжке фінансове становище, полягає в невмінні розпоряджатися грошима, адже жити треба за коштами, а не за запитами. Що таке вміння витрачати гроші і чи можна цьому навчитися на ці питання ви одержите відповіді під час вивчення бухгалтерського обліку та економіки. Щоб стати бухгалтером, потрібно не тільки добре рахувати, але й вільно орієнтуватися у різноманітних змінах, які відбуваються в обліку та звітності в Україні. Тільки тоді можна говорити, що людина є справжнім бухгалтером-спеціалістом, коли вона орієнтується як в деталях, так і в загальних процесах, які відбуваються в бухгалтерському обліку на різних рівнях його проведення.

         Вступний інструктаж

  ІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності  учнів.

-  Діти,  протягом  попередніх  років  в курсі загальноосвітньої школи ви вивчали математику, алгебру, геометрію. Сьогодні  ми  узагальнимо  ваші  знання  і  продовжимо  вдосконалювати  вміння  у  розв’язуванні  текстових  задач. Але на  початку  нашої  роботи, я  хочу  запитати у вас:

Які якості  забезпечують успішність виконання професійної діяльності бухгалтера?

Учитель  пропонує  учням  дати  відповіді  на  питання.  Варіанти  відповідей  обговорюються  і  учитель  підводить  дітей  до  висновку:

- для бухгалтера важливими є:

  • високий рівень розвитку математичних (рахункових) здібностей;
  • здатність до аналізу, синтезу, узагальненню отриманої інформації;
  • чесність;
  • гарний розвиток концентрації, стійкості і переключення уваги (здатність протягом тривалого часу зосереджуватися на одному предметі, займатися визначеним видом діяльності, а також здатність швидко переходити з одного виду діяльності на інший);
  • гарні мнемонічні здібності (гарний розвиток короткочасної і довгострокової пам'яті);
  • здатність тривалий час займатися одноманітним видом діяльності (схильність до роботи з документами і цифрами);
  • висока поміхостійкість;
  • технічна підготовка (навички роботи на персональному комп'ютері).

     -„ Доросле  життя”  ставить  перед  кожним  з  нас  багато  питань.   Як  ви  гадаєте,  які  питання  ставить  життя  перед  дорослою  людиною?

Можливі  варіанти  відповідей:  ( учитель  допомагає  учням)

  • чому  є  люди  багаті  й  бідні;
  • як  отримувати  велику  заробітну  плату;
  • як  зробити  правильний  вибір  або  прийняти  вірне  рішення;
  • що  потрібно  для  здійснення  бажань;
  • чому  краще  жити  сім’ями;
  • як  здійснити  вірну  покупку;
  • як витрачати гроші тощо.

http://img-fotki.yandex.ru/get/6212/36014149.b3/0_6f46f_82646514_L.jpg    -  На  безліч  подібних  питань  вам  дасть  відповіді  чарівна  наука – економіка,  яку ви  почнете  серйозно вивчати  у  нашому училищі.  Деякі  економічні  проблеми  ми  можемо  розглянути  вже  зараз,  бо  рівень  вашої  математичної  компетентності  дозволяє  нам  розв’язувати  задачі  економічного  змісту.

        Скажіть,  які  асоціації  викликає  у  вас  словосполучення  „задачі  економічного  змісту”?  Як  ви  гадаєте,  якою  буде  тематика  задач  сьогоднішнього  уроку?

                                   Складається  „асоціативний  кущ”:

 

 

 

 

 

Можливі  варіанти  відповідей:

  • гроші, банки;
  • вклади, відсотки;
  • борги,  прибутки;
  •  майно;
  • підприємства,  підприємці  тощо.

Учитель  підводить  підсумки,  узагальнює  відповіді  дітей.  Висновок:  сьогодні,  як  ніколи,  ми  побачимо, що  мета  нашої  роботи  не  в  тому,  щоб  розв’язати  якусь  задачу  ( одержати  відповідь ),  а  в  тім,  щоб  одержати  від  цієї  задачі  користь.

                       III.  Систематизація знань;  повторення матеріалу.

Підготовка  до  свідомого  засвоєння  знань  (актуалізація )

 

biznes-kartinki.my1.ru (44)Задачі на логіку

Учитель: Логіка – наука про мислення. Логічні задачі - це своєрідна "гімнастика для розуму", засіб для втамування природною для кожної мислячої людини потреби відчувати і вправляти силу власного розуму. Розв’язування всякої математичної задачі – це ланцюжок міркувань. А для майбутнього бухгалтера логічне мислення є однією з головних особистих характеристик.

Робота з групою. Учні по черзі виконують завдання біля дошки.

Задача

Назвіть два числа, у яких кількість цифр дорівнює кількості букв, складових назва кожного з цих чисел.

Відповідь:

"сто" - 100; "мільйон" – 1000000.

Задача

Цеглина важить один кілограм і ще півцеглини. Скільки кілограмів важить цеглина?

Вiдповiдь:

2 кiлограми.

Нехай цеглина важить Х.

Х = 1+ Х/2

Х = 2.

Задача

У мене кілька різних квітів. Скільки у мене квітів, якщо всі з них, окрім двох, - троянди; всі, крім двох, - тюльпани; всі, крім двох, - ромашки?

Вiдповiдь:

Три квітки.

http://glodealer.com/sites/default/files/styles/lightbox_bigimage/public/sale/3-1/skidki-Nizhniy-Novgorod-1390981501.jpg?itok=Oke9rcyD Задачі на відсотки

Усна  робота  з  групою. Учитель  опитує  учнів,  один  учень – помічник  записує  відповіді  на  дошці.

           На  дошці:

    1.  Записати  десятковим  дробом:

          а)  16% =......;         б)  40% =......;        в)  275% =.......

    2.  Знайти:

         а)  1%  від  200 га:........,

         в)  50% від  200 га:........

 3.  а)  знайти число,  1%  якого  63:.....;

б)  знайти число,  3%  якого  21:.....;

З’ясовуються  питання:

     -  Яким  правилом  ми  користувались,  виконуючи  завдання  3?

                                                                      (  знаходження  числа  за  його  відсотком  )

Індивідуальна робота згідно карток. (Додаток 1)

http://open.az/uploads/posts/2010-08/thumbs/1280900954_bankoboev.ru_rukopozhatie_dvuh_chelovechkov.jpgЗадачі на спільну роботу

Задачі на спільну роботу досить часто зустрічаються на промисловому і сільськогосподарському виробництві, в економіці. Роботу за одиницю часу в економіці називають продуктивністю праці, а в фізиці — потужністю. Нехай об’єм виконаної роботи А, час виконання потужність N. Тоді

В задачах на спільну роботу досить часто не визначений об’єм. В таких випадках доцільно приймати роботу за одиницю, тоді

Якщо робота виконується не однією людиною (чи машиною), то вживається термін «спільна робота».

В такому разі

 

де 12 і і 2 — час виконання роботи однією людиною або однією машиною.

Задача. (  розв’язує,  записує  на  дошці,  пояснює  учитель )

 

Одна друкарка може надрукувати рукопис за 4 год, а друга — за 6 год. За який час можуть викопати цю роботу обидві друкарки, працюючи разом? Всю роботу, яку потрібно для надрукування рукопису приймемо за 1.

Тоді продуктивністю праці (потужність) першої  -  , , а другої -   . Їх спільна потужність

Працюючи разом, вони виконають всю роботу за

1 :години

Відповідь: t = 2,4 год.

 

Учитель  підводить    дітей   до  підсумку:

-  Ми  повторили  весь  необхідний  матеріал  і  тепер  нам  не  страшні  найскладніші  задачі.

               IV.  Систематизація знань;  удосконалення  умінь  та  навичок.

    -  А  зараз  розглянемо  кілька  задач  на  банківську  діяльність  і  на  податки,  розв’язання  яких  допоможе  нам  пригадати  і  відпрацювати    вивчені методи  розв’язування  задач  на  відсотки.  Крім  того  актуальність  розуміння  роботи  банківської  і  податкової  систем  України  сьогодні  є  необхідною  умовою  для  адаптації  громадянина  в  суспільному  житті.

   -  Давайте  пригадаємо,  якими  методами розв’язування  задач  на  відсотки  ми    користувалися  і  приступимо  до  розв’язування  задач. Відповідь  учнів:

                      а) розв’язування  задач  за  означенням  відсотка;

                      б) зведення  задач  на  відсотки  до  основних  задач  на  дроби;

                       в) розв’язування  задач  на  відсотки  за  допомогою  пропорції.

 

Задача 1.  (  розв’язує,  записує  на  дошці,  пояснює  учитель )

      Ганна  Іванівна  взяла  у  банку  „Аваль”  гроші  у  сумі  2000 грн  під  16%  річних.  Розрахувати,  яку  суму  сплатить  Ганна  Іванівна  банку  через  2  роки?

 

Розв’язання

1) 100% + 16% = 116% - початкової  суми   треба  сплатити  через  рік;

2)  2000: 100 ∙ 116 = 2320 ( грн. )  -  сума, яку  треба  сплатити  через  1 рік;

3)  2320: 100 ∙ 116 = 2691,2 ( грн. ) – сума, яку  треба  сплатити  через 2  роки.

 

Задача 2.  (  розв’язує  з  коментарем  один  учень  біля  дошки )

         Громадянин  поклав  гроші  в  банк  на  рік.  Банк  сплатив  18% річних,  що  склало  540 грн. Яка  сума  була  покладена  в  банк?

 

                                                          Розв’язання

    18%  -  540 грн. 

     100%  -  х  грн. Х = = 3000 (грн.)

 

Задача 3.  ( учні працюють  самостійно  трьома  групами ( по рядам ), спілкуються, представник  з  кожної  групи  заносить  розрахунки  у  відповідний  рядок  в  таблиці, яка  на  дошці; учитель консультує  бажаючих )

       Чимало  банків  пропанують пенсіонерам  зберігати  гроші  у  банку  на  вигідних  умовах.  В  який  з  банків  ви б  порадили  своїй  бабусі  покласти   на  1  рік  заощаджену  1000 грн., якщо:

            а) банк „Єдність”  дає  17% річних,  якщо  гроші  покладені  на  1 рік;

            б) банк „Довіра” дає 18%  річних, якщо  гроші  покладені на 6 місяців;

            в)  банк „Успіх”  дає  15% річних,  якщо  гроші  покладені  на 4  місяці?

                                                       Розв’язання

Банк

Відсоткова 

ставка

Термін

Розрахунки

Річний  доход

з 1000 грн.

Єдність

18 %

1 рік

1000 ∙ 1,18 = 1180 ( грн. )

180 грн.

Довіра

 

18 %

 

6 місяців

1) 1000 ∙ 1,09 = 1090 (грн.)

2) 1090 ∙ 1,09 = 1188,1 (грн.)

188,1 грн.

Успіх

 

18 %

 

4 місяці

1) 1000 ∙ 1,06 = 1060 (грн.)

2) 1060 ∙ 1,06 = 1123,6 (грн.)

3) 1123,6 ∙ 1,06 =1191,016(грн.)

191,016 грн.

Висновок:  найбільш  вигідна  пропозиція в................................

http://3.bp.blogspot.com/-K8qCVgjTWJg/TybMAHGTbXI/AAAAAAAAAkY/3q_bQOTToDI/s1600/59218-Thinking-School-Boy-Doing-His-Homework.jpg- Будемо  вважати,  що  первинне  знайомство  із  банківською  системою  відбулось,  а  тепер  давайте  познайомимось  із  системою    оподаткування  України.  Сплата  податків – це  святий  обов’язок  кожного  громадянина,  бо  сплачуючи  податки  ми  сприяємо  процвітанню  свого  міста,  області,  держави.

Поточний  інструктаж

1. Видача завдань для самостійної роботи учнів

Ознайомитись з інструкцією до роботи та законспектувати необхідний матеріал.

2. Виконання завдань

Нагадування учням про дотримання правил охорони праці, правил виробничої санітарії.

3. Обхід робочих місць

Виявлення помилок при виконанні завдань. Їх усунення та  пояснення.

Задача 4. ( діти  розв’язують по  варіантах  самостійно  з перевіркою  у  класі,  два  учні  працюють  за  дошкою,  учитель  роздає  дітям, які  навчаються  на  початковому  рівні,  картки-підказки )

            З  01 січня 2016 року  прибуток  громадян  оподатковується  за  ставкою  18 %.  Якщо  прибуток  не  перевищує  1930 грн.,  то  з  цієї суми  689 грн.  не  оподатковується.  Якщо  прибуток  перевищує  1930 грн.,  то  податок  нараховується  з  усієї  суми.  Який  податок  буде  стягнутий,  якщо  прибуток  громадянина  становить:

            а)  1476 грн. ( В-І )                    б)  2700 грн.  ( В- ІІ )

 

(діти, які  працювали  за  дошкою  коментують  свою  частину  задачі,  учні  в  класі  обмінюються  зошитами  і  виконують  взаємоперевірку).

 

                               КАРТКА – ПІДКАЗКА                                   а)  В – І

 

1476 грн. < 1930 грн., тому  з  суми  1476 грн.  689  грн.  не  оподатковується,    тобто  цю   суму ( 689 грн. )  треба  відняти  від  1476 грн.:

  1. ...... -........ =....... ( грн..) – сума, яка  підлягає  оподаткуванню;

Зі знайденої суми треба стягнути 18%, тобто  знайти  18 % від числа........

 

  1. Складемо  пропорцію:

....... грн. – 100 %

      х  грн.    18 % х = =....... (грн.)

    Відповідь: з  громадянина  буде  стягнутий  податок  у  сумі......... грн.

 

 

                               КАРТКА – ПІДКАЗКА                                   б)  В – ІІ

 

2700 грн. > 1930 грн.,  тому  з  суми  2700 грн. податок  у  18 % стягується  повністю, тобто  необхідно  знайти  18 %  від  числа  2700.

          Складемо  пропорцію:

          2700 грн. – 100 %

             х  грн.    18 %                х = =....... (грн.)

 Відповідь: з  громадянина  буде  стягнутий  податок  у  сумі......... грн. 

 

 

VІ. Заключний інструктаж

 

6.1   Підведення  підсумків  уроку.http://jointhejoy.ru/sites/default/files/imagecache/post_image/%D0%97%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%B3.jpg

 -  Підведемо  підсумки  нашої  роботи:

  1. Пригадайте  які  задачі  ми  ставили  перед  собою  на  уроці?  Чи  впоралися  ми  з  ними?
  2. Чи  потрібна  математика  бухгалтеру ?
  3. Які  проблеми  вивчає  економіка?  Чи  пов’язана  з  математикою?
  4. Які  математичні  знання ( терміни,  означення,  правила )  знадобились  нам  під  час  розв’язування  економічних  задач?
  5. Як  знайти  відсоток  від  числа  і  число  за  відсотком?
  6. Як визначити середнє арифметичне?
  7. Що  сподобалось,  а що  було  важко?
  8. Про  що б  хотіли  дізнатись  на  наступних  уроках?

          Учитель  підводить  підсумки  роботи  учнів.  Оцінюються  знання,  уміння  та  навички  учнів.

        -  На  наступних  уроках бухгалтерського обліку  ми  з  вами  будемо застосовувати вміння розв’язувати текстові  задачі  економічного  змісту  на  відсотки, на логіку, на рух, на спільну роботу,  користуючись  всіма  відомими  нам  методами.  Ми  познайомимось з  новими  бухгалтерськими та економічними  поняттями, знов будемо  вчитися  аналізувати  життєві  ситуації,  робити  висновки  і  приймати  компетентні  рішення.  Як видно з попередніх рад, навчитися правильно розпоряджатися власними коштами не так вже й складно. Головне пам’ятати, «гроші – люблять рахунок», а бухгалтер – людина, яка повинна вміти рахувати.

 

 VІІ.  Повідомлення і пояснення   домашнього  завданняhttp://brjunetka.ru/wp-content/uploads/2013/01/voprpos-otvet.jpg

        -  Вдома  ви  проведете  самооцінку  набутих  знань,  умінь  та  навичок  і  оберете  ту  задачу,  яку  зможете  виконати  самостійно. На  уроці  ми  перевіримо  обидві,  але  будемо  працювати  по  групах.  Ті,  хто  обере  складнішу  задачу,  будуть  працювати  самостійно  і  їхня  робота  буде  оцінена  відповідно.  З  тими,  хто  обере  менш  складну  задачу,  ми  спробуємо  розібратися,  що  викликало  в  них  труднощі,  і  усунути  всі  прогалини  в  їх  знаннях.

        -  Я  бажаю  вам  успіху!  Урок  закінчено.

  1. Опанувати  опорний  конспект.

 

  1. Творча  частина  домашнього завдання:  написати  ессе   на  тему: „Якщо  у  мене  з’явиться  1000000$, тоді.....!”

 

  1. Практична  частина:  учням  пропонується  дві задачі  різного  рівня  складності.
  2.  

     Задача 1:  Страховий  внесок  під  час страхування  майна  від  нещасного  випадку     склав  8 %  від  страхової  суми.  На  яку  суму  застраховано майно,  якщо  було  внесено  4000 грн.? ( 50000 грн.)

 

     Задача 2:  Заробітна  плата  батьків  складає  85 %  родинного  бюджету.  Іншу  частину  складає  пенсія  бабусі,  в  розмірі  458,82 грн.  на  місяць.  Яка  заробітна  плата  батька  та  яка  заробітна  плата  матері,  якщо  заробітна  плата  батька  на  200 грн. більша  за  заробітну  плату  матері?   ( 1400 грн.  і  1200 грн ).

64021193_023272052

 

64021193_023272052

2.2. Критерії оцінювання

Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досягнень учнів з математики:

Початковий рівень учень(учениця) називає математичний об'єкт (вираз, формули, геометричну фігуру, символ), але тільки в тому випадку, коли цей об'єкт (його зображення, опис, характеристика) запропоновано йому (їй) безпосередньо; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання.

Середній рівень учень (учениця) повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним (нею) у процесі навчання, здатний (а) розв'язувати завдання за зразком.

Достатній рівень учень (учениця) самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, вміє виконувати математичні операції, загальні методи і послідовність (алгоритм) яких йому (їй) знайомі, але зміст та умови виконання змінені.

Високий рівень учень (учениця) здатний(а) самостійно орієнтуватися в нових для нього (неї) ситуаціях, складати план дій і виконувати його; пропонувати нові, невідомі йому (їй) раніше розв'язання, тобто його (її) діяльність має дослідницький характер.

Оцінювання якості математичної підготовки учнів здійснюється в двох аспектах: рівень оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, здатність застосовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач і вправ.

Рівні навчальних досягнень, відповідні їм бали та критерії оцінювання подані в додатку 2.

 

64021193_023272052

3. Моніторинг знань учнів з предмету «Бухгалтерський облік» після проходження виробничої практики  

Завдання на підсумкову атестацію з предмету «Бухгалтерський облік»

Теоретична частина

Тестові завдання

1. Вказати функції господарського обліку:

а) своєчасність обліку, точність, об’єктивність;

б) повнота, економічність, раціональність;

в) інформаційна, контрольна, управлінська;

г) порівнянність показників обліку з показниками плану.

2.  Господарська операція в системі обліку – це:

а) виконана робота в технологічному процесі;

б) отримана продукція від виробництва;

в) перераховані кошти постачальникам за матеріали;

г) подія, яка веде до змін у фінансовому стані підприємства.

3. Активи підприємства це –

а) ресурси підприємства, які мають активно працювати і давати прибуток;

б) джерела залучених (позикових коштів);

в) доходи майбутніх періодів;

г) баланс.

4. Не є методом бухгалтерського обліку:

а) документація;

б) амортизація;

в) оцінка;

г) баланс.

5. За допомогою якого елемента методу бухгалтерського обліку виявляються не оприбутковані цінності, розкрадання, нестачі і т.п.:

а) документування;

б) оцінка;

в) інвентаризація;

г) подвійний запис.

6. Формула для визначення кінцевого сальдо пасивного рахунку:

а) Ск = СО + Сп – ДО ;

б) Ск = КО – ДО – Сп ;

в) Сп =ДО + Сп – КО ;

г) Ск = (Сп + КО) – ДО.

7. До пасиву балансу НЕ включають:

а) розподілений прибуток;

б) зобов’язання за отриманими та не отриманими товарами;

в) незавершене будівництво;

г) доходи майбутніх періодів.

8. Вкажіть відповідь, що розкриває суть поняття « кореспонденція рахунків»:

а) взаємозв’язок між рахунками;

б) звіт;

в) баланс;

г) калькуляція.

9. За яким принципом побудовано бухгалтерський баланс:

а) дебетовим;

б) кредитовим;

в) баланс-нетто;

г) баланс-брутто.

10. До якого типу операцій відноситься операція «Погашена заборгованість постачальникам за товари»:

а) операція першого типу;

б) операція другого типу;

в) операція третього типу;

г) операція четвертого типу.

11. Який вимірник використовують для відображення стану засобів господарства в балансі:

а) трудовий;

б) грошовий;

в) натуральний;

г) валютний.

12. Під впливом яких операцій зміни відбуваються тільки  в пасиві балансу:

а) I типу;

б) II типу;

в) III типу;

г) IV типу.

13. В якій статті відображають вартість виробленої продукції підприємства, яка готова до реалізації і зберігається   на складі:

а) товари;

б) дебіторська заборгованість за товари (роботи, послуги);

в) виробничі запаси;

г) готова продукція.

14. За умовою, що активи становлять 10000 грн., а капітал – 6000 грн. сума зобов’язань становить:

а) 16000 грн.;

б) 12000 грн.;

в)  8000 грн.;

г)  4000 грн.

15. Що означає вислів «відкрити бухгалтерський рахунок»:

а)  рознести дебетовий оборот;

б)  записати початкове сальдо;

в)  записати кредитовий оборот;

г)   провести записи до Головної книги.

16.В активних рахунках сальдо може бути:

а) по дебету;

б) по кредиту;

в) розвернуте;

г) звернуте.

17.  Кредитовий оборот по пасивному рахунку показує:

а) збільшення майна;

б) зменшення зобов’язань;

в) зменшення капіталу;

г) збільшення   джерел майна.

18.Бухгалтерські проводки НЕ можуть бути:

а) простими;

б) складними;

в) зведеними;

г) тільки відповіді п.1,2.

19. Найвищий ступінь деталізації записів на рахунках притаманний такому виду рахунків:

а) синтетичним;

б) субрахункам;

в) активним;

г) аналітичним.

20. Зробити записи в правій частині рахунка означає:

а) дебетувати його;

б) кредитувати його;

в) відкрити його;

г) закрити його.

21. В якому випадку буває залишок по калькуляційному рахунку?

а)   завжди;

б)   при незавершеному циклі виробництва;

в)   при допущених помилках;

г)   не буває.

22. Контирування документів це –

 а) об’єднання однорідних за змістом первинних документів у групи;

б) зазначення кореспондуючих рахунків;

в) перенесення інформації з первинних документів в облікові регістри;

г) проставляння у відповідних графах документа ціни і суми.

23. Узагальнення даних поточного бухгалтерського обліку здійснюється в:

а) відомості №12;

б) оборотна відомість по синтетичних рахунках;

в) відомість поточного року;

г) тільки відповіді п.1,3.

 24. Як правильно відобразити списання на виробництво виробничих запасів:

а)  ДТ 15  КТ 20;

б)  ДТ  23  КТ 20;

в)  ДТ  20  КТ 23;

г)  ДТ  26  КТ 23.

25.Собівартість придбаних матеріалів складається 

а)  з їхньої купівельної вартості і транспортно-заготівельних витрат;

б)   з фактурної вартості і ПДВ;

в)   з вартості придбання + ПДВ + торгова націнка;

г)   з комерційної собівартості + ПДВ.

26. Вкажіть вірну розшифровку кореспонденції ДТ 208  КТ 631:

а) надійшло паливо від підрядників;

б) оприбутковано на склад готову продукцію;

в) оприбутковано комбікорм від постачальників;

г) надійшла на склад тара від покупців.

27. Виробнича собівартість включає в себе:

а) вартість сировини, матеріалів, палива тощо, витрачених на виготовлення продукції;

б) амортизація засобів праці, що беруть участь у процесі виробництва;

в) витрати, пов’язані з обслуговуванням виробництва та його управлінням;

г) всі перелічені варіанти.

28. Процес виробництва це –

а) сукупність господарських операцій, пов’язаних з виготовленням продукції;

б) операції, пов’язані із забезпеченням підприємства необхідними для виробництва продукції сировини та матеріалів;

в) сукупність операцій, пов’язаних зі збутом виробленої продукції іншим підприємствам та організаціям (покупцям).

г) відповіді п1,2,3

29. Вказати правильну кореспонденцію господарської операції «оприбутковане зерно озимої пшениці власного виробництва»:

а) ДТ 23   КТ 26;

б)  ДТ 23  КТ  27;

в)  ДТ 27  КТ 23;

г)  ДТ 26   КТ 27.

30. В обліку процесу реалізації НЕ приймає участь рахунок:

а) 69;

б)  70;

в)  90;

г)  36.

31.  Первинні документи повинні складатися:

а) після отримання відповідного наказу керівника;

б) перед закінченням року;

в) перед перевіркою контролюючих органів;

г) в момент проведення господарської операції.

32. Вкажіть яку назву має Положення ( стандарт)№ 7 :

а) « витрати»;

б) «фінансова звітність»;

в) «основні засоби»;

г)«запаси».

33. В якому Положенні (стандарті) бухгалтерського обліку наведено зміст, загальні вимоги до визначення та розкриття статей балансу:

а) П(С)БО 1;

б) П(С)БО 2:

в) П(С)БО 3;

г) П(С)БО 4;

34. День бухгалтера в Україні відзначається:

а) на Трійцю;

б) 8-го березня;

в) одночасно з днем проголошення незалежності України;

г) 16 липня.

35. Після повернення з відрядження працівник зобов’язаний представити авансовий звіт про витрачені у відрядженні суми протягом:

а) 10 днів;

б) 1 дня;

в) 3 днів;

г) 7 днів.

36. Аналітичний облік розрахунків з покупцями та замовниками ведеться:

а) За кожним покупцем і замовником;

б) За кожним пред’явленим до сплати рахунком;

в) Кожна з відповідей правильна.

37. Які рахунки використовують для визначення собівартості продукції:

а)Калькуляційні;

б)Результативні;

в)Регулюючі;

г)Затратні.

38. Методологічно вірними є такий варіант формування фактичної собівартості матеріалів на підприємствах:

а) за вартістю матеріалів за цінами постачальника з ПДВ;

б) за цінами постачальника без ПДВ;

в) за цінами постачальника з ПДВ + транспортні витрати з ПДВ;

г) за вартістю матеріалів за цінами постачальника без ПДВ +  транспортно-заготівельних витрат без ПДВ.

39. На нестачу матеріалів (понад норми природних втрат), виявлену при прийнятті товару від постачальника складають запис:

а) Д-т 947 “Нестачі і втрати від псування цінностей”—К-т 631 “Розрахунки з вітчизняними постачальниками”;

б) Д-т 947 “Нестачі і втрати від псування цінностей”—К-т 20 “Виробничі запаси”;

в) Д-т 374 “Розрахунки за претензіями”—К-т 947 “Нестачі і втрати від псування цінностей”;

г) Д-т 374 “Розрахунки за претензіями”—К-т631 “Розрахунки з вітчизняними постачальниками”;

д) інший варіант.

40. Поняття « інвестиції» означає :

а) отримання грошових коштів від реалізації;

б) вкладання грошових, майнових чи інтелектуальних цінностей з метою отримання прибутку ;

в) вкладання  грошових коштів під відсотки;

г) вкладання коштів  підприємства в розвиток його основного капіталу.

 

41. У валюту балансу основні засоби включаються за:

а)3алишковою  вартістю;

б первісною вартістю;

в)справедливою вартістю;

г) вартістю в залежності від часу придбання.

42. Зарахування необоротних активів на баланс підприємства оформляється:

а) актом прийому-передачі;

б) накладною;

в) рахунком-фактурою;

г) іншим документом.

43. Згідно з вимогами П(с)БО нарахування зносу основних засобів основного виробництва відображається проводкою:

а) Д-т 91   К-т 23;

б) Д-т 23   К-т 131;

в) Д-т 23   К-т 91;

г) Д-т 91   К-т 131.

44. Введення в експлуатацію об’єкта основних засобів після завершення його будівництва в обліку відображається записом:

а) Д-т 10   К-т 40;

б) Д-т 10   К-т 15;

в) Д-т 10   К-т 14;

г) Д-т 40   К-т 10.

45. Витрати на дообладнання, реконструкцію і модернізацію основних засобів відображаються проводкою:

а) Д-т 10 К-т 14;

б) Д-т 15 К-т 66, 20 та інші або Д-т 15 К-т 63;

в) Д-т 23 К-т 66, 20 та інші;

г) Д-т 91, 91 К-т 66, 20.

46. Що таке оклад:

а )кошти підприємства;

б) розмір заробітної плати відповідно штатного розкладу;

в) валюта;

г) штатний розклад.

47. Заборгованість по заробітній платі перед робітниками основного виробництва відображається:

а) в активі балансу;

б) в статті «Доходи майбутніх періодів»;

в) в статті незавершене виробництво;

г) в пасиві балансу.

48. Що таке розрахунково - платіжна відомість

а) це регістр по якому проводиться виплата зарплати;

б) це документ, в якому відтворюються нарахування зарплати і утримань;

в) це документ, який застосовується для нарахування усіх видів зарплати, усіх видів утримань і видачі зарплати, а також в якому показується залишок заборгованості по зарплаті;

г) всі відповіді вірні.

49. Характеристика рахунка “Розрахунки з робітниками та службовцями з оплати праці” така:

а) пасивний, основний, фондовий;

б) активний, основний, інвентарний;

в) пасивний, основний, розрахунковий;

г) активний, розрахунковий, основний.

50. Операція з утримання податку з доходів фізичних осіб із заробітку робітників та службовців відображається записом:

а) Д-т 64       К-т 23;

б) Д-т  661    К-т 64;

в) Д-т 661     К-т 23;

г) Д-т 64       К-т 311.

51. Господарська операція “Утримана з підзвітної особи раніше видана і не повернута в строк сума авансу” відображається записом:

а) Д-т 661  К-т 372;

б) Д-т 372  К-т 301;

в) Д-т 301  К-т 372;

г) Д-т 372  К-т 661.

52. Облік діяльності допоміжних виробництв ведуть на субрахунку «Допоміжні виробництва» , який відкривають у складі синтетичного рахунка:

а) 24;

б)  91;

в) 23;

г) правильної відповіді немає.

53. Списання адміністративних витрат відображається в обліку кореспонденцією рахунків:

а) Д-т 23 К-т 91;

б) Д-т 79 К-т 92;

в) Д-т 92 К-т 91;

г) Д-т 24 К-т 20.

54. База розподілу загальновиробничих витрат для визначення повної собівартості продукції визначається:

а) П(с)БО 16 “Витрати”;

б) Методичними рекомендаціями з калькулювання продукції, затвердженими Мінфіном;

в) обліковою політикою підприємства.

55. Яким записом в обліку відображається дохід від реалізації сільськогосподарської продукції?

а) Д-т 361 К-т 701;

б) Д-т 701 К-т 27;

в) Д-т 26 К-т 701;

г) Д-т 701 К-т 631.

56. Бухгалтерський запис Д-т 901—К-т 26 означає:

а) відвантажена готова продукція;

б) повернення продукції покупцем;

в) списана собівартість реалізованої продукції;

г) випуск продукції;

57. Списання витрат на збут відображається кореспонденцією рахунків:

1) Д-т 23 К-т 93;

2) Д-т 93 К-т 70;

в) Д-т 70 К-т 93;

г) Д-т 79 К-т 93.

58. Бухгалтерський запис Д-т 443 “Прибуток використаний у звітному періоді”—К-т 671 “Розрахунки за нарахованими дивідендами” означає:

а) нарахування дивідендів акціонерам;

б) виплату доходів акціонерам;

в) заборгованість підприємства акціонерам після випуску акцій;

г) заборгованість акціонерів по підписці на акції до реєстрації АТ.

59. На кінець року рахунок 791 ”Фінансові результати від основної діяльності”:

а) може мати залишок;

б) не може мати залишку;

в) може бути залишок лише за кредитом;

г) може мати залишок лише за дебетом

60. Рахунки, які в кінці звітного періоду закриваються і сальдо в балансі не відображається, відносяться:

а) до класу  4;

б) до класу  1;

в) до класу 9;

г) до класу  6.

Практичне завдання

Задача

№1 Розв’язати задачу на відшкодування завданих збитків

У результаті інвентаризації на складі підприємства виявлено нестачу будівельних матеріалів балансовою вартістю 700,00 грн. Матеріально відповідальна особа – комірник – визнала себе винною в нанесенні шкоди підприємству матеріального збитку та була притягнута до відповідальності. Індекс інфляції – 1,05.

Сума нестачі погашається матеріально відповідальною особою внесенням суми, яка підлягає відшкодуванню , в касу підприємства.

Визначити:

А) розмір відшкодування матеріального збитку,

Б)суму перевищення  відшкодування над сумою прямого збитку;

Вказати первинні документи, які є підставою для здійснення розрахунків і записів на рахунках та відобразити операції у бухгалтерському обліку.

Розв’язок подати у вигляді таблиці:

пор.

Первинний документ

Зміст господарської операції

Кореспонденція рахунків

Сума, грн

Дт

Кт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювання результатів

 

За кожну правильну відповідь тесту – 1 бал.

За розв’язок задачі – кожна правильна проводка  -2 бали. Всього 5 операцій Х 2 бали = 10 балів.

Максимальний результат – 70 балів

Норма часу – 70 хв.

Матриця відповідей на тести

Номер питання

Варіант відповіді

Номер питання

Варіант відповіді

1

в

31

г

2

г

32

в

3

а

33

б

4

б

34

г

5

в

35

в

6

г

36

а

7

в

37

а

8

а

38

г

9

в

39

г

10

г

40

б

11

б

41

а

12

б

42

а

13

г

43

б

14

г

44

б

15

б

45

б

16

а

46

б

17

г

47

г

18

в

48

в

19

г

49

в

20

б

50

б

21

б

51

а

22

б

52

в

23

б

53

б

24

б

54

в

25

а

55

а

26

в

56

в

27

г

57

г

28

а

58

а

29

в

59

б

30

а

60

в

 

Розв’язок  задачі

пор.

Первинний документ

Зміст господарської операції

Кореспонденція рахунків

Сума, грн

Дт

Кт

1

Акт інвентаризації

Списано вартість нестачі будівельних матеріалів, виявленої під час інвентаризації.

947

205

700,00

2

Бухгалтерська довідка

Підлягає відшкодуванню матеріально відповідальною особою вартість нестачі будівельних матеріалів у сумі, визначеній згідно з Порядком № 116

((700,00 Х 1,05) + (700,00 Х 0,2)) = 1750,00 грн.

375

716

1750,00

3

Прибутковий касовий ордер

Внесено в касу підприємства матеріально відповідальною особою у відшкодування завданих збитків належну суму

301

375

1750,00

4

Бухгалтерська довідка

Підлягає перерахуванню до бюджету сума перевищення відшкодування над сумою прямого збитку підприємства (1750,00 – 700,00 = 1050,00 грн.)

716

642

1050,00

5

Виписка банку

Перераховано з поточного рахунку підприємства в дохід бюджету належну суму

642

311

1050,00

 

 

4. Узагальнення даних успішності учнів за рік.

 

Результат моніторингу навчальних досягнень учнів виражається в:

- узагальнених протоколах експертизи;

 - аналітичній довідці;

- діаграмах; - структурованій інформації;

- методичних рекомендаціях;

- визначеній системі конкретних заходів тощо.

Вважаю доцільним дані успішності учнів за рік заносити в слідуючу таблицю

Таблиця 1

Узагальнення даних успішності учнів за рік

 

з/п

Прізвище, ім’я, по батькові учня

Діагностика шкільних знань

Атестація теми «Теорія бухгалтерського обліку»

Атестація після вивчення всього курсу бухгалтерського обліку

Атестація після проходження виробничої практики

Підсумкова атестація (екзамен)

Результат моніторингу (рівень знань покращився, без змін, погіршився.

1.

Гуц І.В.

7

8

8

8

8

+ (14 %)

2.

Кобець О.Ю.

9

10

10

11

11

+ (22%)

3.

Линник О.Д.

6

6

5

5

5

- (16,6%)

4

Раденко К.В.

10

11

11

11

11

+ (10%)

 

В середньому по групі

 

 

 

 

 

+ (9,35%)

 

Здійснивши дослідження та провівши аналіз якості знань виявилося, що якість знань учнів підвищилася на 9 %, учні зацікавилися майбутньою професією та із задоволенням вивчають дисципліну.

 

 

Висновки

 

 Однією з причин недоліків в знаннях є відсутність моніторингу за засвоєнням програмового матеріалу. Свою основну функцію – забезпечення зворотного зв’язку в навчальній діяльності вчителів і учнів – моніторинг може виконуватися за умови отримання об’єктивної, своєчасної інформації щодо протікання засвоєння кожним учнем програмного матеріалу з одночасним виявленням недоліків в їх знаннях. Тому ми розглянули актуальне питання щодо вибору інструментарію для здійснення моніторингу якості навчальних досягнень учнів.

Застосування методичної розробки  для моніторингу навчальних досягнень учнів з предмету «Бухгалтерський облік» дозволить викладачам і майстрам виробничого навчання виявити ступінь засвоєння програмового матеріалу з окремих тем і покращити якість знань учнів.

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

 

Барна М. Шкільний моніторинг як засіб якісних змін в освіті. / М. Барна. // Управління освітою. – 2001. – № 3. – С. 6-7.

 

Локшина О.І. Моніторинг якості освіти: світовий досвід // Пед. і псих. – 2003. – № 1. – С. 108-116.

 

Сергієнко, В. П. Франчук В.М. "Методичні рекомендації зі створення тестових завдань та тестів у системі управління навчальними матеріалами MOODLE." К.: НПУ імені МП Драгоманова (2012).

 

Шимків І. Моніторинг якості освіти в європейському контексті / І. Шимків // Науковий вісник Чернівецького університету: зб. наукових праць. - Вип. 211: Педагогіка та психологія. — Чернівці: Рута, 2004. — С. 194-203.

 

 

ДОДАТОК 1

http://creditka-info.ru/wp-content/uploads/2014/07/restrukturizatsiya-kredita-v-houm-kredit-banke.jpghttp://www.ekomissionka.kiev.ua/content/2015/20150810/visitor/images/201508/f20150810113552-protsent.jpg

  •                 Картка - завдання для самостійної роботи по темі «Відсотки»

Задача 1

Площа земельної ділянки 84 га, 75% її вже зорали. Скільки гектарів ділянки землі залишилось зорати?

Розв’язання.

1) 84: 100 • 75 = 63 (га) – вже зорали;

2) 84 – 63 = 21 (га) – залишилось зорати.

Відповідь: 21га

Задача 2

http://static.eva.ru/eva/300000-310000/308689/photoalbum/510b0b2deb921b0f5b5ed04242a76f87_39931403543613149.jpg?VІз свіжих яблук отримали 18% сушених. Скільки сушених яблук отримають із 250 кг свіжих ?

Розв’ язання.

250 : 100 • 18 = 45 ( кг) – отримали сушених яблук

Відповідь: 45кг

Задача 3

За три дні машина проїхала 300 км. За перший день вона пройшла 30% шляху, за другий день – 35% шляху, за третій день – залишок шляху. Скільки кілометрів пройшла машина за третій день?

Розв’язання.

1) 300 : 100 • 30 = 90 (км) – пройшла машина за перший день;

2) 300 : 100 • 35 = 105 (км) – пройшла машина за другий день;

3) 300 – ( 90 + 105) = 105 ( км) – пройшла машина за третій день.

Відповідь: 105 км

 

 

 

Додаток 2

 

Рівні навчальних досягнень, відповідні їм бали та критерії оцінювання

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень

 

I. Початковий

 

1

Учень (учениця) розпізнає один із кількох запропонованих математичних об'єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших; читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу; зображує найпростіші геометричні фігури (малює ескіз)

2

Учень (учениця) виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами; впізнає окремі математичні об'єкти і пояснює свій вибір

3

Учень (учениця) співставляє дані або словесно описані математичні об'єкти за їх суттєвими властивостями; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання

 

II. Середній

4

Учень (учениця) відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень; називає елементи математичних об'єктів; формулює деякі властивості математичних об'єктів; виконує за зразком завдання обов'язкового рівня

5

Учень (учениця) ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника; розв'язує завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням

6

Учень (учениця) ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами; самостійно розв'язує завдання обов'язкового рівня з достатнім поясненням; записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки

 

III. Достатній

7

Учень (учениця) застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв'язання завдань у знайомих ситуаціях; знає залежності між елементами математичних об'єктів; самостійно виправляє вказані йому (їй) помилки; розв'язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень

8

Учень (учениця) володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; розв'язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням; частково аргументує математичні міркування й розв'язування завдань

9

Учень (учениця): вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням; виправляє допущені помилки; повністю аргументує обґрунтування математичних тверджень; розв'язує завдання з достатнім поясненням

 

IV. Високий

10

Знання, вміння й навички учня (учениці) повністю відповідають вимогам програми, зокрема: учень (учениця) усвідомлює нові для нього (неї) математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обґрунтуванням; під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх; розв'язує завдання з повним поясненням і обґрунтуванням

11

Учень (учениця) вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх; самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними; використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього (неї) ситуаціях; знає, передбачені програмою, основні методи розв'язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обґрунтуванням

12

Учень (учениця) виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв'язання математичної проблеми; вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання; здатний(а) до розв'язування нестандартних задач і вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку