Методична розробка: спортивно-ігровий проект "Стриб-скок: СКІПІНГ"

Про матеріал
У сучасному житті діти з задоволенням грають в рухливі ігри з використанням нехитро розумної скакалки. Це ігри на переможця з швидкісних стрибків, бігу зі скакалкою. Відомі з давніх часів ігри «вудка», «упряжка» зараз придбали сучасний характер і трохи інші правила. Скакалка - це друг всієї родини. Її не тільки легко придбати, зберігати, переносити, використовувати всюди, в будь-яких заходах, походах, а й зробити своїми руками. Використовуючи навчальні вправи проекту педагог може не тільки навчити дітей стрибати через скакалку, а й виконувати більш складні стрибкові комбінації. Для практичного застосування педагогами КЗ Міського центру позашкільної роботи за місцем мешкання, пришкільних оздоровчих центрів загальноосвітніх шкіл.
Перегляд файлу

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ МАРІУПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КЗ МІСЬКИЙ ЦЕНТР ПОЗА ШКІЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА МІСЦЕМ МЕШКАННЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПОРТИВНО-ІГРОВИЙ ПРОЕКТ - 2019

 

 «СТРИБ – СКОК»: СКІПІНГ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

 

 

Спортивно-ігровий проект – 2019 «Стриб – скок: скіпінг» / Укладачі: Н.В.Золотухіна Н.В., О.А. Кулік, Л.А. Удачина. – КЗМЦПРММ, ЦДЮТ «Западный». – 57 с.

 

 

 

 

 

У сучасному житті діти з задоволенням грають в рухливі ігри з використанням нехитро розумної скакалки. Це ігри на переможця з швидкісних стрибків, бігу зі скакалкою. Відомі з давніх часів ігри «вудка», «упряжка» зараз придбали сучасний характер і трохи інші правила.

Скакалка - це друг всієї родини. Її не тільки легко придбати, зберігати, переносити, використовувати всюди, в будь-яких заходах, походах, а й зробити своїми руками.

Використовуючи навчальні вправи проекту педагог може не тільки навчити дітей стрибати через скакалку, а й виконувати більш складні стрибкові комбінації.

Для практичного застосування педагогами Міського центру позашкільної роботи за місцем мешкання, пришкільних оздоровчих центрів загальноосвітніх шкіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

Паспорт проекту

5

Спортивно-ігровий проект – 2014 «Стриб - скок: скіпінг»

 

 

Актуальність проекту

6

 

Структура проекту

10

Висновки

12

Джерела

13

Додаток 1

Технологічна карта вхідного тестування для визначення рівня фізичної підготовки вихованців

15

Додаток 2

Технологічна скіпінг - карта

16

Додаток 3

Програма «Стриб – скок: скіпінг»

17

Додаток 4

Техніка виконання стрибків

18

Додаток 5

Методичні рекомендації щодо навчання стрибкам зі скакалкою

21

Додаток 6

Роуп-скіпінг

25

Додаток 7

Вправи зі скакалкою для розвитку загальної координації, спритності, швидкості, сили м’язів ніг та  рук

28

Додаток 8

Вправи з довгою скакалкою (молодша вікова категорія)

29

Додаток 9

Вправи з довгою скакалкою (середня вікова категорія)

30

Додаток 10

Комплекс загальнорозвиваючих вправ з короткою скакалкою

31

Додаток 11

Вправи з короткою скакалкою

37

Додаток 12

Вправи з довгою скакалкою

39

Додаток 13

Ігри з мотузкою або скакалкою

40

Додаток 14

Естафети зі скакалкою

44

Додаток 15

Загальне Положення щодо проведення змагань зі скіпінгу

46

Додаток 16

Положення по проведенню змагань зі скіпінгу серед вихованців дитячо-юнацьких клубів та центрів МЦПРММ

48

Додаток 17

Програма міського флешмобу зі скіпінгу

53

Додаток 18

Програма семінару з навчання скіпінгу  волонтерів - інструкторів

56

 

 

 

Паспорт проекту

  1. Назва проекту: «Стриб – скок: скіпінг»
  1. Автори: Золотухіна Н.В., методист, керівник секції дитячого фітнесу, спеціаліст, ЦДЮТ «Западный»; Кулік О.А. керівник секції дитячого фітнесу, спеціаліст, ЦДЮТ «Западный»; Удачина Л.А., методист вищої категорії КЗ МЦПРММ.
  2. Анотація: Досить велика частина населення, не маючи можливості відвідувати платні спортивні секції (тренажерні зали), а також в силу завантаженості спортивних секцій виключена з занять фізичною культурою і спортом, внаслідок чого знижується і якість життя громадян. Заняття скіпінгом - одна з ефективних і затребуваних форм організації спортивного сімейного дозвілля населення, проте самі по собі вони не вирішують проблему мотивації до здорового способу життя та занять спортом. Потрібне проведення регулярних освітніх спортивних заходів (майстер-класи, змагання) безпосередньо у дворах для дітей та мешканців прилеглих будинків.

Проект спрямований на просвіту дітей та молоді з питань формування цінностей і навичок здорового способу життя, здорового сімейного дозвілля шляхом організації регулярних спортивних освітніх семінарів, майстер-класів, відкритих тренувань з населенням за місцем мешкання, організації спортивно-масових заходів.

  1. Тип проекту: спортивно-ігровий
  2. Матеріально-технічне забезпечення проекту: скакалки, дворові майданчики, зелені зони відпочинку міста.
  3. Інформаційне забезпечення:
  • Міське телебачення «Ми так бачимо», ТБ - 7, ТРК «Сігма»;
  • інформаційні сайти управління освіти Маріупольської міської ради та Міського центру позашкільної роботи за місцем мешкання.

 

 

 

СПОРТИВНО -ІГРОВИЙ ПРОЕКТ – 2019

«СТРИБ - СКОК: СКІПІНГ»

 

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ

 

«Коли у вас похмурий настрій, вас долають занепокоєння і депресія, ідіть швидко на свіже повітря і займіться фізичними вправами, інакше негативні емоції задавлять вас. Прогулянки або заняття фізкультурою прояснять ваші думки і допоможуть побачити ваші проблеми в перспективі. Будь-яка форма діяльності на свіжому повітрі створює особистість. Чим більше ви витратите часу на фізичну активність на свіжому повітрі, тим потужнішим буде резерви психічної енергії, ви будете більш врівноважені і позбудетеся від стресу»

Поль Брэгг

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Проект Золотухина\Последний вариант\1389781152_skakalka-542x407.jpg В період активного впровадження у виробництво і побут автоматів і механізмів, усе більшою мірою людина звільняє себе від необхідності рухатися. Упорядкований побут, розвиток мережі транспортних комунікацій і багато інші досягнення цивілізації дали в кінцевому підсумку такий низький рівень рухової активності сучасної людини, що особистість все частіше виступає в ролі «діяльного нероби»: працює не своєю мускульною енергією, а переважно силою свого розуму. А недолік руху - гіпокінезія - викликає цілий комплекс змін у функціюванні організму, який прийнято позначати як гіподинамію.

Звикання до малорухомого способу життя, наявність зниженої рухової ініціативності, побутовий комфорт породжує зневагу до занять фізичною культурою. Підростаюче покоління переймає гіподинамічний життєвий досвід батьків, підкріплюючи його перевантаженням навчальними заняттями, що веде до стомлюваності та ігнорування фізичної культури. При мінімальній мобільності м'язових дій, люди «хворіють відсутністю вільного часу». Колись зайнятися фізичними вправами, спортом і, врешті-решт, здоров'ям. На генетичному рівні «стираються» координаційно-спортивні навички та можливості. Зараз все рідше зустрічаються хлопці, до яких можна віднести такі характеристики як «вроджена стрибучість», «природна гнучкість», «успадкована координація» і т.п. Тому необхідно поставити освітньо-виховну роботу з підростаючим поколінням так, щоб молодь твердо увірувала, що всі функціональні системи життєзабезпечення (дихання, кровообіг, терморегуляція, травлення та ін.) працюють на паливі, назва якому - рух.

Серед безліч рекомендацій з оптимізації процесу фізичного виховання, скіпінг є одним із засобів, що підвищує інтерес до занять фізичною культурою. Скіпінг являє собою особливий вид фізичної діяльності людини, який складається зі стрибків з використанням специфічного інвентарю - скакалки.

В сучасних видах спорту скакалка застосовується повсюдно як основа загальної фізичної підготовки. Цей спортивний тренажер розвиває практично всі рухові якості організму, а розігріти м'язи перед вправами на розтяжку можна чудово з його допомогою.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Проект Золотухина\Последний вариант\Kak-pravilno-pryigat-na-skakalke.jpgУ сучасному житті діти з задоволенням грають у рухливі ігри з використанням нехитро розумної скакалці. Це ігри на переможця за швидкісними стрибками, бігу зі скакалкою. Відомі з давніх часів ігри «вудка», «упряжка», зараз придбали сучасний характер і дещо інші правила. Скакалка - це друг всієї родини. Її не тільки легко придбати, зберігати, переносити, використовувати всюди, в будь-яких заходах, походах, але і зробити своїми руками.

 Вищесказане свідчить про актуальність розробки і впровадження в оздоровчий процес спортивно-ігрового проекту «Стриб - скок: скіпінг».

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Проект Золотухина\Последний вариант\0010-010-Pryzhki-so-skakalkoj.jpgОсновна ідея проекту полягає в тому, що заходи будуть проводитись на прилеглій клубам території, з доступним спортивним інвентарем та залученням активних мешканців двору, заняття яких стануть прикладом, в першу чергу, для дітей. Таким чином, ми не виносимо змагання у віддалені зали або стадіони, а робимо їх максимально доступними для різновікових категорій міста за місцем мешкання.

Мета: дати поштовх до популяризації та розвитку фізичної культури і спорту серед мешканців міста, головним чином дітей і молоді, через регулярні навчальні і спортивні заходи і заняття скіпінгом.

Завдання:

  1. урізноманітнити зайнятість вихованців у позаурочний час, залучаючи їх до регулярної фізичної активності, щоб вони не тільки знайшли себе, але й зберегли здоров'я;
  2. виховувати любов до свого власного здоров'я, а також допомогти створити свій власний потенціал здоров'я, щоб успішно справлятися з високими навчальними навантаженнями;
  3. забезпечити діяльність спортивних майданчиків волонтерами-інструкторами;
  4. провести відкриті семінари, майстер-класи для мешканців прилеглих будинків;
  5. організовувати змагання з скіпінгу.

Форми роботи: семінар-практикум з волонтерами-інструкторами з навчання скіпінгу; тестування, аналіз результатів і формування підгруп за рівнем фізичної підготовленості вихованців; ігри та естафети зі скакалкою; змагання зі скіпінгу серед вихованців ДЮКів і ЦДЮТ КЗ МЦПРММ; міський флешмоб зі скіпінгу.

Сфера застосування: дитячо-юнацькі клуби, центри дитячо-юнацької творчості Міського центру позашкільної роботи за місцем мешкання, установи дошкільної та позашкільної освіти, загальноосвітні школи.

Цінність цього проекту полягає в його теоретико-методичної та практичної спрямованості. Впровадження проекту сприятиме залученню великої кількості різновікових категорій мешканців міста на спортивних і дворових майданчиках, на яких можна займатися безкоштовно в будь-який час, брати участь у навчальних семінарах і майстер-класах, спортивних змаганнях під керівництвом інструкторів по спорту, волонтерів-помічників з числа вихованців секцій Міського центру позашкільної роботи за місцем мешкання. Результативність проекту - підвищення рівня знань населення про здоровий спосіб життя, фізичну культуру і спорт, рухової активності; створення повноцінних умов для практичних занять як для дітей і підлітків, так і дорослого населення.

Учасники проекту: педагоги КЗ МЦПР ММ і загальноосвітніх шкіл, діти і підлітки 5 - 17 років, батьки.

Тривалість проекту: довгостроковий.

Очікуваний результат:

- заняття скіпінгом нададуть комплексну дію на організм вихованців, тобто одночасно будуть розвиватися основні рухові якості (швидкісно-силові, витривалість, спритність, координаційні здібності) і функції організму (опорно-рухова, серцево-судинна, дихальна системи);

 - велика емоційність занять дозволить всім учасникам виплеснути емоції, зняти напругу;

- вихованці отримають знання та навички, які знадобляться їм у подальшому житті. Вони дізнаються, як з допомогою різних стрибків через скакалку можна зміцнити своє здоров'я.

 - об'єднання вихованців для спільних занять зі скакалкою, підготовкою та участю їх у показових виступах, змаганнях і флешмобу зі скіпінгу, де панує дух суперництва, співпереживання, взаємодопомоги, дружби залишаться в пам'яті надовго.

C:\Users\Я\Desktop\23dec6.jpg

 


C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Фон 4\0015-015-Gabdulla-Tukaj.jpg 

 

СТРУКТУРА ПРОЕКТУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Висновки

Елементи скіпінгу можна використовувати на заняттях з фізичної культури та в інший час - у спортивних святах, на дозвіллі, в змаганнях і т.д. Індивідуальний підхід дає можливість чітко дозувати навантаження на різні м'язові групи, розвивати такі рухові якості, як спритність і координаційні здібності, швидкісно-силові якості, витривалість. Висока емоційність, поступовість в освоєнні елементів скипингу, простота і доступність, дозволяють широко використовувати скакалку.

Скакалка, ця зручна й цікава штука, - недорогий портативний тренажер. І він відмінно працює! Скакалка - це найпростіше тренування, доступне кожному в будь-якому місці і в будь-який час. Це один з кращих методів підвищення рівня фізичної підготовки, майже не має яких-небудь меж або обмежень. Скакалка прекрасно впливає на здоров'я: відбувається додаткова стимуляція м'язової й серцево-судинної систем, прискорюється виведення шлаків з організму, усуваються застійні явища у венах на ногах, що служить відмінною профілактикою варикозного розширення. Таким чином ви одержуєте прекрасний засіб для приведення організму в тонус, що самим сприятливим образом відіб'ється на вашому настрої.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерела:

  1. Баршай В.М. Гимнастика [Текст]: учебник / В.М.Баршай, В.Н.Курысь, И.Б.Павлов. — Ростов н / Д: Феникс, 2009. — 314с.
  2. Вайнбаум Я.С. Дозирование физических нагрузок школьников. - М.; Просвещение, 1991. – 64 с.
  3. Всемирная энциклопедия Википедия.
  4. Глазачев О.С. Индивидуальные особенности психофизических функций первоклассников в процессе их адаптации к школе // Физиология человека. Т.18., №6. - 1992. - с.116-124.
  5. Краткий курс гимнастики [Текст]: учеб.пособие для студентов высших и средних учебных заведений физ. культуры / В.В.Воропаев, С.А.Пушкин, П.А.Хомяк: под общ. ред. В.В.Воропаева. — М.: Советский спорт, 2008. — 72 с.
  6. Гимнастика [Текст]: учеб.для студентов высш. пед. учеб. заведений / М.Л.Журавин [и др.]; под ред. М.Л.Журавина. — М.: Академия, 2005. — 448 с.
  7. Матвеев А.П., Мельников С.Б. Методика физического воспитания с основами теории [Текст]: учеб.пособие для студентов пед. ин-тов и учащихся пед. училищ. — М.: Просвещение, 1991. — 191с.
  8. Гимнастика [Текст]: учебное пособие / В.М.Миронов [и др.]; под общ.ред. В.М.Миронова. — Минск: БГУФК, 2007. — 254 с.
  9. Меньшиков Н.К. Гимнастика с методикой преподавания [Текст]: учеб.пособие / Н.К.Меньшиков. — М.: Просвещение, 1990. — 223.
  10. Научно-методический журнал «Физкультура в школе», №7, №8, 2006 г.
  11. Научно-методический журнал «Физкультура в школе», №3,1991 г.

 

Интернет – ресурсы:

12.Роль скипинга в физическом воспитании учащихся Багандова Т.А.      [Электронный ресурс] / - URL:

http://www.eduhmao.ru/info/1/3785/83745/ru/ (дата обращения 20.04.2014)

13.Скипинг-марафон. «Прыгни в лето» пройдет в Сочи [Электронный ресурс] / - URL: http://www.yug-sport.com/news/item?n=3470ru/ (дата обращения 05.04.2014)

14.Что такое скипинг, или какая польза от скакалки? [Электронный ресурс] / - URL: http://fatalenergy.com.ru/power/index.php?newsid=1193093373ru/ (дата обращения 20.04.2014)

1

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку