Розробка уроку містить теоретичний і демонстраційний матеріал до уроку. Презентація дозволяє активізувати пізнавальну діяльність здобувачів освіти і гнучко використовувати теоретичний матеріал.
Рот без зубів – те саме, що млин без жорен М.Сервантес Значення травлення. Система органів травлення. Процес травлення: ковтання, перистальтика.
Номер слайду 2
Психологічне налаштування на співпрацю
Номер слайду 3
Будова травної системи Ключ до тестування 1. Г 2. Б 3. А 4. Б 5. А 6. В Відповідь: 1 — Б, 2 — В, 3 — А, 4 — Д. Відповідь: 1 — Г, 2 — Д, 3 — В, 4 — Б.
Номер слайду 4
Епіграф уроку «Травний канал за своєю функцією є складним хімічним заводом, сирий матеріал, що потрапляє на завод, проходить через велику кількість верстатів, у яких він підлягає механічній і, головним чином, хімічній обробці, та через чисельні бічні ворота переводиться до магазинів тіла. Крім основної лінії верстатів, якими рухається сирий матеріал, існує низка бічних хімічних фабрик, які готують відомі реагенти для відповідної обробки сирого матеріалу... Яка ж діяльність заводу за повної потужності? Як і чим він приводиться в рух? Яким чином одна частина вступає в роботу з іншою? Яким чином змінюється робота залежно від сорту сирого матеріалу?» І.Павлов
Номер слайду 5
Значення травлення. Система органів травлення. Мета уроку: ознайомити учнів із загальним планом будови органів травлення, будовою зубів, властивостями ферментів і рефлекторною регуляцією виділення травних соків та визначити функції, які вони виконують; розкрити значення механічної та хімічної обробки їжі в ротовій порожнині; формувати практичні навички проведення лабораторних досліджень, удосконалювати вміння працювати з підручником, порівнювати та формулювати висновки; розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси учнів; виховувати в учнів працелюбність, старанність та потребу в здоровому способі життя.
Номер слайду 6
Будова травної системи
Номер слайду 7
Травна система
Номер слайду 8
Ротова порожнина Будова: Зверху обмежена піднебінням; Дно ротової порожнини утворене м'язами і зайняте язиком; Спереду обмежена губами, з боків – щоками; Отвір, що з'єднує порожнину рота з глоткою називається зівом; З боків зіва розміщені піднебінні мигдалики (найбільше скупчення лімфоїдної тканини); У комірках (альвеолах) нижньої і верхньої щелеп розміщені зуби. Тверде піднебіння М’яке піднебіння Слинні залози Губи Зуби Язик Мигдалики Язичок Ясна
Номер слайду 9
Функції ротової порожнини секреторна рухова всмоктувальна видільна
Номер слайду 10
Зуби Кісткові органи ротової порожнини, основною функцією яких є подрібнення і перетирання їжі. 32
Номер слайду 11
Зуби – диференційовані Різці Ікла Малі кутні Великі кутні Зубна формула 4(2+1+2+3)=32
Номер слайду 12
Номер слайду 13
В кожному зубі розрізняють такі відділи: Коронка - виступає в ротову порожнину Шийка - занурена в ясна Корінь - розміщений в альвеолі щелепної кістки
Номер слайду 14
Корені зубів Різці та ікла мають по одному кореню Великі кутні зуби – по 2-3 кореня
Номер слайду 15
Внутрішня будова зуба Тверда зовнішня (емаль – 98% мінеральних солей, дентин – 70% мінеральних солей, цемент). М'яка внутрішня (пульпа).
Номер слайду 16
Молочні зуби – 20 ( 4 різці, 2 ікла, 4 кутні – на одній щелепі) 6-7місяців 7-8 місяців 8-9 місяців 10-12місяців 12-15 місяців 18-20 місяців 18-20 місяців
Номер слайду 17
Чистимо зуби правильно!
Номер слайду 18
Слинні залози Привушна Під`язикова Підщелепна
Номер слайду 19
Слинні залози Слина: від 1 до 1,5 л в залежності від характеру їжі; має слабко-лужну реакцію (рН 7-8); до складу входять вода, муцин, лізоцим, йони солей, ферменти амілаза та мальтаза.
Язик М'язовий орган з посмугованої скелетної тканини; Розпізнає смак їжі; Перемішує їжу; Контролює наповнення ротової порожнини їжею; Бере участь у ковтанні; Бере участь в артикуляції звуків.
Номер слайду 22
Травлення в ротовій порожнині включає такі основні процеси: механічна обробка їжі; хімічна обробка їжі; аналіз їжі; перемішування, зволоження, склеювання та формування харчової грудочки; знезараження; всмоктування (деякі ліки і високотоксичні речовини).
Номер слайду 23
Домашнє завдання Прочитати § 8-9 Індивідуальні та творчі завдання. 1. Скласти кросворд, використовуючи терміни уроку. 2. Підготувати повідомлення на тему «Захисні рефлекси травної системи».