Епіграф уроку «Травний канал за своєю функцією є складним хімічним заводом, сирий матеріал, що потрапляє на завод, проходить через велику кількість верстатів, у яких він підлягає механічній і, головним чином, хімічній обробці, та через чисельні бічні ворота переводиться до магазинів тіла. Крім основної лінії верстатів, якими рухається сирий матеріал, існує низка бічних хімічних фабрик, які готують відомі реагенти для відповідної обробки сирого матеріалу... Яка ж діяльність заводу за повної потужності? Як і чим він приводиться в рух? Яким чином одна частина вступає в роботу з іншою? Яким чином змінюється робота залежно від сорту сирого матеріалу?» І.Павлов
Значення травлення. Система органів травлення. Мета уроку: ознайомити учнів із загальним планом будови органів травлення, будовою зубів, властивостями ферментів і рефлекторною регуляцією виділення травних соків та визначити функції, які вони виконують; розкрити значення механічної та хімічної обробки їжі в ротовій порожнині; формувати практичні навички проведення лабораторних досліджень, удосконалювати вміння працювати з підручником, порівнювати та формулювати висновки; розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси учнів; виховувати в учнів працелюбність, старанність та потребу в здоровому способі життя.
Ротова порожнина Будова: Зверху обмежена піднебінням; Дно ротової порожнини утворене м'язами і зайняте язиком; Спереду обмежена губами, з боків – щоками; Отвір, що з'єднує порожнину рота з глоткою називається зівом; З боків зіва розміщені піднебінні мигдалики (найбільше скупчення лімфоїдної тканини); У комірках (альвеолах) нижньої і верхньої щелеп розміщені зуби. Тверде піднебіння М’яке піднебіння Слинні залози Губи Зуби Язик Мигдалики Язичок Ясна