18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Методична розробка уроку художньої культури "Щоденник душі Сальвадора Далі"

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити учнів з життєвий шляхом і творчою спадщиною видатного художника-сюрреаліста Сальвадора Далі; формувати художню культуру учнів, навички пошуку і аналізу інформації; виховувати любов до живопису; розвивати творчу уяву, спостережливість, пам'ять, естетичне відношення до духовних та матеріальних цінностей.
Перегляд файлу

 Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Полтавської обласної державної адміністрації

Полтавський професійний ліцей сфери послуг

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 «Щоденник душі Сальвадора Далі»

Методична розробка уроку художньої культури

 

 

 

 

Виконала:

викладач художньої культури

Олещенко Віта Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

ПОЛТАВА-2О19

Тема уроку: Щоденник душі Сальвадора Далі.

Мета уроку: ознайомити учнів з життєвий шляхом і творчою спадщиною видатного художника-сюрреаліста Сальвадора Далі;  формувати художню культуру учнів, навички пошуку і аналізу інформації; виховувати любов до живопису; розвивати творчу уяву, спостережливість, пам'ять, естетичне відношення до духовних та матеріальних цін­ностей.

Міжпредметні зв’язки: географія, живопис, історія, література, перукарська справа, візажна справа, манікюрна справа.

Обладнання: комп’ютери, проектор, екран, інтернет-мережа, тематичні буклети.

Ключові слова: мистецтво, живопис, сюрреалізм, кубізм.

Ключові компетентності:

  • ціннісно-смислові, які пов’язанні з осмисленням свого місця у світі, самопізнанням, вибором мети життя та життєвих цінностей;
  • пізнавальні та інформаційні (вміння шукати, критично сприймати, аналізувати, та застосовувати інформацію для вирішення будь-яких проблем, організовувати особисту навчально-пізнавальну діяльність, здобувати знання безпосередньо з реальності, використовувати їх у нестандартних ситуаціях; здатність до самоосвіти, саморозвитку, конкурентоспроможності, навчання впродовж життя);
  • загальнокультурні (пізнання особливостей національної культури та культури різних країн (міжкультурні компетентності), формування культури міжособистісних відносин і толерантної поведінки, моральних якостей тощо);
  • моральні (вміння жити за загальнолюдськими законами);
  • комунікативні (знання ефективних способів співпраці, уявлення про соціальні ролі, вміння вести дискусію).

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення уроку: урок web-квест.

 

Структура та зміст уроку:

І. Організаційний момент (привітання, перевірка присутніх, 1 хв).

ІІ. Мотивація навчання (1 хв.)

Вчитель. Рада вітати всіх присутніх на захоплюючому web-квесті!

Хочу звернутися до учасників сьогоднішнього web-марафону і запитати в них, що вони розуміють під цим терміном? (ймовірні відповіді учнів: інтернет-гра, використання інтернету на уроках, пошук інформації за підказками в Інтернет-мережі, подорож сторінками інтернету)

 Очевидно, що відповіді учасників сьогоднішньої web-подорожі цілком правильні і доречні, адже вони досить детально ознайомилися з цим сучасним видом навчальної діяльності. Хочу зауважити, що в ході підготовки до web-квесту були використані ресурси Інтернет-мережі, ми проаналізували і порівняли суперечливі факти із різних інформаційних сайтів.  Давайте спробуємо застосувати весь зібраний матеріал під час його проходження і зробити наприкінці логічні висновки.

 

IІI. Актуалізація опорних знань (3 хв.) 

Вчитель: Перш ніж розпочати проходження веб-квесту нам з вами слід пригадати ключові поняття попереднього уроку, для кращого сприйняття нового матеріалу.

 

Фронтальне опитування.

  1. Що таке мистецтво? (1. Мистецтво — творча художня діяльність у сферах: літератури, архітектури, скульптури, живопису, графіки, декоративно-вжиткового мистецтва, музики, танцю, театру, кіно та інші види діяльності людини, що відображають дійсність у художніх образах. 2. Мистецтво - творче відображення дійсності в художніх образах, творча художня діяльність)
  2. Що таке живопис? (Живопис – вид образотворчого мистецтва, що спрямований на передачу зорових образів за допомогою спеціальних технічних засобів)
  3. Які жанри живопису ви знаєте? (Портрет, пейзаж, натюрморт, міфологічний, релігійний, історичний, побутовий, анімалістичний, батальний)
  4. Який це батальний жанр живопису? (Жанр образотворчого мистецтва, присвячений військовій тематиці)
  5. Назвіть найпопулярніші сучасні стилі живопису. (Імпресіонізм – передача світлового відчуття майстра, робота на повітрі (П’єр Ренуар, Клод Моне), експресіонізм – спотворення реальності на полотні для більш емоційного сприйняття(Едвард Мунк), кубізм – зображення ламаних предметів в абстрактній формі (Пабло Пікассо), модернізм – створення унікальних, ні на що не схожих картин (Анрі Матісс), неокласицизм – використання античних тем і сюжетів, міфологічних образів в поєднанні з класицизмом (Рафаель), поп-арт – темою є звичайні предмети, комікси, реклама (Енді Уорхол), романтизм – джерело пізнання – сильні емоції (Франсиско Гойя, Іван Айвазовський), реалізм – точність і істина без перебільшення були головними цілями (Ілля Рєпін, Едуард Мане), сюрреалізм – відрив від реальності, джерело натхнення – сни, галюцинації, інсктинкти (Сальвадор Далі), символізм – протест на користь духовності (Михайло Врубель)
  6. Що лежить в основі сюрреалізму? (відрив від реальності, джерело натхнення сни, галюцинації)
  7. Кого світ називає генієм сюрреалізму? (Сальвадор Далі)

 

IV. Оголошення теми та мети уроку (4 хв.)

Вчитель. Чому саме його? На це запитання ми й шукатимемо з вами відповідь сьогодні,  адже тема нашого веб-квесту «Щоденник душі Сальвадора Далі».

Прожити життя цієї людини-концерту, людини-фантазії, Бога і раба особистої уяви дуже непросто. Він сам говорив, що вдячний долі лише за два моменти, за те, що він іспанець, і за те, що він Сальвадор Далі. Хочемо розпочати наш web-квест словами цього видатного художника: «Дон Сальвадор на сцену! Дон Сальвадор завжди на сцені!» (надпис на дощці).

Слайд 1.

 

 

Отже, запрошуємо Вас взяти участь у захоплюючому веб-квесті, мета якого дослідити життєвий шлях і творчу спадщину видатного художника сюрреаліста Сальвадора Далі, спробувати пізнати його багатогранний духовний світ, що відобразився у неперевершених роботах.

 

 

На головній сторінці web-квесту ми маємо можливість ознайомитися з закладом, в якому навчаються учасники віртуальної гри, загальним фото групи №6, на базі якої він проводиться, правилами роботи під час його проходження та переглянути мотивуючий відеоролик. На ваших моніторах відкрита аналогічна web-сторінка, а тому за моєю вказівкою ви, як учасники веб-подорожі, також можете активно переміщатися за посиланнями.

Отже, розпочнемо з мотивуючого відеоролика. (Перегляд відеоролика «Мотивація»)

Наступним кроком нашого web-квесту буде огляд правил, з якими учасники були ознайомлені заздалегідь.

 

Правила проходження web-квесту:

  1.               Ознайомитись з темою і проблемним запитанням веб-квесту.
  2.               Попередньо визначитись, в якій групі ви будете працювати.
  3.               Ознайомитись із завданнями вашої групи.
  4.               Обговорити з членами групи практичні завдання. Скласти план пошуку інформації.
  5.               Опрацювати список ресурсів, які запропоновані вам в рамках тематики групи.
  6.               Оформити звіт, згідно завдань веб-групи (у вигляді буклету, онлайнової презентації, вікі-сторінки, блогу тощо).
  7.               Підготуватись до захисту, який відбудеться вже сьогодні.

 

Отже, стартуємо! (натискається кнопка «start»)

 

 

 

V. Сприймання та засвоєння нового матеріалу (20 хв.)

Слайд 2.

Вчитель. Популярність Сальвадора Далі не затихає й у наш час, а за його статками полює чимало людей. Переконаємося в цьому, переглянувши наступний відеофрагменту. (перегляд відеофрагменту «Багатомільйонний спадок»)

 Детально аналізувати роботи Сальвадора Далі ми не будемо, адже ризикуємо підійти до тієї межі, за яку хотів потрапити всесвітньо визнаний художник – до розщеплення розуму. При цьому слід зауважити, що він не вважав себе божевільним, а бачив у собі генія.

 Звідси перед учасниками web-квесту постає проблемне запитання: «В чому полягає геніальність Сальвадора Далі?» (перехід до наступного слайду по стрілці)

 

Слайд 3.

Важко назвати іншого художника, про якого створилася б така численна кількість міфів, як про Далі, половину яких митець сам і поширював. Очевидно, він вважав існування на публіці ще однією гранню творчості і тому постійно провокував скандальний інтерес до своєї особи. Сьогодні ми бачимо, як цим «трюком» з успіхом користуються зірки вітчизняного і зарубіжного шоу-бізнесу, але Далі і сьогодні, в ХХІ столітті, важко перевершити.

Пропонуємо вам виконати наступні завдання web-квесту:

1.  Дослідити життєвий і творчий шлях Сальвадора Далі.

2. Визначити, який вплив мала дружина Далі Гала на творчість видатного художника.

3. З'ясувати таємницю успіху геніального митця ХХ століття.

(перехід до наступного слайду через кнопку «наступний крок»)

 

Слайд 4.

 

Для кращого виконання поставлених перед учасниками web-квесту завдань вони попередньо розділилися на три дослідницькі групи, які працювали за напрямками: біографи, купідони, маркетологи.

Пропонуємо всім присутнім переглянути їх візитну картку (перегляд скрайбінг-презентації).

Першими для представлення результатів своїх досліджень запрошуються «Біографи» (учні виходять до дошки, називаються їх імена та прізвища).

 

 

 

 

 

 

Слайд 5.

Вони отримали наступні випереджувальні завдання:

  1.               Дослідити ключові етапи біографії Сальвадора Далі.
  2.               З'ясувати, які події вплинули на формування особистості художника?

Форма звіту для них – презентація, створена в Prezi.

 Учні звітуються презентацією «Далі безсмертний і ніколи не помре!», а також за посиланням «Знаменні події».

Учениця 1.______________________

Натиснути гіперпосилання «Біографія Сальвадора Далі».

 

Знаменитий іспанський художник любив повторювати про себе: «Далі безсмертний і ніколи не помре!». Очевидно, він говорив про свою творчість, свій імідж, свій безсмертний внесок в розвиток світового мистецтва. А от життя його має, нажаль, обмежений часовий відрізок, проте воно нагадує яскравий спалах небесної зірки, яка на мить освітила безмежний всесвіт.

 

 

 

Учениця 2. ________________________

 

 

Про батьків ми більше згадувати не будемо, але зауважимо той факт, що свою матір Феліпе Доменек Далі боготворив, адже вважав її породіллею генія. Вона померла, коли Сальвадору було 17 років. Авторитарного і владного батька Сальвадора Далі-старшого син боявся, а після смерті матері й взагалі почав зневажати, адже той відразу одружився на її сестрі. Для юного художника це була особиста трагедія, яку він проніс крізь усе життя.

 

Учениця 1.____________________________

Яким було студентське життя юного Сальвадора, пропонуємо дізнатися з наступного відеосюжету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До вашої уваги.

 

Учениця 2. ______________________

 

 

Життя з цією жінкою розбудило в Далі ще більшу жагу до творчості, розпочалися його невгамовні пошуки свого «місця під сонцем».

 

 

Учениця 1. __________________________

 

 

 

 

До вашої уваги картина за мотивами фрески Леонардо да Вінчі, у центрі знаходиться Ісус, а навколо нього 12 апостолів,  які схили голови, або сплять, в цьому випадку є алюзія на євангелійський текст, що містить прохання не спати, доки він молиться до Бога.

 

 

Учениця 2. ______________________________

 

 

Саме тут на них чекали шалений успіх, розкішне життя, звані вечірки і великі гроші. Для підтвердження цих слів пропонуємо переглянути вам наступний відеофрагмент.

 

 

 

 

Учениця 1. ___________________________

 

 

 

 

Перегляд відеофрагменту.

Учениця 2. _____________________

Тепер ми маємо можливість підбити підсумки і конкретизувати події, що вплинули на  формування особистості Сальвадора Далі. (Перегляд за посиланням «Знамення події», зачитування інформації)

 

Дякуємо за увагу!

Вчитель. Як ви бачите, немає жодної згадки про народження дітей Сальвадора Далі і цьому є пояснення від самого художника. Він говорив: «У великих геніїв на світ завжди з’являються посередні діти, і я не хочу бути підтвердженням цього правила. Я хочу залишити у спадок лише самого себе».

Повернутися до слайду 4.

Наступними для узагальнення зібраних матеріалів запрошуються «Купідони» (учні виходять до дошки, називаються їх імена та прізвища).

Слайд 6.

Вони отримали такі випереджувальні завдання:

1) Дослідити історію кохання Сальвадора Далі.

2) З'ясувати, як Гала сприяла успіху художника?

Форма звіту: презентація, створена в Prezi, слайд-шоу в програмі Photodex ProShow Producer.

Учні звітуються презентацією «Любов на межі божевілля», а також за посиланням «Вплив Гали».

Натиснути гіперпосилання «Любов на межі божевілля».

 

Учениця 3. _________________________

«Любов на межі божевілля» - так описував почуття до своєї дружини Гали всесвітньовідомий вусатий каталонець. Хто вона і звідки? Чому митці  називали її музою за покликанням?

Учениця 4. _________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учениця 3. ____________________________

 

 

 

 Пропонуємо переглянути вам світлини, наповнені безмежним взаємним коханням, яке подружжя пронесло крізь усе своє життя. (Перегляд слайд-шоу, зачитування цитати на першому слайді, зупинитися на останньому малюнку)

 

 

Учениця 4. __________________________

«Чому у Вас годинник розтікається» - запитують у мене . - Але суть не в тому, що він розтікається! Суть в тому, що мій годинник показує точний час». Так говорив про свої м’які годинники на полотнах Сальвадор Далі. При цьому всі вони показують різний час, який відповідає події, що відбулася саме в той момент і залишилася в пам’яті художника. При цьому він вважав, що саме пам’ять може змінювати їх.

 Вийти з Prezi і на сайті веб-квесту натиснути посилання «Вплив Гали».

 

Підсумовуючи зібрану нами інформацію, ми з’ясували, яким чином Гала вплинула на успіх свого чоловіка Сальвадора Далі.

 

 Дякуємо за увагу!

 

 

 

 

Слайд 4.

Перейти за гіперпосиланням «Маркетологи»

 Слайд 7.

Вчитель. Запрошуємо до дошки «Маркетологів» (учні виходять до дошки, називаються їх імена та прізвища), які заглянули в гаманець Сальвадора Далі і готові відповісти на наступні запитання:

1) Скільки коштує живопис від Сальвадора Далі і на що він витрачав зароблені за життя гроші?

2) В яких напрямках пробував реалізувати свій творчий потенціал геній-сюрреаліст?

3) В чому полягає таємниця його світового успіху?

Форма звіту: буклет, створений в програмі Microsoft Publisher, слайд-шоу в програмі Photodex ProShow Producer.

Учні звітуються буклетом «У лінощів шедеврів немає», слайд-шоу «Картини Сальвадора Далі»,а також за посиланням «Таємниця успіху Сальвадора Далі».

Над завданням працювали _________________та ________________.

Першою запрошуємо до дошки ______________________.

Учениця 5. _____________________

 Розпочнемо з першого завдання «Вартість» Сальвадора Далі».

 Пропонуємо вам переглянути хіт-парад деяких робіт, проданих на аукціонах. (Перехід за гіперпосиланням «Хіт-парад деяких робіт Сальвадора Далі, проданих на аукціонах»)

 

До вашої уваги

 

 

 

 

 

 

Наступна

 

 

 

 

 

Перехід на попередню сторінку.

Скільки б не коштували картини видатного художника, а вдивлятися в них хочеться безкінечно, це і був його задум. Вашій увазі пропонуємо добірку найяскравіших картин Далі, написаних в різні творчі періоди.

Перегляд відео «Картини Сальвадора Далі».

Учениця 6. _______________________

Презентація буклету.

На ваших столах знаходяться буклети – результат роботи над завданням щодо багатогранності таланту Сальвадора Далі. Він говорив: «Усе мною винайдене, втілене в життя – але не мною і настільки бездарно, що годі й казати». Далі брав активну участь у створенні власних винаходів, зокрема  малював ескізи. Він критично ставився до їх практичності і водночас пишався ними.

Сальвадор Далі започаткував однойменну лінію парфумів, його скульптури прикрашають не лише музеї, а й великі площі європейських міст. Сміливість дизайну знаменитих ювелірних прикрас від епатажного сюрреаліста зашкалює, а оригінальний розпис по кераміці легко впізнати серед подібних світових шедеврів. Крім того безліч дивакуватих винаходів Далі назавжди ввійшли в історію світового мистецтва. Це і приголомшливий диван-губи, і своєрідний телефон-омар, і багатьом відомий з дитинства логотип цукерки «Чупа-чупс» та багато іншого.

 

Буклети ви заберете додому для більш детального ознайомлення, а ми здивуємо вас ще тим фактом, що домашнім улюбленцем Сальвадора Далі був гігантський мурахоїд, з яким він часто з’являвся на публіці і просто вигулював вуличками Парижа. (Перейти за посиланням «домашній улюбленець»)

 

Повернутися на слайд «Маркетологи». 

 

 

 

Ми шукали відповідь на запитання «В чому полягає таємниця світового успіху Сальвадора Далі?» (перейти за гіперпосиланням «Таємниця світового успіху Сальвадора Далі») і вона, на наш погляд, криється у його власній думці: «Важко привернути до себе увагу, а я віддав цьому заняттю все життя!»

 Дякуємо за увагу!

 

 Вчитель. Сальвадор Далі перетворив себе в бренд, який і нині приносить мільйонні заробітки майстрам-умільцям. Отож, пропонуємо переглянути добірку світлин за різними напрямками, що доводить факт беззаперечної популярності сюрреалістичного стилю  видатного іспанця в наш час. (Перехід за посиланням «Назад», сторінка «Далі і сьогодення»)

 

 

 

 

 

 

Це сумки і аксесуари,

взуття,

сюрреалістичні стрижки і зачіски,

 

боді-арт,

одяг,

манікюр,

 

посуд,

інтер’єр, тощо.

 

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу (8 хв.)

Отож, ми знайшли відповіді на всі запитання, що нас цікавили, але це ще не кінець. Наступним етапом нашого веб-квесту буде перевірка набутих знань з теми «Щоденник душі Сальвадора Далі». (Перейти за посиланням «Наступний крок»)

 Оскільки група поділена на три команди, то й завдання ви будете виконувати наввипередки (по таймеру). Як бачите на дошці, вам пропонується три вправи: «Склади пазл», «Розгадай кросворд», «Знайди пару». За кожне вірно виконане завдання команда отримує 1 бал. За підсумками трьох вправ перемагає та група експертів, яка набере найбільшу кількість балів. Винагородою за перемогу буде їх додавання до мабутньої оцінки на наступних парах.

 Отож, натискаємо посилання «Інтерактивна вправа «Склади пазл».

Ця гра знайома вам з дитинства. На моніторі ви бачите портрет Сальвадора Далі. Після активації гри він буде розбитий на пазли і вам необхідно буде за 2 хвилини, шляхом їх перетягування мишею, зібрати назад. Вірні кроки підтверджуються звуковим сигналом.

 А зараз, за моєю командою ви натиснете дві кругові стрілки в нижньому лівому кутку, що означає початок виконання вправи. На старт, увага, почали!

 Вмикається таймер на 2 хвилини.

 Оголошується переможець завдання.

 Вчитель. Молодці! Тепер за допомогою кнопки «Назад» повертаємося до переліку інтерактивних вправ.

 Наступна вправа «Розгадай кросворд», класичний його варіант, який ви неодноразово бачили в журналах чи газетах. Вам необхідно за допомогою миші та клавіатури вводити правильні варіанти слів. Отож, натискаємо посилання «Інтерактивна  вправа «Розгадай кросворд» і після повного завантаження веб-сторінки на всіх трьох комп’ютерах розпочинаємо відлік часу для виконання завдання. По закінченні натискаєте «Завершити». Виходити зі сторінки вправи забороняється, оскільки введена інформація буде втрачена.

Вмикається таймер на 2 хвилини.

 Оголошується переможець завдання.

Вчитель. Молодці! Тепер за допомогою кнопки «Назад» повертаємося до переліку інтерактивних вправ.

 Наступна вправа «Знайди пару». Перейдіть за відповідним посиланням. (учні переходять) Після натискання «Ок» вам необхідно за допомогою миші перетягнути фотографії до прізвищ. В кінці натискаєте блакитну позначку, яка покаже ваш результат. Якщо якісь пари не співпадають, ви можете навести мишку на клейку стрічку і роз’єднувати їх. Після цього спробуйте знайти іншу відповідність, доки не знайдете вірну відповідь. Увага, розпочинаємо!

Вмикається таймер на 2 хвилини.

Оголошується переможець завдання.

Підводяться підсумки виконання всіх трьох завдань, оголошується команда-переможець.

Вчитель. Ви всі сьогодні чудово попрацювали і вже підійшов час підвести підсумки.

VIІ. Підбиття підсумків уроку (2 хв.) Оголошення оцінок та їх аргументація. Учні отримують на згадку про відкритий урок цукерки «Чупа-чупс».

VIІІ.  Домашнє завдання (1 хв.)

Вчитель. Хочу звернути увагу на те, що матеріал квесту розміщений на сайті Wix.com, що являє собою міжнародну хмарну платформу, написану для створення і розвитку інтернет проектів. Крім того, деяка інформація, опрацьована і викладена в Prezi – хмарний сервіс для створення інтерактивних презентацій. Також ви мали можливість переглянути цікаві  слайд-шоу, що створені в програмі Photodex ProShow Producer, буклет, створений в програмі Microsoft Publisher, завдання «Склади пазли», створені в програмі jigsawplanet.com, «Розгадай кросворд» та тестові домашні завдання – програма Online Test Pad, вправа на відповідності – програма LearningApps.org.

 

 

Активні гіперпосилання

до уроку «Щоденник душі Сальвадора Далі»:

 

 

  1. Адреса web-квесту https://life-7-happiness.wixsite.com/mysite-1                            (обов’язковою умовою є вхід через Google Chrome).
  2. Презентація «Далі безсмертний і ніколи не помре» https://prezi.com/p/z4dittmq9tyw/presentation/ .
  3. Презентація «Любов на межі божевілля» https://prezi.com/p/rkyxub3h00ob/presentation/

 

docx
Додав(-ла)
Oleshchenko Vita
Додано
7 травня 2020
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку