Методична розробка «Використання ігрових технологій на заняттях хореографії та їх вплив на розвиток фізичних та психологічних якостей, розумових здібностей дітей»

Про матеріал
Методична розробка. Рекомендована для роботи керівників хореографічних колективів.
Перегляд файлу

 

Методична розробка

 «Використання ігрових технологій на заняттях хореографії та їх вплив на розвиток фізичних та психологічних якостей, розумових здібностей дітей»

Підготувала: Шаблій Тетяна Миколаївна, керівник гуртка.

 

Ігри довгі роки залишаються головним і улюбленим заняттям всіх дітей. Правильно використовуючи ігри, можна багато чого досягти в вихованні дітей. Дитина моделює в грі свої відносини з навколишнім світом, програє різні ситуації - в одних він лідирує, в інших підпорядковується, в третіх, здійснює спільну діяльність з іншими дітьми і дорослими. У грі відбувається рефлексування, самореалізація,  уміння приймати рішення, за яке він відповідає, гра передбачає творче начало. На першому році навчання, коли складаються міжособистісні відносини і система цінностей в колективі, головні ідеї та основи ефективності танцювальної діяльності вихованців досягаються через ігрові технології. Гра використовується як метод навчання розвитку і виховання. Роль ігор в навчанні видозмінюється в залежності від віку, творчих здібностей дітей та хореографічної підготовки.

«Людиною можна стати, лише граючи», стверджував Ф. Шіллер. На його думку, людина в грі і через гру творить себе, і світ в якому живе.

З позиції особистісного підходу гра представляє поле, в рамках якого відбувається самовизначення і йде процес «вирощування» особистості. Особистісне самовизначення - це не що інше, як спроба самому собі відповісти на питання «що є« Я »в цьому світі?». Лише сприймаючи себе відповідно до інших, можна сформуватися як особистість. Особистісний підхід реалізується за допомогою діяльності, яка має не тільки зовнішні атрибути спільності, а й своїм внутрішнім змістом передбачає співпрацю, саморозвиток суб'єктів навчальної діяльності, прояв їх особистісних функцій.  Гра в достатній мірі сприяє становленню цих функцій.

Роль гри в суспільстві історично змінювалася, але вона завжди була фактором розвитку культури.

Особливе місце гра завжди займала і продовжує займати в сфері культури і мистецтва.


У мистецтві танцю гра, на думку І. Хейзінга, присутня в ще більшій мірі. «... про який би народ чи епоху не йшлося, - пише він, завжди можна сказати в самому повному розумінні слова, що танець є сама гра, більш того, являє собою одну з найбільш чистих і досконалих форм гри ».

Ігрова якість по-різному розкривається у всіх формах танцю. Найбільш виразно її можна спостерігати, з одного боку в хороводі і у фігурному танці, з іншого - в сольному танці, одним словом, там, де танець- є видовище або ж ритмічний лад і рух, як, наприклад, в менуеті або кадрилі.

Процес гри полегшує процес запам'ятовування і освоєння вправ дітьми, а також викликає інтерес до занять. З огляду на те, що основним видом діяльності дитини є гра, весь матеріал подається дітям через образ, характер.

Пропоную увазі комплекс вправ для занять з хореографії, колективів працюють в сучасному і естрадному напрямку. Проведення занять в ігровій формі утримує інтерес вихованців і включає їх в активну роботу.

Розвиток артистичності та уяви

Гра «Росточек»

 

Зима. Росточек сидить в землі і чекає, коли прийде весна. І ось вона настала. Росток пробивається крізь землю, виростає стебло, потім по одному з'являються листочки, а потім бутон.

Далі квіточка розпускається. Цвіте, іноді дме вітерець і вона похитується.

 

Гра «Водяний»

 

За лічилкою вибирається «Водяний».

Йому хусткою зав'язують очі, водять навколо нього хоровод  і співають:

- Водяний, водяний, що сидиш ти під водою? Виходь на бережок, пограй зі мною, друже!

Виконавши пісню, діти розбігаються. Водяний кричить: «Стоп!»

Всі гравці зупиняються. Водяний ходить, витягнувши руки вперед, і намагаєть- ся кого-небудь торкнутися. Торкнувшись, запитує: «Хто навколо мене?» Той, кого торкнулися, відповідає:«Бджілки» (гуси, зайці, горобці).

Усі гравці придумують позу того, кого назвали. Водяний знімає пов'язку, вибирає то одну вподобану позу, то іншу. Просить її «оживити» (дати танцювальну характеристику). Потім називає кращу на його погляд. Той, чия поза краще і буде Водяним.

Гра починається знову.

 

Гра «Магазин іграшок»

Одна дитина - покупець, інші самі придумують, якиою іграшкою вони будуть. На вступ діти завмирають, покупець обходить кожну іграшку і заводить ключиком, іграшка оживає і починає рухатися.

В кінці покупець купує вподобану йому іграшку, яка потім стає покупцем.

Музичний супровід щоразу змінюється. Ось вже де можна переконатися, що дитяча фантазія безмежна!

 

Орієнтація в просторі.

 

Гра «Уздовж ставка»

 

Мета: вміння тримати коло і інтервали.

Діти йдуть по колу, маршируючи і промовляючи: «По доріжці вздовж ставка ми гуляємо іноді, але подалі від води, щоб небуло біди ".

Далі її можна урізноманітнити на розсуд педагога: або побігти, або робити якісь рухи і т.д.

Повторити 2-3 рази.

 

Гра «Кулі і бульбашки»

 

Діти діляться на дві команди:

Кулі - великі, прагнуть зайняти якомога більше простору, повільно переміщаючись по залу і обертаючись навколо себе, намагаючись не пропустити бульбашки.

Завдання бульбашок - пересуватися швидко і не зачіпати кулі, забігаючи в різні

закуточки.

Попутно можна виконувати різні вправи (підскоки, переходи, легкий біг, галоп).  Потім команди міняються.

 

Гра "Доведи мене і не загуби"

 

Діти стають в пари.

Один закриває очі, а другий тримаючи його за руку, намагається перевести на іншу сторону залу, при цьому, не зіткнувшись ні з якою іншою парою. Дуже добре розвивається орієнтація в просторі, взаємодопомога і уважне ставлення до партнера.

 

Розвиток почуття ритму і музичності

 

Гра «Дискотека»

 

Гра для дітей від 5 років.

Головна умова - рухи не повинні повторюватися!

Діти стають по колу, керівник в центрі.

Звучить будь-яка весела танцювальна музика.

Керівник вказує на будь-яку дитину і вона повинна танцювати під музику 4 рахунки , наступні 4 рахунки танцює інший (той, на кого вкаже керівник).

Педагог повинен стежити, щоб всі діти потанцювали, і хвалити за оригінальні руху (коли діти входять в азарт видають і брейк і схід, все на що здатні)

 

Гра «Ластівки, горобці і півні»

 

Діти стоять по колу або вільно по залу. Кожному образу відповідає своя музика.

Ластівки - "літають" (швидко бігають на носочках і махають крилами);

Горобці - сидять на корточках, клюють зернятка, стрибають по залу;

Півні - важливо походжають по залу, крила за спиною.

Для початку слід розібрати з дітьми образи і пояснити (і показати!), яка музика, якому образу відповідає. І тільки тоді можна починати гру.

 

Розвиток уваги і пам'яті

 

Гра «Повторюємо рухи»

 

Учасники гри стоять в колі. Ведучий знаходиться в центрі.

Умови гри: ведучий показує будь-які рухи, а учасники повинні їх повторювати. Наприклад, якщо ведучий піднімає руки вгору, плескати в долоні; а при положенні «руки в боки» - тупати ногами.

Той, хто помиляється, сам стає ведучим.

 

Гра «Учитель і учні»

 

Грає весела музика, вчитель відвертається, а діти вільно танцюють (хуліганять). Коли музика зупиняється, вчитель повертається, даючи завдання, діти приймають потрібне положення, роблячи вигляд, що вели себе добре. Ті, хто стоїть неправильно, пропускають одну гру.

Таким способом закріплюються позиції рук і ніг, положення рук на талії.

Старшим дітям можна дати завдання встояти на одній нозі або на півпальцах.

 

Розвиток моторики

Гра «Раз, два»

 

Раз, два, які хмари (розводимо велике коло руками).

Три, чотири, ми попливли (робимо кистями хвилеподібні рухи).

П'ять, шість, треба злізти (імітуємо долоньками сходинки).

Сім, вісім, багато сосен (тут можна своє будь-який рух)

Дев'ять, десять , подивися, ти порахував до десяти (ляскаємо в долоні).

 

Гра «Бджілка»

 

Будиночок маленький на ялинці, Будинок для бджіл, а де ж бджілки? (Стуляємо пальці рук «віконечком» (вулик), заглядаємо туди).

Треба в будиночок постукати, раз, два, три, чотири, п'ять (стукаємо кулачком по долоні).

Я стукаю, стукаю по ялинці. Де ж, де ж ці бджілки? (Стукаємо кулаками один про одного, чергуючи руки).

Стали раптом вилітати: Раз, два, три, чотири, п'ять! (Розводимо руки, розгортає пальці і ворушимо ними).

 

Гра «Павучок»

 

Павучок ходив по гілці, а за ним ходили дітки (перебираємо пальцями однієї руки по передпліччі іншої).

Дощик з неба раптом полив (виконуємо струшуючі рухи руками).

Павучків на землю змив (ляскаємо долонями по ногах).

Сонце стало пригрівати (складаємо долоні бічними сторонами, пальці розчепірені).

Павучок повзе знову (перебираємо пальцями однієї руки по передпліччі іншої).

А за ним повзуть всі дітки (перебираємо пальцями обох рук по голові) щоб

погуляти на гілці!

 

Емоційна розрядка.

 

Гра «Жучок-павучок»

 

Діти стоять по колу, взявшись за руки. У центрі кола сидить жучок. Діти йдуть по колу зі словами:

«Жучок-павучок тоненькі ніжки, червоні чобітки. Ми тебе годували, ми тебе поїли, на ноги поставили (підходять в центр, піднімають жучка), танцювати змусили. Танцюй, скільки хочеш, вибирай, кого захочеш!

Жучок відповідає: «Я люблю, звичайно, всіх але (називає ім'я дитини і виводить в центр кола) більше всіх! Потім під музику польки (або будь-яку іншу) разом танцюють, а всі інші ляскають в долоньки!

Потім в центрі кола залишається той, кого вибрали і гра триває!

 

Гра «Ланцюги-замки»

 

Двоє хлопців беруться за руки і піднімають їх над головою - це замок -ворітця.

Решта стають один за одним і пробігають в ворітця поки звучить музика, як тільки музика зупиняється, замок закривається.

Кого зловили, стає новим замком.

І так з кожною зупинкою музики з'являється все більше і більше замків. Може залишитися  одна найспритніша дитина, яка не попалася.

Її можна за це чимось нагородити.

 

Література:

1. Дибіна О.В. Ігрові технології ознайомлення дошкільнят з предметним світом. Практико-орієнтована монографія - М .: Педагогічне товариство Росії, 2008. -

2. Кукушин В.С., Болдирєва-Вараксина А.В. Педагогіка початкової освіти / За заг. ред. В.С. Кукушин. - М .: ІКЦ «МарТ»; Ростов н \ Д: Видавничий центр «МарТ», 2005.

3. Підкасистий П.І., Хайдаров Ж.С. Технологія гри в навчанні і розвитку: навчальний посібник. - М.6 МПУ, Рос. пед. агентство. 1996.

4. Селевко Г.К. Сучасні освітні технології: Навчальний посібник. - М .: Народна освіта, 1998.

5. Виютскій Л.С. Уява і творчість у дитячому віці. -Просвещеніе, 1991.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Боровльова Тетяна Василівна
    Дякую за змістовну чудову розробку
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 травня 2020
Переглядів
1715
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку