Методична розробка уроку виробничого навчання на тему: "Організація обслуговування банкетів і прийомів".
Методична мета:
Методика проведення уроку виробничого навчання із використанням ігрових технологій та ІКТ.
ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО - ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ТА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ДНЗ «ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ЦЕНТР ПТО СФЕРИ ПОСЛУГ»
Методична розробка уроку виробничого навчання на тему :
на тему : «Організація обслуговування банкетів і прийомів.»
Розробила: майстер виробничого навчання Слинюк І. М.
Тема програми:
Навчальна мета : Закріпити теоретичні знання і уміння учнів з теми організація обслуговування бенкетів і прийомів.
Набути уміння і навички обслуговування бенкетів і прийомів
Розвивальна мета:Розвинути аналітичне, логічне і критичне мислення при вирішенні виробничих ситуацій, уміти грамотно обслуговувати обране рішення при виникненні проблемних ситуацій.
Виховна мета: Виховувати естетичний смак, доброзичливість, вимогливість, почуття колективізму, культуру спілкування, фантазію і творчість в сервіровці і оформленні столів.
Тип уроку: набуття практичних умінь і навичок з теми «Організація обслуговування банкетів і прийомів».
Вид уроку: ділова гра.
тестові запитання, інструкції для експертів і
інших членів гри, критерії оцінювання, наглядні посібники.
: меблі бару - столи, стільці, столова
білизна, лляні, віскозні скатерки, серветки, ручники, рушники, набір столового і скляного посуду, підноси, столове приладдя, квіти, декоративні додатки, бланки рахунків.
Міжпредметні зв'язки: «Організація обслуговування в ресторанах »,
«Калькуляція, «Технологія приготування страв і напоїв», «Санітарія і гігієна в
Повторення правил техніки безпеки, санітарії та гігієни
Вимоги до зовнішнього вигляду офіціанта.
Правила санітарії і особистої гігієни офіціанта.
Які вимоги до взуття ставляться до офіціанта?
Які вимоги ставляться до полів в приміщеннях закладу?
Які вимоги ставляться до дверей у залі?
Чим користуються офіціанти, при відкриванні пляшок.
Якщо обідній стіл хитається - ваші дії?
Правила перенесення страв і напоїв на підносі.
Бенкет — званий обід або вечеря в урочистих рамках, які проводяться на честь певної особи або події, наприклад ювілею, весілля тощо.
2 Бенкет-фуршет це?
Назва «банкет-фуршет» походить від французького «а-ля фуршет», що означає «на виделку». Основним прибором на такому банкеті є виделка закусочна. Банкет-фуршет організовують тоді, коли за нетривалий час (1-1,5 год.) необхідно прийняти велику кількість гостей, яким пропонують вільний вибір місця в залі. Гості самі обирають страви і напої, що розташовані на столі, їдять, п’ють стоячи за фуршетним столом або біля нього. У будь-який час вони можуть піти з банкету
3.Переваги бенкету-фуршету :
- можливість на певних площах залу обслуговувати більше гостей (у 4-5 разів більше, ніж під час банкету за столом);
- вільний вибір учасниками банкету місця у залі, можливість самостійно взяти закуску, напої, фрукти;
- менші витрати коштів у розрахунку на одного учасника банкету.
4. бенкет-коктейль це?
Банкет-коктейль проводять під час обслуговування учасників нарад, конференцій, симпозіумів тощо. Банкет проводять у другій половині дня протягом години. За незначної кількості учасників банкету рекомендують повне обслуговування офіціантами. Але основною формою обслуговування на цих банкетах є часткове обслуговування офіціантами.
5. Характерні особливості бенкету-коктейлю : всі гості п’ють і їдять стоячи; невеликі столи розставляють в залі біля стін або по кутах; на ці столи кладуть цигарки, сірники, сигари, ставлять вази з квітами, паперовими серветками; тарілки і прибори кожному гостеві не подають; замість виделок гості використовують шпажки;
закуски і напої офіціанти пропонують гостям французьким способом (в обніс) на тацях; на декількох підсобних столах розміщують таці для використаного посуду.
6. Час проведення та особливості меню бенкету-фуршету : Прийом типу „фуршет” проводять від 17 до 20 години. У меню включають холодні закуски, кондитерські вироби, фрукти, соки, морозиво, шампанське, каву.
7. Час проведення та особливості меню бенкету-коктейлю : Прийом типу „коктейль” проводять від 17 до 20 годин. Різновидами є прийоми келих шампанського, келих вина , коктейлів.
8. Пригадайте послідовність сервірування столу до бенкету - фуршету та бенкету – коктейлю?
Послідовність сервірування столу така: накривання столу скатертинами, тарілками, приборами, посудом для напоїв.
Демонстрація попереднього сервірування столу бенкетів:
фуршету,коктейлю .
Майстер показує учням:
• - підготовку робочого місця;
• - накриття столу скатертиною;
• - підготовку столового посуду, приборів до використання;
• - сервірування столу тарілками;
• - сервірування столу приборами;
• - сервірування столу скляним посудом;
•Практичний тут.
• Майстер в/н пояснює учасникам гри їхні функції при виконанні умов гри.
• Перша бригади виконує функції експертів, другі виконують практичне завдання.
• На виконання завдання відводиться 3,5 год.
• Керівником гри являється майстер, який повинен чітко поставити мету гри, розкрити зміст, розприділити і пояснити рольові обов'язки її учасників та зачитати критерії оцінювання виконання практичного завдання.
НАЙМЕНУВАННЯ ЗАВДАННЯ |
|
Максимальна кількість балів |
Кількість набраних балів |
Штрафні бали* |
|
1 |
Організація робочого місця |
|
3 |
|
|
|
офіціанта |
|
|
|
|
кухаря |
|
|
|
|
|
2 |
Попередня сервіровка стола |
|
5 |
|
|
3 |
Робота з підносом |
|
2 |
|
|
4 |
Приймання замовлень |
|
3 |
|
|
5 |
Виконання замовлення |
|
6 |
|
|
|
офіціантом |
|
|
|
|
кухарем |
|
|
|
|
|
6 |
Розрахунок з відвідувачем |
|
3 |
|
|
|
|
Всього |
|
|
|
*У даній діловій грі на учасників буде накладено штраф у випадках порушення правил виконання завдання, правил т/б; за недотримання правил етикету, за порушення дисципліни і за неучасть в обговоренні розіграних ситуацій (кількість балів , які можна зняти - від 1 до 3).
ІІІ. Поточний інструктаж.
Учні готовляться до виконання своїх функціональних обов'язків.
Експертам видаються картки для оцінювання ходу гри.
Майстер перевіряє відповіді по теоретичному завданні, і дані записує в картку оцінювання показників ходу гри:
1. Учні приступають до виконання практичного завдання - обслуговування відвідувачів у торговому залі.
2. Експерти слідкують за ходом виконання завдання і дані записують в таблиці.
3. Підведення підсумків ділової гри експертами і майстром в/н.
IV. Заключний інструктаж.
Надається слово експертам, які підрахували кількість набраних балів кожного із членів другої бригади, коментують їх, а також повертають майстрові свої картки з критеріями оцінювання і нотатками по роботі членів другої бригади.
Майстер проводить аналіз проведеної ділової гри:
дотримання дисципліни під час гри;
активність учасників гри;
уміння колективного співробітництва між членами бригад; самостійність і правильність виконання завдань; дотримання правил т/б, санітарії і особистої гігієни;
порушення правил т/б, поведінки і помилки, які були допущені в ході гри і методи їх вирішення;
Повідомлення про кількість набраних балів кожним учнем групи в ході гри.
• можна вважати, що гра вдалась так, як була наближена до реальної роботи в місцях громадського харчування (ресторан, кафе);
• спостерігалась активна діяльність учасників гри;
• було виявлено уміння учнів виконувати свої професійні обов'язки;
• ділова гра породила елементи творчості, ввічливості і культури спілкування з клієнтами;
• фантазію і естетичний смак;
• вирішення нестандартних ситуацій;
• Заняття проведене в основному відповідно до задуманого сценарію, виховна і навчальна мета досягнуті.
1.Виробничі приміщення бару, ресторану: сервісна; посудомийне відділення; гарячий цех.
2.Двері в торговому залі відкриваються: в обидві сторони; тільки всередину; тільки на зовні.
3.Склянийпосуд для подавання горілки:
чарка модерна; склянка (олдфешен)
7.Стіл накривають скатеркою: до полу; до сидіння стільця; на 25-30 см від кришки стола;
8.При сервіруванні стола прибори кладуть:
на тарілку; під тарілку; з боку.
9.При прийманні замовлення меню подають:
чоловікові; жінці;
чарка лафітна.
4. Прибори для перекладання других страв:
5. Перед сервіруванням стіл накривають:
серветкою; скатертиною; не накривають.
6. Рушники для офіціанта виготовляють:
з віскози; льону; шовку.
дитині.
10.Що в першу чергу подають на стіл:
воду; страви; хліб.
11.З якої сторони клієнту подають першу страву:
зліва; справа; через стіл.
12. В чому подати фрукти: десертна тарілка; ваза; столова тарілка.
Це урочистий званий обід або вечеря, ставлять стопками тарілки: |
що влаштовується на честь кого-, чого-небудь, розрахований на невелику кількість гостей; Це обід чи вечеря; Це сніданок.
15.Фуршет проводят в основному: з 12 до 15 години; з 18 до 20 години; з 19 до 22 години.
закусочні та десертні; дрібні столові та десертні (або
пиріжкові); дрібні та глибокі столові.
19. Для проведення банкету-фуршету на стіл ставлять прибори: закусочні, фруктові; столові, фруктові;
16.Переваги банкету-фуршет:
Можливість на невеликій площі обслужити велику кількість гостей;
Вільний вибір учасниками банкету місць в залі;
Можливість підійти для розмови до кожного столу, до коленого гостя;
Можливість вибрати на свій смак страви та напої;
Запрошені можуть залишати банкет в любий час не чекаючи закінчення;
Значно більші витрати на одного гостя, ніж на банкет за столом.
десертні, спеціальні.
20. У меню банкет-фуршету включають:
холодні та гарячі закуски, другі страви,
десерт, гарячі напої; холодні та гарячі закуски, суп, другі страви,
гарячі напої; гарячі закуски, другі страви, десерт, гарячі
напої.
21. Кількість офіціантів для обслуговування банкету-фуршету складає:
один офіціант обслуговує 10-15 гостей; один офіціант обслуговує 15-20 гостей;
1один офіціант обслуговує 8-10 гостей.
22. Кількість офіціантів для обслуговування банкету-чаю складає:
два офіціанта обслуговує 10 гостей; два офіціанта обслуговує 15 гостей; два офіціанта обслуговує 20 гостей.
23. Меню офіціант подає гостю у ресторані:
з лівого боку; з правого боку; кладе в центр стола.
24. Для індивідуального обслуговування споживачів у ресторані в першу чергу подають:
26. У разі індивідуального обслуговування у ресторані шпроти, ковбасу, сир ставлять:
з правого боку від гостя; з лівого боку від гостя; в центрі столу.
27. У разі індивідуального обслуговування у ресторані зернисту ікру осетрових риб і салати ставлять: з правого боку від гостя; з лівого боку від гостя; в центрі столу.
буфетну продукцію; холодні закуски; супи.
25. Гарячі закуски подають у послідовності: рибні, м’ясні, з птиці, з овочів, яєчні,
борошняні;
з овочів, рибні, м’ясні, з птиці, яєчні,
борошняні;
м’ясні, з птиці, рибні, з овочів, яєчні, борошняні.
28. Рахунок подається гостю офіціантом на: маленькій таці або на пиріжковій тарілці; маленькій таці або на мілкій столовій тарілці; маленькій таці або на десертній тарілці.
Структура підготовки та процесу проведення банкету-фуршет
Структура підготовки та процесу проведення банкету-коктейлю
Таблиця – Приблизна кількість закусок, страв і напоїв, які рекомендують включати до банкетного меню.
Найменування групи страв |
Кількість найменувань страв для банкетів |
|
фуршет |
коктейль |
|
1. Холодні закуски |
12-16 |
8-12 |
2. Гарячі закуски |
1-3 |
1-3 |
3. Другі гарячі страви |
До меню бенкету-фуршет іноді включають одну гарячу страву |
- |
4. Солодкі страви |
1 |
1 |
5. Фрукти |
200-250 г на кожного учасника |
|
6. Вода (фруктова, мінеральна) |
250-500 г на кожного учасника |
|
7. Соки |
100-150 г на кожного учасника |
Таблиця – Кількість офіціантів для обслуговування.
Найменування бенкету |
Кількість гостей на одного офіціанта, чол. |
Банкет-фуршет |
20-25 |
Банкет-коктейль |
15-20 |
№ Найменування посуду Кількість
п\п Для Кількість, Для подавання Кількість, одиниць сервірування одиниць страв одиниць за резервом столу
Порцеляно-фаянсовий посуд
Металевий посуд
Скляний посуд