Методична розробка уроку з геометрії для 9 класу на тему "Многокутники"

Про матеріал
Методична розробка уроку з геометрії для 9 класу на тему "Правильні многокутники". Мета: - навчальна: узагальнення знань, умінь і навичок з теми «Правильні многокутники»; формувати вміння аналізувати, узагальнювати; перевірити ЗУНи учнів по різнорівневим картками; - розвиваюча: розвиток логічного мислення, правильної письмової та усної математичної мови, навичок побудови креслень за умовою завдання, розширити кругозір учнів; - виховна: виховання акуратності, самостійності, інтересу до предмета.
Перегляд файлу

Методична розробка уроку з геометрії для 9 класу на тему «Правильні многокутники»

Тип уроку: Урок систематизації та узагальнення знань.

Мета:

- навчальна: узагальнення знань, умінь і навичок з теми «Правильні многокутники»; формувати вміння аналізувати, узагальнювати; перевірити ЗУНи учнів по різнорівневим картками;

- розвиваюча: розвиток логічного мислення, правильної письмової та усної математичної мови, навичок побудови креслень за умовою завдання, розширити кругозір учнів;

- виховна: виховання акуратності, самостійності, інтересу до предмета.

Методи і прийоми: фронтальне опитування, індивідуальна робота (виконання тестів, самостійної роботи 3-х рівнів, розгадування кросворду); репродуктивний.

Обладнання: кросворд, різнорівневі картки трьох кольорів, бланки відповідей, креслярські інструменти магніти, тести, жетони трьох кольорів, поле для рефлексії уроку «Богатир на роздоріжжі»,

Структура уроку:

1. Оргмомент (1 хв);

2. Актуалізація знань (фронтальне опитування) (2 хв);

3. Перевірка знань (тестова робота) (15 хв);

4. Різнорівнева самостійна робота (15 хв);

5. Підсумок уроку, виставлення оцінок (2-3 хв);

6. Пред'явлення домашнього завдання (1-2 хв).

Хід уроку наведено в таблиці 2.1.

 

Таблиця 2.1 – Хід уроку

Передбачувана діяльність вчителя

Передбачувана діяльність учнів

1.

Організаційний момент

 

 

Учні, сьогодні на уроці ми повторимо вивчений матеріал по темі «Правильні многокутники», перевіримо, як ви навчилися розв’язувати задачі  по даній темі.

 

2.

Актуалізація знань

 

 

Дайте відповідь на питання:

1. Який багатокутник називається правильним?

 

2. За якою формулою обчислюється:

- кут правильного n-кутника?

 

- сторона правильного n-кутника?

 

 

- радіус вписаного кола?

 

- площа правильного n-кутника?

 

 

Опуклий многокутник, у якого всі кути рівні і всі сторони рівні .

 

 

 

 

3.

Перевірка знань (тест)

 

 

А тепер вам належить виконати завдання на друкованій основі (2 варіанти): заповнити пропуски (крапки) так, щоб вийшло вірне висловлювання.

Хто впорається із завданням, приступає до виконання завдання на кольорових картках.

                                                     

Самоперевірка, виставлення оцінок.

Відповіді (на дошці):

1 варіант

  1. вписаним
  2. вписаною
  3. 10
  4. 4 см
  5. ні (не завжди)
  6. R = a
  7. a4 = R/
  8. 5400

2 варіант

  1. описаною
  2. описаним
  3. 400
  4. 3 см
  5. ні
  6. r =
  7. a3 = R
  8. 6

 

4.

Різнорівнева самостійна робота

 

5.

Підсумок уроку. Виставлення оцінок, рефлексія.

 

 

Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами узагальнили наші знання по темі «Правильні многокутники».

Всім дякую за урок.

 

6.

Домашнє завдання

 

 

 

Тест наведено в таблиці 2.2.

 

Таблиця 2.2 - Тест

Прізвище ім'я ………………………..

Варіант 1

1. Якщо сторони многокутника є хордами кола, то многокутник називається .............................. ..

2. Якщо сторони многокутника є дотичними до кола, то коло називається .............................. .

3. Якщо сторона правильного многокутника стягує дугу кола, що дорівнює 360, то многокутник має ....... сторін.

4. Дан правильний трикутник, висота якого 6 см. Радіус описаного навколо нього кола дорівнює ...... ..

5. Чи вірно твердження: многокутник є правильним, якщо він опуклий і все його сторони рівні. - .........

6. Радіус кола, описаного навколо правильного шестикутника зі стороною а обчислюється за формулою: R = ... ..

7. Сторона правильного чотирикутника, вписаного в коло радіуса R, обчислюється за формулою а4 = ... ..

8. Якщо правильний многокутник має 5 сторін, то сума внутрішніх кутів дорівнює ... ..

 

Прізвище ім'я……………………………………

Варіант 2

1. Якщо сторони многокутника є хордами кола, то коло називається .............................. ..

2. Якщо сторони многокутника є дотичними до кола, то багатокутник називається .............................. ..

3. Якщо правильний многокутник має 9 сторін, то сторона стягує дугу кола, що дорівнює ...... ..

4. Дан правильний трикутник, висота якого 9 см. Радіус вписаного в нього кола дорівнює .............

5. Чи вірно твердження: будь-який чотирикутник з рівними сторонами є правильним. - ..........

6. Радіус кола, вписаного в правильний чотирикутник зі стороною а обчислюється за формулою: r = ... ..

7. Сторона правильного трикутника, вписаного в коло радіуса R, обчислюється за формулою а3 = ... ..

      8. Якщо сума внутрішніх кутів правильного многокутника дорівнює 7200, то правильний багатокутник має ......... сторін.

 

Різнорівнева самостійна робота наведена нижче.

I рівень

1. Знайдіть кути правильного n-кутника, якщо:

а) n=9; б) n=12.

Розв’язання.

Сума кутів опуклого n-кутника дорівнює , а так як за умовою n-кутник правильний, то кожен його кут дорівнює . Нехай  - кут правильного n-кутника, тоді:

а)

б) .

Відповідь: а) ____________; б) _____________

 

2. Периметр квадрата, вписаного в коло, дорівнює см. Знайдіть сторону правильного трикутника, вписаного в дану окружність.

Розв’язання.

Так як периметр P квадрата дорівнює см, то його сторона  см і радіус описаного кола (см).

Отже, сторона правильного вписаного трикутника см.

Відповідь: _____________ см.

II рівень

I варіант

1. Знайдіть кути правильного n-кутника, якщо: а) n = 15; б) n = 18

2. Сторона правильного трикутника, вписаного в деяку окружність, дорівнює . Знайдіть сторону правильного чотирикутника, описаного біля цієї окружності.

 

II варіант

1. Знайдіть кути правильного n-кутника, якщо: а) n = 36; б) n = 30

2. Сторона правильного чотирикутника, вписаного в деяку окружність, дорівнює 2. Знайдіть сторону правильного трикутника, описаного біля цієї окружності.

 

III рівень

I варіант

1. Сума кутів правильного n-кутника дорівнює . Знайдіть його зовнішні кути.

2. Сторона правильного чотирикутника, описаного близько деякої окружності, дорівнює 8. Знайдіть площу правильного трикутника, вписаного в цю ж коло.

II варіант

1. Сума кутів правильного n-кутника дорівнює . Знайдіть його зовнішні кути.

2. Сторона правильного трикутника, описаного близько деякої окружності, дорівнює . Знайдіть площу правильного чотирикутника, вписаного в цю ж коло.

 

Домашня робота наведена нижче.

I рівень

1. Знайдіть кути правильного восьмикутника.

2. У коло вписані правильні трикутник і чотирикутник. Периметр трикутника дорівнює см. Знайдіть периметр чотирикутника.

 

II рівень

1. Скільки сторін має правильний багатокутник, якщо кожен його кут дорівнює ?

2. Периметр правильного трикутника, вписаного в коло, на см менше периметра правильного шестикутника, описаного біля цієї окружності. Знайдіть радіус вписаного кола.

 

III рівень

1. Скільки сторін має правильний багатокутник, якщо зовнішній кут менше внутрішнього в 11 разів?

2. Доведіть, що сторона правильного восьмикутника обчислюється за формулою , де R - радіус описаного кола.

 

docx
Додав(-ла)
Артемчук Аліна
Додано
8 листопада 2020
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку