Методична розробка уроку з компетентності: «Технологія операцій простої складності з різних виробів» на тему: «Деталі крою спідниці, назва зрізів»

Про матеріал
Методична розробка рекомендована для здобувачів освіти з професії "Швачка; кравець"
Перегляд файлу

Департамент освіти і науки Житомирської облдержадміністрації

ДНЗ “Малинський професійний ліцей”

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку

з компетентності:

 «Технологія операцій простої складності з різних виробів»

 на тему:

«Деталі крою спідниці, назва зрізів»

 

 

 

 

 

                                        Розробив:  Башинська Валентина Михайлівна

                                                                     викладач професійно-теоретичної підготовки

                                                                     з професії «Швачка;кравець»

                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малин - 2022

Урок № 16-17

 

Компетентність: «Технологія операцій простої складності з різних виробів».

Модуль «ШВЧК – 3.2 Виконання операцій простої складності з обробки зрізів, деталей та вузлів поясного одягу».

Навчальний елемент: Деталі крою спідниці, назва зрізів.

Мета уроку:

  1. навчальна:

- дослідити історію розвитку спідниці, ознайомити здобувачів освіти з сучасними видами спідниці;

- вивчити деталі крою спідниці, їх назву та зрізи, правила перевірки деталей спідниці по лекалам, правила підготовки спідниці до першої примірки;

- визначити послідовність пошиття спідниці;

- закріпити попередньо вивчений матеріал.

  1. розвиваюча: розвити логічне та просторове мислення, координацію рухів, уміння порівнювати та аналізувати, культуру поведінки та моральні якості;
  2. виховна: виховати почуття поваги один до одного, до обраної професії, почуття гідності, охайність, вимогливість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і умінь.

Вид уроку: урок з використанням інтерактивних методів навчання.

Методи проведення уроку: словесний: розповiдь, бесіда; практичний: робота з iнструкцiйними картками та зразками; наочний: демонстрація.

Дидактичне забезпечення: картки для відповідей.

Матеріально-технічне забезпечення: підручники, конспекти, iнструкцiйнi карти на послідовність обробки спідниці, зразки спідниці підготованої до першої примірки, зразки моделей спідниць.

Міжпредметні зв'язки: компетентності «Основи обладнання швейного виробництва», «Основи матеріалознавства», «Основи конструювання одягу», професійно-практична підготовка з компетентності.

Література:

1. Н В. Батраченко, В. П. Головінов, Н.М. Каменева «Технологiя виготовлення жіночого одягу».

2. Д. О. Тхоржевський «Методика трудового та професійного навчання».

3. Т. О. Бердник «Кравець легкого жіночого одягу».

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

  1. Органiзацiйна частина
  • Перевірка присутності здобувачів освіти, їх зовнішнього вигляду.
  • Перевірка готовності здобувачів до уроку.

 

Бажаю усім, щоб до кожного з нас

Завітало натхнення сьогодні у клас

I будило бажання здобути знання,

Щоб потiм життям ви не йшли навмання.

Щоб вам хотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчати,

То я побажаю, щоб лiнь ви прогнали

Й натхнення щоб кожного дня зустрічали!

3. Повідомлення теми, постановка навчальних завдань

 

Тема уроку: «Деталі крою спідниці, назва зрізів».

 

Завдання:

- повторити вивчений матеріал;

- дослідити історію розвитку спідниці;

- познайомитися із сучасними моделями спідниці;

- вивчити деталі крою спідниці, їх назву та зрізи;

- ознайомитись з правилами перевірки деталей спідниці по лекалам;

- ознайомитись з технологічною послідовністю пошиття спідниці;

- ознайомитись з правилами підготовки спідниці до першоï примiрки.

 

4. Мотивація уроку

 

Сьогодні ми з вами переходимо до вивчення операцій з підготовки до пошиття деталей  поясного одягу. Маючи чималий багаж знань із технології обробки швейних виробів, зараз ми маємо всi наші знання використати для того, щоб навчитися грамотно, а головне, послідовно використовувати їх для виготовлення спідниці.

Давайте розглянемо варіант прямої двошовної спідниці і подумаємо, які опорні знання ми маємо для виготовлення виробу?

 

 

 

 

5. Актуалізація опорних знань

Гра «Знайди помилку»

(потрібно визначити правдиві та помилкові твердження, відповівши «так» чи «ні» і дати вірну відповідь)

1. Для перенесення конструктивних ліній використовують виметувальну строчку прямих стібків.

2. Для тимчасового знання однакових за розміром деталей використовують

приметувальну строчку.

3. При зметуванні деталей, одна з яких припосаджується, зметування виконують зі сторони більшої деталі.

4. При зшиванні бічних зрізів деталі складають виворотніми сторонами в середину.

5. Виточки, що йдуть від зрізів, розмічають двома лініями.

6. Виточку зметують, починаючи від зрізу, а зшивають навпаки.

7. Зрізи деталей виробу обметують на машині 1022 кл. ОЗДМ.

8. Низ виробу приметують, а потім пришивають.

9. Для з'єднання бічних зрізів спідниці використовують подвiйний білизняний шов.

10. Після зшивання виточки слабину, що утворилася в кінці виточки, припрасовують.

11. Для обробки низу виробу використовують накладні шви.

12. Виріб у готовому вигляді спрасовують.

 

6. Узагальнення проведеного опитування

 

Ми з вами порили і згадали той матеріал, який нам буде необхiдний  при подальшому вивченні модуля: вияснили, що для перенесення ліній з однієї деталі на іншу використовують копіювальні стібки або різець, для зметування бічних та середнього зрізу спідниці необхідно використовувати зметувальну строчку прямих стібків, а для зшивання - зшивну строчку з розпрасуванням або запрасуванням, згадали обробку виточок та способи обробки низу виробів. Всім хто працював, дякую за підготовку до уроку і ви отримуєте по додаткових два бала до загальної оцінки за урок.

 

7. Виклад нового матерiалу

 

Одяг не має свого власного життя і історії. Він живе разом з людиною, змінюється разом з нею, її звичаями, поняттями про красу і стандартами фігури людини. У різні часи й у різних країнах поняття про красу були різні. Спідниця з'явилася в побуті людини багато тисячоліть назад і пройшла свій історичний шлях разом з людиною, будучи самостійною частиною костюма або частиною плаття, зникаючи на час і знову повертаючись.

 Сучасні спідниці дуже різноманітні: це і прямі, і розширені, і конічні, з клинців, на кокетці, є оборками тощо.

 Спідниця – один із найпопулярніших видів жіночого одягу. Вона є нижньою частиною різних видів жіночого вбрання. Спідниці може бути як окремим, самостійним виробом, так і частиною плаття, костюма, пальта.

 

 

Історія виникнення спідниці:

У цього звичайного предмету жіночого гардероба величезна історія. Спідниця спочатку була частиною чоловічого одягу і лише після декількох століть її почали носити представниці прекрасної статі.

Завдяки Петру I з 1701 р. спідницею офіційно називали предмет жіночого гардероба. До початку ХХ ст. жіночі спідниці підкорювалися строгим "канонам жанру" - обов'язково мали приховувати ноги.

 Рок-н-рол приніс в моду легкі, широкі спідниці, які при швидкому танці відкривав ноги танцівниць. Кінець 1960-х р. ознаменувався образом жінки-підлітка, новій жінці потрібне нове вбрання - так виникли міні-спідниці, їх винайшла Мері Куант. Вона зробила справжній переворот в моді XX століття, і особливо його друга половина, стала дійсно благословенним періодом. Лише за шістдесят років дизайнери винайшли більше десяти нових фасонів.

Спідниця-тетянка: невiдомо, хто придумав дати власне ім'я спідниці, викроєної з полотна із закладеними по лінії талії складками - є версія, що предки "тетянки"- домоткані спідниці росiйських селянок.

Спідниця-сонце: у розкроєному вигляді є ідеальним кругом, який сидячи на фігурі, перетворюється на спокусливу деталь гардероба. Спідниця - сонце має велике розширення по лiнiї низу.

Спідниця-олівець: винахідником спідниці вважається Крістіан Діор. Спідниці- олівці сидять однаково добре майже на всіх жінках. Спідниця може бути частиною костюма, або самостійним виробом.

За силуетом спідниці бувають: прямі, розширені.

 Кількість деталей крою, їх види та розміри, а також технологiчна послідовність обробки спідниці, залежить від обраної моделі спідниці.

 

Деталі крою прямої спідниці:

Переднє і заднє полотнище спідниці.

Назва зрізів:

1. Бiчнi зрiзи

2. Середнiй зріз заднього полотнища.

3. Зріз низу

4. Зріз талії

5. Виточки по лінії талії

6. Середина переднього полотнища.

 

Правила перевірки деталей спідниці по лекалам:

  • лекала накласти на переднє та заднє полотнище спідниці з основної тканини;
  • перевірити основні лінії – лінії талії, бічні лінії, лінії низу, середину переднього і заднього полотнищ;
  • перевірити відповідність припусків на обробку зрізів: бічних, середнього зрізу заднього полотнища спідниці, верхнього (талієвого), зрізу низу спідниці;
  • перенести конструктивні лінії з однієї деталі на іншу, позначити надсічки.

 

Технологічна послідовність пошиття спідниці:

1. Підготовка деталей крою до обробки;

2. Підготовка виробу до примiрки;

3. Проведення першої примірки;

4. Обробка виточок, складок, рельєфів;

5. Обробка середнього шва заднього полотнища спідниці;

6. Обробка застібки;

7. Обробка шлиці, розрізу;

8. Обробка бічних швів;

9.  Обробка пояса;

10. Обробка верхнього зрізу спідниці;

11. Обробка нижнього зрізу спідниці.

 

Мета першої примірки:

  1. Визначення відповідності моделі.
  2. Відповідність спідниці фігурі конкретної людини.
  3. Усунення дефектів.

 

Підготовка спідниці до примірки:

1. Перенесення конструктивних і контрольних ліній на парних деталях.

2. Прокладення центрів деталей.

3. Зметування виточок на передньому і задньому полотнищах.

4. Зметування переднього і заднього полотнища по бічних і середньому швах, розріз для застібки залишити не зметаним.

5. Приметування пояса до верхнього зрізу.

6. Заметування припуску на підгин низу.

 

 8. Перевірка рівня засвоєння нового матеріалу

Гра «Спіймай помилку»

(для середнього рівня знань)

Дівчата, ви повинні уважно слухати текст. За правильні відповіді ви будете отримувати бали.

1. За способом ношення спідниці належать до плечових виробів (нi, до поясних).

2. За призначенням спідниці бувають: вихiднi, повсякденні, формені,

для відпочинку.

3. За формою спідниці бувають прямі, кльошеві, з клинців. Спідниці «сонце» та «напівсонце» належать до прямих спідниць (ні, до кльошових).

4. За кількістю швів спідниці - двошовні (ні, бувають і одношовні, і багатошовні).

 

Гра «Блеф клуб»

(для достатнього рівня знань)

Вам потрібно визначити правдиві та помилкові твердження, відповівши «так» чи «ні».

1. Тимчасове з'єднання двох, приблизно однакових за розміром деталей, називається зметуванням ( так ).

2. З'єднання різних за розміром деталей називається зшиванням (ні, пришиванням).

3. Копіювальні стібки не відносять до тимчасових (ні).

4. Виточки зшивають, починаючи від лінії  зрізу (так).

5. Примірку спідниці роблять по правому боці ( так).

6. Нижнiй зрiз спідниць найчастіше обробляють швом у підгин з закритим зрізом (так).

 

Тестування

(для високого рівня знань)

 

Оберіть правильну вiдповiдь і обведіть її кружечком.

1. перед зніманням мірок лінію талії попередньо:

а) позначають крейдою;

б) опоясують тасьмою;

в) визначають на дотик;

г) визначають візуально (на око).

 

2. Установіть відповідність між назвами мірок і їх умовними позначеннями:

 

1. Ст                                                                                А - довжина спини до талії

2. Дст                                                                              Б - Півобхват талії

3. Oc                                                                                В - довжина виробу

4. Дв                                                                                Г- Обхват стeгoн

 

3. Усі мірки записують у:

а) міліметрах;

б) сантиметрах;

в) дециметрах;

с) метрах.

 

4. Як називається зріз спідниці, до якого пришивають пояс?

а) бічний зріз;

б) середнiй зрiз;

в) верхній зріз.

 

Гра «Хрестики-нулики»

(для всіх, група ділиться на 3 команди)

На дошці - традиційне для цієї гри поле 3*3.

Перемагає команда, яка першою закреслить рядок із трьох секторів та кожен член команди отримає  по два додаткові бали.              

Ходи роблять по черзі. Причому, якщо команда, яка вибрала сектор, із завданням справляється, в ньому виставляють її знак ( скажімо, хрестик), а якщо завдання не виконано, тобто сектор програний і в ньому  з'являється знак суперників (пулик ) без будь-яких зусиль з їхнього боку.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

1- «Шпаргалка»

Завдання: Що означають цi лiтери - От? (обхват талії).

2 - «?» - Вiдповiсти на запитання

Запитання: Чим відрізняються спідниця - сонце вiд прямої? (спідниця-сонце має велике розширення по лінії низу).

3 - «Вірю - не вірю» (Вибрати з декілька тверджень правильне).

Завдання: Скiльки разів необхідно відміряти, перш ніж вiдрiзати? (сім).

4 - «Поле чудес» (Потрібно закінчити поняття).

Завдання: Для побудови креслення спідниці «сонце» знімають мiрки:

обхвату талії і ...(довжини виробу).

5 - «Шпаргалка»

Завдання: Що це за рослина, яка схожа на вату? (Бавовна).

6 - «Кімната сміху» ( Несерйозне завдання, але зі змістом).

Завдання: Іржавими голками краще шити тонку тканину (ні).

7 - «Практикум»

Із поданих зразків швів вибрати зшивний.

8 - «?» - Відповісти на запитання:

Запитання: Які поясні вироби ви знаєте?

9 - «Вірю – не вірю»

Завдання: Пряма спідниця має деталі? (переднє полотнище і пояс)

 

 

9. Первісне застосування знань (пробні вправи):

Здобувачам освіти роздаються зразки спідниці, підготовленої до першої примірки, але в кожній спідниці допущена помилка.

Завдання: знайдіть помилку та обгрунтуйте вiдповiдь.

 

10. Підведення підсумків уроку

 

Сьогодні на уроці ми повторили попередньо вивчений матеріал, який знадобиться нам в подальшій роботі, проглянули історію розвитку спідниці. вивчили деталі крою прямої спідниці та її зрази, правила перевірки деталей спідниці по лекалам та правила підготовки до примірки, а також технологічну послідовність обробки прямої двошовної спідниці.

Наш урок закінчено, але модуль «Виконання операцій простої складності з обробки зрізів, деталей та вузлів поясного одягу» на цьому не закінчується.

Дякую за спільну діяльність, ви всі гарно працювали і підготувалися до

уроку (Виставляю оцінки).

Менi дуже цікаво було спілкуватися з вами на занятті, а щоб дізнатися чи цікаво було нам прошу оберіть картки, що лежать у вас на столах: червона - дуже сподобалось, синя - цiкаво, зелена - не цікаво.

 

11. Домашнє завдання:

 

Скласти по даній темі уроку: кросворд (високий рівень). тести (достатній рівень), технiчний диктант (середній рівень).

 Оголошую тему наступного уроку.

 

 

 

Розвиваючі картки

 

 

Гра «Знайди помилку»

 

(потрібно визначити правдиві та помилкові твердження, відповівши «так» чи «ні» і дати вірну відповідь)

 

  1. Для перенесення конструктивних ліній використовують виметувальну строчку прямих стібків.

 

  1. Для тимчасового знання однакових за розміром деталей використовують

приметувальну строчку.

 

  1. При зметуванні деталей, одна з яких припосаджується, зметування виконують зі сторони більшої деталі.

 

  1. При зшиванні бічних зрізів деталі складають виворотніми сторонами в середину.

 

  1. Виточки, що йдуть від зрізів, розмічають двома лініями.

 

  1. Виточку зметують, починаючи від зрізу, а зшивають навпаки.

 

  1. Зрізи деталей виробу обметують на машині 1022 кл. ОЗДМ.

 

  1. Низ виробу приметують, а потім пришивають.

 

  1. Для з'єднання бічних зрізів спідниці використовують подвiйний білизняний шов.

 

  1. Після зшивання виточки слабину, що утворилася в кінці виточки, припрасовують.

 

  1.  Для обробки низу виробу використовують накладні шви.

 

  1. Виріб у готовому вигляді спрасовують.

 

 

Контролюючі картки

 

 

Гра «Спіймай помилку»

(для середнього рівня знань)

 

Ви повинні уважно слухати текст. За правильні відповіді ви будете отримувати бали.

 

1. За способом ношення спідниці належать до плечових виробів (нi, до поясних).

2. За призначенням спідниці бувають: вихiднi, повсякденні, формені,

для відпочинку.

3. За формою спідниці бувають прямі, кльошеві, з клинців. Спідниці «сонце» та «напівсонце» належать до прямих спідниць (ні, до кльошових)

4. За кількістю швів спідниці - двошовні (ні, бувають і одношовні, і багатошовні)

 

 

 

Гра «Блеф клуб»

(для достатнього рівня знань)

 

Вам потрібну визначити правдиві та помилкові твердження, відповівши «так» чи «ні»

1. Тимчасове з'єднання двох, приблизно однакових за розміром деталей, називається зметуванням ( так )

2. З'єднання різних за розміром деталей називається зшиванням (ні, пришиванням)

3. Копіювальні стібки не відносять до тимчасових (ні)

4. Виточки зшивають, починаючи від лінії  зрізу (так)

5. Примірку спідниці роблять по правому боці ( так)

6. Нижнiй зрiз спідниць найчастіше обробляють швом у підгин з закритим зрізом (так)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестування

(для високого рівня знань)

 

Оберіть правильну вiдповiдь і обведіть її кружечком.

 

1. Перед зніманням мірок лінію талії попередньо:

а) позначають крейдою;

б) опоясують тасьмою;

в) визначають на дотик;

г) визначають візуально (на око).

 

 

2. Установіть відповідність між назвами мірок і їх умовними позначеннями:

 

1. Ст                                                                                 А - довжина спини до талії

2. Дст                                                                              Б - Півобхват талії

3. Oc                                                                                В - довжина виробу

4. Дв                                                                                Г- Обхват стeгoн

 

 

3. Усі мірки записують у:

а) міліметрах;

б) сантиметрах;

в) дециметрах;

с) метрах.

 

 

4. Як називається зріз спідниці, до якого пришивають пояс?

а) бічний зріз;

б) середнiй зрiз;

в) верхній зріз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Хрестики-нулики»

(для всіх, група ділиться на 3 команди)

 

На дошці - традиційне для цієї гри поле 3*3.

Перемагає команда, яка першою закреслить рядок із трьох секторів та кожен член команди отримає  по два додаткові бали.              

Ходи роблять по черзі. Причому, якщо команда, яка вибрала сектор, із завданням справляється, в ньому виставляють її знак ( скажімо, хрестик), а якщо завдання не виконано, тобто сектор програний і в ньому  з'являється знак суперників (пулик ) без будь-яких зусиль з їхнього боку.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

1- «Шпаргалка»

Завдання: Що означають цi лiтери - От? (обхват талії )

2 - «?» - Вiдповiсти на запитання.

Запитання: Чим відрізняються спідниця - сонце вiд прямої? (спідниця-

сонце має велике розширення по лінії низу).

3- «Вірю - не вірю» (Вибрати з декілька тверджень правильне)

Завдання: Скiльки разів необхідно відміряти, перш ніж вiдрiзати? (сім)

4- «Поле чудес» (Потрібно закінчити поняття)

Завдання: Для побудови креслення спідниці «сонце» знімають мiрки:

обхвату талії і ...(довжини виробу).

5- «Шпаргалка»

Завдання: Що це за рослина, яка схожа на вату? (Бавовна)

6- «Кімната сміху» ( Несерйозне завдання, але зі змістом)

Завдання: Іржавими голками краще шити тонку тканину (ні).

7 - «Практикум»

Із поданих зразків швів вибрати зшивний.

8- «?» - Відповісти на запитання:

Запитання: Які поясні вироби ви знаєте?

9- «Вірю – не вірю»

Завдання: Пряма спідниця має деталі? (переднє полотнище і пояс).

 

docx
Додано
28 січня 2023
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку