у робочому зошиті складені таблиці, подано схеми, кольорові іллюстрації відповідно до теми "Технологія приготуванння оздоблюючих напівфабрикатів
|
|
|
|
АНОТАЦІЯ: |
Робочий зошит є частиною комплексно-методичного забезпечення з професії «Кондитер». Приведені в розробці питання, завдання, технологічні схеми, пам’ятки, технологічні диктанти дають можливість закріпити знання, отримані учнями при вивченні даної теми з предмету «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів», сприяють активізації розумової діяльності учнів, допоможуть учня краще засвоїти матеріал, який вивчається.
|
ЗМІСТ
І. |
Вступ ………………………………………………………………….. |
4 |
ІІ. |
Види напівфабрикатів для оздоблення, характеристика та призначення …………………………………………………………... |
5 |
|
Урок № 1. Технологія приготування сиропів (для просочування, глазурування, тиражного та інвертного ……………………………. |
5 |
|
Урок № 2. Технологія приготування желе (на желатині, агарі). Вимоги до якості ……………………………………………………... |
9 |
|
Урок № 3. Прикраси з желе : нарізні, виємні, багатошарові, мозаїчні ……………………………………………………………….. |
13 |
|
Урок № 4. Технологія приготування, вимоги до якості помади (основної та шоколадної) ……………………………………………. |
16 |
|
Урок № 5. Порядок підготовки готової помади для оздоблення борошняних кондитерських виробів …………………….………….. |
20 |
|
Урок № 6. Креми: класифікація. Технологія приготування масляних кремів: основного, нового, особливого ………………… |
24 |
|
Урок № 7. Способи та правила оздоблення кремом борошняних кондитерських виробів ………………………………………………. |
29 |
|
Урок № 8. Технологія приготування кремів з вершків та сметани. Вимоги до якості …………………………………………….……….. |
34 |
|
Урок № 9. Технологія приготування білкових та заварних кремів |
37 |
|
Урок № 10. Технологія приготування, вимоги до якості крихти: бісквітної, горіхової, цукрової ………………………………………. |
42 |
|
Урок № 11. Правила та порядок оздоблення борошняних кондитерських виробів помадою та крихтами, пастами …………... |
46 |
|
Урок № 12. Правила оздоблення борошняних кондитерських виробів шоколадом, кремом, цукатами, желе ……………………… |
49 |
ІІІ. |
Висновки ……………………………………………………………… |
55 |
ІV. |
Література …………………………………………………………….. |
56 |
В С Т У П
Даний робочий зошит являється частиною комплексно-методичного забезпечення з предмета «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів» з професії «кондитер», кваліфікація 3 розряд.
Зміст робочого зошита відповідає вимогам Державного стандарту професійно-технічної освіти ДСПТО 7412.2- з професії «Кондитер».
Навчально-методичний комплект включає в себе традиційні та інноваційні навчальні матеріали, які дають можливість закріпити вивчений матеріал з даної теми, містить засоби навчання і контролю, необхідні для засвоєння теми програми «Технологія приготування напівфабрикатів для оздоблення борошняних кондитерських виробів» з професії «кондитер» 3 розряду.
Мета робочого зошита – допомогти учням більш глибоко засвоїти матеріал по темі «Технологія приготування напівфабрикатів для оздоблення борошняних кондитерських виробів», спонукати до самостійного вивчення теоретичного матеріалу і тим самим викликати пізнавальний інтерес до процесу навчання.
В робочому зошиті розроблені практичні завдання з виконанням технологічних операцій при виготовленні напівфабрикатів для оздоблення кондитерських виробів, доповнення технологічних схем, на розвиток логічного мислення, введено контрольні питання на знання певних термінів, понять, технологічні диктанти.
Завдання робочого зошита складено з урахуванням принципу – від простого до складного.
Питання і завдання, які пропонуються в робочому зошиті, допоможуть учням закріпити навички роботи з навчальною літературою, краще засвоїти матеріал, який вивчається відповідно до даної теми.
Види напівфабрикатів для оздоблення, характеристика та призначення
Урок № 1
Тема: |
Технологія приготування сиропів (для просочування, глазурування, тиражного та інвертного). |
|
Мета уроку: |
Ознайомити учнів з технологією приготування сиропів для просочування, глазурування, тиражного та інвертного. |
|
КМЗ: |
підручник О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574с. |
|
|
|
|
Дайте визначення наступним термінам :
Сироп це:__________________________________________________________
Інверсія це:_________________________________________________________
Тираж це: _________________________________________________________
Заповніть таблицю:
Таблиця 1.1
Назва сиропу |
Сировина для приготування |
Технологія приготування |
Сироп для просочування виробів |
|
|
Кавовий сироп |
|
|
Сироп для глазурування виробів |
|
|
Інвертний сироп |
|
|
Тиражний сироп (цукровий) |
|
|
Абрикосовий сироп |
|
|
Апельсиновий сироп |
|
|
Дайте відповіді на запитання:
Питання: Для чого просочують напівфабрикати сиропом? |
Відповідь: __________________________________________________________________
|
Питання: Який відсоток цукру міститься в сиропі для просочування? |
Відповідь: __________________________________________________________________
|
Питання: До якої температури охолоджують сироп, щоб ввести аромати затори і спиртовмісні речовини? |
Відповідь: __________________________________________________________________ |
Питання: Яка вологість сиропу? а) взимку; б) влітку; |
Відповідь: а) ________________________________________________________ б) ________________________________________________________
|
Питання: Які спиртовмісні речовини використовують для ароматизації сиропів? |
Відповідь: __________________________________________________________________
|
Питання: Які есенції використовують для ароматизації сиропів? |
Відповідь: __________________________________________________________________
|
Питання: Чому не рекомендують вводити ароматизуючі речовини в гарячий сироп? |
Відповідь: __________________________________________________________________
|
Питання: Які есенції використовують для ароматизації бісквітних виробів? |
Відповідь: __________________________________________________________________ |
Питання: Які есенції не рекомендується використовувати для тортів і чому? |
Відповідь: __________________________________________________________________
|
Питання: Який сироп використовують для бісквітних виробів з фруктовими начинками? |
Відповідь: __________________________________________________________________
|
Питання: Який колір і запах має кавовий сироп? |
Відповідь: __________________________________________________________________
|
Питання: Яка має бути вологість сиропу: а) для просочування; б) для глазурування; в) інвертного. |
Відповідь: __________________________________________________________________
|
Урок № 2
Тема: |
Технологія приготування желе (на желатині, агарі). Вимоги до якості |
|
Мета уроку: |
Ознайомити учнів з технологією приготування желе, з використанням різних видів речовин, здатних утворювати драглі |
|
КМЗ: |
підручник О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574с.; натуральні зразки: желатин, агар. |
|
Дайте відповідь на запитання:
__________________________________________________________________________________________________
а) в незастиглому виді ______________________________
_________________________________________________
б) в застиглому виді _______________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Заповніть таблицю.
Назвіть інгредієнти і послідовність технологічного процесу приготування желе:
Таблиця 2.1
Вид желе |
Інгредієнти |
Технологія приготування |
Желе з желатину |
_____________________ _____________________ _____________________ _____________________
|
_____________________ _____________________ _____________________ _____________________
|
Желе з агару |
_____________________ _____________________ _____________________ _____________________
|
_____________________ _____________________ _____________________ _____________________
|
Доповніть речення:
__________________________________________________________________.
Які вимоги ставляться до якості желе?
1) ________________________________________________________________
2) ________________________________________________________________
3) ________________________________________________________________
Заповніть таблицю недоліків готового желе:
Таблиця 2.2
Недоліки готового желе |
Причини виникнення недоліків |
Желе не застигає
|
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
Желе матове, без глянцю |
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
Доповніть речення:
1) патока добавляється в желе для _____________________________________
2) для набухання желатин заливають _________________________________
3) для приготування желе желатину беруть у ______ раз більше ніж ________
4) зберігають вироби із желатину при _______________________ температурі
5) застигає желе при температурі _____________________________________
Урок № 3
Тема: |
Прикраси з желе : нарізні, виймальні, багатошарові, мозаїчні. |
|
Мета уроку: |
Ознайомити учнів з технологією виготовлення різних видів прикрас із желе. |
|
КМЗ: |
підручник О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574с.; натуральні зразки: желатин, агар; технологічні картки приготування різновидів желе. |
|
Укажіть, як використовують желе для оздоблення виробів:
в незастиглому вигляді: _____________________________________________
__________________________________________________________________в застиглому вигляді: _______________________________________________
__________________________________________________________________
Заповніть таблицю виготовлення оздоблень із желе.
Таблиця № 3.2
Оздоблення із желе |
Технологічний процес приготування оздоблення |
Об’ємні фігурки |
_________________________________________ _________________________________________ _________________________________________ |
Нарізні оздоблення |
_________________________________________ _________________________________________ |
Багатошарове желе |
_________________________________________ _________________________________________ |
Мармурове желе |
_________________________________________ _________________________________________ |
Мозаїчне желе |
_________________________________________ _________________________________________ |
Дайте відповіді на питання:
Доповніть схему та за допомогою нумерації запишіть послідовність технологічного процесу приготування:
Желе мозаїчне
Мармурове желе
Урок № 4
Тема: |
Технологія приготування, вимоги до якості помади (основної та шоколадної). |
|
Мета уроку: |
Ознайомити учнів з технологією приготування помади, її різновидами, порядком підготовки готової помади для оздоблення борошняних кондитерських виробів. |
|
КМЗ: |
підручник О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574с.; технологічна картка приготування основної помади; технологічна картка приготування шоколадної помади. |
|
Впишіть пропущені слова в тексті:
Помада використовується для ____________________________________.
Її наносять на ________________ виробів. Дрібні вироби, _________________
можна __________________ в помаду. Заглазурована поверхня, тобто покрита __________________, утворює тонку ____________________ і має блискучу, ______________________ поверхню з різними _________________.
Доповніть технологічну схему:
Приготування помади основної складається з таких операцій:
Приготування __________ _________ збивання __________ дозрівання ____________ .
Цукор _____________ у ____________ доводять ____________ ретельно знімають _________________ тому, що _________________ погіршують якість ____________.
В кінці утворення _________________________ котел накрити кришкою, _______________ при сильному _____________ під _____________ кришкою, щоб запобігти ________________на стінках котла _____________, змиваючи їх ____________.
Сироп ________________ при _____________ ºС, добавляють підігріту до ______________ ºС _______________, або ____________________ сироп чи _________________ кислоту.
Сироп швидко __________ до ___________ ºС, збивають, ____________ у лотки, __________ водою, вистоюють ___________ години.
Перед використанням помаду ____________ при ________ºС інтенсивно
______________.
Доповніть технологічну схему
Приготування помади шоколадної:
Готують шоколадну ___________ як і основну, але під час ____________ помади до__________ ºС, перед обробкою ___________ до неї додають просіяний _________________, _____________ і _______________. Ретельно все ______________.
Дайте відповіді на запитання.
Питання: Що відбувається при кипінні сиропу? Відповідь: |
|
Питання: Скільки часу варять сироп? Відповідь: |
|
Питання: Скільки необхідно взяти інвертного сиропу, щоб замінити 1кг патоки при варінні помади? Відповідь: |
|
Питання: Скільки беруть лимонної кислоти, щоб замітити патоку? Відповідь: |
|
Питання: Який час варіння сиропу після додавання лимонної кислоти? Відповідь: |
|
Питання: Чому антикристалізатори додають точно за рецептурою? Відповідь: |
а) якщо покласти менше – |
|
б) якщо покласти більше – |
|
Питання: Чому помадний сироп швидко охолоджують? Відповідь: |
|
Питання: Чому перед збиванням сироп охолоджують до 35 - 40 ºС? Відповідь: |
|
Питання: Що станеться, якщо температура сиропу буде вищою? Відповідь: |
|
Питання: Що станеться, якщо температура сиропу буде нижчою? Відповідь: |
|
Питання: Який колір має збита помада? Відповідь: |
|
Питання: Що необхідно зробити, якщо помада довго не утворюється? Відповідь: |
|
Питання: Яка якість помади буде в цьому випадку? Відповідь: |
|
Урок № 5
Тема: |
Порядок підготовки готової помади для оздоблення борошняних кондитерських виробів. Вимоги до якості помади. |
|
Мета уроку: |
Ознайомити учнів з порядком підготовки готової помади для оздоблення борошняних кондитерських виробів, вимогами до якості помади. |
|
КМЗ: |
підручник О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574с.; технологічна картка приготування основної помади; технологічна картка приготування шоколадної помади. |
|
Доповніть речення та дайте відповіді на запитання:
__________________________________________________________________
а) помаду перед використанням ____________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________
б) помада після нагрівання стає ____________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Дайте правильну відповідь:
Помада, приготовлена з кислотою більш гігроскопічна, швидко зволожується. Практично, невелику кількість помади, можна зварити без патоки, або кислот, для цього необхідно взяти води на 20-30% більше норми і довше варити сироп. |
Вимоги до якості помади.
Заповніть таблицю недоліків приготовленої помади та вкажіть на причини їх виникнення.
Таблиця 6.1
Недоліки |
Причини виникнення недоліків |
На помаді виступили білі плями з цукру, що кристалізувався
|
____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ |
Помада груба, не глянцева |
____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ |
Помада швидко відмокає |
_____________________________________
|
Заповніть таблицю «Вимоги до якості помади»
Таблиця 6.2
Види помади |
Вимоги до якості |
Основна помада |
|
|
|
|
|
|
|
Шоколадна помада |
|
|
|
|
|
|
Урок № 6
Тема: |
Креми. Технологія приготування масляних кремів |
||
Мета уроку: |
Ознайомити учнів з технологією приготування масляних кремів – основного, нового, особливого, їх використанням, вимогами до якості. |
||
КМЗ: |
|
||
Креми: класифікація, використання, вимоги до якості.
Доповніть речення:
Заповніть таблиці:
Санітарні вимоги до приготування кремів
Доповніть текст:
Технологія приготування крему масляного основного
Заповніть схему технологічного процесу приготування крему:
Технологія приготування крему «Нового»
Доповніть схему за допомогою нумерації
Приготування крему «Особливого»
Вставте пропущені слова в тексті
Вершкове масло __________________, розрізати ___________, збивати на тихому ходу _____________ хвилин, перемкнути на ________________, поступово влити ________________________, добавити коньяк, _____________, есенцію і збивати ________________ хвилин.
Урок № 7
Тема: |
Способи та правила оздоблення кремом борошняних кондитерських виробів |
|
Мета уроку: |
Ознайомити учнів із правилами та способами оздоблення кремом борошняних кондитерських виробів |
|
КМЗ: |
підручник О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574с.; відео уроки: «Способи оздоблення борошняних кондитерських виробів кремом» |
|
Дайте відповіді на питання:
__________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________ кондитерського мішка з насадками _____________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Види фасонних трубочок для нанесення оздоблень із крему
Заповніть таблицю
Таблиця 7.1
Металеві фасонні трубочки |
Зовнішній вигляд трубочок (малюнок) |
Оздоблення із крему (малюнок, назва) |
Трубочки круглі з прямим зрізом, діаметр отворів 2….10мм |
|
|
Трубочки круглі із зубчиками різних розмірів:
а) висотою 3мм, діаметром 5мм; б) висотою 5мм, діаметром 10мм; в) висотою 4мм, діаметром 20мм |
|
|
Трубочки круглі з клиновидним зрізом, висотою і шириною 15мм |
|
|
Трубочки з плоским косим зрізом |
|
|
Вкажіть послідовність технологічних операцій при нанесенні основних оздоблень при із крему:
а) трубочки з прямим зрізом :
Оздоблення «Грибок». Трубочку тримають під кутом ____________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Оздоблення «Мотузочка». Трубочку тримають під кутом _________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Оздоблення «Гілка із бруньками». Відсаджують тонку ___________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
б) трубочки із зубчастим зрізом
Оздоблення «Зубчаста паличка». Трубочку тримають під кутом ___________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оздоблення «Хвилястий бордюр». Трубочку тримають під кутом «відсаджують» _____________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
в) трубочкою з клиновидним зрізом:
Оздоблення «Листочок». Трубочку тримають пі гострим кутом ____________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
г) трубочка з плоским косим зрізом:
Оздоблення «Троянда». Серевину троянди вирізають із бісквіту ___________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оздоблення «Маргаритка». Трубочку ставлять перпендикулярно __________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Недоліки вершкового крему і причини їх виникнення
Заповніть таблицю:
Недоліки крему |
Причини виникнення |
Масляний крем слабкий, малюнок розпливчастий, при оздобленні нечіткий
|
________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ |
Крем з крупинками, вигляд – сирний |
________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ |
Сироп відділяється від масла |
________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ |
Урок № 8
Тема: |
Креми. Технологія приготування кремів з вершків та сметани. Вимоги до якості. |
|
Мета уроку: |
Ознайомити учнів з технологією приготування кремів з вершків та сметани; використанням кремів для оздоблення кондитерських виробів, вимогами до їх якості. |
|
КМЗ: |
підручник О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574с.; технологічні картки: приготування крему з вершків; приготування крему із сметани. |
|
Підготовка вершків до використання
Доповніть речення:
Вершковий крем відрізняється ________________, ніжністю, ________________, відмінним смаком.
Рідкі свіжі вершки необхідно __________________ при температурі __________ºС протягом _________ хв.
Цей процес називається _________________.
Вершки охолоджують до температури _______ºС, витримують при цій температурі _______________ годин, при цьому вершки _______________, стають густішими, краще збиваються.
Найкраща температура для збивання ______________________________.
Погано збиваються вершки при температурі ______________________ºС.
Посуд та інвентар ______________________________________________.
Приготування крему з вершків та сметани
Заповніть таблицю
Таблиця 8.1
Назва крему |
Інгредієнти |
Технологія приготування |
Вимоги до якості |
Вологість |
Крем вершковий |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Крем сметанний |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Крем вершково-сметанний |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
Дайте правильну відповідь на запитання:
Перевір викладача
№ з/п |
Поставлене питання |
Відповідь |
|
Так |
Ні |
||
1. |
Для приготування вершкового крему використовують вершки тільки 35% жирності |
|
|
2. |
Крем вершковий добре зберігається |
|
|
3. |
Крем збивають спочатку на тихому ходу |
|
|
4. |
Для крему використовують цукор-пісок |
|
|
5. |
Для стійкості крему в нього додають желатин |
|
|
6. |
Розчинений желатин додають в охолоджені до 10ºС вершки |
|
|
7. |
Крем використовують для змащування і склеювання пластів |
|
|
8. |
Крем добре зберігає свою форму |
|
|
9. |
Вершковий крем без желатину не можна підфарбовувати |
|
|
10. |
Для приготування сметанного крему використовують цукрову пудру |
|
|
11. |
Перед збиванням сметану охолоджують до 2ºС |
|
|
12. |
Для крему можна використовувати сметану з підвищеною кислотністю |
|
|
13. |
Правильно збитий крем добре утримується на вінчику |
|
|
Урок № 9
Тема: |
Креми. Технологія приготування білкових та заварних кремів |
|
Мета уроку: |
Ознайомити учнів з технологією приготування білкових та заварних кремів, вимогами до якості кремів, дефектами кремів та попередження виникнення їх. |
|
КМЗ: |
підручник О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574с.; технологічні картки: приготування крему білкового (сирцевого); білкового (заварного), крему «Зефір»; крему заварного. |
|
Приготування білкового крему
Дайте відповіді на запитання:
Приготування крему білкового (сирцевого)
Назвіть інгредієнти і послідовність технологічного процесу приготування крему:
І н г р е д і є н т и : _________________________________________________
__________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
П о с л і д о в н і с т ь п р и г от у в а н н я : __________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Приготування білкового крему «Зефір»
Продовжити схему технологічного процесу приготування крему «Зефір»:
Процес приготування крему складається з таких стадій: підготовка агару → підготовка повидла → збивання білків → змішування продуктів.
Заповніть таблицю недоліків білкового крему:
Таблиця 9.1
Недоліки крему |
Причини виникнення |
Білковий крем занадто сухий, пористий, з грудочками |
________________________________ ________________________________ ________________________________
|
Крем слабкий, розпливається, не дає рельєфного малюнку |
________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ |
Приготування заварного крему.
Укажіть способи виконання технологічних операцій при приготуванні заварного крему:
Технологічна операція |
Спосіб виконання |
Підготовка борошна |
Борошно прогріти при ________ºС до запаху ____________________, охолодити. |
Підготовка молочного сиропу: |
|
Яйця |
Злегка збити, змішати з___________, перемішати, щоб не було_________.
|
Молоко, цукор |
Довести до ___________________. Тонкою цівкою влити масу з ______ _______________________________. Варити на ____________________ бані ____________ хв. при _____________ºС.
|
Вершкове масло, ванільна пудра |
Добавити в крем, швидко __________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ |
Вимоги до якості кремів.
Заповніть таблицю:
Таблиця 9.2
Назва крему |
Вимоги до якості |
Вологість крему |
Крем білковий (сирцевий) |
|
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
Крем білковий «Зефір» |
|
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
Крем заварний |
|
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
Урок № 10
Тема: |
Технологія приготування, вимоги до якості крихти |
|
Мета уроку: |
Ознайомити учнів з технологією приготування , вимогами до якості крихти: бісквітної, пісочної, горіхової, цукрової; використанням в кондитерському виробництві. |
|
КМЗ: |
підручник О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574с.; технологічні картки: приготування різних видів крихт: бісквітної, пісочної, вафельної, горіхової, шоколадної |
|
Технологія приготування крихт
Дайте відповіді на запитання:
_____________________________________________________________Що являється сировиною для виготовлення посипок?_______________
__________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
Технологія приготування посипок
Заповніть таблицю
Таблиця 10.1
Види посипок |
Сировина для виготовлення |
Технологія приготування |
Бісквітна крихта |
|
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
|
Пісочна крупка |
|
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
|
Крихта з повітряного напівфабрикату |
|
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
|
Листкова крихта |
|
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ |
Шоколадна крупа (посипання, трюфеля) |
|
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ |
Цукристі посипання |
|
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
|
Нонпарель |
|
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
|
Шоколадна посипка |
|
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
|
Мигдалева посипка |
|
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
|
Горіхова посипка |
|
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
|
Шоколад |
|
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
|
Технічний диктант
Доповніть речення
Дайте визначення
Урок № 11
Тема: |
Правила та порядок оздоблення борошняних кондитерських виробів помадкою, крихтами, пастами |
|
Мета уроку: |
Ознайомити учнів з правилами та порядоком оздоблення борошняних кондитерських виробів помадкою, крихтами, пастами |
|
КМЗ: |
підручник О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574с.; технологічні картки: приготування різних видів крихт: бісквітної, пісочної, вафельної, горіхової, шоколадної |
|
1.Оздоблення кондитерських виробів помадкою
Доповніть речення
Оздоблення кондитерських виробів крихтами та помадкою.
Для оздоблення верхньої і бокової поверхні тортів і тістечок часто використовують крихти. Посипки можуть бути як однотонні так і багатокольорові.
Дайте відповіді на питання:
1) Як наносять посипки на вироби? ____________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________
2) Чим наносять крихти на вироби? ___________________________________
________________________________________________________________
3) Які види посипання можна зробити із крихт? _________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________
4) Який недолік має нонпарель? ______________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________
5) Для яких виробів використовується трюфельна посипка? _______________
________________________________________________________________________________________________________________________________
6) Який термін використання трюфельної посипки? ______________________
________________________________________________________________
7) Як підготувати для посипки какао-порошок? _________________________
________________________________________________________________
8) Чому фісташками не посипають вироби перед тепловою обробкою?
________________________________________________________________
9) Чи можна піддавати тепловій обробці грецькі горіхи? __________________
________________________________________________________________________________________________________________________________
Доповніть текст
Урок № 12
Тема: |
Правила оздоблення борошняних кондитерських виробів шоколадом, кремом, цукатами, желе. |
|
Мета уроку: |
Ознайомити учнів з правилами оздоблення борошняних кондитерських виробів шоколадом, кремом, цукатами, желе. |
|
КМЗ: |
підручник О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574с.; технологічні картки: приготування кремів; желе. |
|
Для оздоблення кондитерських виробів кремами використовують різні прийоми, для цього застосовують різноманітні пристосування.
Дайте відповіді на питання:
_____________________________________________________________
написи, крапки? __________________________.
_____________________________________________________________
_____________об’єму.
___________________________________________________________
____________________________________________________________
Оберіть правильну відповідь:
№ з/п |
Питання |
Так |
Ні |
1 |
Пластичність крему дає можливість використовувати його для нанесення надписів, фігур, квітів, малюнків |
|
|
2 |
Масляний крем легко приймає і зберігає форму оздоблення |
|
|
3 |
В теплому приміщенні оздоблення з крему мають красивий глянець |
|
|
4 |
В теплому приміщенні оздоблення з крему мають меншу рельєфність |
|
|
5 |
Погано зберігає форму оздоблення крем із вершків, біл-ковий, заварний та крем «Зефір». |
|
|
6 |
Відсаджують різноманітні оздоблення на торти і тістечка за допомогою металевих фасонних трубочок |
|
|
7 |
Для нанесення дрібних узорів вузький кінець корнетика тримають високо до виробу |
|
|
8. |
Для нанесення крупних квітів на торти , їх формують окремо, а потім переносять на виріб |
|
|
9 |
Серцевиною для виготовлення троянди являється округлена заготовка із бісквіту |
|
|
10 |
Щоб під час відсаджування крему, на малюнку при завершенні роботи не утворювався конус, корнетик швидким рухом піднімають |
|
|
11 |
Різноманітність малюнків досягають зміною кута нахилу відносно площини виробу |
|
|
12 |
Найчастіше для оздоблення використовують трубочки з гладеньким прямим, зубчастим і клиновидним зрізом |
|
|
Із темперованого шоколаду виготовляють різноманітні оздоблення для тортів і тістечок.
Доповніть таблицю. Правила оздоблення виробів шоколадом.
Таблиця 12.1
№ з/п |
Вид оздоблення |
Правила нанесення |
Зображення |
1 |
Повнооб’ємні фігурки |
|
|
2 |
Барельєфи |
|
|
3 |
Глазурування ягід та фруктів |
|
|
4 |
Шоколадне листя |
|
|
5 |
Малюнки і деталі до прикрас відсаджуванням із корнетика |
|
|
6 |
Шоколадна стружка |
1 спосіб –
2 спосіб –
|
|
Правила оздоблення виробів за допомогою желе
Доповніть текст:
Правила оздоблення виробів фруктами та цукатами
Дайте правильну відповідь:
№ з/п |
Питання |
Так |
Ні |
1 |
Для оздобленням сезонних тортів і тістечок викорис-товують свіжі ягоди і фрукти |
|
|
2 |
Консервовані фрукти використовують для оздоблення виробів тільки взимку |
|
|
3 |
Перед оздобленням консервовані фрукти обсушують |
|
|
4 |
Фрукти викладають на поверхню, попередньо покриту фруктовою начинкою |
|
|
5 |
Фрукти зверху покривають застиглим желе |
|
|
6 |
Для оздоблення |
|
|
7 |
Для оздоблення виробів використовують разом цукати, фрукти, кусочки желе |
|
|
Висновок
Робочий зошит складений відповідно до навчальної програми з професії «Кондитер» 3 розряду з предмету «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів».
Отже, робочий зошит створений для допомоги викладачам та майстрам виробничого навчання в організації навчального процесу.
Матеріали розробленого робочого зошита з використанням активних форм і методів навчання, можуть успішно застосовуватися викладачами спецдисциплін і майстрами виробничого навчання з професії «Кондитер», так як інтерактивні методи навчання сприяють ідентифікації навчального процесу, дають можливість аналізувати навчальну інформацію, роблять освітній процес більш доступним і зрозумілим, дають можливість творчого підходу до засвоєння навчального матеріалу.
Робочий зошит є ефективним дидактичним матеріалом при проведенні поточного контролю знань учнів при вивченні теми «Технологія приготування оздоблювальних напівфабрикатів для борошняних кондитерських виробів», самостійної підготовки учнів до уроків та лабораторно-практичних робіт, виконання домашнього завдання.
Список використаних джерел
1.Підручник. О.В. Новікова, В.С. Ростовський. Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів. – К. «Ліра-К», 2009.-574 с.
2. Учебное пособие. В.А. Барановский, Т.И. Перетятко. Кондитер.- Ростов н/Д «Феникс», 2004.-384 с.
3. . Учебное пособие. Т.И. Перетятко. Мучные кондитерские изделия.- Ростов н/Д «Феникс», 2005.-416 с.
4. Підручник. С.П.Стоянов., Б.И Бекиров.Кондитирские изделия-София. Болгария.»Техника» 1969-248с.
5.Підручник.В.Н.Иванчук.Сладкие блюда.-К.»Орион»1993-351с.
6.Справочное пособие .З.Н.Пашук.,Т.К.Апет. ,С.В.Дубинина.Торты и пирожные Минск.»Вышэйшая школа»1991.-346с.
7.Сборник рецептур мучных кондитерских .В.Павлов.Гидрометеоиздат.
1998-308с.
8.Інтернет- ресурси.
1