МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Волинський КОЛЕДЖ
національного університету харчових технологій
Методична розробка
відкритого практичного заняття
за темою «Основні засоби маркетингових комунікацій.»
з дисципліни «Комунікаційна діяльність»
для спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»
Луцьк 2019
Методична розробка відкритого практичного заняття з дисципліни «Комунікаційна діяльність»
Підготувала: Білоконь О.Л., викладач вищої кваліфікаційної категоріїВолинського коледжу НУХТ
У методичній розробці викладено методику, хід та дидактичний матеріал для проведення практичного заняття з дисципліни «Комунікаційна діяльність» з використанням інноваційних методів на основі особистісно орієнтованого підходу
Рецензент:
1. Філіна А.О. – голова циклової випускової комісії відділення «Економіки і підприємництва» волинського коледжу НУХТ.
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
Тема 2. Основні засоби маркетингових комунікацій.
Навчальна дисципліна: «Комунікаційна діяльність»
Курс 2 Група «48» відділення«Економіки і підприємництва» Дата 14.03.2017р.
Спеціальність 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»
Кількість навчальних годин 2
1. Актуальність теми: вивчення даної теми дасть змогу визначати завдання та оптимальні інструменти маркетингових комунікацій за певних умов зовнішнього середовища фірми
2. Цілі заняття:
1) навчальні:
- вміти визначити основні засоби комунікаційної політики відповідно до ситуації, що склалася
2) виховні: розвивати аналітичне мислення, креативність
3. Міжпредметна інтеграція:
“Комерційна діяльність”,“Інформаційні системи і технологій у підприємницькій діяльності”, “Товарна політика”
4. Зміст теми (короткий теоретичний матеріал)
Системою маркетингових комунікацій (СМК) називають різні специфічні заходи та прийоми, безпосереднім завданням і цілями яких є формування взаємовідносин із цільовими аудиторіями.
Для реалізації маркетингових цілей ні досконалий товар, ані прийнятна ціна або вдало обрана система розподілу не можуть дати відповідного результату без ефективної системи комунікацій із споживачами, оточенням фірми. Саме тому одним із чотирьох “китів” маркетингу є комунікаційна політика.
Комунікаційна політика-це комплекс заходів щодо забезпечення інформованості споживачів та посередників, інших контактних аудиторій про фірму або її товари з метою просування товарів (promotion). До комунікаційної політики входять реклама, засоби стимулювання збуту, персональний продаж, робота із засобами масової інформації, організація участі в ярмарках та виставках, фірмовий стиль, упаковка та ін.
Цілями комунікаційної політики можуть бути:
Функції маркетингових комунікацій:
• інформативна: інформування цільової аудиторії про товар, який випускає фірма, його переваги стосовно конкурентних товарів, властивості та якості; про діяльність фірми та її політику; отримання зворотної інформації про стан ринку, ситуації, які виникають на підприємстві, у партнерів тощо.
• нагадувальна: нагадування цільовій аудиторії про певні принципи та заходи компанії, торгову марку, переваги товару.
• переконуюча: переконання цільової аудиторії в її рішеннях на користь позитивного ставлення до товару, який випускає фірма, її діяльності та власного імені;
• формування позитивного іміджу фірми та її товарів на ринку;
виховання відданості компанії серед її працівників.
Основними інструментами комунікаційної політики є:
Реклама — будь-яка платна неперсоніфікована форма інформаційного впливу на споживача з метою формування мотивів купівлі товарів.
Персональний продаж: — будь-яка платна форма усного представлення товару в процесі бесіди з одним або кількома потенційними покупцями під час його продажу з метою формування мотивів купівлі певного товару та партнерами з метою можливого укладання угод про подальше співробітництво.
Стимулювання збуту — короткочасні платні примусові заходи заохочення цільової аудиторії до купівлі товару та плідного співробітництва.
Пропаганда — будь-яка безкоштовна, добровільна особиста форма інформаційного впливу на громадськість з метою її інформування про фірму, її діяльність та товари, що вона випускає.
Персональний продаж — усне представлення товару в ході бесіди з одним або кількома потенційними клієнтами.
5. План та організаційна структура заняття:
І. Підготовчий етап
1. Організація групи до заняття (2-3хв).
2. Визначення навчальних цілей та мотивація (Оголошення теми, мети та плану подальшої роботи) (2хв).
3. Контроль вихідного рівня знань, вмінь, навичок(10хв).
За допомогою бліц-опитування обирається група експертів (5 чол) із найбільш активних студентів, завданням яких буде оцінка практичної роботи інших студентів.
Завдання для бліц-опитування:
2. Основними завданнями маркетингової комунікаційної політики на стадії впровадження нового товару на ринок є:
3. Кінцевим об'єктом маркетингового комунікаційного впливу є:
4. Найважливішими чинниками у формуванні цілей маркетингових комунікацій є:
5. До груп чинників, що визначають оптимальну структуру системи маркетингових комунікацій не належить:
6. Образ, який допомагає закріпити у споживача звички, уявлення про продукцію, — це:
7. Які заходи найрідше використовуються на ринку споживчих товарів?
8. Які заходи найчастіше застосовуються на ринку товарів виробничого призначення?
9. Оплачувана неособиста форма звернення до групи осіб з метою їх інформування про що-небудь або зміни їх купівельної поведінки — це:
10. Основна відмінна риса, яка відрізняє комерційну пропаганду від реклами?
ІІ. Основний етап (35хв)
4. Формування професійних вмінь і навичок (дається перелік практичних завдань)
Студенти розподіляються на підгрупи:
одна з яких виконує завдання по розробці рекламного звернення;
друга – розробка заходів стимулювання збуту;
третя – заходи комерційної пропаганди.
Демонструється презентаційний ролик підприємства, для діяльності якого учні мають запропонувати відповідні комунікаційні заходи.
Тим часом проводиться усне опитування групи експертів щодо їх обізнаності в матеріалі теми:
ІІІ. Заключний етап
5. Контроль і корекція рівня здобутих знань і навичок(20хв).
Представлення учнями виконаних робіт, та їх оцінка групою експертів.
6. Підведення підсумків, оцінювання (5хв).
7. Домашнє завдання (5хв)
8. Література (основна і допоміжна)
6. Матеріали методичного забезпечення основного етапу заняття:
Завдання для групи1. Ви працюєте на посаді маркетолога фірми «Агроцентр Галичина».
Вам доручено запланувати та розробити один із заходів на власний вибір, який дана фірма проведе з ціллю комерційної пропаганди.
Подійний захід. Вказати: назву заходу, місце проведення, запрошених, розробити сценарій заходу
Пропагандний журнал. Розробити структуру журналу, та макет обложки.
Прес реліз. Скласти текст прес-релізу про діяльність фірми, вказати у які ЗМІ м. Луцька його доцільно надіслати
Завдання для групи2. Ви працюєте на посаді маркетолога фірми «Агроцентр Галичина».
Вам доручено розробити рекламне звернення для даної фірми, яке має відповідати типовій структурі (слоган, зачин, інформаційний блок, довідкові відомості, ехо-фраза) і запропонувати оптимальний засіб розповсюдження (преса, телебачення, друкована реклама).
Завдання для групи3. Ви працюєте на посаді маркетолога фірми «Агроцентр Галичина».
Вам доручено запланувати та розробити один із заходів стимулювання збуту на власний вибір, який би ви запропонували для цієї фірми.
Система знижок: для споживачів, для посередників.
Акція: вказати назву, описати умови проведення.
Стимулювання збуту власного персоналу.
7. Список літератури
Закон України Про рекламу (ЗУ Про рекламу) вiд 03.07.1996 № 270/96-ВР (зі змінами і доповненнями)
Закон України Про інформацію вiд 02.10.1992 № 2657-XII (зі змінами і доповненнями)
Котлер Ф. Маркетинг, менеджмент. - СПб, 2008
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ