МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ВІДКРИТОГО УРОКУ НА ТЕМУ «ВИКОНАННЯ ДЕКОРАТИВНОГО РОЗПИСУ НА ПРЕДМЕТАХ ПОБУТУ» З ТЕМИ «НАСТІННИЙ РОЗПИС» З ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ ПРОФЕСІЇ «ЖИВОПИСЕЦЬ» КВАЛІФІКА

Про матеріал
В цій методичній розробці відкритого уроку з виробничого навчання з професії «Живописець» викладено методику проведення нестандартного уроку на тему «Виконання декоративного розпису на предметах побуту», в рамках програмної теми «Настінний розпис», спрямованого на формування компетентностей здобувачів освіти з даної теми. Застосовуються такі форми організації освітньої діяльності як майстер-клас, демонстрація електронної технологічної картки, викладення теми за допомогою презентації, індивідуальна робота здобувачів освіти, гра-змагання тощо. Велика увага приділяється мотивації діяльності здобувачів освіти, перевірці набутих теоретичних знань та застосування їх на практиці.
Перегляд файлу

1

 

https://scontent.fiev13-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/84610484_1071040409898720_4848377890833694720_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=TXyYgfaf0ZYAX-5u7sn&_nc_ht=scontent.fiev13-1.fna&oh=3d646b7ac525ed4d825b92bae3b92925&oe=5FA705BBШЕВЧУК ВІКТОРІЯ ЮРІЇВНА

 

майстер виробничого навчання

Державного навчального закладу «Запорізьке вище професійне училище»

 

Освіта: фахова передвища

 

Категорія: 13 тарифний розряд

 

Педагогічний стаж: 13 років

 

Методична тема: «Формування професійних компетентностей у здобувачів освіти за професією «Живописець. Флорист» на уроках виробничого навчання із застосуванням методів новітніх технологій»

 

 

У методичному посібнику представлена розробка  відкритого уроку з виробничого навчання на тему «Виконання декоративного розпису на предметах побуту».


ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ЗАПОРІЗЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

ВІДКРИТОГО УРОКУ НА ТЕМУ

«ВИКОНАННЯ ДЕКОРАТИВНОГО РОЗПИСУ НА ПРЕДМЕТАХ ПОБУТУ»

З ТЕМИ «НАСТІННИЙ РОЗПИС»

З ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

ПРОФЕСІЇ  «ЖИВОПИСЕЦЬ»

КВАЛІФІКАЦІЇ «ЖИВОПИСЕЦЬ» ІІ РОЗРЯДУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2020

Методична розробка відкритого уроку з виробничого навчання.

Підготувала Шевчук В.Ю. – майстер виробничого навчання 13 тарифного розряду Державного навчального закладу «Запорізьке вище професійне училище» – 2020

 

 

Викладено методику проведення року виробничого навчання з виконання  комплексних індивідуальних робіт з елементами майстер-класу на тему «Виконання декоративного розпису на предметах побуту», спрямованого на формування професійних компетентностей здобувачів освіти з професії «Живописець».

 

 

 

Для майстрів виробничого навчання з професії «Живописець» закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

 

 

Рецензент: заступник директора з НВР Граур І.В.

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні методичної комісії засіданні методичної комісії професії художнього напряму

(протокол № 6 від 22 січня 2020 р.)

 

Голова методичної комісії      А.М. Прокоф’єва


АНОТАЦІЯ

 

В методичній розробці відкритого уроку з  виробничого навчання з професії «Живописець» викладено методику проведення нестандартного уроку на тему «Виконання декоративного розпису на предметах побуту», в рамках програмної теми «Настінний розпис», спрямованого на формування компетентностей здобувачів освіти з даної теми.

Застосовуються такі форми організації освітньої діяльності як майстер-клас, демонстрація електронної технологічної картки, викладення теми за допомогою презентації, індивідуальна робота здобувачів освіти, гра-змагання тощо.

Велика увага приділяється мотивації діяльності здобувачів освіти, перевірці набутих теоретичних знань та застосування їх на практиці.

Дана розробка рекомендується, як методичний посібник для майстрів виробничого навчання з професії «Живописець» закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

 


ВСТУП

 

Протягом віків в Україні формувалися регіональні особливості декоративного розпису з своєрідною образною стилістикою. Розписи широко використовували для орнаментації житла, керамічних і дерев'яних виробів, у текстильній та порцеляново-фаянсовій промисловості, поліграфії.

Тому ця тема є актуальною для майбутніх живописців. Вивчивши різновиди технік, здобувачі освіти значно розширюють свій кругозір. На основі вивченого можна прийти до нових стилів виконання.

Для цього професійна освіта повинна максимально враховувати сучасні вимоги, випереджати технічну реконструкцію, тісно інтегруватися з усіма сферами життя. Завдання професійних (професійно-технічних) закладів освіти у цих умовах – забезпечити підготовку молоді до сучасних і майбутніх ринків праці, орієнтуватися на потреби людей та світові тенденції, гарантувати випускникам конкурентоспроможність отриманої кваліфікації.

Найважливіший компонент змісту сучасної професійної освіти – набуття професійних компетентностей молодими фахівцями.

Професійна компетентність включає в себе: вміння та навички виконувати операції, спроможність аналізувати різні види технік та, використовуючи новаторський пошук створювати нові методи виконання розпису.

В методичній розробці представлено варіанти виконання декоративного розпису предметів побуту майстром виробничого навчання з професії «Живописець».


ПЛАН УРОКУ

 

28 листопада 2019 року

Група: № 15 «Живописець. Флорист»

Професія:  7324 «Живописець»

Кваліфікація: Живописець ІІ розряду

Предмет: Виробниче навчання

Тема: «Виконання декоративного розпису на предметах побуту»

Мета уроку:

Навчальна: закріпити знання отримані на уроках теорії «Основи композиції» та «Матеріалознавство», «Техніка виконання художніх  робіт», навчити здобувачів освіти на практиці  виконувати декоративний  розпис на предметах побуту та використовувати в оформленні інтер’єру.

Розвиваюча: розвинути творче мислення, пізнавальну активність та навчально-виробничу самостійність.

Виховна: виховати естетичний смак, охайність під час декоративних робіт, повагу до ручної праці, любов до обраної професії, прагнення до максимальних результатів.

Тип уроку: виконання комплексних робіт, демонстрація, майстер-клас.

Вид уроку: виконання індивідуальних робіт.

Методи та прийоми:

словесний – бесіда, повідомлення;

наочний – презентація (виконана у програмі Power Point, демонстрація відеоматеріалів);

практичний – індивідуальна практична робота.

Дидактичне забезпечення: 

 Матеріали: основа для розпису (платівки пластикова), об’ємні декоративні контури, фарби акрилові або гуаш, лак, аксесуари.

 Інструменти: пензлі, палітра, губка (поролон).

  Методичне забезпечення: методична розробка уроку; презентація уроку на слайдах, електронна технологічна картка (відеоролик), зразок готової робот, шаблони.

Технічні засоби навчання: ноутбук, проектор, екран, документ-камера, магнітна дошка-планшет.

Міжпредметні зв'язки: основи композиції, матеріалознавство, технологія виконання художніх  робіт.

Методична мета: апробація роботи за допомогою електронної технологічної картки; самостійне виконання індивідуального декоративного розпису.

Література:

1. Гнатюк Л., Поліщук Я., Музиченко О. Етнодизайн в інтер’єрі готельноресторанних комплексів // Теорія та практика дизайну. Мистецтвознавство. 2015. Вип. 7. С. 46–52.

2. Дьяченко Р. Художньо-естетичні особливості інтер’єрів закладів харчування як осередків дозвілля і розваг // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2015. № 1. С. 132–136.

3. Єгорова В., Черепанова А., Бедрик С. Настінний розпис як різновид декоративно-прикладного мистецтва // Вісник ПДАБА. 2013. № 14. С. 58–63.

4. Кара-Васильєва Т., Чегусова З. Декоративне мистецтво України ХХ століття. У пошуках «великого стилю». – К.: Либідь. – 2005. – 250 с., іл.


СТРУКТУРА УРОКУ

 

І. Організаційний етап                                                                                       5 хв.

1.1.  Перевірка наявності здобувачів освіти.

1.2. Перевірка готовності здобувачів освіти  до уроку.

1.3. Допуск з техніки безпеки.

ІІ.  Вступний інструктаж                                                                       ~40 хв.

2.1.  Актуалізація опорних знань та вмінь:

2.1.1. Перевірка опорних компетентностей, необхідних для подальшої роботи на уроці (змагання).

2.2. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

2.2 .1. Повідомлення теми програми і уроку.

2.2.2. Цільова установка проведення уроку;

2.3. Формування нових знань та навичок

2.3.1. Пояснення майстра виробничого навчання (робота з презентацією).

2.3.2. Демонстрація електронної інструкційної картки.

2.4. Узагальнення, формування та відпрацювання нових прийомів виконання робіт.

2.4.1. Гра-опитування

ІІІ. Поточний інструктаж                                                                            ~195 хв.

3.1. Організація робочого місця.

3.2. Застосування виконаних прийомів та навичок: виконання декоративного розпису на предметах побуту.

ІV. Заключний інструктаж                                                                              30 хв.

4.1. Перевірка робіт здобувачів освіти.

4.2. Аналіз виконання робіт (обговорення найбільш типових помилок).

4.3. Оцінювання здобувачів освіти.

4.4. Інструктаж домашнього завдання.


ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП   

1.1.  Перевірка наявності здобувачів освіти.

1.2. Перевірка готовності здобувачів освіти  до уроку.

1.3. Допуск з техніки безпеки.

 

ІІ.  ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ                                                                      

2.1.  Актуалізація опорних знань та умінь.

  2.1.1. Перевірка опорних компетентностей, необхідних для подальшої роботи на уроці (змагання).

Шановні здобувачі освіти, зараз ми з вами перевіримо, як ви засвоїли набуті знання з попередніх уроків теоретичного та практичного навчання  у вигляді гри. Засвоєнні знання ви застосуєте при виконанні практичного завдання на нашому уроці. Пропоную розділитися вам на дві команди,  придумати їм назву та обрати капітанів. За кожну вірну відповідь учасники отримують бонус-бали. І на останньому уроці ми визначимо команду-переможця.

Питання для опитування:

1.  Що таке декор?

Декорсукупність елементів, що становлять зовнішнє оформлення архітектурної споруди або його інтер'єрів; може бути мальовничим, скульптурним, архітектурним. Розрізняють «активний» декор, відповідний конструкції споруди, пов'язаний з його функцією і формою, і «пасивний» декор, який не відповідає чіткій  формі і залучений лише для прикраси будівлі. В архітектурі під декором нерідко розуміють всю неконструктивну частину споруди.

2. Дайте визначення терміну «Композиція»?

Композиціяскладання цілого з частин. Композиція в образотворчому мистецтві – співвідношення і взаємне розташування частин художнього твору.

3. Що таке симетрія?

Симетрія – відповідність, пропорційність частин будь-чого, розташованих по обидві сторони від середини.

4. Що таке асиметрія?

Асиметрія – відсутність, порушення симетрії.

5. Що таке орнамент?

 Орнамент – мальовнича, графічна або скульптурна прикраса з поєднанням геометричних, рослинних або тварин елементів, візерунок, заснований на повторі і чергуванні складових його елементів; призначається для прикраси різних предметів (посуд, знаряддя і зброя, текстильні вироби, меблі, книги тощо), архітектурних споруд (як зовні, так і в інтер'єрі), творів мистецтв (головним чином прикладних), у первісних народів також самого людського тіла (розфарбування, татуювання).

6. Назвіть види орнаменту  за характером композиції?

За композицією орнамент буває: нескінченний (стрічковий, сітчастий), замкнутий (в колі, квадраті) центричним.

7. Які  мотиви використовуються в орнаменті?

За використанням в орнаменті мотивів його ділять на: геометричний, що складається з абстрактних форм (точки, прямі, ламані, зигзагоподібні, сітчасто-пересічні лінії; кола, ромби, багатогранники, зірки, хрести, спіралі; складніші специфічно орнаментальні мотиви - меандр тощо); рослинний, стилізує листя, квіти, плоди та ін. (лотос, папірус, пальметта, акант, гранат тощо); зооморфний, або тваринний, стилізує фігури або частини фігур реальних або фантастичних тварин. Серед мотивів використовуються також людські фігури.

Архітектурні фрагменти, зброя, різні знаки і емблеми (герби). Особливий рід орнаменту представляють стилізовані написи на архітектурних спорудах.

8. Що таке стилізація?

Стилізація – декоративне узагальнення і виділення характерних особливостей об'єктів за допомогою ряду умовних прийомів. Спростити - значить підкреслити виразні сторони предмета, опустивши деталі.

9. Які види фарб ви знаєте?

Художні фарби: акварельна, гуашева, масляна, акрилова, темперна.

10. Назвіть особливості акрилових фарб?

Акрилові фарби – фарби, що використовуються в будівництві для внутрішніх і зовнішніх робіт і в живописі. Акрилові фарби, подібно до інших водно-дисперсних фарб, можуть бути розведені водою, при розведенні можуть кольорувати водними пігментними пастами, після висихання стають стійкими до дії води. При нанесенні і під час всього терміну експлуатації не виділяють токсичних речовин, оскільки не містять в складі розчинників органічного походження.

11. Які види лаків ви знаєте?

За призначенням лаки розділяються на: лаки, що додаються до фарб в процесі створення картини, «лаки на палітру», лаки для живопису. В основному застосовують смоляні і олійно-смоляні лаки. Покривні або захисні лаки – застосовуються для покриття картин з метою захисту від зовнішніх впливів. Для виробів, що декоруються використовується – акриловий лак (глянцевий універсальний на водній основі, без запаху, не токсичний, вологостійкий після висихання).

Майстер аналізує відповіді здобувачів освіти та дає додаткову інформацію про особливості декоративного оформлення та його значення.

 

2.2. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

2.2.1. Повідомлення теми та мети уроку.

(Слайд 1). Тема сьогоднішнього уроку «Виконання декоративного  розпису на предметах побуту», а саме настінного годинника.

  Мета уроку: закріпити знання отримані на уроках теорії, навчитись на практичному занятті  виконувати декоративний  розпис на предметах побуту та використовувати в оформленні інтер’єру.

 

 

 

2.2.2. Цільова установка проведення уроку.

(Слайд 2). І щоб вас  заохотити на подальшу працю, зараз  Яна Бочеварова зачитає нам вірш Шостацької Людмили.

 

2.3. Формування нових знань та навичок.

 2.3.1. Пояснення майстра виробничого навчання.

На магнітній дошці розміщенні зображення настінних годинників з елементами декоративного розпису.

C:\Users\Оксана\Downloads\1-COLLAGE.jpg

Створити справжній живописний декор та розпис зможуть кваліфіковані живописці, які вміють виконати гарне та яскраве оформлення. Створюючи декоративний розпис, необхідно брати до уваги всі деталі, стиль приміщення, дизайн меблів, кольорову гаму тощо.

Варіантів та предметів декоративного розпису безліч, але наше завдання завжди дивувати та створювати нові речі декоративного оформлення.

(Слайд 3). Точковий розпис – це унікальна техніка малювання, що прийшла до нас з сакрального живопису австралійських аборигенів, народів Африки та Індонезії, де було прийнято наносити візерунки-обереги на речі побуту, зброю, інструменти, будівлі. Також з давніх часів славилась традиція нанесення  фарби на людські тіла (наприклад мистецтво татуювання).

Наприклад, африканські орнаменти широко застосовувалися для прикрашення різних частин тіла. Кожен малюнок, що наноситься на шкіру, мав своє значення і силу. Ритуальні орнаменти, наприклад, оберігали людину від злих духів. Для захисту воїна від стріл і інших небезпек також використовувався спеціальний орнамент. Африканські візерунки також свідчили про соціальний статус людини.

У деяких східних країнах, наприклад, Індії або Таїланді, орнаменти в поєднанні з кольором одягу несуть великий обсяг інформації про людину, його соціальний статус та сім'ю, а візерунки, наприклад, в мистецтві мехенді, здатні змінити долю людини.

Техніка точкового розпису також стала популярною та  сучасною в Україні. Ця техніка дає можливість створювати будь-які малюнки та геометричні лінії, легкі нариси та дуже складні орнаменти. Ця техніка є універсальною. Основним джерелом заохочення можуть бути  візерунки різних народів світу. А натхнення можна шукати всюди – це квіти та рослини.  Орнаменти навколо нас, тільки варто придивитися.

 Саме тому ми сьогодні виготовимо настінний  годинник з елементами декоративного розпису - «Point-to-point». Цей годинник зможе стати цікавим елементом в оформленні інтер’єру.

(Слайд 4). Отже, що ж таке декоративний розпис?

 Декоративний розпис  є одним з поширених видів народного мистецтва в Україні.

Декоративні розписи надзвичайно різноманітні. Споконвіку вони побутують на сільських будівлях, речах домашнього вжитку – меблях, посуді, інструментах, тканині та до наших днів збереглися рідкісні оригінальні малюнки на папері. Одною із  головних різновидностей є настінний розпис.

А давайте згадаємо що ви знаєте з наших попередніх уроків виробничого навчання  про український національний декоративний розпис?Адже деякі види відомі далеко за межами нашої країни.

Здобувачі освіти згадують про найвідоміші види декоративного українського розпису.

(Слайд 5). Косівський розпис

Народився в українських Карпатах, в місті Косів, Івано-Франківської області. Стрімкий розвиток соледобувної промисловості стимулював появу і різних видів декоративного ремісництва в цьому регіоні. Зокрема кераміки і декоративного розпису. На виробах в стилі народного примітивізму можна знайти рослинні мотиви; зображення птахів, звірів та інші традиційні малюнки. Характерні кольори для цього виду розпису: білий, зелений і охра.

(Слайд 6). Петриківський розпис

Починав свій «шлях» в якості настінного живопису будинків селища Петриківка, що на Дніпропетровщині. Основа Петриківського розпису – рослинний орнамент в стилі українського бароко, де органічно вписуються яскраві фантастичні птахи, комахи з рослинними мотивами. До свого банкрутства в селищі працювала і однойменна фабрика, яка, нажаль, припинила існування в 2004 році. Але, незважаючи на це, в 2013 році Міністерство культури України включило Петриківський розпис до переліку об'єктів нематеріальної культурної спадщини України.

Сьогодні в Петриківці можна відвідати Центр народного мистецтва «Петриківка» та музей, у фондах якого налічується близько 2500 предметів мистецтва. Регулярно проводяться майстер-класи та екскурсії.

(Слайд 7). Опішнянський розпис

Родом з Полтавської області. Відома Опішнянська кераміка ще з XVII століття. Опішнянські орнаменти відрізняються особливою життєрадісністю і яскравістю. У малюнку обов'язково присутня огинаюча лінія, вироби покриваються ангобом (спеціальним глиняним шаром). На поверхнях виробів малюються ягоди, листя, каракулі (кривульки), квіти, метелики, сердечка, гілки та інші. Опішнянський розпис був також включений у перелік об’єктів нематеріальної культурної спадщини України.

 

(Слайд 8). Бубнівський розпис 

Може бути більш відомий під кодовою назвою «Бубнівська кераміка».

Цей вид декоративного мистецтва був поширений у Вінницькій області, в місті Гайсин. У порівнянні з вищезгаданими художніми ремеслами, Бубнівський розпис має сумну долю. Після смерті основних її «ідеологів» братів Герасименко, він поступово втрачає свою популярність. І сьогодні про неї знають не багато. Побачити експозицію Бубнівської кераміки можна в Музеї-садибі братів Герасименко (с. Новоселівка, Вінницької області). Серед інших видів розпису його відрізняють рослинні дивовижні орнаменти і жовто-коричневі, білі, блакитні і сірі кольори.

(Слайд 9). Самчиківський розпис

Саме у південно-східній Волині, на межі з Поділлям, здавна хати були розмальовані рослинними візерунками, які вважались оберегами. Малюнки на стінах були візитівкою кожної гарної господині, уважно придивлялись до них парубки, якщо в хаті підростала не засватана ще дівчина.

Особливо славились своїми розписами хати в селі Самчики Старокостянтинівського району Хмельницької області, де цей розпис можна було побачити на власні очі ще у п'ятдесятих роках минулого століття. Із часом традиція розпису майже зникла. У 60-их роках XX сторіччя Самчиківський розпис знов почав відроджуватися.

Декоративний розпис вимагає особливого підходу, посидючості, уміння формувати образ того, що ви хочете створити і втілити в життя. Але, безпосередньо втілення в життя спрощується за рахунок такого важливого моменту — лише ви визначаєте, що саме ви створите вашими руками, нехай і з обов'язковим використанням таких матеріалів, як лак, декоративні контурні фарби і акрилові фарби, щоб створити щось, що заслуговує уваги.

Майстер виробничого навчання демонструє етапи виконання.

2.4. Демонстрація електронної інструкційної картки.

Майстер: За допомогою документ-камери, я для вас записала інструкційну картку з декоративного розпису годинника у вигляді відеоролику. Увага, на екран.

Етапи виконання декоративного розпису на основі

Процес розпису годинника багатоетапний.

Все починається з вибору малюнка, потім наноситься ґрунт (основний фон) в один або декілька шарів. Далі на основі годинника робиться детальний ескіз використовуючи заздалегідь виготовлений шаблон орнаменту. Потім крапка за крапкою спеціальними контурними акриловими фарбами створюється кольоровий малюнок. Завершальний етап – «зачистка» основи від олівця, який міг залишитися, та покриття фінішним лаком. Останнім етапом – основа відправляється на сушку.

Якщо ви  вірите у значення символів, то перед тим як використати його, детально вивчається його історія. Треба  розуміти, що вибір символу або візерунку має здійснюватися розумно, так само, як і підбір предмету декору загалом для створення атмосфери в домі.

На попередньому уроці виробничого навчання, ми з вами підготували основи для декоративного розпису.  Знежирили основу (платівку) за допомогою засобу для миття скла або спиртового розчину.

(Слайд 10). Коли основа висохла, її заґрунтували. Губку необхідно змочити акриловим ґрунтом та м’якими рухами пройти по необхідній області поверхні платівки. Після висихання першого слою ґрунту нанести другий шар. Область основи платівки стала однотонною – білою, або потрібного нам кольору.

Далі слід нанести необхідного кольорову фарбу (акрилову), або, на цьому етапі, можна використати, за бажанням, техніку «декупаж», яку ми раніше з вами вивчали.

Після повного висихання фарби, переводимо малюнок заздалегідь підготовленого шаблону на поверхню для подальшого розпису основи.

Наносимо візерунки на підготовлену поверхню виробу за допомоги об’ємного контуру обраного кольору згідно шаблону. Після висихання контуру, за необхідністю, наносимо наступний за кольором об’ємний контур чи акрилову фарбу. Після повного висихання поверхні, за бажанням, можна задекорувати виріб аксесуарами, блискітками.

(Слайд 11). Завершальним етапом буде нанесення м’яким пензлем на задекоровану поверхню лак. Чекаємо коли просохне перший шар, за необхідністю наносимо другий шар акрилового лаку.

 

2.4. Узагальнення, формування та відпрацювання нових прийомів виконання робіт.

2.4.1. Гра-опитування

  Пропоную Вам провести цікаву гру-опитування.

Майстер задає питання, а здобувачі освіти пишуть відповідь на папері та демонструють майстру, якщо відповідь вірна, учень має змогу витягнути лотерейний номерок. Учні, які дали невірну відповідь отримують додаткові питання, доки всі здобувачі освіти не отримають лотерейні жетони.

Згідно отриманих номерків майстер видає учням комплекти матеріалів (попередньо підготовлені набори з керамічної тарілки та двох кольорових серветок).

 

Питання гри опитування:

  • Яка техніка має назву «Point-to-point»?
  • Який матеріал використовують для підготовки поверхні для декору?
  • Які предмети можливо декорувати?
  • Які найвідоміші види декоративного українського розпису ви знаєте?

 

ІІІ.  ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ                                                                      

Перед тим як ми розпочнемо виконувати практичне завдання розпису платівки, я хочу вам нагадати техніку безпеки перед початком роботи:

1. Перевірити спецодяг.

2. Готовність робочого місця на наявність матеріалів та інструментів до роботи.

3. Ми працюємо з безпечними та нетоксичними фарбами, але обережно користуйтесь акрилом для виконання роботи.

4. По завершенні роботи вимийте руки та художні інструменти водою з милом.   

Майстер виробничого навчання нагадує основні витяги з інструкцій з охорони праці відповідно до робіт, що виконуються.

Повторення теми уроку, його мети.

Майстер роздає учням інструкційні картки. Нагадує, що урок незвичайний, а урок-змагання між командами.  Кожна команда має змогу отримати перемогу, отримуючи бонус-бали виконавши найбільш цікаві та гарні декоративно розписані основи.

Діяльність здобувачів освіти

Діяльність майстра

1. Організація робочого місця Підготовлення та розташування  матеріалів та інструментів.

1. Обхід з метою перевірки відповідності організації робочого місця.

2. Виконання нарисів та ескізів.

2. Обхід з метою допомоги в обранні ліпших варіантів ескізів.

3. Знежирювання поверхні. Ґрунтовка акриловим ґрунтом чи акриловою фарбою.

3. Обхід з метою перевірки правильності виконання прийомів та операцій. При необхідності індивідуальне інструктування та демонстрація.

4. Перенесення візерунку з шаблону малюнку або орнаментальної композиції на поверхні згідно задуму та ескізів.

4. Обхід з метою контролю технологічної послідовності.

5. Нанесення декоративного контуру на поверхню основи  платівки. Детальне опрацювання візерунку   фрагментів на поверхні.

5. Спостереження за роботою, при необхідності індивідуальне інструктування.

6. Доповнення роботи акриловими фарбами, нанесення додаткового фону, додавання маленьких деталей, аксесуарів.

6. Спостереження за роботою,  допомога, консультація здобувачів освіти.

7. Закріплення роботи лаком.

 

7. Обхід з метою контролю технологічної послідовності.

 

ІІІ.  ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ                                                                      

4.1. Перевірка робіт здобувачів освіти.

Ми з вами виготовили декоративні основи для настінного годинника з елементами декоративного розпису.

Кожен з вас виконав ексклюзивну річ своїми руками, яка зможе стати чудовою прикрасою. І настав час отримати оцінку за виконану роботу.

Тепер ваша задача найбільш цікаво прорекламувати свою роботу, підкресливши її особливі якості. Найбільш вдалі презентації отримають бонус-бали.

 

4.2. Аналіз виконання робіт.

Майстер виробничого навчання проводить аналіз характерних недоліків в роботі учнів та обговорює зі здобувачами освіти методи їх усунення, способи не допущення.

4.3. Оцінювання здобувачів освіти.

Майстер виробничого навчання оголошує оцінки за виконання основи для настінного годинника з елементами декоративного розпису, обґрунтовує їх. Демонструє кращі роботи. Кожен здобувач освіти, який виконав роботу на відмінно отримує додатковий бонус-бал.

Капітани команд рахують бонус-бали отримані членами команд-суперників. Команда, яка набрала максимальну кількість балів оголошується переможцем.

Майстер виносить подяку здобувачам освіти за роботу на уроці, вітає переможців. Оголошує домашнє завдання: «Завершити роботу  закріпленням поверхні лаком».  На наступному уроці виробничого навчання завершенням  настінної композиції буде встановлення годинникового механізму зі стрілочками для надання основі годинника готового вигляду.  

 

 

 

Майстер виробничого навчання                                           Вікторія ШЕВЧУК             

 

 

docx
Додано
17 травня 2021
Переглядів
685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку