Інформаційна картка завдання
за професією «Живописець»
Тема: Пастельний живопис
Техніка: Пейзаж суха пастель
Складність: середня
Час роботи: 2 години
Матеріали: пастельна папір, суха пастель, пастельні олівці, лак.
Це робота середньої складності, потрібно докласти зусиль.
Нам знадобляться: пастель, білий пастельний олівець (для ескізу), аркуш паперу для пастелі, лак для волосся (або розчин цукру з водою в пропорції на 0,5 літра води 3-4 столові ложки цукру і пульверизатор).
Спочатку робимо ескіз, детальна промальовування нам не потрібна. Дивимося на співвідношення неба і водної гладі. Пам'ятаємо про золотий перетин Леонардо да Вінчі - композиційно буде вигідніше, якщо лінія горизонту пройде нижче горизонтального центру площині картини, ділячи тим самим площину на три частини: дві залишаючи за небом і одну за водою. Те ж саме і з човном, композиція не повинна переважувати в якусь зі сторін, тому компонуємо човен ближче до лівого краю аркуша. Для дерев досить лише позначити їх висоту.
Етап - 1
Зліва направо починаємо заштриховувати небо. Я використовувала темно-синю, світло-синю, карминовую, фіолетову (світлі і темні) пастелі, подекуди додавала неаполітанський жовтий і кадмій жовтий, білий пастель.
Етап -2
Після того, як все небо заштриховано, можна почати розтушовувати пастель. Для цього я використала кисть (колонок). Розтушовувати слід акуратно, щоб не «змести» всю пастель.
Після того, як небо «розтушувати» і ви побачили результат, можна додати трохи акцентів - затемнити або освітлити потрібні області. Для цього акуратно проштриховуємо потрібні місця і точно так же розтушовуємо.
Етап-3
Етап-4
Коли небо остаточно готове, можна починати промальовувати водну гладь. Пам'ятаємо, що в воді небо відбивається як в дзеркалі, тому нам необхідно повторити не тільки форму кожного хмарки, а й перенести в точності всі кольори. Після того, як ця робота пророблена - можна розтушувати пастель пензлем.
Етап-5
Далі намічаємо задній план, для цього я використовувала пастель кольору індиго, але так як такого крейди в наборі не було, я змішала темно-синій і чорний. Злегка розтушовуємо задній план, але на цей раз краще робити це пальцем, щоб горизонт «плив». Якщо задній план чіткий - це вже не задній план, все повинно повільно «йти» в небо.
Етап-6
Коричневою пастеллю я намітила бережок, його потрібно розтушувати, але вже не так старанно, адже берег - це частина переднього плану, він повинен бути більш чітким.
Після того, як берег намічений, можна приступати до дерев. Спочатку малюємо стовбури - вони не повинні стояти в ряд, або хилитися в одну сторону - це буде виглядати неприродно. Володіємо дерева врозкид, десь їх буде більше, десь менше, десь вони будуть накладатися один на одного і хиляться в різні боки. Тут же намічаємо відображення у воді, пам'ятаємо про ефект дзеркала. Дерева тут робимо трохи менш яскравими, тому що відображення все одно розтушуйте.
Етап-7
Етап-8
Далі прорисовуємо гілки, кущі, і крони. Кущики і крони ми не бачимо, тому все розтушовується, ніяких деталей. А ось гілки потрібно постаратися зробити тонший і яскравішою.
Етап-9
Етап-10
Після того, як робота над деревами завершена, можна почати малювати човен. Для цього я використала сірі (світлі і темні), блакитні, білий і чорні дрібні. Та частина, звідки на човен падає світло, буде білуватою, в ту частину, що знаходиться в тіні, можна додати індиго. Там, де човен стикається з водою буде густа тінь, її робимо чорної пастеллю. Також прорисовуємо і відображення, тільки його растушевиваем трохи сильніше. Розміщуємо в човен рибалки, він малюється дуже просто, чорної пастеллю, так як човен далеко, ми бачимо тільки силует людини.
Етап-11
Етап-12
На завершеному етапі роботи ми малюємо брижі на водній гладі. Для цього я взяла блакитний, неаполітанський, білий крейда - білого знадобилося більше, ніж інших. Накладаємо на воду короткі горизонтальні штрихи. Поруч з бережком і човном ряби буде більше.
Після того, як штрихи накладені, розтушовуємо їх невеликою кистю.
Етап-13
Робота готова! Можна покрити лаком.
Етап-14
Готова робота ,покрита лаком.
Етап-15