Методична розробка відкритого уроку "Завантаження і макетування тексту"

Про матеріал
Розробка уроку "Завантаження і макетування тексту" включає в себе розгорнутий план уроку, план конспект та іструкційно-технологічна картка. А також контрольні запитання для оцінювання знань учнів. Дана розробка буде цікава та корисна для викладачів та майстрів в/н під час проведення уроків виробничого навчання з професії "Оператор комп'ютерного набору" І категорії, а також суміжних професій.
Перегляд файлу

План уроку

 

  1. Професія – Оператор комп’ютерного набору. Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних
  2. Тема програми: Основи технічного редагування та оформлення тексту
  3. Тема уроку: Завантаження і макетування тексту
  4. Кількість годин: 6 годин

     5.  Мета уроку:

              навчальна: навчитися завантажувати та макетувати текст

    виховна: формувати в учнів самостійність, творчу активність, ініціативу, любов до Батьківщини, позитивне ставлення до навчання, дбайливе відношення до обладнання;

   розвиваюча: розвивати в учнів вміння сконцентрувати свою увагу, вміння аналізувати, порівнювати та висловлювати свої думки, пізнавальний інтерес, здійснювати всебічний розвиток учнів.

Тип уроку: формування  вмінь і навичок.

Міжпредметні зв’язки: основи технічного редагування та оформлення тексту, основи роботи в Інтернет, технологія комп’ютерної обробки інформації, географія, історія України, художня культура.

Матеріально-технічне забезпечення

 дидактичне забезпечення уроку: стенди «Сьогодні на уроці», «Охорона праці», «Критерії оцінювання», персональні комп’ютери, програмне забезпечення, інструкційно-технологічні карти.

Форма організації учнів: індивідуальна.

Використана література: С.В. Глушаков, Г.А. Кнабе «Компьютерная верстка».

 

ХІД УРОКУ

 

1. Організаційна частина уроку – 2 хв.

  • доповідь старости про присутність учнів;
  • огляд зовнішнього вигляду учнів.
  • призначення чергових

2. Вступний інструктаж – 43 хв.

2.1. Повідомлення теми та мети уроку.

Правила охорони праці під час роботи з ПК

2.2. Актуалізація опорних знань

1.  Які структурні елементи зображень можливо вважати графічними примітивами?

2.  Чим відрізняються логічні примітиви від фізичних?

3.  Якими атрибутами задаються графічні примітиви?

4. Чим обумовлено введення структурних одиниць типу графічний об’єкт, графічний сегмент?

5. .Які графічні примітиви ви використовували під час роботи на уроці?

6. Які інструменти для малювання геометричних фігур із замкнутим контурами є у редакторі?

7. Що називають основним та фоновим кольором?

8. Як змінити масштаб малюнка? Як виконати поворот фігури?

2.3. Видача інструкційно-технологічної документації.

2.4. Демонстрація зразків наступних робіт.

2.5.Пояснення характеру та призначення наступної роботи й порядку виконання вправ

  2.6. Закріплення нового матеріалу

- Як завантажити текстову інформацію?

- Як розділити сторінку на стовпчики?

- Як зробити макетування тексту?

2.7. Розглядання типових помилок та способів їх попередження

2.8. Розглядання правил техніки безпеки

3. Поточний інструктаж – 270 хв.

Повідомлення критеріїв оцінювання виконаних робіт.

Виконання завдань учнями.

Цільові обходи робочих місць майстром виробничого навчання:

1-й обхід – перевірка правильності організації учнями робочого місця та дотримання правил безпеки праці;

2-й обхід – перевірка вмінь користуватися інструкційно-технологічними картами та відношення учнів до обладнання;

3-й обхід – перевірка правильності виконання учнями технічного процесу та дотримання послідовності виконання завдання; надання, при необхідності, додаткового інструктажу на робочому місці;

4. Заключний інструктаж – 30 хв.

4.1. Підбиття підсумків уроку:

  • аналіз характерних помилок, їх причини та шляхи попередження;
  • оголошення зразкових робіт;
  • осмислення учнями власних дій на уроці ;
  • повідомлення та обґрунтування оцінок за засвоєння та виконання прийомів;
  • узагальнена оцінка за день із мотивацією.

4.2. Домашнє завдання : Повторити всі теми з предмету «Основи технічного редагування та оформлення тексту».
Використати літературу:

Конспект із предмету «Основи технічного редагування та оформлення тексту».С.В. Глушаков, Г.А. Кнабе «Компьютерная верстка» .

Урок завершено

4.3. Прибирання майстерні.

 

 

 

Майстер в/н                                           Н.М.Кісенко

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

 

Тема: Завантаження і макетування тексту

Мета: навчитися завантажувати і макетувати текст

 

 Теоретичний матеріал

 

Введення тексту здійснюється в спеціальні рамки, які ще називають текстовими. Для того, щоб ввести текст, необхідно клацнути в будь якому місці текстової рамки Заголовок основной статьи і почати вводити свій текст із клавіатури або вставити готовий фрагмент тексту.

Для створення текстових рамок потрібно скористатися кнопкою Надпись із панелі інструментів Обьєкты. Утримуючи ліву клавішу миші можна намалювати додаткову рамку. Із текстовими рамками можна виконувати ті ж операції, що із іншими об’єктами пакету MS Office – масштабувати, змінювати порядок, повертати, копіювати, знищувати і т.д.

 Якщо текст в існуючу текстову рамку, то він автоматично переходить до з’єднаної з нею рамки. У верхньому лівому або нижньому правому куті області, що охоплює ці рамки відображаються кнопки Перейти к предыдущему текстовому полю та Перейти к следующему текстовому полю. Ланцюжок з’єднаних текстових рамок може розтягнутися на декілька сторінок і складатися з багатьох сторінок.

Роз’єднання текстових рамок призводить до порушення зв’язку в ланцюжку. Щоб з’єднати текстові рамки,клацніть на першій рамці ланцюжка, а потім на панелі інструментів Связать текстове поля  клацніть на кнопці  Разорвать связь со следующей

Тексат із з’єднаної рамки переміститься до спеціальної області  Текст в области переполнения

Для того, щоб текст продовжився в іншій текстовій рамці, спочатку клацніть на рамці, в якій є надлишковий текст, а потім  - на кнопці Создать текст с надписью на  панелі інструментів Связать текстове поля . курсор буде мати вигляд глечика з текстом. Щоб «вилити» надлишковий текст у порожню текстову рамку, клацніть у довільному місці у рамці з текстовим заповнювачем.

 

Завдання 

 

Виберіть текст на пів сторінки та заповніть ним один з блоків для надпису. Для цього виберіть Бюлетень. А в Інтернеті знайдіть текст на тему: «Мова українська, рідна, солов’їна» При необхідності з’єднуйте або роз’єднуйте блоки для надпису.

Роботу збережіть в своїй папці

 

П'ЯТЬ ПОРАД ПО МАКЕТУВАННЮ

 

Створіть банк зразків. Коли ви читаєте журнали, книги, газети, річні звіти, переглядаєте рекламні листівки і брошури збирайте зразки особливо вдалих і невдалих рішень. Складайте їх у двох папок, озаглавлені «Гарні» і «Погані», відзначаючи, що чи добре погано в даному макеті. Нагромадивши досить матеріалу, ви відчуєте себе набагато впевненіше в області технічного і художнього редагування.

Складіть план майбутнього документа. Ніж простіше, тим краще. Дотримуючи цього правила, зробите менше помилок. Крім того, прості макети виглядають чіткіше, краще читаються і забезпечують концентрацію уваги читачів.

Не намагайтеся охопити неосяжне. Наприклад, ви можете розмістити на одній смузі 30 стовпчиків тексту, але хто стане їх читати? Загальне правило: не використовуйте більше трьох спеціальних типографських ефектів на розвороті з двох смуг.

Ваш макет повинний створювати чітке представлення про характер документа. Якщо ви компонуєте рекламне повідомлення про продукт, то нехай ваш макет виглядає як реклама, а не як науковий трактат. 

ПОРАДИ ПО МАКЕТУВАННЮ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок запишіть в зошит     


Інструкційно-технологічна карта №_____

 

«Завантажування і макетування текст »

  1. Створити файл Word з іменем Крушельницька С.rtf у власній папці PageMaker та введіть заданий текст.
  2.                Створити нову публікацію з такими параметрами:
    1. Формат – А4, розмір – 210297 мм, орієнтація – книжна;
    2. Кількість сторінок – 1; № першої сторінки – 1;
    3. Поля: ліве – 15 мм, праве – 10 мм, верхнє – 15 мм, нижнє – 10 мм;
    4. Роздільча здатність – 300 точок на дюйм.
  3. Зберегти публікацію під назвою Стаття у вашій папці PageMaker.
  4. Виведіть на екран Керуючу палітру (меню Вікно).
  5. Покажіть на екран повністю сторінку (Вид→Розмістити у вікні)
  6. Розбийте сторінку на 3 колонки (План→Напрямляючі колонок…)
  7. Вставте у верхній частині другої і третьої колонок текстовий блок із заголовком статті. Текст оформіть розміром – 36 і жирним накресленням та курсивом. Збільшіть відстань між символами слова Крушельницька на ширину текстового блоку.
  8. Під абзацом намалюйте чорну лінію товщиною 4 пт на всю ширину тексту (Текст→Абзац…→Лінія)
  9. У верхній частині першої колонки помістіть епіграф, задавши для нього розмір шрифту – 12, жирний курсив.
  10. Імпортуйте в публікацію файл Крушельницька С.rtf з власної папки (Файл→Помістити…) і розмістіть його в трьох колонках, розбивши на три блоки.
  11. Для того, щоб розмістити весь текст в цих блоках, змініть розмір шрифту до 10,5 і міжрядковий інтервал – 12, відступ першого рядка в абзаці 5 мм та розміри блоків.
  12. Збережіть зміни у файлі і закрийте його.
  13. Відкрийте публікацію Поради Карнегі.pmd і форматуйте текст за такими параметрами:
    • Розмір шрифту  – 11, міжрядковий інтервал – 13;
    • Вирівняти абзац по ширині; відступ першого рядка абзацу7 мм;
    • Відступ перед абзацом2 мм, відступ після абзацу2 мм;
    • Для кожного абзацу змініть колір тексту.
  14. Закрийте публікацію, зберігши зміни.
  15. Зайдіть у публікацію Стінгазета і вставте у відповідні місця написи. Від форматуйте їх на власний смак.
  16. Закрийте і збережіть публікацію.

 

 

Вище професійне училище № 75

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

відкритого уроку

на тему:

 

«Завантаження і макетування тексту»

 

 

 

Майстер виробничого навчання

Кісенко Наталя Миколаївна

 

 

 

 

 

с. Олександрівка 2019 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 червня 2019
Переглядів
1108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку