План уроку
5. Мета уроку:
навчальна: навчитися завантажувати та макетувати текст
виховна: формувати в учнів самостійність, творчу активність, ініціативу, любов до Батьківщини, позитивне ставлення до навчання, дбайливе відношення до обладнання;
розвиваюча: розвивати в учнів вміння сконцентрувати свою увагу, вміння аналізувати, порівнювати та висловлювати свої думки, пізнавальний інтерес, здійснювати всебічний розвиток учнів.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Міжпредметні зв’язки: основи технічного редагування та оформлення тексту, основи роботи в Інтернет, технологія комп’ютерної обробки інформації, географія, історія України, художня культура.
Матеріально-технічне забезпечення
дидактичне забезпечення уроку: стенди «Сьогодні на уроці», «Охорона праці», «Критерії оцінювання», персональні комп’ютери, програмне забезпечення, інструкційно-технологічні карти.
Форма організації учнів: індивідуальна.
Використана література: С.В. Глушаков, Г.А. Кнабе «Компьютерная верстка».
ХІД УРОКУ
1. Організаційна частина уроку – 2 хв.
2. Вступний інструктаж – 43 хв.
2.1. Повідомлення теми та мети уроку.
Правила охорони праці під час роботи з ПК
2.2. Актуалізація опорних знань
1. Які структурні елементи зображень можливо вважати графічними примітивами?
2. Чим відрізняються логічні примітиви від фізичних?
3. Якими атрибутами задаються графічні примітиви?
4. Чим обумовлено введення структурних одиниць типу графічний об’єкт, графічний сегмент?
5. .Які графічні примітиви ви використовували під час роботи на уроці?
6. Які інструменти для малювання геометричних фігур із замкнутим контурами є у редакторі?
7. Що називають основним та фоновим кольором?
8. Як змінити масштаб малюнка? Як виконати поворот фігури?
2.3. Видача інструкційно-технологічної документації.
2.4. Демонстрація зразків наступних робіт.
2.5.Пояснення характеру та призначення наступної роботи й порядку виконання вправ
2.6. Закріплення нового матеріалу
- Як завантажити текстову інформацію?
- Як розділити сторінку на стовпчики?
- Як зробити макетування тексту?
2.7. Розглядання типових помилок та способів їх попередження
2.8. Розглядання правил техніки безпеки
3. Поточний інструктаж – 270 хв.
Повідомлення критеріїв оцінювання виконаних робіт.
Виконання завдань учнями.
Цільові обходи робочих місць майстром виробничого навчання:
1-й обхід – перевірка правильності організації учнями робочого місця та дотримання правил безпеки праці;
2-й обхід – перевірка вмінь користуватися інструкційно-технологічними картами та відношення учнів до обладнання;
3-й обхід – перевірка правильності виконання учнями технічного процесу та дотримання послідовності виконання завдання; надання, при необхідності, додаткового інструктажу на робочому місці;
4. Заключний інструктаж – 30 хв.
4.1. Підбиття підсумків уроку:
4.2. Домашнє завдання : Повторити всі теми з предмету «Основи технічного редагування та оформлення тексту».
Використати літературу:
Конспект із предмету «Основи технічного редагування та оформлення тексту».С.В. Глушаков, Г.А. Кнабе «Компьютерная верстка» .
Урок завершено
4.3. Прибирання майстерні.
Майстер в/н Н.М.Кісенко
Конспект уроку
Тема: Завантаження і макетування тексту
Мета: навчитися завантажувати і макетувати текст
Теоретичний матеріал
Введення тексту здійснюється в спеціальні рамки, які ще називають текстовими. Для того, щоб ввести текст, необхідно клацнути в будь якому місці текстової рамки Заголовок основной статьи і почати вводити свій текст із клавіатури або вставити готовий фрагмент тексту.
Для створення текстових рамок потрібно скористатися кнопкою Надпись із панелі інструментів Обьєкты. Утримуючи ліву клавішу миші можна намалювати додаткову рамку. Із текстовими рамками можна виконувати ті ж операції, що із іншими об’єктами пакету MS Office – масштабувати, змінювати порядок, повертати, копіювати, знищувати і т.д.
Якщо текст в існуючу текстову рамку, то він автоматично переходить до з’єднаної з нею рамки. У верхньому лівому або нижньому правому куті області, що охоплює ці рамки відображаються кнопки Перейти к предыдущему текстовому полю та Перейти к следующему текстовому полю. Ланцюжок з’єднаних текстових рамок може розтягнутися на декілька сторінок і складатися з багатьох сторінок.
Роз’єднання текстових рамок призводить до порушення зв’язку в ланцюжку. Щоб з’єднати текстові рамки,клацніть на першій рамці ланцюжка, а потім на панелі інструментів Связать текстове поля клацніть на кнопці Разорвать связь со следующей
Тексат із з’єднаної рамки переміститься до спеціальної області Текст в области переполнения
Для того, щоб текст продовжився в іншій текстовій рамці, спочатку клацніть на рамці, в якій є надлишковий текст, а потім - на кнопці Создать текст с надписью на панелі інструментів Связать текстове поля . курсор буде мати вигляд глечика з текстом. Щоб «вилити» надлишковий текст у порожню текстову рамку, клацніть у довільному місці у рамці з текстовим заповнювачем.
Завдання
Виберіть текст на пів сторінки та заповніть ним один з блоків для надпису. Для цього виберіть Бюлетень. А в Інтернеті знайдіть текст на тему: «Мова українська, рідна, солов’їна» При необхідності з’єднуйте або роз’єднуйте блоки для надпису.
Роботу збережіть в своїй папці
П'ЯТЬ ПОРАД ПО МАКЕТУВАННЮ
Створіть банк зразків. Коли ви читаєте журнали, книги, газети, річні звіти, переглядаєте рекламні листівки і брошури збирайте зразки особливо вдалих і невдалих рішень. Складайте їх у двох папок, озаглавлені «Гарні» і «Погані», відзначаючи, що чи добре погано в даному макеті. Нагромадивши досить матеріалу, ви відчуєте себе набагато впевненіше в області технічного і художнього редагування.
Складіть план майбутнього документа. Ніж простіше, тим краще. Дотримуючи цього правила, зробите менше помилок. Крім того, прості макети виглядають чіткіше, краще читаються і забезпечують концентрацію уваги читачів.
Не намагайтеся охопити неосяжне. Наприклад, ви можете розмістити на одній смузі 30 стовпчиків тексту, але хто стане їх читати? Загальне правило: не використовуйте більше трьох спеціальних типографських ефектів на розвороті з двох смуг.
Ваш макет повинний створювати чітке представлення про характер документа. Якщо ви компонуєте рекламне повідомлення про продукт, то нехай ваш макет виглядає як реклама, а не як науковий трактат.
ПОРАДИ ПО МАКЕТУВАННЮ
Висновок запишіть в зошит
Інструкційно-технологічна карта №_____
«Завантажування і макетування текст »
Вище професійне училище № 75
Методична розробка
відкритого уроку
на тему:
«Завантаження і макетування тексту»
Майстер виробничого навчання
Кісенко Наталя Миколаївна
с. Олександрівка 2019 р.