ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ІНТЕГРОВАНИХ КУРСІВ ПІД ЧАС ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ В ГУРТКАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНІЧНОГО ТА ХУДОЖНЬО-ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Про матеріал
Сьогодні розвиток STEAM - один з основних трендів в світовій освіті. На перший погляд, абревіатура здається громіздкою і складною, але, якщо розібратися, то все гранично прозоро: S - science, T - technology, E - engineering, A - art, M - mathematics, або: природничі науки, технологія, інженерне мистецтво, творчість, математика. Найбільш природньо поєднувати ці різні предмети саме в закладі позашкільної технічної освіти – станції юних техніків. Позашкільна освіта є додатковою освітою, і саме в закладах позашкільної освіти існують всі необхідні умови для повноцінного впровадження та реалізації завдань STEАM-освіти. Особливістю такого впровадження є інтегрованість занять. Але, на відміну від інтегрованих занять в закладах загальної освіти, де поєднання йде за навчальними темами або за шкільними предметами, в позашкільній освіті можна говорити про вертикальну та горизонтальну інтеграцію освітньої діяльності дитини. Під вертикальною інтеграцією ми пропонуємо розуміти освітню діяльність вихованців, під час якої дитина опановує різні види технологій, закріплює різні навички чи здобуває компетентності по мірі того, як вона росте. Тобто, маленька дитина, що цікавиться чи то викрутками, чи то літачками, приходить навчатися до гуртка початкового технічного моделювання. Згодом, років за три, пройшовши відповідно до навчальної програми гуртка, побудову паперових літаків, створення найпростіших кораблів і таке інше, дитина обирає для себе той гурток, який найбільше відповідає її уподобанням: ракетомодельний, авіамодельний, автомодельний чи будь який інший. В таких гуртках станції юних техніків вихованець вже свідомо буде самовдосконалюватися, працювати над своїми проектами та робити перші професійні кроки. Горизонтальна інтеграція, на відміну від вертикальної, відбувається протягом, як правило, одного навчального року. В такому випадку вихованець гуртка, який вже є вмотивованим та свідомим свого вибору щодо напряму навчання в тому чи іншому технічному гуртку, працює одночасно в двох, або навіть в трьох гуртках різного профілю. Це відбувається тоді, коли гуртківець працює над навчальним проектом та потребує знань більших від тих, що передбачені програмою певного гуртка. Наприклад, як це відбувається в гуртках ужиткового моделювання та комп’ютерної грамотності. Таким чином гуртківець може відвідувати заняття в різних гуртках, опановуючи знання із різних галузей мистецтва, науки і техніки, аби потім втілити їх у практичну доробку презентації чи художнього виробу. У 2019 році педагогічний колектив МіськСЮТ, як єдиний позашкільний базовий експериментальний заклад у місті, бере участь в проведенні дослідно-експериментальної роботи за темою «Науково-методичні засади створення інноваційної моделі STEM-освіти». В дані роботі пропонується методика проведення інтегрованих занять, що поєднують теми гуртків інофрмаційно-технічного та художньо-технічного профілів.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і  науки України

Управління молоді, позашкільної освіти та

національно-патріотичного виховання Дніпровської міської ради

Комунальний позашкільний навчальний заклад «Міська станція юних техніків» Дніпровської міської ради

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

 

ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ІНТЕГРОВАНИХ КУРСІВ ПІД ЧАС ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ В ГУРТКАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНІЧНОГО

ТА ХУДОЖНЬО-ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ

 

 

 

Розробник:

Павловець Людмила Володимирівна

керівник гуртка ужитково-декоративного моделювання комунального позашкільного навчального закладу «Міська станція юних техніків» Дніпровської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дніпро

2017

 

 

 


1.ВСТУП

Сьогодні розвиток STEAM - один з основних трендів в світовій освіті. На перший погляд, абревіатура здається громіздкою і складною, але, якщо розібратися, то все гранично прозоро: S - science, T - technology, E - engineering, A - art, M - mathematics, або: природничі науки, технологія, інженерне мистецтво, творчість, математика. Найбільш природньо поєднувати ці різні предмети саме в закладі позашкільної технічної освіти – станції юних техніків.

Позашкільна освіта є додатковою освітою, і саме в закладах позашкільної освіти існують всі необхідні умови для повноцінного впровадження та реалізації завдань STEАM-освіти.

Особливістю такого впровадження є інтегрованість занять. Але, на відміну від інтегрованих занять в закладах загальної освіти, де поєднання йде за навчальними темами або за шкільними предметами, в позашкільній освіті можна говорити про вертикальну та горизонтальну інтеграцію освітньої діяльності дитини.

Під вертикальною інтеграцією ми пропонуємо розуміти освітню діяльність вихованців, під час якої дитина опановує різні види технологій, закріплює різні навички чи здобуває компетентності по мірі того, як вона росте. Тобто, маленька дитина, що цікавиться чи то викрутками, чи то літачками, приходить навчатися до гуртка початкового технічного моделювання. Згодом, років за три, пройшовши відповідно до навчальної програми гуртка, побудову паперових літаків,  створення найпростіших кораблів і таке інше, дитина обирає для себе той гурток, який найбільше відповідає її уподобанням: ракетомодельний, авіамодельний, автомодельний чи будь який інший. В таких гуртках станції юних техніків вихованець вже свідомо буде самовдосконалюватися, працювати над своїми проектами та робити перші професійні кроки.

Горизонтальна інтеграція, на відміну від вертикальної, відбувається протягом, як правило, одного навчального року. В такому випадку вихованець гуртка, який вже є вмотивованим та свідомим свого вибору щодо напряму навчання в тому чи іншому технічному гуртку, працює одночасно в двох, або навіть в трьох гуртках різного профілю.

Це відбувається тоді, коли гуртківець працює над навчальним проектом та потребує знань більших від тих, що передбачені програмою певного гуртка. Наприклад, як це відбувається в гуртках ужиткового моделювання та комп’ютерної грамотності. Таким чином гуртківець може відвідувати заняття в різних гуртках, опановуючи знання із різних галузей мистецтва, науки і техніки, аби потім втілити їх у практичну доробку презентації чи художнього виробу.

У 2019 році педагогічний колектив МіськСЮТ, як єдиний позашкільний базовий експериментальний заклад у місті, бере участь в проведенні дослідно-експериментальної роботи за темою «Науково-методичні засади створення інноваційної моделі STEM-освіти».

В дані роботі пропонується методика проведення інтегрованих занять, що поєднують теми гуртків інофрмаційно-технічного та художньо-технічного профілів.

 

2.1. СПЕЦИФІКА ДИТЯЧОГО УЯВЛЕННЯ

 

«В основі всякого творчого процесу лежить захоплення, що, звичайно, не виключає величезної роботи розуму. Але хіба не можна мислити не холодно, а гаряче?»

(К. Станіславський)

Маленькі діти малюють усі, в першому класі майже усі, а з підлітків ли­ше деякі... Інші вважають, що це важко, у них не виходить, та й не треба. В чому ж проблема? Мабуть в тому, що їх учать освоювати прийоми правильного зображення, "правильного " з точки зору дорослих, але дитяча рука і пси­хіка ще не готові до такого зображення. А якщо розпочати з іншого, природнішого для дитини: не зображення чогось конкретного, а відтворення власних переживань? Дитячі малюнки при усій їх неправильності експресивні і виразні, не даремно багато художників у своїй творчості спиралися саме на дитяче сприйняття світу. Але відомий італійський письменник Джанні Родарі, працю­ючи над книгою "Граматика фантазії", нарікав на бідність і туманність фантазії дітей.

"Всяка уява будується з елементів, що взяті з дійсності і містяться в коли­шньому досвіді людини. Було б дивом, якби уява могла створювати ні з чого,"- пише Л.С. Виготський в книзі "Уява і творчість в дитячому віці". А у дитини досвід ще такий малий! Педагогічний висновок такий: необхідно розширюва­ти творчий досвід дітей. Чим більше образів отримує дитина з книг, музики, картин і так далі, тим більше він комбінує їх з власними переживаннями, по­чуттями. І виходить подвійний зв'язок . "Цей зв'язок проявляється в тому, що всяке почуття прагне втілитися в певні образи, тобто емоції, як би підбирає собі відповідні враження, думки і образи." (Л.С. Виготський). Там, де для дорослого все звично, дитина відкриває нове, цікаве, яке захоплює його думки і почуття. І тому дитячі образи такі яскраві! Те, що для дорослого неприпустимо і немож­ливо поєднувати з точки зору життєвої і наукової логіки, у дитини виходить легко - народжуються яскраві і своєрідні образи. А розбудити дитячу уяву - завдання дорослих. У одній студії дитячі роботи вражають фантазією, а в іншій, ті ж діти, не можуть придумати нічого. Заняття мають бути захоплюючими, цікавими і для педагога теж!

Як педагоги Міської станції юних техніків, я і моя колега, які ведуть два різні гуртки - комп'ютерний та ужитково-декоративного моделювання, були поставле­ні в досить важкі умови. 16 дітей 8 років із звичайної загальноосвітньої школи приходили з вчителем раз на тиждень на заняття, що триває 2 уроки (І годину 40 хв.). Діти повинні були побувати і на заняттях ужитково-декоративного моде­лювання і навчитися працювати на комп’ютері...один раз на два тижні. Групу дітей треба було розділити на дві підгрупи: одна йшла у комп’ютерний клас, друга - у студію моделювання. На наступний тиждень навпаки. Учні забували за цей час, про що йшла мова, змінювався настрій. Для усунення цього недоліку ми вирішили інтегруватися. Але слід враховувати, що інтеграція - це не просто складання, а взаємопроникнення одного предмета в інший (в даному випадку - інформатики і образотворчого мистецтва). З'являється новий погляд на пред­мет, що вивчається, - кожен розкриває себе по-новому.

Педагог комп'ютерного гуртка побудувала свою програму на основі робо­ти в графічному редакторові Paint. Вона повинна навчити: завантажити комп'ю­тер, завантажити програму, ознайомити з інструментами і їх використанням, ро­боті з палітрою і т.д. На своєму занятті педагог гуртка ужитково-декоративного моделювання (що включає знання з образотворчого мистецтва, тобто ізостудії) з дітьми подорожує по країні МАЛЮВАНІЇ, де «живуть» пензлики (вони живуть і в графічному редакторові Paint!), фарби з різними почуттями і характерами (життєрадісний теплий жовтий, спокійний холодний синій, святковий гарячий червоний), такі ж фарби і в редакторові Paint. Таким чином, переплітаючись, заняття доповнюють один одного. Але, випадкові образи, що виникають при оволодінні технікою акварелі та гуаші, відрізняються від декоративних стилізо­ваних замкнутих плям при виконанні тих же вправ в графічному редакторові Paint.

За основу ми взяли інноваційну програму Т.В. Калініної, засновану на «ме­тоді комбінаторних ігор». комбінаторика - це прийоми знаходження різних сполук (комбінацій), перестановок, сполучень, розміщень з даних елементів у певному порядку». (І.Т. Волкотруб «Основи художнього конструювання)). При пошуку комбінаторного елемента повинні вирішуватися дві основні задачі: не­повторність різноманітних композиційних прийомів і його декоративна та есте­тична цінність.

Дитина, граючи з елементами мови образотворчого мистецтва (лінією і її товщиною, плямами,кольорами і т.д.) отримує цікаве і несподіване зображен­ня. І ось тут починається найголовніше: з'єднання неможливого, починається гра «НА ЩО СХОЖЕ?» Одна дитина може заблукати в переплетенні ліній, але з допомогою педагога, фантазуючи разом, вони розглядають малюнок і знахо­дять знайомі образи, і вони можуть бути різноманітними! Насправді в кожному малюнку закладені відразу кілька зображень, що і припускає комбінаторний метод. А захоплюючі спільні обговорення є тим поштовхом, який запускає фан­тазію - і відбувається диво народження малюнка. Звичайно, однієї розмови з дітьми мало, ось тут і стане в нагоді наш творчий досвід, яким нам пропонував ділитися Л. С. Виготський. Фотографії і картини художників, фільми і музика покликані дати емоцію, як основу творчості.


2.2. МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ «ЗІРКОВІ МІСТА»

2.2.1. МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ГРАЛЬНИХ ВПРАВ

Ми намагаємося вилікувати «хворобу» яка зветься «БОЯЗНЬ БІЛОГО ЛИСТА». Працюючи в графічному редакторі Paint, можна пограти, ґрунтуючись на фантазії, почуттях дитини. Дитині створюються умови, коли вона робить ВІДКРИТТЯ, і відразу з'являється бажання малювати, експериментувати з фор­мою, кольором, лінією.

На першій ступені у дитини розвиваються практичні вміння ігрового во­лодіння елементами мови мистецтва (колір, ритм, форма, лінія) і набором ін­струментів (лінія, крива лінія, розпилювач, багатокутник, еліпс, заливка, вибір кольору та ін.)

Правила дії з ними не націлені на досягнення художнього результату. Спо­чатку перед дитиною не ставиться жодних образотворчих завдань. Просто вона грає з «інструментами), що залишають сліди - фіксують рухову активність її руки. Поява відбитка власного руху заворожує дитину і вона з захопленням грає в цю гру.

На другій ступені відбувається усвідомлення виразних можливостей ху­дожніх засобів і набору інструментів (Paint). Наприклад, створену за допомо­гою розпилювача (використовуючи три і більше кольори) невизначену пляму, учень її переміщує на аркуші, розмножує, збільшує, зменшує, повертає, нахиляє і т.д. Дитина виявляє нові властивості цієї плями, її емоційне звучання. Граючи з художніми засобами, дитина самостійно, підкоряючись своїй фантазії, від­криває для себе нове зображення. Так народжується сюжет малюнка. Дитина із захопленням грає в гру «На що схоже?». Кожен з присутніх дітей дає свою від­повідь. Відповіді можуть бути дуже різними, не схожими одна на одну. Всі ді­ти малювали одну тему -«Космічний ліс», а ліс виявився у всіх різний: чарівний і таємничий, колючий і злий, крижаний.

Сам процес обговорення викликає у дитини емоційно-позитивну реакцію. Розвиваються образотворчі здібності дитини відповідно до її природного роз­витку і її осмислення картини світу.

Тепер, після низки вправ, на третій ступені, можна перейти до композиції. Її тема повинна бути пов'язана безпосередньо з досвідом «перекладу» художніх засобів (плями, лінії тощо) у ті образи, які необхідні саме в цій композиції і від­працьовані в попередніх вправах. Діти починають малювати за власним заду­мом, але в рамках теми, наприклад  зоряні міста.

 

2.2.2. ВИКОНАННЯ ВПРАВ ДО КОМПОЗИЦІЇ

Цикл занять «Космічні фантазі» передбачає виконання завдань з викорис­танням методу «комбінаторних ігор». В основі цього методу лежать ігри з елемен­тами мови мистецтва. Правилами гри стають прийоми гармонізації форми. Виконуючи завдання, діти знайомляться з виразними можливостями художніх засобів. Це спільне для двох гуртків:

  •                    Колір (холодний - теплий, світлий - темний, глухий-дзвінкий)
  •                    Лінія (пряма, ламана, хвиляста)
  •                    Пляма і штрихування різного характеру
  •                    Контраст і нюанс (за кольором і по тону)
  •                    Ритм плям і ліній


Діти виконують на попередніх уроках ряд завдань, в яких не ставиться за мету щось конкретно зобразити, а пограти з лініями, кольоровими плямами, розта­шованими у певному ритмі на основі власних естетичних уподобань.


 

Мал. 1. Приклад малювання ламаних ліній в редакторе Paint.


Мал.2. Приклад малювання ламаних ліній олівцем.


 

 

 

 

 

 


Мал.З. Приклад малювання замкнутих ламаних ліній в редакторі Paint.

 

Мал.4. Приклад малювання замкнутих ламаних ліній олівцем.



 


Мал.6. Приклад малювання хвилястих ліній пензликом.

 


Мал.7. Приклад малювання хвилястих замкнутих ліній в редакторі Paint.


Мал.8. Приклад малювання хвилястих замкнутих ліній пензликом.

Тільки після цього діти переходять до виконання композиції «Зоряні міста» (можливі інші варіанти назв тем).

 

3. ЗАНЯТТЯ НА ТЕМУ «ЗОРЯНІ МІСТА»

Поставлені цілі:

  •                    Застосування прийому кольорової розтяжки
  •                    Застосування прийому тональної розтяжки
  •                    Застосування образотворчих і виразних можливостей різних видів ліній
  •                    Використання заливки і розпилювача
  •                    Розмноження об'єктів
  •                    Створення образу позаземного світу

Хід заняття

Заняття починаємо з перегляду фільму, створеного ВВС «КОСМОС». Увагу дітей направляємо на кольори та характерні форми, які зустрічаються у фільмі. Розмірковуємо, як можна застосувати їх у своїй роботі. Музика фільму то велична, ніби ведуча вгору, то мерехтлива, то кружляє в ритмі вальсу. При обговоренні музики фільму діти помічають, що по ній, як по сходах, хочеться підніматись все вище і вище, а там, в глибинах Всесвіту кружляють у вальсі зірки, планети ... Діти говорять про те, що хочеться зазирнути в ці глибині, це страшно, але в той же час дуже заманливо, цікаво, інтригуючи. Наступним ета­пом буде розгляд фотографій скель і будівель, в конструкціях яких переважа­ють гострокутні форми (напередодні дітям було дано завдання підібрати разом з батьками відповідні фотографії, використовуючи книги та Інтернет). Напри­клад, собор Святого сімейства в Барселоні та інші споруди архітектора Гауді. З’ясовуємо, які відчуття викликають вони - грізні, небезпечні і таємничі, але знову - таки, дуже привабливі... Після цього дітей ділимо на дві групи по 8 чо­ловік. Одна група працює в комп'ютерному гуртку, інша - в ізостудії так, як це було при виконанні підготовчих вправ (тоді ми так само змінювали дітей). Інтегроване заняття - це гармонія двох педагогів. Тільки працюючи в парі, можна до­сягти результатів, взаємодопомога педагогів повинна бути на кожному уроці постійно.

Давши поштовх фантазії, приступаємо до виконання композиції «Зоряні міста).

 

3.1. РОБОТА В КОМП'ЮТЕРНОМУ ГУРТКУ

Кожна дитина придумує спочатку оповідання про своє місто, обговорює з викладачем і починає малювати. У композиціях використовуємо багатопла­новий ряд. Малюємо ламані лінії, які піднімаються вгору від нижнього краю аркуша і повертаються назад то великими, то дрібними кутами. З кутів ламаної лінії проводимо промені прямих ліній. Вони розділять площину на грані і ство­рять ефект об’єму. Діти використовують з «набору інструментів) олівець, пен­злики різної форми. В результаті у нас виходить замкнутий простір. На частині аркуша малюємо подвійні ламані лінії, використовуючи з інструментів лінію. Деякі грані розкреслюємо вузькими смужками, створюючи ефект льодяного блиску і одночасно подібності сходинок високих веж.

Тепер переходимо до малювання замкнутих областей. Для цього з набору інструментів треба вибрати багатокутник і клацнути в місці розташування кож­ної вершини багатокутника, в останній вершині клацнути двічі. Отримані крис­талічні форми розділяємо прямими лініями. Одну з граней зафарбуємо будь - яким світлим теплим кольором. Зафарбовуючи інші грані, будемо змінювати колір на синій.

Доповнюємо композицію дугами різних пропорцій: дуги низькі і дуги витягнуті, і ті й інші можуть бути більшими, середніми і малими. Порядок дуг може бути абсолютно довільним. Чергування дуг може бути рівномірним, або складати послідовність - від великих до маленьких, а можуть утворювати групи. Кожна група дуг може мати свій малюнок, свій «рух». Усередині витягнутих дуг можна залишати просвіти, в них буде видно низькі дуги. Для малювання дуг діти використовують криву з набору інструментів, вибирають ширину лінії під набором інструментів. Потім малюють пряму лінію, перетягнувши вказів­ник миші. Клацають в тому місці, де лінія повинна згинатися, і перетягують по­кажчик до завдання потрібної кривизни. Повторюють цей крок для створення другої дуги. Для однієї кривої можна створити тільки дві дуги.

І ось прийшов час розфарбувати свій малюнок. Для гранованих площин застосовуємо Заливання з панелі інструментів одним із холодних кольорів. Прямі площини зафарбовуються іншим холодним кольором. Користуємося ко­льоровими розтяжками. (Кольорова розтяжка - це поступовий перехід одного кольору в інший: жовтого в червоний, бордового в золотистий, оранжевого в зелений...). Для цього вибираємо на палітрі колір, який потрібно змінити, потім в меню Палітра виберемо команду Змінити палітру і натискаємо кнопку Визна­чити колір, клацаємо в полі зразка кольорів, щоб змінити значення параметрів Відтінок і Контраст, а потім перетягуємо повзунок регулятора в полі градієнта кольору, щоб змінити значення Яскравість, і на останок натискаємо кнопку Додати у набір. Одну з граней можна зафарбувати будь-яким світлим теплим кольором. Колір ступінчастих форм то загоряється на вершинах, то згасає в глибині простору.

Запрошуємо дітей з ізостудії помилуватися своїми «відкриттям». На занятті використовуємо музичний ряд – група  «Зодіак» «Таємниця галактики».

 

3.2. РОБОТА В ІЗОСТУДІЇ

Ще раз розглядаємо свої вправи, які розміщені на стінах. Обговорюємо всі ті образи, отримані в результаті використання різних художніх засобів і ще раз називаємо їх: ламані, що біжать ,лінії; замкнуті ламані та хвилясті лінії, прямі лінії і пляма з розтяжками кольору. Звертаємось до наявної в студії таб­лиці розтяжок і контрастів, згадуючи, що таке контраст і нюанс, як робляться розтяжки. Все це було дуже наочно при роботі в Paint!

Спочатку малюємо смуги ламаних ліній, схожих на сходинки різного ро­зміру, стежачи за тим, що б вони розташовувалися похило по відношенню до краю аркуша і починалися в різних місцях. Лінії повинні бути різні за розміра­ми, перекривати одна одну. Доповнюємо ці лінії іншими ламаними, гострими. Діти використовують ці лінії тепер, грунтуючись на власному задумі, знаючи, для зображення чого (у рамках заданої теми) вони їх малюють. Це буде ко­смодром - каже один,- «а в мене - «арка-дім»,- фантазує інший. Витирають непотрібні для їхнього задуму лінії, уточнюють потрібні.

Тепер доповнюємо зображення хвилястими лініями, знаючи, що це буде зображувати. Це можуть бути замкнуті хвилясті лінії для зображення космічних садів та квітів ,просто хвилі-мерехтіння Всесвіту. Лінії малюють поверх пер­ших. Доповнювати можна всіма знахідками, зробленими під час вправ. Стерти гумкою все непотрібне; в малюнку повинен розпізнаватися задум автора!

А тепер настав час перейти до кольору, можливо, це буде для когось вже друге заняття (швидкість роботи дітей різна!) Зафарбовуємо отримані будівлі, ракети, сліди комет і зірки, атмосферні коливання, всілякі мерехтіння і т.д. і т.п.

При зафарбовуванні використовуємо метод кольорових і тональних розтяжок  (ОБОВ'ЯЗКОВО тон!). У залежності від емоційного звучання задуму викорис­товується тепла, холодна або контрастна гама. Розтяжка може робитися як на весь аркуш, так і в кілька етапів. Використовуємо гуаш, акварель, пастель мас­ляну, туш (вибираємо разом, враховуючи бажання автора і доцільність (пере­коную). Найчастіше використовуємо змішану техніку.

Доповнюємо малюнок деталями для створення необхідного образу (ро­зробка плям). Це робиться поверх всіх плям. Кожна дитина розповідає про своє фантастичне місто яке у нього вийшло. Горді своїм шедевром, діти несуть по­казувати роботи друзям, які працюють в комп'ютерному класі. На уроці використовуємо музичний ряд – група «Зодіак», То­кати й фуги Й.-С. Баха.


3.3. ЗАКІНЧЕННЯ

Лінії і кольорові плями малювати легко і забавно, а вгадувати - цікаво! Ді­ти, які вважають, що малювати не вміють, що це важко, розвивають свої творчі здібності, смак. Це стає їхнім особистим завоюванням на все життя. І, сподіва­ємося «хвороба білого аркуша» пройде у дитини! І якщо діти після наших інте­грованих занять захочуть малювати і на папері і на комп'ютері, будуть малюва­ти багато, захопляться цим заняттям, то ми будемо вважати, що ми зробили до­статньо для розвитку їх креативних здібностей.

Багато хто думає, що «творчість» і «креативність» - синоніми. Це помилкова думка. Творчий процес ґрунтується на натхненні автора, його здібностях, традиціях, які наслідує автор. Якщо ж говорити про креативний процес, то го­ловною його складовою стає прагматичний елемент, тобто початкове розумін­ня, навіщо потрібно щось створювати, для кого потрібно щось створювати, як потрібно щось створювати і, власне, що саме потрібно створювати.

Креативність - це лише технологія організації творчого процесу, безплідна сама по собі, які б завдання перед нею не ставилися. В умовах інформаційного суспільства стало можливим синтез творчості та креативності.



СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

  1.            Т.В. Колітна Альбом з плямами М.: «Сфера», 2005
  2.            В.Ф. Котляр Чим креативність відрізняється від творчості? М.: «Знание», 2003
  3. 3.1. Т. Волкотруб Основи художнього конструювання К.:«Вища школа>, 1998
  4.            Джанні Родарі Граматика фантазії М.:«Прогресс», 1978
  5.            Л. С. Виготський Уява і творчість у дитячому віці М.: «Мысль», 1987
  6.            Ю.А. Полуянов Діти малюють М.:«Педагогика>, 1988


ДОДАТОК



Неожиданность заката Звездного города.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Космические горы

 


 

 

 

 

 

 

 

 Большой взрыв.



Город неба.

 

Геометрические фантазии.


3вездное мерцание.

Ветер космоса.


Неопознанньїе существа и обьектьі.

Город башен.

Зарождение жизни на новой планете.



Странница Вселенной.



 


 

Аппликация из пластилина. Житель водной планети.

 

Начало работн. Звездньїй город, созвездие Лиры.


 


Планета птиц.

 


 

 

 

 

doc
Додано
16 червня 2019
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку