ІНТЕГРАЦІЯ STEM ОСВІТИ В СИСТЕМУ ПОЗАШКІЛЬНОГО ПРОСТОРУ

Про матеріал
Якщо розглядати історію позашкілля України, то неможливо не помітити, що з перших своїх кроків ця ланка вітчизняної освіти створювалася для вирішення саме тих задач, які зараз анонсуються як інноваційні та актуальні. Треба згадати, що в Україні майже 100 років тому, в 1919 році, за часів УНР, на тлі війни та громадянського розбрату, в Києві відбулася Нарада діячів позашкільної освіти й дошкільного виховання. Із доповіддю «Роль позашкільної освіти і її зв'язок зі школою» виступила керівниця відділу позашкільної освіти й дошкільного виховання в уряді УНР Софія Русова. У своїй промові вона наголосила, що «сама школа не може дати дітям повного гармонійного виховання й досить широкої освіти без допомоги позашкільної освіти». В своїх статтях Софія Русова неодноразово використовувала термін «додаткова школа» замість «позашкільна освіта». А одне з основних гасел, яке використовувала Русова, звучить так «Наука для усіх через активне самостійне навчання». Тобто освітні задачі, які зараз перелічені в програмі впровадження STEM-освіти у вітчизняних навчальних закладах, були на порядку денному працівників позашкільної освіти ще 100 років тому. І дуже прикро, що зроблені тоді напрацювання не враховуються нинішніми адміністраторами та керівниками вітчизняної освітньої галузі. Термін «позашкільна освіта» перейшов до нового Закону про освіту. Але ставлення до цих закладів не змінилося, як до небажаних, позашлюбних дітей. Щоб ситуація змінилася на краще, необхідно відновити термін «додаткова освіта». Тоді роль цієї освітньої галузі була б визначена як така, яка нарівні із закладами середньої освіти «…потрібна для культурного пошуку країни як один із засобів до виховання гармонійної розвиненої особи – індивідуальності» - за визначенням Софії Русової.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і  науки України

Управління молоді, позашкільної освіти та

національно-патріотичного виховання Дніпровської міської ради

Комунальний позашкільний навчальний заклад «Міська станція юних техніків» Дніпровської міської ради

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК

 

 

 

ІНТЕГРАЦІЯ STEM ОСВІТИ В СИСТЕМУ ПОЗАШКІЛЬНОГО ПРОСТОРУ

 

 

 

Розробник:

Луценко Олександр Олександрович

директор комунального позашкільного навчального закладу «Міська станція юних техніків» Дніпровської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дніпро

2018

 

 


 

ЗМІСТ

 

 

ВСТУП

STEM-освіта за кордоном

STEM-освіта в позашкіллі України...........................................5

РОЗДІЛ 2

2.1. Реалізація засад STEM-освіти в діяльності Міської станції юних техніків

2.2. Сценарій проведення міського масового заходу STEM-спрямування

ВИСНОВКИ

БІБЛІОГРАФІЯ

 

 


ВСТУП

Вже декілька років стосовно позашкільної освіти України та її перспектив використовується термін «розбудова».

Теоретично всі розуміють, що подальший розвиток позашкільних навчальних закладів має відбуватися, по-перше, на базі чітко розроблених теоретико-методологічних засад. По-друге, має відбутися визначення нових пріоритетів у навчально-виховній, розвивальній, соціалізуючій роботі з вихованцями. По-третє, держава має радикально змінити ставлення до самої системи позашкільної освіти як до допоміжної. Позашкільна освіта має стати додатковою, тобто доповнювати середню освіту, а не заповнювати випадковим чином дозвілля дітей та підлітків.

Проте єдиного повного розуміння перспектив та задач позашкільної освіти науково-технічного напряму немає. Кожний профільний навчальний заклад, по суті, визначає перспективу для себе самостійно.

Поява в освітньому простору України запиту на STEM освіту може стати відчутним поштовхом для вирішення найбільш актуальних задач позашкільної технічної освіти.

Зауважимо, що за достатньо короткий проміжок часу ідея STEM-освіти набула відчутної трансформації:

STEM=Science, Technology, Engineering, Mathematics - акронім слів природничі науки, технологія, інжиніринг, математика англійською мовою.

STEAM=Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics-акронім слів природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика англійською мовою

STREAM=Science, Technology, Reading+WRiting Engineering, Arts, and Mathematics - акронім слів природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика.

Отже STEM-освіта визначається як низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.
РОЗДІЛ 1

STEM-освіта за кордоном

 

Єдиного розуміння поняття STEM-освіти немає. Кожна країна визначає його самостійно.

Єдине, в чому впевнені всі дослідники питання, це думка про те, що така система освіти вчить жити в реальному швидкозмінному світі, вміти реагувати на зміни, критично мислити і бути розвиненою творчою особистістю.

Зазначимо, що STEM (наука (причому, саме природознавство), технологія, інженерна справа і математика),  як система навчальних предметів є основою підготовки працівників в області високих технологій.

Синонімом освітньої реформи в США і прагнення поліпшити конкурентоспроможності американської економіки стала саме STEM-освіта, яка реалізується через мережу STEM-центрів. Це мережа дослідних лабораторій, що підтримує наукову, технічну та інженерну складову в додатковій освіті школярів. Проект покликаний підвищити інтерес учнів до інженерних і технічних спеціальностей і мотивувати старшокласників до продовження освіти в науково-технічній сфері. STEM-лабораторії роблять сучасне обладнання та інноваційні програми доступнішими для дітей, зацікавлених у дослідницькій діяльності.

У багатьох країнах STEM-освіта в пріоритеті. У США, наприклад, діє національна програма з підготовки 100000 вчителів в області STEM за найближчі 10 років. Багато країн, такі як Австралія, Китай, Великобританія, Ізраїль, Корея, Сінгапур, США проводять державні програми в області STEM-освіти.

Зокрема у Росії,  відкривають Центри технічної підтримки освіти (ЦТПО), в яких частково вирішаться завдання залучення учнів до інженерної справи і роботобудування. Завдяки партнерству з бізнесом, наприклад, з компанією Intel, при вузах, ЦТПО і технопарках відкриваються STEM-центри, що дають можливість школярам познайомитися з наукою, взяти участь в науковому дослідженні.
STEM-освіта в позашкіллі Україні

 

Якщо розглядати історію позашкілля України, то неможливо не помітити, що з перших своїх кроків ця ланка вітчизняної освіти створювалася для вирішення саме тих задач, які зараз анонсуються як інноваційні та актуальні. Треба згадати, що в Україні майже 100 років тому, в 1919 році, за часів УНР, на тлі війни та громадянського розбрату, в Києві відбулася Нарада діячів позашкільної освіти й дошкільного виховання. Із доповіддю «Роль позашкільної освіти і її зв'язок зі школою» виступила керівниця відділу позашкільної освіти й дошкільного виховання в уряді УНР Софія  Русова.

У своїй промові вона наголосила, що «сама школа не може дати дітям повного гармонійного виховання й досить широкої освіти без допомоги позашкільної освіти». В своїх статтях Софія Русова неодноразово використовувала термін «додаткова школа» замість «позашкільна освіта».

А одне з основних гасел, яке використовувала  Русова, звучить так «Наука для усіх через активне самостійне навчання».

Тобто освітні задачі, які зараз перелічені в програмі впровадження STEM-освіти у вітчизняних навчальних закладах, були на порядку денному працівників позашкільної освіти ще 100 років тому. І дуже прикро, що зроблені тоді напрацювання не враховуються нинішніми адміністраторами та керівниками вітчизняної освітньої галузі. Термін «позашкільна освіта» перейшов до нового Закону про освіту. Але ставлення до цих закладів не змінилося, як до небажаних, позашлюбних дітей. Щоб ситуація змінилася на краще, необхідно відновити термін «додаткова освіта». Тоді роль цієї освітньої галузі була б визначена як така,  яка нарівні із закладами середньої освіти  «…потрібна для культурного пошуку країни як один із засобів до виховання гармонійної розвиненої особи – індивідуальності» - за визначенням Софії Русової.

Уже з раннього віку дитини педагоги закладів дошкільної чи загальної освіти спостерігають за тим, як вона виявляє певні задатки до того чи іншого виду діяльності. Але саме за допомогою гуртків закладів позашкільної освіти можливо спрямовувати  подальший процес її розвитку. Якщо дитині до вподоби малювання – пропонується  гурток за художнім спрямуванням, якщо ж технічна творчість – гуртки технічного моделювання, і таке інше.

В Україні STEM-освіта існує поки що в основному в теоретичні площині. Саме через невизначеність понять, задач та методик, більшість навчальних закладів скоріше придивляються та приміряються до запровадження повноцінного STEM-середовища, ніж насправді працюють в ньому.

Одним з цікавих заходів стосовно  STEM-освіти став Всеукраїнський круглий стіл «STEM-освіта в Україні: від дошкільника до компетентного випускника», який зібрав з ініціативи МОН та Інституту модернізації змісту освіти фахівців – науковців і педагогів-практиків, який відбувся влітку 2015 року.

Цікавою є думка голови Комітету модернізації та інформатизації освіти Громадської ради при МОН Тетяни Нанаєвої, За її словами академічні знання – не єдине мірило професійності людини XXІ століття. Креативне, аналітичне, творче, інноваційне мислення, вміння працювати над проектами в команді, інформаційна грамотність і навички ефективного використання ІКТ – ось неповний перелік характеристик сучасної успішної людини.

Тетяна Нанаєва зосереджує увагу на сучасних тенденціях STEM-освіти, практичному інструментарії. Сьогодні вже нікого не здивуєш онлайн-курсами й інтерактивними електронними підручниками (їх у нас не вистачає, особливо з природничих дисциплін). Новинка останніх років – хакатони. Про вебінари, онлайн-тренінги і презентації годі й казати.

Новітні технології сьогодні дають можливість створення електронних віртуальних лабораторій. Над цим, як зауважила Тетяна Нанаєва, активно працюють у Малій академії наук – і це великий прорив. Але про масове використання в Україні поки не йдеться. Ще один світовий тренд – інтерактивні музеї науки. У нас їх, на жаль, також іще немає.

На думку фахівців МАН, реалізація наукового й інженерного методів, та й узагалі – будь-яких практик прогресивної педагогіки, дуже утруднена в загальноосвітньому навчальному закладі, хоча деяким школам це вдається.

А в закладах позашкільної освіти це реалізовують набагато легше. Насамперед – в еколого-натуралістичних центрах, центрах технічної творчості й Малій академії наук.

Практики в позашкільній освіті будуються на створенні спеціального методичного інструментарію для роботи з дітьми. Передусім ідеться про природничі, інженерні й точні науки. Викликати інтерес дитини надзвичайно важко, особливо в нашому технологізованому світі. І це – без урахування загального контексту, в якому живе дитина: інформаційне середовище, колосальний розвиток шоу-бізнесу, зокрема у веб-світі. З усім цим нам потрібно конкурувати за інтерес дитини – зауважують спеціалісти МАН.

Без будь-якого з компонентів STEM-освіти сучасні технічні гуртки не могли б давати дітям повноцінних знань та спеціалізованих технічних навичок. Сама сутність позашкільної технічної освіти полягає в застосуванні практичних знань з кожного зі STEM-компонентів.

У найближчому майбутньому в світі буде різко не вистачати: IT-фахівців, програмістів, інженерів, фахівців високо технологічних виробництв та ін.

У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- і нанотехнологій.

Фахівцям майбутнього потрібно всебічна підготовка і знання з самих різних освітніх областей природних наук, інженерії та технології.

 


РОЗДІЛ 2

2.1. Реалізація засад STEM-освіти в діяльності Міської станції юних техніків

 

Педагогічні технології, що застосовуються в більшості позашкільних навчальних закладах технічного профілю і, зокрема, в МіськСЮТ, мають на меті створення такого середовища навчання, яке дозволяє вихованцям бути більш активними. Щоб не сталося, гуртківці залучені в своє власне навчання. Підсумком є те, що дітям краще запам'ятати те, чого вони навчилися, коли вони залучені в процес, а, не будучи пасивними спостерігачами.

Тож  позашкільна STEM-освіта в Україні – це й різноманітні олімпіади, і діяльність Малої академії наук, інших закладів позашкілля, і різноманітні конкурси і заходи: Intel Techno Ukraine; Intel Eco Ukraine; Фестиваль науки Sikorsky Challenge; наукові пікніки, хакатони і багато іншого.

Але основою педагогічної діяльності МіськСЮТ є саме гурткова робота.

Разом с тим автор наполягає на тому, що, по-перше, позашкільна освіта є саме додатковою освітою, а, по-друге, саме в закладах позашкільної освіти існують всі необхідні умови для повноцінного впровадження та реалізації завдань STEM-освіти.

Особливістю такого впровадження є інтегрованість занять. Але, на відміну від інтегрованих занять в закладах загальної освіти, де поєднання йде за навчальними темами або за шкільними предметами, в позашкільній освіті можна говорити про вертикальну та горизонтальну інтеграцію освітньої діяльності дитини. Покажемо це на зразку гуртків дитячої технічної творчості.

Під вертикальною інтеграцією автор пропонує розуміти освітню діяльність вихованців, під час якої дитина опановує різні види технологій, закріплює різні навички чи здобуває компетентності по мірі того, як вона росте. Тобто, маленька дитина, що цікавиться чи то викрутками, чи то літачками, приходить навчатися до гуртка початкового технічного моделювання. Згодом, років за три, пройшовши відповідно до навчальної програми гуртка, побудову паперових літаків,  створення найпростіших кораблів і таке інше, дитина обирає для себе той гурток, який найбільше відповідає її уподобанням: ракетомодельний, авіамодельний, автомодельний чи будь який інший. В таких гуртках станції юних техніків вихованець вже свідомо буде самовдосконалюватися, працювати над своїми проектами та робити перші професійні кроки.

Горизонтальна інтеграція, на відміну від вертикальної, відбувається протягом, як правило, одного навчального року. В такому випадку вихованець гуртка, який вже є вмотивованим та свідомим свого вибору щодо напряму навчання в тому чи іншому технічному гуртку, працює одночасно в двох, або навіть в трьох гуртках різного профілю.

Це відбувається тоді, коли гуртківець працює над навчальним проектом та потребує знань більших від тих, що передбачені програмою певного гуртка. Наприклад, в гуртку радіоконструювання дитина працює над створенням автономного планетоходу. Для того, аби створити планетохід, вихованець має розібратися із будовою ходової частини, що є темою навчальної програми гуртка автомоделювання. А для відтворення наукового оснащення своєї моделі вихованець має розумітися на умовах на різних планетах, на засобах та інструментах, якими ведеться вивчення небесних тіл. Без цього захистити свій проект на конкурсах навіть обласного рівня, вже не кажучи про Всеукраїнські, майже неможливо. Таким чином гуртківець може відвідувати заняття в різних гуртках, опановуючи знання із різних галузей науки і техніки, аби потім втілити їх у практичну доробку автономного програмованого планетоходу чи планетоходу на радіокеруванні.

Звісно, така напружена навчальна діяльність дитини має співпадати із розкладом його занять у школі. Але чи не є помилковими вимоги щодо дітей сидіти на уроках з праці  замість того, аби звільнитися вже о 14.00, поїсти та присвятити свій вільний час тому заняттю, яке дитині до вподоби, яке допомагає усвідомити свою креативну силу, дає можливість поглянути на навколишній світ очима творця, а не споживача.


2.2. Сценарій проведення міського масового заходу STEM-спрямування

Дієвим інструментом для заохочення дітей до занять в гуртках STEM-профілю є різноманітні масові заходи.

Наведемо приклад такого заходу – міську виставку-конкурс «Зоряна веселка», започатковану в МіськСЮТ з минулого року.

Початок роботи над заходом – складання Умов його проведення.

 

.

 

 

 

УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ

міської виставки-конкурсу «ЗОРЯНА ВЕСЕЛКА»

 

ЦІЛІ

  • Розвиток мотивації учнів до науково-технічної творчості і творчого мислення.
  • Популяризація науково-технічної творчості як сучасного виду змістовного сімейного дозвілля.
  • Плекання в дитині інтересу до вивчення природничих та технічних наук, астрономії, навколишнього світу та космічного простору.

 

ТЕМА

  • світ космічного простору, його краса і небезпека; діяльність людини у космосі; одвічне прагнення людини до космічних мандрівок;
  • техніка, створена для діяльності у космосі та вчені, що її створюють;
  • мрії людства про космічне майбутнє, тощо.

(Сюжети, моделі і макети можуть відображати як реальні астрономічні явища, технічні та природні об’єкти, так і фантазії учасників на цю тему.)

 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Організатором конкурсу виступає комунальний позашкільний навчальний заклад «Міська станція юних техніків» Дніпровської міської ради.

Підсумкова виставка конкурсу відбудеться з 19 березня по 31 березня  2018 року в приміщені КПНЗ «Міська станція юних техніків» ДМР.

Максимальний вік учасників конкурсу необмежений.

Кожен(а) учасник(ця) надає до Оргкомітету заявку на участь у конкурсі.

Роботи на конкурс мають бути доставлені на адресу Оргкомітету конкурсу не пізніше 4 березня 2017 року за адресою: проспект О.Поля, буд.37, м.Дніпро, 49101. Телефон: 0562-32-29-36. Е-мейл: modelisty@ukr.net, modelisty@gmail.com

Кожна робота повинна мати із зворотного боку друковану етикетку, на якій вказати: назву роботи, ім'я та прізвище автора, вік, телефон, e-mail.

Голова оргкомітету конкурсу Луценко О.О. – директор КПНЗ «МіськСЮТ» ДМР.

Конкурс проводиться за номінаціями:

  1. Декоративно-ужиткове мистецтво.
  2. Художньо-образотворче і фото мистецтво.
  3. Аерокосмічне моделювання.
  4. Комп’ютерні технології.
  5. Стендове моделювання ракето-космічної техніки.
  6. Робототехнічний фрістайл.
  7. Астрономічна мозаїка.

Конкурсні роботи не рецензуються і не повертаються.

Організатори залишають за собою право на використання окремих робіт з метою популяризації науково-технічної творчості.

 

1. ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО

Приймаються будь-які вироби, що відповідають аерокосмічній тематиці конкурсу. Ідеї тематичних пам’ятників або обелісків, ужиткове мистецтво, іграшки, що зображують інопланетян, колекції одягу, дизайн помешкань космонавтів або інопланетян, макети дитячих майданчиків і таке інше.

 

2. ХУДОЖНЬО-ОБРАЗОТВОРЧЕ І ФОТО МИСТЕЦТВО

Приймаються роботи з ідеями для створення тематичних фотозон, в тому числі 2D та 3D із використанням комп’ютерних технологій та комп’ютерної графіки (фото світлини, плакати, постери, макети фотозон). Зразки сувенірних виробів.

Малюнки, скульптури, витинанки, мукасольки та подібні роботи не входять в цілі конкурсу та до розгляду не приймаються.

Вимоги до фоторобіт: чорно-білі або  кольорові світлини розміром 30х40 см.

Проект фотозони може подаватися у вигляді макету довільного розміру.

 

3. АЕРОКОСМІЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ

Приймаються будь-які вироби, що відповідають аерокосмічній тематиці конкурсу. Засоби пересування в Космосі і на планетах; фантазійні моделі ракет-носіїв різних класів і призначення; космічні апарати і орбітальні станції; моделі космічних кораблів з кінофільмів або мультфільмів; моделі космічних поселень; моделі НЛО; технічна творчість.

 

 

4. КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Електронні презентації, WEB-сайти, анімаційні фільми, що відображають тематику конкурсу, комп’ютерні малюнки.

Оцінювання робіт в цій номінації здійснюється заочно без доповіді.

Основними критеріями оцінювання є: тематичне наповнення презентації, оригінальність, дизайн, функціональність, застосування мультимедійних засобів. В презентації обов'язково повинні бути зазначені прізвище, ім'я автора роботи та керівника.

До комп’ютерних малюнків необхідно додати 2-3 файли, що відображають етапи роботи над малюнком.

 

5. СТЕНДОВЕ МОДЕЛЮВАННЯ РАКЕТО-КОСМІЧНОЇ ТЕХНІКИ

Копії моделей ракет-носіїв різних класів і призначення, космічні апарати і орбітальні станції; космічні апарати для наукових досліджень та народного господарства; інформаційні космічні апарати та для екологічного моніторингу; малі космічні апарати.

Основним критеріями оцінювання робіт в цій номінації є:

  • технічна якість виконання;
  • конструкторські рішення та креативність у виготовленні моделі;
  • оригінальність технології;
  • технічна етика;
  • дизайн.

 

6. ТЕХНІЧНИЙ ФРІСТАЙЛ

Діючі та стендові моделі роботів та робототехнічних систем, що створені для виконання задач з аерокосмічної тематики. Моделі шоу-класа. Технічна творчість.

Дозволяється в конструюванні роботів використовувати відомі робототехнічні конструктори типу Lego Mindstorms NXT, Tetix, Bioloid і таке інше.

Конкурсний проект повинен бути представлений на виділеному Оргкомітетом стенді протягом усіх конкурсних днів.

Учасники номінації «Фрістайл» мають можливість протягом конкурсних днів представити свій проект постером. На постері розмірами А1 чи А0 можна розмістити описову частину проекту та зображення виробу. Постери друкуються силами і за рахунок учасників. Але нагородами будуть відмічені тільки проекти, що візьмуть участь в змагальному етапі, який проводиться в форматі публічних виступів-презентацій проектів в творчій зоні. День та час проведення змагального етапу визначаються  суддівською комісією за результатами попереднього відбору.

 

7. АСТРОНОМІЧНА МОЗАЇКА

Кросворди, вікторини, ідеї тематичних квестів, моделі та ідеї астрономічних ігор, астрономічні наочності та прилади, астрономічні майданчики, тематичні колекції марок, календариків, тощо. В цій номінації розглядаються ідеї, моделі, методичні розробки, створені для популяризації астрономії, аерокосмічної техніки, наук про Всесвіт. За номінацією "Астрономічна мозаїка" форма подачі роботи на конкурс може бути попередньо узгоджена з Оргкомітетом за телефоном: (0562)-32-29-36, та електронною поштою modelisty@ukr.net, modelisty@gmail.com

 

ДОДАТОК 1.

Заявка на участь у конкурсі «Зоряна веселка»

1. Автор роботи (прізвище, ім’я, по батькові, дата народження).

2. Домашня адреса, телефон.

3. Навчальний заклад – для школярів (назва, адреса, телефон).

4. Керівник роботи (прізвище, ім’я, по батькові, посада).

5. Назва роботи.

6. Номінація.

 

 

 

Наприкінці виставки відбувається церемонія закриття та нагородження переможців і учасників заходу.

 

Сценарій закриття міської виставки-конкурсу «ЗОРЯНА ВЕСЕЛКА»

 

Всім, хто прийшов сьогодні до нас - доброго дня!

 

На небі, нарешті, посміхається весняне сонечко. А тут усмішки сяють на обличчях дітей та їхніх батьків – ми раді вітати вас на святі дитячої технічної творчості, міській виставці-конкурсі «Зоряна веселка»!

З дитинства у доросле життя кожен з нас йде своїм шляхом. Для когось цей шлях завжди осяяний сонцем, комусь на цьому шляху раз у раз під ноги трапляються каменюки.

Але є на цьому шляху й свої станції: станція «Першокласників», станція «Першого кохання». Станція юних техніків – теж дуже важлива для тих, хто ще не впевнений в правильності обраного шляху або вже обрав для себе напрямок руху і шукає попутників і наставників.

 

Раді, раді дітлахи, мами теж у захваті,

Тут на два поверхи, в незвичайнім закладі –

Яхти, змії, ракети, Бурани,

Ро́боти, іграшки, аероплани –

Все, щоб діти навчались майбутньому,

Все, щоб ставали вони капітанами!

 

 

Вітаємо на нашому святі вихованців позашкільних і загальноосвітніх закладів міста – учасників першої міської виставки-конкурсу «Зоряна веселка»!

 

(Перелік закладів-учасників)

Загалом майже 130 юних творців показали свої здобутки в семи номінаціях нашої виставки. В цьому їм допомагали їхні вчителі та керівники гуртків. Серед них чимало тих, хто свої перші творчі та професійні кроки також робив в гуртках технічної творчості клубів та станцій юних техніків. Привітаємо їх!

 

На нашому святі присутні представники департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради. Запрошуємо їх до вітального слова!

 

Нічого кращого нема, ніж світ родинного віконця,

Ніж перші теплі відчуття, як промінці, що йдуть від сонця.

 

Одною з головних ідей нашої виставки була ідея популяризації науково-технічної творчості як сучасного виду змістовного сімейного дозвілля. Сподіваємося, що наступні виставки стануть нагодою зібратися разом дітям батькам та дідусям, аби спільно побудувати свою модель чи пристрій. Вітаємо батьків та вихователів наших юних авторів!

 

Найбільшу кількість робіт було представлено в номінаціях «Декоративно-ужиткове мистецтво», та «Художньо-образотворче і фото мистецтво» - майже 100 робіт!

Для оголошення результатів за цими номінаціями запрошується директор міської станції юних техніків, голова оргкомітету виставки-конкурсу «Зоряна веселка» Луценко Олександр Олександрович.

 

- Любі діти, поважні дорослі, шановні колеги! Я радий вітати вас всіх в нашому закладі. Через два роки ми будемо святкувати 30-річчя нашої станції юних техніків. За час свого існування станція стала життєвим стартовим майданчиком для багатьох справжніх професіоналів. Навіть ті, хто не обрав за майбутню професію ту справу, якою із захватом займався у дитинстві, із щирою радістю пригадують свої заняття та участь у конкурсах і змаганнях.

Сподіваюсь, що для когось і сьогоднішнє свято стане в дорослому житті теплим і приємним дитячим спогадом про перші перемоги. Натхнення вам всім і миру! А ми будемо намагатися робити так, щоб ваше натхнення мало під собою теплу підлогу і міцний стіл, освітлений і пофарбований.

А тепер до нагородження.

Дякуємо їхнім наставникам:

 

В номінації  художньо-образотворче і фото мистецтво Дипломи переможців отримують:

 

Дякуємо їхнім наставникам:

 

Щиро дякую і за участь в нашому конкурсі, і за ваші цікаві й яскраві роботи! Колегам бажаю професійного зростання та зростання ваших зарплат!

 

Щоб злетіти як надалі

Не підійдуть вам педалі.

Швидко й гучно по світах

Вас помчить сріблястий птах.

Збудувати цього птаха не берись, якщо невдаха.

Щоб летіти й не спинятись, треба добре нам навчатись!

 

Для оголошення результатів за номінаціями Аерокосмічне моделювання і Стендове моделювання запрошується найстаріший керівник гуртка Міської станції юних техніків, керівник гуртка ракетомоделювання Матвєєв Віктор Петрович.  Вже понад 43 роки він сумлінно виховує юних Ікарів, навчаючи їх, що після стрімкого злету ракета падає вниз, що знову піднятися!

50 років тому я ходив в такі ж гуртки міського палацу піонерів. І так само, як і ви, будував ракети, запускав їх, знову будував, мріяв про польоти в космос і думав про нових космічних апаратах.

В цьому році ми відзначаємо 60 років з дня запуску першого штучного супутника Землі ПС-1. На виставці представлена його модель.

Сподіваюся, що серед вас тут зараз стоять ті, хто вдихне нові ідеї в розвиток ракетно-космічної галузі України. Удачі вам!

А зараз до нагородження.

В номінації  Аерокосмічне моделювання Дипломи переможців отримують:

Дякуємо їхнім керівникам.

В номінації Стендове моделювання ракето-космічної техніки Дипломи переможців отримують:

 

Дякуємо їхнім керівникам і наставникам.

 

Кілобайти, гігабайти,

Папки, файли, блоги, сайти…

Знань чимало різних має,

Цілий світ про нього знає.

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе!

 

Звичайно ж, мова йдеться про комп’ютер.

До привітального слова запрошується директор міського методичного центру департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради Баляй Світлана Борисівна.

А зараз до нагородження.

 

Ми дякуємо їхнім наставникам:

 

Щоб був помічник у мами,

Працівник в хатніх справах і клопотах,

Я збудую своїми руками

Розумного й доброго робота.

 

Не проста це справа, не кожному до снаги побудувати власного робота. Мабуть тому в номінації «Робототехнічний фрістайл» цього року представлені лише дві роботи.

Автори цих робіт нагороджуються дипломами переможців.

 

Вночі погляньте у бездонне небо:

Де відшукати більшої краси?

Прислухайтесь і ніби десь далеко

Почуєте сріблясті голоси...

 

Десь із далеку тихий шепіт лине,

То між собою зорі гомонять,

А розповіді їхні без упину

Через століття й відстані летять.

 

Для оголошення результатів за номінацією «Астрономічна мозаїка» запрошується

 

Дякуємо їхнім наставникам:

Підведені підсумки, переможці отримали дипломи. Завершується свято. Саме час ставати до нових справ, мріяти про нові звершення. Линути до нових цілей.

В добру путь, юні техніки! Миру нам всім! Слава Україні!


ВИСНОВКИ

Тож, реалізація завдань STEM-освіти в профільних позашкільних закладах може сприяти відновленню та потужному розвитку цієї ланки системи освіти. Залучення ж профільних позашкільних закладів для реалізація завдань STEM-освіти має сприяти включенню в цей процес професійно спроможних та досвідчених педагогічних працівників, які науку, технологію та інженерію сприймають не як абстрактні поняття, а як робочі інструменти.

Реалізація становлення STEM-освіти в Дніпропетровській області має бути, певно, поетапною.

Перший етап має включати в себе:

- створення мережі STEM-центрів для інформаційного, методичного забезпечення навчальної діяльності вихованців та педагогічних працівників навчальних закладів;

- створення при цих STEM-центрах робочих групи розробників, експертів і модераторів навчального процесу;

- гармонізацію методичні та програмно-інформаційні засоби та стандарти, що використовуються існуючими міжнародними системами STEM-освіти, з навчальними процесами навчальних закладів області;

- організацію обласного координаційного центру щодо розробки методичних та інформаційних засобів забезпечення процесів розвитку STEM-освіти в області;

- проведення для керівників гуртків, методистів, модераторів навчального процесу STEM-центрів, розробників та експертів серію тренінгів з користування міжнародною системою наукових грантів та системою захисту інтелектуальних прав;

- за рахунок обласного бюджету створення технічних умов для підключення позашкільних навчальних закладів області до мережі STEM-центрів;

- створення відкритого репозитарію навчальних ресурсів щодо забезпечення науково-орієнтованої освіти в області.

Ці пункти не є чимось винятковим. Це є адаптація Всеукраїнської програми реалізації STEM-освіти, яка розроблена експертами з урахуванням висновків світової педагогічної спільноти.

Міська станція юних техніків має намір й можливість стати одним з провідних центрів STEM-освіти міста й області. Ми розраховуємо на практичну й фінансову підтримку цих намірів з боку обласного та міського освітніх департаментів та управлінь.


БІБЛІОГРАФІЯ

 

  1. Конституція України, прийнята Верховною Радою України 28.06.1996 р.;
  2. Закон України «Про освіту» від 23.03.1996 р. № 100/96 - ВР;
  3. Закон України «Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 р. № 651-ХІУ;
  4. Закон України «Про позашкільну освіту» від 22.06.2000 р. № 1841-Ш;
  5. Закон України «Про охорону дитинства» від 26.04.2004 р. № 2402-Ш;
  6. Національна доктрина розвитку освіти, затверджена Указом Президента України від 17.04.2002 р. № 347/2002;
  7. Концепція позашкільної освіти та виховання, затверджена колегією Міністерства освіти України 25.12.1996 р.;
  8. Інтеграція шкільної та позашкільної освіти як один із кроків модернізації освітнього середовища В. М. Могілевська Україна, м. Запоріжжя, Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp14/Mogilevska.pdf
  9. http://btdc.org.ua/stem-osvita/
  10.  Инновационные технологии: STEM технологии в образовании https://infourok.ru/innovacionnye_tehnologii_stem_tehnologii_v_obrazovanii-466748.htm
  11.  Робототехніка  як один із напрямків впровадження STEM – освіти http://timso.koippo.kr.ua/hmura12/2016/10/16/robototehnika-yak-odyn-iz-napryamkiv-vprovadzhennya-stem-osvity/

 

 

doc
Додано
16 червня 2019
Переглядів
3287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку