Методична розробка відкритого заняття
РОЗВИТОК ОСНОВНИХ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ЗАСОБАМИ
СПЕЦІАЛЬНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В ЕСТРАДНО-СПОРТИВНОМУ ТАНЦІ
Підготувала Ірина Шепеленко, керівник гуртка-методист зразкового колективу естрадно-спортивного танцю”Ювента
Тема Розвиток основних фізичних якостей засобами спеціальної фізичної підготовки в естрадно-спортивному танці
Мет а: подальший розвиток умінь і навичок, отриманих на попередніх заняттях; розвиток витривалості і зміцнення опорно-рухомого апарату; формування почуття відповідальності і активізація творчих здібностей.
Завдання:розвиток осмисленого виконання рухів.
Тип заняття : комбіноване, закріплення знань і умінь.
Обладнання:гімнастичні мати, хореографічні станки, дзеркала, музичний інструмент (піаніно), музичний центр
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТТЯ
1.ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.1 Повторний інструктаж з техніки безпеки
1.2 Вправи класичного танцю на розігрів організму
2.ОСНОВНА ЧАСТИНА
2.1 Елементи спеціальної фізичної підготовки
2.2 Вправи загальної фізичної підготовки
3.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
3.1 Вправи на розслаблення корпусу, рук, ніг; вправи на відновлення дихання 3.2 Підведення підсумків
ХІД ЗАНЯТТЯ 1. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.1 Повторний інструктаж з техніки безпеки.
1.2 Вправи класичного танцю на розігрів організму
(всебічний розвиток та розігрів м’язів ніг, виворіт стоп, шаг , постанова тулуба, рук та голови, координація рухів)
releve (м/р 2/4) (обличчям до станка) по I, II, V, VI позиціям ніг (К: у збереженні стійкості бере участь гомілковостопний суглоб ноги - щиколотка, яка здатна коригувати порушення рівноваги, пружними, непомітними рухами у бік зміщення правильної точки опори)
комбінація demi plie та grand plie (м/р ¾) –по I, II, V, IV позиціям ніг з III формою port de bras (К: не менш істотна у розвитку стійкості робота коліна і стегна, які слід утримувати виворотно з еластичним впливом стопи. Необхідно, щоб коліно під час plie знаходилося на одній вертикальній лінії зі ступн ею . Це дає надійний, прямий упор по відношенню до стопи. Якщо коліна будуть спрямовані вперед, то порушиться виворотність стегон, ступні заваляться на великий палець і упор вийде слабкий і нестійкий. )
комбінація battements tendu (м/р 2/4) з V позиції ніг в усіх напрямках з переходами через demi plie по IV та II позиціям (виконується з правої та лівої ноги) ( К: правила виворотності обов'язкові і для ноги, відведеної убік, інакше порушуються не тільки зібраність і стрункість фігури, але і стійкість.) комбінація battements tendu jete (м/р 2/4) з V позиції ніг в усіх напрямках з battements jete pointe (виконується з правої та лівої ноги) (К: якщо працююча нога невірно відводиться або нетвердо утримує просторове положення - опускається, нехай машинально, слабшає в стегновій частини, в підйомі або пальцях, втрачає виворотність - значить дії її нестійкі, невпевнені, не твердо фіксовані; працююча нога повинна так само впевнено виконувати всі правила руху, як опорна.) rond de jambe par terre en dehors та en dedans (м/р ¾) з I позиції ніг в комбінації з grand rond de jambe на 900
та port de bras (виконується з правої та лівої ноги)
adagio (м/р ¾) вправа на підйом ноги на 900 та вище з переводом в різних напрямках в комбінації з battements developpe вбік (виконується з правої та лівої ноги).
2. ОСНОВНА ЧАСТИНА
2.1 Елементи спеціальної фізичної підготовки
Акробатичні елементи:
- прямі нахили на колінах назад
- прямі нахили на колінах назад, торкаючись головою
- прямі нахили на колінах назад на лікті, торкаючись підлоги
- ”міст”
- міст на ліктях
- міст на ліктях з відривом ніг від підлоги
- міст, взявшись руками за ноги
- перекат вперед через груди
- вихід на груди через стійку, ставлячи ноги на носки
- вихід на груди через стійку, ставлячи ноги на стопу
- вихід на груди через стійку, ставлячи прямі ноги
- вихід на груди “торкаючись”
- вихід на груди “шпагат”
- вихід на груди “стілець”
- вихід на груди “стілець з зігнутими колінами”
-”берізка”
-”човник” з глибокими нахилами тулуба з прямими ногами
- ”глибокий нахил тулуба назад, торкаючись ніг руками”
- переворот вперед на лікті
- ”качалочка”
- ”качалочка” прямими ногами через шпагат
- стійки на ліктях: “лотос”, “лотос, торкаючись носками підлоги”,
“ торкаючись ”, “в шпагат”
- стійка на ліктях в поперечний шпагат
- вихід на груди в поперечний шпагат
- вихід на плече в поперечний шпагат
- вихід на плече в поперечний шпагат торкаючись носками підлоги
- вихід на плече “ромб” на праву та ліву ногу
- вправа “павучок”
- вправа “хвиля”
- переворот вперед на одну ногу
- переворот “арабське”
- переворот “темповий”
- ходьба на руках
- переворот назад на одну ногу з закінченням в положенні “свічка”
- вправа “хвиля вперед”
- вправи на розвиток голеностопу
- перекат назад через голеностоп
Вправи з розтяжки
-вправи на розтяжку біля хореографічного станка з використанням : passe, battement developpe, demi plie, pordebras та інш.
- махові вправи біля хореографічного станка: махи назад прямою ногою,махи назад в кільце, махи в сторону, махи вперед.
2.2 Вправи загальної фізичної підготовки
Стрибки
- прямими ногами по VI позиції
- стрибки з підібраними ногами
- стрибок в шпагат
- стибки на плигавкі
Вправи для преса та віджимання від підлоги
3.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
3.1 Вправи на розслаблення корпусу: робота рук по позиціям; нахили корпусу вперед; вправи на відновлення дихання;
3.2 підведення підсумків