Методична розробка "Впровадження STEM – проєктів в освітній процес"

Про матеріал
У даній роботі автор розкриває деякі теоретичні, методичні та практичні аспекти теми «Впровадження STEM – проектів в освітній процес». У практичній частині роботи представлено стенд «Прилад для перевірки свічок запалювання під тиском» та стенд «Система запалювання автомобіля ВАЗ 2101-07 Робота може бути цікавою для майстрів виробничого навчання у контексті вдосконалення їх професійної компетентності. У практичній частині роботи представлено стенд «Прилад для перевірки свічок запалювання під тиском» та стенд «Система запалювання автомобіля ВАЗ 2101-07 Робота може бути цікавою для майстрів виробничого навчання у контексті вдосконалення їх професійної компетентності.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ

Департамент освіти та науки

Дніпропетровської обласної державної адміністрації

Державний  професійно-технічний навчальний заклад

«Дніпровський регіональний центр професійно-технічний центр»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВПРОВАДЖЕННЯ STEM – ПРОЄКТІВ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

 

 

 

Автослесарь, механик, ходовик. на izi.ua (33885527)

                                                                Підготував

Майстер виробничого навчання з професії «слюсар з ремонту колісних транспортних засобів»

14 тарифного розряду

Сергій Малай

 

 

 

 

 

 

 

Дніпро

2022

АНОТАЦІЯ

У даній роботі автор розкриває деякі теоретичні, методичні та практичні аспекти теми «Впровадження STEM – проектів в освітній процес».

Автором опрацьовано літературні джерела за темою роботи; в теоретичній частині розглянуто, як розшифровується «STEM», розвиток рівнів STEM-освіти, розвиток STEM-освіти в світі.

У практичній частині роботи представлено стенд «Прилад для перевірки свічок запалювання під тиском» та стенд «Система запалювання автомобіля ВАЗ 2101-07

Робота може бути цікавою для майстрів виробничого навчання у контексті вдосконалення їх професійної компетентності.

Дана робота розглянута на засіданні методичної комісії з професії слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, протокол №3 від 23.12.2022 року.

 

 

 

 

 

 

 

 


Зміст

Вступ …………………………………………………………………………………………………4

Теоретична частина

1.1. Вступ …………………………………………………………………………………………….5

1.2. Забезпечення розвитку рівнів STEM-освіти……………………………………………...5

1.3. Розвиток STEM-освіти……………………………………………………………………….6

Практична частина

2.1. Прилад для перевірки свічок запалювання під тиском……..………………………8

2.1.1. Будова приладу……………………………………………………………………………….9

2.1.2. Збираємо електричну частину……………………………………………………………13

2.1.3. Тестування свічок запалювання…………………………………………………………..13

2.2. Стенд система запалювання автомобіля ВАЗ 2101-07…………………………….14

2.2.1. Вступ…………………………………………………………………………………………..14

2.2.2. Будова приладу………………………………………………………………………………15

2.2.3. Принцип дії контактної системи запалювання………………………………………18

2.2.4. Призначення та будова котушки запалювання……………………………………….19

2.2.5. Призначення та будова переривника – розподільника……………………………….20

2.2.6. Загальний вид переривника розподільника в розрізі…………………………………..20

2.2.7. Загальний вид вакуумного регулятора кута випередження запалювання……….21

2.2.8. Призначення та будова свічки запалювання……………………………………………22

2.2.9. Призначення та будова вимикача запалювання………………………………………..23

Висновки..................................................................................................................................24

Список використаної літератури……………………………………...………………………25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Актуальність: даний проект є практико-орієнтованим проектом та може бути використаний у житті  групи та навчального закладу в цілому, можна використовувати на уроках професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки, як додатковий засіб навчання, де можливо наочно показати на макеті як веде себе свічка запалювання в камері згоряння під тиском.

Також проект можливо використовувати у профорієнтаційній роботі, під час презентації навчального закладу, на дні відкритих дверей, тощо, де показано плід сумісної роботи здобувачів освіти, поєднання практичних умінь і навичок зі знанням професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки.

Мета проєкту: формування інженерно-технічного мислення та практичних умінь і навичок здобувачів освіти та підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників  в ДРЦПТО  за спеціальністю «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів». Вивчення будови  та принципу дії системи запалювання. Впровадження творчого мислення в підготовці кваліфікованих робітників.

Проведення виробничого навчання за допомогою стенду «Система запалювання автомобіля ВАЗ».

Практична доцільність: завдяки стенду системи запалювання  поглибити  знання по будові та дії переривника-розподільника, котушки запалювання, свічок запалювання на уроках виробничого навчання та спеціальної технології.  Відео можуть використовувати, як викладачі, так і майстри виробничого навчання інших навчальних закладів. А також у профорієнтаційній роботі з метою зацікавленості абітурієнтів до професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів».

Проблемою, яку намагається вирішити автор даної роботи, є необхідність впровадження STEM – освіти на уроках професійно-теоретичної підготовки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Теоретична частина

  1.             Вступ

Останнім часом у освітньому просторі України набирає обертів тренд STEM-освіти.

Що ж це таке?

Вона охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering), мистецтво (Art) та математику (Mathematics).

STEM (S – science, T – technology, E – engineering, M – mathematics) – природничі науки, технології, інженерія та математика. Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics).

Посилення ролі STEM-освіти є одним із пріоритетів модернізації освіти, складовою частиною державної політики з підвищення рівня конкурентоспроможності національної економіки та розвитку людського капіталу, одним з основних факторів інноваційної діяльності у сфері освіти, що відповідає запитам економіки та потребам суспільства.

STEM-освіта спрямована на розвиток особистості через формування компетентностей, природничо-наукової картини світу, світоглядних позицій і життєвих цінностей з використанням транс дисциплінарного підходу до навчання, що базується на практичному застосуванні наукових, математичних, технічних та інженерних знань і вмінь для розв'язання практичних проблем для подальшого використання їх у професійній діяльності.

Використання провідного принципу STEM-освіти – інтеграції, дозволяє здійснювати модернізацію методологічних засад, змісту, обсягу навчального матеріалу предметів природничо-математичного циклу, технологізацію процесу навчання та сформувати: навички розв'язання складних (комплексних) практичних проблем, критичного мислення, креативних якостей та когнітивної гнучкості, організаційних та комунікаційних здібностей, вміння оцінювати проблеми та приймати рішення, готовності до свідомого вибору та оволодіння майбутньою професією, фінансової грамотності, цілісного наукового світогляду, ціннісних орієнтирів, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей, математичної та природничої грамотності; всебічний розвиток особистості шляхом виявлення її нахилів і здібностей; навички оволодіння засобами пізнавальної, дослідної та практичної діяльності; виховання особистості, яка прагне до здобуття освіти впродовж життя, формування умінь практичного і творчого застосування здобутих знань. Істотна роль в інтегративному підході реалізації STEM-освіти приділяється математиці: послідовному, ґрунтовному, якісному її викладанню.

  1.  Забезпечення розвитку рівнів STEM-освіти

Реалізуючи основні завдання, розвиток STEM-освіти у закладах освіти забезпечується на таких рівнях:

початковий – стимулювання допитливості та підтримка інтересу до навчання і пошуку знань, мотивація до самостійних досліджень, створення простих приладів, конструкцій, науково-технічна творчість;

базовий – формування стійкого інтересу до природничо-математичних предметів, оволодіння технологічною грамотністю та навичками розв'язання проблем, залучення до дослідництва, винахідництва, проєктної діяльності, що дасть змогу збільшити частку тих, хто прагне обрати науково-технічні, інженерні професії;

профільний – поглиблене оволодіння системою знань і умінь STEM-освіти методами наукових досліджень, реалізація інноваційних проєктів.

вищий/професійний  становлення фахівців різних науково-технічних, інженерних професій на базі закладів вищої освіти, а також підвищення професійної майстерності педагогічних працівників із впровадження нових методик викладання, відповідних курсів та реалізації інноваційних проектів.

STEM-освіта запроваджується в умовах інтеграції усіх видів освіти: формальної, неформальної, інформальної.

 

  1.  Розвиток STEM-освіти

Розвиток STEM-освіти забезпечується шляхом співпраці представників закладів освіти та академічних наукових установ, науково-дослідних лабораторій, наукових музеїв, природничих центрів, підприємств, громадських та інших організацій, у тому числі із залученням їх до створення освітнього середовища закладів освіти.

Для ефективного розвитку напрямів STEM-освіти першочерговим завданням є: розробка науково-методичного забезпечення та упровадження сучасних засобів навчання; підготовка та підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників; розширення мережі регіональних STEM-центрів/лабораторій; проведення науково-прикладних досліджень; аналіз процесу розбудови та динаміки розвитку STEM-освіти, виявлення проблем та прогнозування подальших тенденцій впровадження напрямів STEM-освіти.

У всьому світі спостерігається дефіцит фахівців з технічних напрямків, попит на них росте набагато швидше, ніж на інші спеціальності, саме тому, у відповідь на виклики часу, такий тип освіти виходить на перший план.

Однак, важливо розуміти, що STEM – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань.

Наприклад, при завданні комплексно спроектувати "розумний будинок", крім технічних аспектів, школярі мусять залучити свою уяву і спроектувати будинок так, щоб він виглядав привабливо і був зручним для життя.

Розвинені країни вчасно зрозуміли цей тренд. Австралія, Китай, Великобританія, Ізраїль, Корея, Сінгапур та США вже давно впроваджують державні програми в галузі STEM-освіти.

Найбільших успіхів у цьому процесі досяг Сінгапур. Ще у 2002 році там була запущена ініціатива "Перетворення Сінгапуру".

Метою було змінити навчальні програми, а саме зробити їх більше STEM-орієнтованими.

В першу чергу учень став не споживачем, а замовником знань.

Вчитель же став своєрідним наставником, людиною, що допомагає пояснити, як використовувати потенціал кожної технології для власної користі й користі суспільства.

Що стосується України, то Міністерство освіти та науки ще у 2016 році опублікувало першу версію "Концептуальних засад реформування середньої освіти" та Концепцію Нової Української Школи (НУШ), де одними із основних компетентностей школярів є:

  •         вміння логічно і математично мислити,
  •         наукове розуміння природи і сучасних технологій,
  •         впевнене користування інформаційно-комунікаційними технологіями
  •         обізнаність і самовираження у сфері культури.

Важливо долучити до змін і вчителів, які мають стати справжніми агентами змін освітньої реформи.

Цікавим є те, що під час STEM-уроків в центрі уваги знаходиться не вчитель, а практичне завдання, яке потрібно вирішити.

Учні ж вчаться вирішувати це практичне завдання шляхом проб і помилок, а не вивчають "суху" теоретичну частину.

Наприклад, одним з цікавих кейсів є будівництво учнями повністю автоматизованої теплиці. Під час цього процесу залучаються різні дисципліни, від фізики (парниковий ефект), інформатики (автоматизована система управління теплицею), трудового навчання (власне будівництво теплиці) до біології (вирощування тих чи інших агрокультур).

Для повноцінної реалізації такого підходу обов’язковими є наявність STEM-лабораторій. Вони включають в себе наявність 3D принтерів, наборів навчальної електроніки, голографічної фото-відео студії та інших сучасних технічних засобів.

Наприклад, у вищезгаданому Сінгапурі для школярів було закуплено понад 100 000 micro:bit, міні-комп’ютерів з програмуванням від Microsoft.

Робота з ними дає змогу дитині запрограмувати найпростіші речі, наприклад роботу світлофора. Це в свою чергу дає розуміння коли і чому вмикається червоне або зелене світло та як забезпечити на дорозі безпеку пішоходів та водіїв.

Справедливо зазначити, що ми живемо у не зовсім "лінійному" світі, кожна секунда нашого життя пересікається з різними дисциплінами. Під час походу в кіно, купівлі чогось в магазині тощо.

Дитина ж змушена сама зрозуміти як застосовувати ті чи інші знання у різних життєвих ситуаціях.

Доволі часто на цей процес проходить з помилками, STEM-освіта ж вчить ще з шкільної парти вдало комбінувати отримані знання для вирішення реальних життєвих ситуацій.

Як наслідок дитина виходить в дорослий світ набагато підготовленішою і не так сильно боїться проблем та труднощів.

STEM-освіта дозволяє вчителям наочніше пояснювати необхідний матеріал, тому що поруч з теорією діти відразу бачать як це виглядає в реальному житті.

Дітям вчитись стає по справжньому цікаво. Як показує досвід, після уроків в STEM-класах вони ще довго обговорюють між собою набуті знання.

Тому, якщо порівнювати звичайні комп’ютерні класи та STEM-лабораторії, то саме другі створюють ідеальні умови для вивчення теоретичної частини та застосування нових знань на практиці.

Попит на STEM-спеціалістів росте з року в рік.

Наприклад, згідно з  даними дослідження Change the education, що проходило в США. Конкуренція в галузі STEM-вакансій (програмісти, біологи, інженери) становить 1,7 людини на посаду, в інших сферах же 4,1 людини на вакансію.

Тобто знайти роботу майбутньому фахівцю, що навчався за технологією STEM можна буде приблизно вдвічі легше.

США особливо відчувають проблему нестачі фахівців, що навчались за технологією STEM. Власних кадрів катастрофічно не вистачає, а пропозиція робочих віз в галузі інженерних наук перевищує попит.

До речі, оплата фахівців з цієї галузі одна з найбільших на ринку. Саме тому американські школи, коледжі та університети ще з 1980 років почали запроваджувати принципи STEM-освіти і не дарма.

Головною перевагою STEM-освіти для школярів є їх підготовка до реального життя.

На останньому Світовому економічному форумі у Давосі однією з центральних тем була кардинальна зміна ринку праці. Близько 60% нинішніх професій людини можуть бути замінені роботами, це величезний виклик для людства.

STEM-підхід дозволяє виховати в дітях гнучкість та критичне, практично орієнтоване мислення.

На перший план виходить здатність вчитись та сприймати зміни, а не самі знання, які нині стають застарілими з неймовірною швидкістю.

Це дає впевненість батькам у майбутньому їхніх дітей, адже після застосування STEAM-викладання діти матимуть глибоке розуміння як жити у сучасному динамічному світі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота

2.1. Прилад для перевірки свічок запалювання під тиском

В рамках STEM – проектів закладів П(ПТ)О за програмою педагогічної лабораторії «STEM - освіта в дії», здобувачі освіти ДПТНЗ «ДРЦПТО»  захищали проєкт.

Проект створюється в рамках умов роботи лабораторії «STEM – освіта в дії» для здобувачів освіти та педагогів з метою реалізації інноваційного проекту «STEM – освіта на Дніпрі» 

На конкурсі був представлений учнівський STEM – проект «Прилад для перевірки свічок запалювання під тиском» (напрям: електротехніка, автотранспорт).

Даний проект є практико-орієнтованим проектом та може бути використаний у житті  групи та навчального закладу в цілому, можна використовувати на уроках професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки, як додатковий засіб навчання, де можливо наочно показати на макеті як веде себе свічка запалювання в камері згоряння під тиском.

Мета проєкту: формування інженерно-технічного мислення та практичних умінь і навичок здобувачів освіти

Завдання проєкту: оволодіння здобувачами освіти вміннями та навичками пошуку, обробки та систематизації інформації, що стосується тематики проекту, формування творчого мислення та здібностей здобувачів освіти уміння працювати в групі та вирішувати проблемні питання.

Актуальність: даний проект є практико-орієнтованим проектом та може бути використаний у житті  групи та навчального закладу в цілому, можна використовувати на уроках професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки, як додатковий засіб навчання, де можливо наочно показати на макеті як веде себе свічка запалювання в камері згоряння під тиском.

Значимість: підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання, залучення до проектної діяльності, формування ключових предметних компетентностей, та участі в гуртках технічної творчості.

Створення діючої моделі приладу для перевірки свічок запалювання під тиском та використання його на уроках виробничого навчання та під час проведення профорієнтаційних заходів.

На уроках спецтехнології та виробничого навчання під час вивчення теми система запалювання здобувачі освіти зіткнулися з проблемою, як перевірити свічку запалювання під тиском, тому  вирішили виготовити стенд для перевірки свічок запалювання під тиском.

C:\Users\админ\Desktop\IMG_20210316_111508.jpg

2.1.1. Будова приладу.

 

  1. Блок живлення

 

ROZETKA | Блок живлення Vinga 400W (PSU-400-12 black) пасивний, 1x120 мм.  Цена, купить Блок живлення Vinga 400W (PSU-400-12 black) пасивний, 1x120 мм  в Киеве, Харькове, Днепропетровске, Одессе, Запорожье, Львове. Блок живлення  Vinga

 

 

 

 

  1. Автомобільний компресор

 

C:\Users\админ\Desktop\IMG_20210316_111538.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  1. Комутатор

 

C:\Users\админ\Desktop\IMG_20210316_111545.jpg

 

 

  1. Імітатор датчика Холла

 

C:\Users\админ\Desktop\IMG_20210316_111547.jpg

  1. Котушка запалювання

 

C:\Users\админ\Desktop\IMG_20210316_111553.jpg

 

 

 

  1. Високовольтний дріт з наконечником

 

Bosch 0 356 904 070 Дріт високовольтний – купить в магазине запчастей  Автопротект

 

 

 

 

 

 

  1. Барокамера з свічкою запалювання

 

C:\Users\админ\Desktop\IMG_20210316_111603.jpg

 

  1. З’єднувальні проводи

 

C:\Users\админ\Desktop\IMG_20210316_111609.jpg

  1. Автоматичний вмикач

 

C:\Users\админ\Desktop\IMG_20210316_111614.jpg

 

2.1.2. Збираємо електричну частину.

Головна деталь стенду барокамера високого тиску. В кришку встановлено оргскло, в корпусі впаяна різьба під свічку запалювання. Збоку закручені заглушки. В правій заглушці вмонтований штуцер для підключення шланга автомобільного компресора.

Закріпляємо на стенд блок живлення, автомобільний компресор, комутатор, імітатор датчика Хола, котушка запалювання, високовольтний дріт з наконечником, барокамера з свічкою запалювання, з’єднувальні проводи, автоматичний вмикач камеру високого тиску. При підключенні живлення починає крутитися вентилятор і котушка запалювання виділяє іскру. 

2.1.3. Тестування свічок запалювання.

Спочатку вкручуємо свічку в барокамеру. Включаємо живлення і спостерігаємо за іскрою. Включаємо компресор і спостерігаємо за збільшенням іскри під час збільшення тиску. В таких умовах працює свічка в двигуні. Якщо є пробої іскри по корпусу свічки, то свічка вважається не справною.

 Даний прилад використовується на уроках професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки, також ми використовували під час дня відкритих дверей з метою зацікавлення професією слюсар з ремонту колісних транспортних засобів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Стенд система запалювання автомобіля ВАЗ 2101-07

2.2.1. Вступ

 

C:\Users\PC\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20221128_103724.jpg

 

Мета: підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників  в ДРЦПТО  за спеціальністю «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів». Вивчення будови  та принципу дії системи запалювання. Впровадження творчого мислення в підготовці кваліфікованих робітників.

Проведення виробничого навчання за допомогою стенду «Система запалювання автомобіля ВАЗ».

 

Актуальність:  використання стенду  дозволяє підвищити якість ремонту, технічного обслуговування та діагностики контактних системи запалювання. розвивати пізнавальний інтерес і логічне мислення,  застосовуючи отримані теоретичні знання на практиці. Зводить до мінімуму час на підготовку до роботи – ефективний час для вправ зводиться до максимуму.

 

Практична доцільність: завдяки стенду системи запалювання  поглибити  знання по будові та дії переривника-розподільника, котушки запалювання, свічок запалювання на уроках виробничого навчання та спеціальної технології.  Відео можуть використовувати, як викладачі, так і майстри виробничого навчання інших навчальних закладів. А також у профорієнтаційній роботі з метою зацікавленості абітурієнтів до професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів».

 

Мета роботи: ознайомитися з пристроєм електронного стенду Е-205 і принципом роботи його основних блоків. Вивчити правила користування стендом і схему підключення стенду до систем двигуна.

 

 

 

 

2.2.2. Будова приладу

 

1. Котушка запалювання

 

C:\Users\PC\Desktop\IMG_20221128_103457.jpg

 

2. Переривник-розподільник

 

C:\Users\PC\Desktop\IMG_20221128_103503.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Свічка запалювання

 

C:\Users\PC\Desktop\IMG_20221128_103520.jpg

 

4. Високовольтний дріт

 

C:\Users\PC\Desktop\IMG_20221128_103527.jpg

 

 

 

 

5. Імпровізований двигун внутрішнього згоряння

 

C:\Users\PC\Desktop\IMG_20221128_103539.jpg

 

6. Блок живлення

 

C:\Users\PC\Desktop\IMG_20221128_103559.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Вмикач запалювання.

 

C:\Users\PC\Desktop\IMG_20221128_103624.jpg

 

 Система запалювання повинна забезпечувати загорання горючої суміші в камерах згорання в строго визначені моменти з порядком роботи циліндрів двигуна та режимом роботи двигуна.

 В карбюраторних, газових та інжекторних двигунах загорання горючої суміші відбувається за рахунок електричної іскри між електродами свічки запалювання. Система запалювання повинна забезпечувати на електродах свічки запалювання напругу 12 – 14 кВ. В залежності від джерела живлення системи діляться на

а) системи батарейного запалювання;

б) системи запалювання від магнето.

 На автомобілях встановлюють батарейні системи запалювання, які від способу переривання струму підрозділяються на:

контактні;

контактно – транзисторні

безконтактні системи запалювання.

2.2.3. Принцип дії контактної системи запалювання.

 У системі батарейного запалювання є два кола - низької і високої напруги. У коло низької напруги послідовно включені: акумуляторна батарея  (або генератор), вмикач запалювання, первинна обмотка котушки запалювання і переривник. Коло струму високої напруги складається з вторинної обмотки котушки запалювання, розподільника, проводів високої напруги і іскрових свічок запалювання.

 Струм високої напруги утворюється внаслідок спільної роботи переривника та котушки запалювання.

При включеному запалюванні та замкнутими контактами переривника під дією ЕРС (електрорухомої сили) акумуляторної батареї або генератора струм низької напруги буде рухатися слідуючи чином: "+" акумуляторної батареї – тягове реле стартера – клема замка запалювання – клема первинної обмотки котушки запалювання – контакти переривника – маса переривника – маса автомобіля.

 Внаслідок чого утвориться в вторинній обмотці струм високої напруги і поступить до розподільника, а в подальшому до свічок запалювання де відбудеться утворення іскрового розряду та запалення горючої суміші.

 

Шлях руху струму високої напруги: вторинна обмотка котушки запалювання – електрод ротора розподільника – електрод кришки розподільника – центральний і боковий електроди свічки запалювання – " - "маса свічки запалювання, маса автомобіля, маса акумуляторної батареї.

 Контактна система запалювання має ряд недоліків; швидкий знос контактів переривника, що призводить до негативних наслідків в роботі двигуна.

2.2.4. Призначення та будова котушки запалювання

Котушка запалювання являється автотрансформатором що перетворює струм низької напруги 12В в струм високої напруги 12000В.

Будова котушки запалювання

 Котушка запалювання складається з наступних основних елементів:

1 - сердечника,

2 - первинної обмотки з товстого,

3 - ізольованого дроту діаметром 0,8 мм,

4 - картонної трубки,

5 - вторинної обмотки, що складається з 18-20 тис. витків тонкого дроту,

6 - залізного корпусу з магнітопроводами,

7 - текстолітової кришки ,

8 - клем і додаткового опору.

 

 Вторинна обмотка ізольована від первинної шаром ізоляції. Кінці первинної обмотки виведені на клеми текстолітової кришки. Один кінець вторинної обмотки з'єднаний з первинною обмоткою, а другий виведений на центральну клему текстолітової кришки. Сердечник виготовляють з окремих ізольованих один від одного смужок трансформаторної сталі, щоб не допустити утворення вихрових струмів. Нижній кінець сердечника встановлений в порцеляновий ізолятор. Усередині котушка заповнена трансформаторним маслом.

2.2.5. Призначення та будова переривника – розподільника

 Переривник-розподільник слугує для переривання в необхідний момент струму низької напруги та розподілу високої напруги по циліндрах двигуна і зміни кута випередження запалювання залежно від частоти обертання колінчастого валу і навантаження двигуна.

Загальний вид переривника розподільника

 Переривник-розподільник є пристрій, що складається з таких конструктивних елементів: переривника струму низької напруги, розподільника високої напруги, відцентрового та вакуумного регулятора випередження запалювання, октан-коректора, конденсатора.

 В залежності від числа циліндрів двигуна переривники розподільники виготовляють 3-х; 4-х; 6-ти;   8-и іскровими, а також правого або лівого обертання. Приводом переривника розподільника являється зубчата передача від оливного насосу, або шестерня розподільного валу.

2.2.6. Загальний вид переривника розподільника в розрізі

Будова переривника розподільника

 До складу переривника входять слідуючи деталі:

корпус;

вал привода кулачкової муфти переривника;

ротор розподільника;

відцентровий регулятор.

  Переривник встановлений на рухомому диску там же встановлений рухомий контакт який прижатий до нерухомого контактую, до рухомого контакту подається струм низької напруги.  

 Розподільник складається з

кришки ротора де вмонтовані центральний та бокові електроди;

ротора, який встановлений на валу кулачкової муфти 

Загальний вид відцентрового регулятора

 Відцентровий регулятор складається з двох металічних грузиків встановлених на валу переривника розподільника. При збільшенні частоти обертів колінчатого валу відцентрова сила збільшується внаслідок чого грузи розходяться і зміщують кулачковий вал переривника розподільника, що приведе розмикання контактів раніше і кут випередження запалювання збільшиться автоматично і навпаки. Кут випередження запалювання для різних двигунів становить від    28 – 450.

2.2.7. Загальний вид вакуумного регулятора кута випередження запалювання.

 Призначений для зміни кута випередження запалювання в залежності від навантаження на двигун. Складається з корпусу в якому розміщені дві порожнини ізольовані між собою діафрагмою. Одна порожнина контактує з навколишнім середовищем, а друга з пустотою під дросельною заслінкою ( вакуумом ). Принцип дії заснований на розрідженні. При роботі двигуна в режимі холостого ходу, розрідження буде великим,  внаслідок чого буде передаватися на діафрагму, яка прогнеться і потягне за собою ричав що приведе до повернення диска з контактами і зменшиться кут випередження запалювання і навпаки.

 

2.2.8. Призначення та будова свічки запалювання

Загальний вид свічок запалювання

 Свічка запалювання призначена для створення іскрового розряду в колі високої напруги з метою запалювання горючої суміші в циліндрах двигуна.

Загальний вид свічки запалювання в розрізі

До складу свічки запалювання входять:

ізолятор;

корпус;

центральний і бічний електроди;

різьбовий стержень;

пружинне кільце.

 Свічки запалювання працюють в дуже важких умовах в середовищі високої температури від 40 до 25000С та високого тиску до 4 МПа. Для безперебійної роботи свічки нижня частина ізолятора повинна мати температуру в межах 500 – 6000С.

 

 

 

2.2.9. Призначення та будова вимикача запалювання

 

Загальний вид вимикача запалювання

 

 Вимикач запалювання призначений для включення та виключення приборів запалювання та з’єднання з джерелами струму контрольно - вимірювальних приборів, електродвигуна вентилятора обдуву вітрового скла, радіоприймача, реле включення стартера при пуску двигуна.

 Вимикач складається з:

корпусу,

запорний стержень,

контактний диск,

колодка.

Загальний вид вимикача запалювання в розрізі

Загальний вид проводів високої напруги

 На сучасних нових марках автомобілів установлюють і досконаліші мікропроцесорні системи запалювання, які максимально автоматично враховують інформацію про технічні параметри роботи двигуна в різних режимах його роботи. Для обробки цієї інформації, що надхо­дить від різних датчиків, двигуни обладнують спеціальними ЕБК, які за відповідними програмами забезпечують корекцію роботи сис­тем як запалювання, так і живлення.     

 

 

 

 

 

 

Висновки

STEM (S – science, T – technology, E – engineering, M – mathematics) – природничі науки, технології, інженерія та математика. Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics).

Посилення ролі STEM-освіти є одним із пріоритетів модернізації освіти, складовою частиною державної політики з підвищення рівня конкурентоспроможності національної економіки та розвитку людського капіталу, одним з основних факторів інноваційної діяльності у сфері освіти, що відповідає запитам економіки та потребам суспільства.

STEM-освіта спрямована на розвиток особистості через формування компетентностей, природничо-наукової картини світу, світоглядних позицій і життєвих цінностей з використанням транс дисциплінарного підходу до навчання, що базується на практичному застосуванні наукових, математичних, технічних та інженерних знань і вмінь для розв'язання практичних проблем для подальшого використання їх у професійній діяльності.

Підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання, залучення до проектної діяльності, формування ключових предметних компетентностей, та участі в гуртках технічної творчості.

Створення діючої моделі приладу для перевірки свічок запалювання під тиском та використання його на уроках виробничого навчання та під час проведення профорієнтаційних заходів.

На уроках професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки під час вивчення теми система запалювання здобувачі освіти зіткнулися з проблемою, як перевірити свічку запалювання під тиском, тому  вирішили виготовити стенд для перевірки свічок запалювання під тиском.

Даний проект є практико-орієнтованим проектом та може бути використаний у житті  групи та навчального закладу в цілому, можна використовувати на уроках професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки, як додатковий засіб навчання, де можливо наочно показати на макеті як веде себе свічка запалювання в камері згоряння під тиском.

Також проект можливо використовувати у профорієнтаційній роботі, під час презентації навчального закладу, на дні відкритих дверей, тощо, де показано плід сумісної роботи здобувачів освіти, поєднання практичних умінь і навичок зі знанням професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки.

Завдяки стенду системи запалювання можна поглибити  знання по будові та дії переривника-розподільника, котушки запалювання, свічок запалювання на уроках професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки.  А також у профорієнтаційній роботі з метою зацікавленості абітурієнтів до професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

  1.                Підручник: Кисликов В.Ф., Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобілів: Підручник. – К.: Либідь, 2013.

 

  1.                Технічне обслуговування і ремонт автомобілів: Технологія: Підручник./ Лудченко О.А. — К.: Вища шк., 2008 – с. 341-345;

 

  1.                Будова та основи експлуатації вантажних автомобілів. Навчальний посібник. / Іващенко М. В.,К., Знання –Прес, 2002. – с. 116-118, 121

 

  1.                Експлуатація автомобільного транспорту. Підручник Костів Б.І. – Львів, “Світ” 2004- 496 с.

 

  1.                Загальна електротехніка. Малиновський С. Р. Львів, Бескід-Біт, 2003, 640с

 

  1.                https://imzo.gov.ua/stem-osvita/

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Малай Сергей
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
1084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку