ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
ЗМІСТ
І. Вступ………………………………………………………………………….3
ІІ. Творчі завдання:
ІІІ. Відповіді до завдань……………………………………………………21
ІV. Використана література…………………………………………………23
Історія – надзвичайно цікавий і багатогранний предмет. Це одна з небагатьох шкільних дисциплін, яка є цікавою для школярів із різним рівнем учнівських компетенцій. Завдання вчителя протягом усіх років викладання курсу «Історія України» полягає в підтримування в учнів зацікавленості у вивченні предмету. Якщо учень буде йти на урок історії, перебуваючи в стані радісного очікування нового, досі не знаного, то він зможе не тільки протягом 45 хвилин шкільного уроку, а й у вільний від навчання час досліджувати таємниці історії, поринути у вир історичних подій, здобути ґрунтовні знання з історичної науки. А вчитель у свою чергу зможе реалізувати власну мету – розвинути в учнів інтелектуальні, творчі особистості, виховати справжніх громадян України.
Ефективне навчання потребує й використання технологій, що допомагають здобути знання, а також розвинути соціальні та інтелектуальні навички, необхідні громадянам демократичного суспільства. Більш ефективними є підходи, спрямовані на те, щоб залучати учнів до активного, спільного, заснованого на критичному аналізі навчання. Психологи твердять і життя переконує, що найкращі результати у навчанні дають активні форми пізнання, коли знання здобуваються самостійно, в творчому пошуку кожного учня.
Також уроки історії мають носити не тільки теоретичний, а й практичний характер; учні повинні навчитися застосовувати свої знання на практиці. Одним із засобів досягнення зазначеної мети є запровадження в навчальний процес різних форм роботи.
Пропоновані завдання з історії України для10 класу по темі: «Західноукраїнські землі під владою Польщі, Румунії, Чехословаччини у 20-30 рр.» відповідно до чинної програми. Серед них є завдання й запитання, що мають проблемний характер, творчі ,завдання, що містять елементи дидактичних ігор; завдання, спрямовані на складання та заповнення схем і таблиць, складання кросвордів, роботу з документами тощо.
Зазначені види робіт учитель може використовувати під час вивчення нового матеріалу, для закріплення або перевірки здобутих знань, умінь і навичок по темі; під час уроків узагальнення та тематичного оцінювання, інтелектуальних ігор та шкільних олімпіад з історії тощо.
Навчальний посібник може бути корисний як педагогу-початківцю, так і вчителю зі стажем.
Творчі завдання
Знайти першу букву слова. Слово можна прочитати в напрямку ходу часової стрілки.
Підказка. Визначте посаду особи, призначеної міністерством внутрішніх справ, яка очолювала повіт.
Склавши мозаїку Ви дізнаєтесь чиє прізвище задано.
Підказка: ця людина біла засновником консервативної течії в українській політичній думці та історіографії. Був послідовним противником ОУН. Очолював Український союз хліборобів-державників (УСХД).
Якщо «збереш» намисто, то дізнаєшся, яким було ідеологічне обґрунтування діяльності ОУН.
Відстала економіка зумовлювала і скрутне матеріальне становище населення. Розповсюдженими явищами були:
Українцям не надавалися субсидії, а вакансії розподілялися серед
_ _ _ _ _ _ _ _ _ , _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Влада на захоплених землях розпочинає широко застосовувати _ _ _ _ _ _ _ _ проти народу.
Зупинити репресії були нездатними навіть міжнародна організація – _ _ _ _ _ _ _ _ _ , яка засудила дії польської та румунської влади.
Безправ’я , злидні, гірке розчарування в можливості здобути національну свободу мирним, конституційними заходами – все це сприяло появі в 20-ті роки нової ідеології –
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Розгадавши ребус ви дізнаєтесь назву товариства, яке виникло з метою збереження і розвитку національної культури.
Порахуйте, скільки разів написано слово «Польща».
Підказка. Правильна відповідь є парне число, яке ділиться на 4.
Якщо знаєте події, які відбувалися під час національного гноблення України під владою Румунії, то розмістіть іх в правильному порядку.
1.Заміна старостів на префектів
2. «Румунізація» православної церкви
3. Закриття шкіл та гімназій, де викладалася
українська мова.
4.Окупація українських земель.
5. Ліквідація самоврядування громад.
Замінивши цифри буквами у поданій криптограмі, ви дізнаєтесь у чому полягала особливість румунської політики.
|
1 |
|||||||||||||||||||||
|
7 |
3 |
2 - |
|||||||||||||||||||
|
26 |
11 |
4 |
25 |
4 |
9 |
24 |
15 |
8 |
4 |
|
|||||||||||
|
1- |
24 |
12 |
9 |
5 |
17 |
12 |
11 |
9 |
10 |
27 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
17 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
8 |
|
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
7 |
6 |
26 |
18 |
11 |
9 |
5 |
2 |
18 |
20 |
13 |
8 |
7 |
2 |
|
|
||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
9 - |
6 |
18 |
23 |
11 |
7 |
6 |
5 |
17 |
17 |
16 |
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
7 |
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
8 |
|
- |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
7 |
|
1 |
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
22 |
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
5- |
1 |
11 |
10 |
25 |
12 |
11 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24 |
|
|
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8- |
24 |
10 |
11 |
2 |
2 |
10 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Підказка. «Закон про адміністративну уніфікацію»
2 |
|
4 |
5 |
2 |
9 |
5 |
26 |
9 |
5 |
27 |
|
6 |
4 |
8 |
7 |
2 |
10 |
9 |
5 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
11 |
7 |
15 |
10 |
2 |
12 |
14 |
17 |
13 |
|
12 |
15 |
|
9 |
5 |
16 |
8 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 |
18 |
|
4 |
8 |
11 |
12 |
19 |
9 |
20 |
5 |
, |
12 |
|
32 |
10 |
21 |
18 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
24 |
22 |
7 |
2 |
‘16 |
9 |
5 |
23 |
7 |
2 |
12 |
9 |
5 |
|
11 |
4 |
25 |
4 |
9 |
10 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Із цих рядків
Дев’ять звірків
Знайти ми маєм
І відразу ж прислів’я прочитаєм.
Б К И У О К Л Т И
Л Н І О Б О Е Г Р С А І Л Р И
П Л О И Д И У С Ш Я К Н И
К З С А І Б А Р Б А О Л А И
К П Б Р Л И І Ш А Л И
Ц О А Х Р А Я Н І М С Т К И
А З Н К Е О М А
К Ч В О О Г О Р А
К Ї А С Ж Т Ї
Склавши слова, що розбиті на склади, в сітці кросворда, прочитаєте назву земель, які в 20-30 роках належали Румунії. Підказка. Зверніть увагу, що кожен склад можна використовувати лише один раз.
ЗЕМ |
ДУН |
БУК |
ЧНА |
СЬ |
ПІВ |
КІ |
СМІТ |
НА |
ИНА |
У |
ЗАК |
НІ |
ЩЦ |
ПРЦ |
АЙ |
ОВ |
ПАТТІ |
ЛІ |
АР |
Знайшовши першу літеру і прочитавши в правильному порядку слово ви дізнаєтеся назву прокомуністичної організації.
Підказка. Це прокомуністичної організація, яка у 1929 році на Буковині розгорнула легальну діяльність і виступила з програмою одержавлення економіки, аграрних перетворень і приєднання до Радянської України.
Подивись на квадрат мій –
Перевір розум свій,
Видатних людей знайди
Правильним шляхом піди.
Підказки мої –
Допоможуть тобі.
10.Керівник християнської народної партії.
11. Один з членів ОУН.
Ш |
Е |
П |
Т |
В |
И |
Н |
Ь |
И |
Р |
Б |
А |
Ч |
И |
Е |
Л |
Й |
К |
Й |
Д |
С |
Н |
И |
Ц |
Ь |
К |
И |
Д |
М |
У |
Ь |
К |
И |
Й |
З |
А |
Т |
О |
Н |
У |
Й |
И |
К |
Ь |
С |
Н |
О |
Н |
О |
О |
Л |
И |
П |
И |
Ь |
У |
Е |
А |
В |
В |
Н |
А |
Б |
Н |
С |
Ь |
К |
Й |
З |
А |
Д |
Е |
Й |
И |
К |
Ь |
У |
З |
О |
Л |
А |
Р |
Н |
И |
Ш |
О |
Л |
В |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
15 |
|
|
|
||||||||||||
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
||||||||||||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
5 |
|
|
|
|
|||||||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Обірвавши зайві пелюстки, Ви знайдете визначення
терміну.
Скажи так чи ні мені,
Стрілками я вкажу шлях тобі
Синя- то звичайно ж «ні»
Червона скаже: «так» тобі
В кінці прийдеш ти до мети
Й побачиш хто ти?
Страйки, захоплення землі, підпалення маєтків.
Репресії
Ліга Націй
Інтегрального націоналізму
«В Північній Буковині проживають аж ніяк не українці, а лише слов’янізовані румуни».
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
1