ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ВИКОНКОМУ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ЦЕНТРАЛЬНО-МІСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ
КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
“ПАЛАЦ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ЦЕНТРАЛЬНО-МІСЬКОГО РАЙОНУ”
КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
РОЗВИТОК ОСНОВНИХ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ЗАСОБАМИ СПЕЦІАЛЬНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В ЕСТРАДНО-СПОРТИВНОМУ ТАНЦІ
Методична розробка заняття
Ірина Шепеленко,
керівник гуртка-методист
зразкового колективу естрадно-
спортивного танцю”Ювента”
КПНЗ “ПДЮТ Центрально-
Міського району” КМР
Кривий Ріг
Розвиток основних фізичних якостей засобами спеціальної
фізичної підготовки в естрадно-спортивному танці
керівник гуртка Ірина Шепеленко,
Зразковий колектив естрадно-спортивного танцю”Ювента”
керівник гуртка-методист
КПНЗ “ПДЮТ Центрально-Міського району” КМР
м.Кривий Ріг, Дніпропетровська область
Мета: подальший розвиток умінь і навичок, отриманих на попередніх
заняттях;
розвиток витривалості і зміцнення опорно-рухомого апарату;
формування почуття відповідальності і активізація творчих
здібностей
Завдання розвиток осмисленого виконання рухів
Обладнання гімнастичні мати, хореографічні станки, дзеркала,
музичний інструмент (піаніно), музичний центр
Тип заняття комбіноване, закріплення знань і умінь
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТТЯ
1.1 Повторний інструктаж з техніки безпеки
1.2 Вправи класичного танцю на розігрів організму
2.1 Елементи спеціальної фізичної підготовки
2.2 Вправи загальної фізичної підготовки
3.1 Вправи на розслаблення корпусу, рук, ніг; вправи на відновлення дихання
3.2 Підведення підсумків
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.1 Повторний інструктаж з техніки безпеки.
1.2 Вправи класичного танцю на розігрів організму
(всебічний розвиток та розігрів м’язів ніг, виворіт стоп, шаг , постанова тулуба, рук та голови, координація рухів)
releve (м/р 2/4) (обличчям до станка) по I, II, V, VI позиціям ніг (К: у збереженні стійкості бере участь гомілковостопний суглоб ноги - щиколотка, яка здатна коригувати порушення рівноваги, пружними, непомітними рухами у бік зміщення правильної точки опори)
комбінація demi plie та grand plie (м/р ¾) –по I, II, V, IV позиціям ніг з III формою port de bras (К: не менш істотна у розвитку стійкості робота коліна і стегна, які слід утримувати виворотно з еластичним впливом стопи. Необхідно, щоб коліно під час plie знаходилося на одній вертикальній лінії зі ступнею. Це дає надійний, прямий упор по відношенню до стопи. Якщо коліна будуть спрямовані вперед, то порушиться виворотність стегон, ступні заваляться на великий палець і упор вийде слабкий і нестійкий.)
комбінація battements tendu (м/р 2/4) з V позиції ніг в усіх напрямках з переходами через demi plie по IV та II позиціям (виконується з правої та лівої ноги) (К: правила виворотності обов'язкові і для ноги, відведеної убік, інакше порушуються не тільки зібраність і стрункість фігури, але і стійкість.)
комбінація battements tendu jete (м/р 2/4) з V позиції ніг в усіх напрямках з battements jete pointe (виконується з правої та лівої ноги) (К: якщо працююча нога невірно відводиться або нетвердо утримує просторове положення - опускається, нехай машинально, слабшає в стегновій частини, в підйомі або пальцях, втрачає виворотність - значить дії її нестійкі, невпевнені, не твердо фіксовані; працююча нога повинна так само впевнено виконувати всі правила руху, як опорна.)
rond de jambe par terre en dehors та en dedans (м/р ¾) з I позиції ніг в комбінації з grand rond de jambe на 900
та port de bras (виконується з правої та лівої ноги)
adagio (м/р ¾) вправа на підйом ноги на 900 та вище з переводом в різних напрямках в комбінації з battements developpe вбік (виконується з правої та лівої ноги)
2. ОСНОВНА ЧАСТИНА
2.1 Елементи спеціальної фізичної підготовки
Акробатичні елементи:
- прямі нахили на колінах назад
- прямі нахили на колінах назад, торкаючись головою
- прямі нахили на колінах назад на лікті, торкаючись підлоги
- ”міст”
- міст на ліктях
- міст на ліктях з відривом ніг від підлоги
- міст, взявшись руками за ноги
- перекат вперед через груди
- вихід на груди через стійку, ставлячи ноги на носки
- вихід на груди через стійку, ставлячи ноги на стопу
- вихід на груди через стійку, ставлячи прямі ноги
- вихід на груди “торкаючись”
- вихід на груди “шпагат”
- вихід на груди “стілець”
- вихід на груди “стілець з зігнутими колінами”
-”берізка”
-”човник” з глибокими нахилами тулуба з прямими ногами
- ”глибокий нахил тулуба назад, торкаючись ніг руками”
- переворот вперед на лікті
- ”качалочка”
- ”качалочка” прямими ногами через шпагат
- стійки на ліктях: “лотос”, “лотос, торкаючись носками підлоги”,
“ торкаючись ”, “в шпагат”
- стійка на ліктях в поперечний шпагат
- вихід на груди в поперечний шпагат
- вихід на плече в поперечний шпагат
- вихід на плече в поперечний шпагат торкаючись носками підлоги
- вихід на плече “ромб” на праву та ліву ногу
- вправа “павучок”
- вправа “хвиля”
- переворот вперед на одну ногу
- переворот “арабське”
- переворот “темповий”
- ходьба на руках
- переворот назад на одну ногу з закінченням в положенні “свічка”
- вправа “хвиля вперед”
- вправи на розвиток голеностопу
- перекат назад через голеностоп
Вправи з розтяжки
-вправи на розтяжку біля хореографічного станка з використанням :
passe, battement developpe, demi plie, pordebras та інш.
- махові вправи біля хореографічного станка: махи назад прямою ногою,
махи назад в кільце, махи в сторону, махи вперед.
2.2 Вправи загальної фізичної підготовки
Стрибки
- прямими ногами по VI позиції
- стрибки з підібраними ногами
- стрибок в шпагат
- стибки на плигавкі
Вправи для преса та віджимання від підлоги
3.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
3.1 Вправи на розслаблення корпусу:
робота рук по позиціям; нахили корпусу вперед; вправи на відновлення дихання;
3.2 підведення підсумків