Методична розробка заняття з декоративно ужиткового мистецтва "Я маленький садівник"

Про матеріал

Методична розробка може бути корисною керівникам гуртків, вчителям образотворчого мистецтва та трудового навчання, вихователям дошкільних установ.

Перегляд файлу

Методична розробка заняття декоративно – ужиткового мистецтва «Сувенір»

 на тему «Я маленький садівник»

підготувала кер. гуртка Снігірьова Н.О.

Методичний коментар

Актуальність даної теми присвячена вивченню розвитку дрібної моторики у дитини.

У минулому столітті знаменита Марія Монтессорі помітила зв'язок між розвитком тонких рухів руки і мовленням дітей. Вона уклала, що дрібна моторика впливає на розвиток мовлення дитини. . Справа в тому, що в головному мозку людини центри, відповідальні за мову і рухи пальців рук, розташовані дуже близько. Стимулюючи дрібну моторику і активізуючи тим самим відповідні відділи мозку, ми активізуємо і сусідні зони, що відповідають за мову. На кистях рук розташовано безліч рефлекторних точок, від яких йдуть імпульси в центральну нервову систему.                        В. М. Бехтерев в своїх працях довів, що прості рухи рук допомагають зняти розумову втому, покращують вимову багатьох звуків, розвивають мову дитини.

Розвиваючи дрібну моторику рук за допомогою ліплення, ми впливаємо на найважливіші ділянки кори головного мозку. Розвиваючи праву руку, ми стимулюємо ліве півкуля головного мозку, яка відповідає за логічне мислення, аналіз і здатність до вивчення математики та іноземних мов. Розвиваючи ліву руку, ми впливаємо на праве півкуля, яка відповідає за розвиток творчих здібностей у дитини, за сприйняття музики і мистецтва, за фантазію та інтуїцію.

Недарма педагог В. Сухомлинський писав: «Розум дитини знаходиться на кінчиках її пальців». Дитина, що має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно міркувати, у нього розвинені пам'ять, увагу, зв'язкова мова. І цю роботу потрібно починати з раннього віку.

Кожен вид образотворчої діяльності розвиває у дітей певні якості. Тільки займаючись ліпленням, дитина знайомиться з об'ємною формою предмета, взаємодію його частин, у нього формуються навички роботи двома руками, с координованість рухів, активно розвиваються дрібні м'язи пальців, окомір, просторове мислення. Коли дитина ліпить, розвивається його дрібна моторика, що, в свою чергу, впливає на розвиток мови і мислення, до того ж ліплення благотворно впливає на нервову систему в цілому . Саме тому збудливим, галасливим і активним дітям часто рекомендують займатися ліпленням.

Ліплення дає дивовижну можливість моделювати світ і своє уявлення про нього в просторово-пластичних образах. Ліплення залучає дітей до світу прекрасного, формує естетичний смак, дозволяє відчути гармонію навколишнього світу.

Важко переоцінити значення ліплення для розвитку дитини. Зараз найбільш вигідним, доступним та екологічно нешкідливим матеріалом для виготовлення різноманітних ліпних виробів є холодна порцеляна. Завдяки своїй гладкій і однорідній текстурі вона неймовірно зручна у роботі, а її  міцні характеристики дозволяють використовувати готовий виріб протягом тривалого періоду часу. Незважаючи на свою цікаву назву, матеріал не має нічого спільного зі  справжньою порцеляною. Але при цьому, він ідеально підходить для виготовлення таких же прекрасних і довговічних прикрас, сувенірів, аксесуарів. Більш того, холодну порцеляну навіть можна виготовити власними руками шляхом змішування клею, кукурудзяного крохмалю, гліцерину і масла. Холодну порцеляну найшли на початку минулого століття. Сьогодні його явними перевагами є дешевизна і абсолютна нешкідливість. До того ж, він дуже зручний у роботі. Він є м'яким, як пластилін, але при цьому може тверднути, в результаті чого вироби з холодної порцеляни дуже довго зберігають свій первозданний вигляд.

Холодна порцеляна є дуже простим і доступним засобом для творчості, тому не відмовляйте собі в приємному задоволенні працювати з цим дивовижним матеріалом.

Під час ліплення з холодної порцеляни широко використовуються пальчикові ігри для фіз. хвилинки, що також в цікавій формі розвиває дрібну моторику дітей. Таким чином, у процесі захоплюючої діяльності з холодною порцеляною у дитини розвиваються такі характеристики його особистості:

- дитина може контролювати свої рухи пальцями і керувати ними, майструвати вироби з різних матеріалів, у неї добре розвинена дрібна моторика;

- дитина проявляє ініціативність, у неї розвивається впевненість у своїх силах;

- дитина здатна до вольових зусиль в різних видах діяльності, здатна доводити до кінця розпочату справу.

Ось так просто, займаючись з дитиною ліпленням, ми можемо виростити і виховати творчу, гармонійну особистість.

 

Методична розробка може бути корисною керівникам гуртків, вчителям образотворчого мистецтва та трудового навчання, вихователям дошкільних установ.

 

 

Тема заняття: «Я маленький садівник»  ліплення троянди з холодної порцеляни (пластилін, самозастигаюча пластика тощо)

Тип заняття комбінований ( бесіда с поясненням, практична робота, самостійна робота).

Мета:

Навчальна:

  • підвищувати компетентність дітей на основі вивчення виробів із холодної порцеляни. Забезпечити засвоєння вихованцями технології виготовлення  троянди з холодної порцеляни.

Розвивальна:

  • розвивати дрібну моторику рук, охайність, творче мислення. Сприяти розвитку особистості, привчати дітей до композиційної оригінальності у виробах.

Виховна:

  • виховувати інтерес до декоративно - прикладної творчості, як основі професії дизайнера.
  • Виховувати дисциплінованість, посидючість, точності у роботі,   

     акуратності, естетичного смаку.

  • Виховувати прагнення дарувати красу навколишнього світу.

                                             

Дидактичне забезпечення:  Виставка квітів з холодної порцеляни. Добірка слайдів з зображенням клумби, картинки з зображенням троянди.

 

Матеріальне – технічне забезпечення :   комп’ютер, холодна порцеляна , фарба пастель , проволока , клей ПВА ,стек , файлова папка, спиця з кулькою, молд листочка, флористична стрічка.

Хід заняття:

Організаційний момент:

Перевірка готовності до роботи.

Теоретична частина:

Мотивація навчальної діяльності:

Добрий день діти! Тема нашого заняття «Я садівник». Тому я пропоную вам сьогодні бути не просто учнями, а спробувати себе в ролі маленьких садівників. Хто з вас знає, чим займається садівник? (відповіді дітей)

Ця професія дуже актуальна сьогодні для великих міст. Адже людям, які живуть у великих містах, хочеться бачити не тільки бетон і асфальт, але і квіти, і дерева – живу природу біля свого будинку.

Квіти, як люди щедрі на добро

І щедро людям ніжність віддаючи,

Вони цвітуть – серця відігріва,

Як маленькі й теплі багаття.

Показ слайдів  « Квіткові клумби »  (додаток №1).

 

 

 

Актуалізація опорних знань учнів:

Сьогодні ви покажете свої вміння при роботі з холодною порцеляною. Давайте згадаємо все, що ви про неї дізналися і повторимо вивчене.

Холодну порцеляну винайшли на початку минулого століття. На сьогоднішній день, це  є дуже популярний матеріал, який застосовують для ліплення різних виробів, його явними перевагами є дешевизна і абсолютна нешкідливість. Незважаючи на свою цікаву назву, матеріал не має нічого спільного зі справжньою порцеляною. Але при цьому, він ідеально підходить для виготовлення таких же прекрасних і довговічних прикрас, сувенірів, аксесуарів.

1. Назвіть основні компоненти для виготовлення холодної  порцеляни ( клей ПВА, кукурудзяний крохмаль, гліцерин, олія)

2. Які інструменти та матеріали необхідні для ліплення виробів? ( стеки, спиця з кулькою, катери, молди, папка пластикова)

3. Назвіть основні етапи виготовлення виробу з холодної порцеляни :

- ліплення елементів: основа - горошинка , крапелька;

- скріплення деталей – клей ПВА;

- сушка на повітрі;

- розфарбовування – харчові фарби, олійні, акрилові,пастель;

- оформлення виробів .

4. Як зберігати, доглядати за готовими виробами? (зберігати в сухому,

провітрюваному приміщенні, видаляти пил за допомогою фену)

 

 

Практична частина:

Молодці, ви добре запам'ятали пройдений матеріал. Діти вам сподобалися клумби? Тоді я пропоную вам зробити сьогодні теж клумбу з квітами. Але квітів у природі дуже багато, яку ж  квітку ми навчимося сьогодні робити самі. Спробуйте відгадати?

Мене називають царицею квітів

За колір і запах моїх пелюсток.

Хоч кущ мій зелений вас ранити б  зміг,

Але хто не пробачить мені колючих шипів? (Троянда)

Отже сьогодні ми будемо вчитися створювати троянду своїми руками, майже також , як і природа. Але ви зробите тільки одну квітку, а матінка – природа за цей же час дає життя безлічі квітів.

Раз ми будемо створювати квітку, давайте згадаємо частини рослини. (Корінь, стебло, лист, квітка). Яка частина у нас буде відсутня (корінь) .

Все правильно. Перед тим, як почати роботу давайте перетворимось в квіти за допомогою фіз. хвилинки для пальчиків.

Наші білі квіточки

розпускають пелюстки,

вітерець ледь дихав

пелюстки колихав.

Наші білі квіточки

Закривають пелюстки,

Тихо засинають.

 

Перед початком роботи давайте пригадаємо правила по техніці безпеки (додаток № 2).

Для виготовлення троянди візьміть шматочок холодної порцеляни, розімніть його пальчиками, зігрійте, нехай воно вас дізнається. Сира маса дуже швидко обвітрюється, пам'ятаємо про це. Тому, відщипнувши потрібну кількість холодної порцеляни для роботи, решту щільно закриваємо. Не забуваємо про це протягом всієї роботи.

Беремо крапельку маси розміром з фасолину та формуємо крапельку, яку одразу садимо на проволоку (додаток  №3 ) – це наш бутон-основа.

Від загальної маси відщипуємо 10 маленьких шматочків: 1-й розміром з горошину, а всі інші поступово збільшуються за розміром. Надаємо форму кульок. Кладемо у файлову папку натискаємо пальцем на кульку, яка знаходиться у файловій папці, та намагаємося зробити оптимальну товщину пелюстки (якщо буде дуже тонка, є ймовірність пошкодження, а якщо дуже товста, то навряд чи вийде витончена та тендітна троянда). (додаток  № 4) Натискаємо таким же чином на інші 9 кульок У нас вийшло 10 майбутніх пелюсток (тримаємо їх під файловою папкою).

Поверх бутона, що на проволоці , накладаємо, нібито укутуємо, саму маленьку за розміром пелюстку, притискуємо . Наступну за розміром пелюстку накладаємо навпроти першої та пальцями під низом бутона притискуємо (додаток  №5). Теж саме продовжуємо робити з іншими пелюстками.

Але коли ми дістанемося до 4-5 пелюстки, наклавши на бутон, треба край розправити ніби троянда розпускається . 7-10 пелюстки треба спочатку надати природності - трохи загнути край  за допомогою спиці, а потім приєднувати до бутону  (додаток  №6).

 

Щоб зробити листочки, треба з зеленої маси  зробити                                         «каплю» та покласти її під файлову папку . Рівномірно натиснути . Покласти листочок на молд і продавити масу (додаток  №7).  З’єднати листочок з проволокою за допомогою клею ПВА  (додаток №8).  Готовий лист приєднати до бутону троянди за допомогою флористичної стрічки  (додаток №9).

Троянда готова.. Слід пам’ятати що при висиханні виріб зменшується на 20% і стає більш насиченого кольору.

Колективна творча робота учнів:

А зараз,  ми спробуємо себе в ролі маленьких садівників. (Робота виконується під музичний супровід ). Тому давайте висадимо наші чудові трояндочки  до клумби (додаток № 10). ( Заповнення клумби трояндами ,спочатку дівчата, а потім хлопчики). 

Підсумки:

  Ви знаєте художню композицію неможливо створити без художньої уяви і почуття смаку. Але я впевнена, що в кожному з вас без винятку є всі ці якості. Виконання робіт такого виду може послужити основою для вашої професії, що так важливо в житті. Подивиться, які у вас вийшли чудові квіти.  Всі ви робили однакову роботу, ліпили з одного матеріалу. Але всі роботи вийшли різними. Це говорить про те, що всі ми різні за своїми характерами, звичками, особливостями. І кожний з нас в свою роботу додав частинку своєї душі.

Саме цім і цінні роботи – сувеніри, виготовленні своїми руками.

 

 

                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку