Методичні матеріали на тему: "Розв’язування вправ на знаходження похідної."

Про матеріал
Дане заняття: "Розв’язування вправ на знаходження похідної" подане з метою ознайомлення з методикою організації формування вмінь та навиків при знаходженні похідних, користуючись таблицею похідних та правилами диференціювання. Метою заняття є закріплення, формул та правил диференціювання, удосконалення навиків розв’язування задач, що передбачають застосування вивчених формул похідної елементарних функцій та правил диференціювання.
Перегляд файлу

ПЛАН ЗАНЯТТЯ

Дисципліна «Математика»

Тема: Розв’язування вправ на знаходження похідної функції.

Формування компетентностей:

Предметна компетентність:

  • сформувати вміння навички застосовувати таблицю похідних і правил диференціювання до розв’язування вправ, що передбачають знаходження похідних;
  • систематизувати та розширити знання з даної теми; готувати студентів до НМТ.

 Ключові компетентності: 

  • спілкування державною мовою – чітко та зрозуміло формулювати думку; грамотно використовувати математичні терміни;
  • математична компетентність – оперувати теоретичним матеріалом, навиками обчислення похідних;
  • соціальна та громадянська компетентності     аргументувати та відстоювати свою позицію, слухати інших; виховувати почуття відповідальності, самоповаги, взаємоповаги;
  • уміння вчитися впродовж життя – прагнути до вдосконалення результатів своєї навчальної діяльності;
  • методична компетентність - ознайомлення з методикою організації формування вмінь та навиків при знаходженні похідних, користуючись таблицею та правилами диференціювання.

Обладнання:

мультимедійне обладнання, ноутбук, електронний супровід (презентація), опорний конспект, таблиці, е-підручник. 

Форма проведення заняття: класно-урочна.

Тип заняття: застосування умінь та навичок.

Література:

  1. Істер О.С. Математика: підручник для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти– Київ: Генеза, 2019.
  2. Афанасьєва О.М., Бродський Я.С., Павлов О.Л., Сліпенько А.К. Дидактичні матеріали з математики (навчальний посібник для студентів ВНЗ І-ІІ р.а.) – К.: Вища школа, 2001.

Інтернет-ресурси:

  1. https://zno.osvita.ua/mathematics/tag-pokhidna_funkciyi/
  2. https://tinyurl.com/26em6s66

 

 

ЗМІСТ І ХІД ЗАНЯТТЯ

 

№ елем. зан.

 

Елементи заняття, питання, форми, методи навчання та засоби забезпечення заняття                                                                                                             

 

Доповн., заув.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  І.

Організаційна частина

  1. Привітання.
  2. Перевірка присутності студентів, їх підготовки до заняття.

 

 

 

ІІ.

Актуалізація та корекція опорних знань

  1. Тренувальні вправи.

  1. Інтерактивна гра «Встав пропущений символ».

Знайдіть функцію, яка була до знаходження похідної та вставте пропущений символ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.

Мотивація навчальної діяльності студентів.

Сьогодні у нас звичайне заняття «Розв’язування вправ на знаходження похідної».

Але мені хочеться назвати це заняття «Її величність похідна». Чимало кроків треба було пройти, щоб опинитися на цьому занятті. Тому давайте перетворимо його у невеличке свято похідної, і спробуємо довести, що тема «Похідна» не тільки одна з найважливіших тем математики, а одна з найцікавіших. Знання, які ви отримали за декілька занять, допоможуть вам бути компетентними на заняттях з фізики, вищої математики, економіки.

Тому: не бійтеся складного і невідомого, оскільки все складне утворюється з найпростішого.

 

 

ІV.

Повідомлення теми, мети та плану заняття.

Озвучується викладачем, записують в зошит

Сьогодні на занятті ми повинні сформувати та удосконалити вміння й навички знаходити похідні, користуючись таблицею похідних та правилами диференціювання.

 

V.

Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  1. Тоеретичний матеріал.

  1. Розв’язування вправ на знаходження похідних.

  1. Розв’язування вправ геометричного та фізичного змісту.

Опорний конспект і виконання вправ студенти записують в зошит.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 VІ.

Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Інтерактивна вправа «Знайди пару».

 

  1. Підготовка до НМТ.

Метою кожного заняття є підготовка до НМТ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ.

Узагальнення та систематизація знань студентів.

Інтерактивна вправа.

Можна виконати за посиланням

https://learningapps.org/view1880573

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІІ.

Підведення підсумків.

  1. Підсумок заняття.

Ми завершили перший етап вивчення теми «Похідна та її застосування».

Давайте згадаємо про очікувані результати. Чи досягли ми цих результатів?

Кожен висловить думку, починаючи свій виступ зі слів «Я вважаю, що ми…, я досяг ….».

(Студенти висловлюють свої думки, потім викладач.)

Виходячи з теми нашого заняття «Розв’язування вправ на знаходження похідної», давайте сформулюємо кінцеві результати нашої роботи і зробимо висновки:

- необхідно знати таблицю похідних;

- знати правила диференціювання;

- вміти застосовувати таблицю похідних і правила диференціювання;

- вчитися висловлювати свої думки, обґрунтовувати відповідь;

- вміти застосовувати такі алгебраїчні дії як додавання, віднімання,

множення, ділення, зведення спільних доданків, тобто знати

обчислювальні навички;

  1. Оголошення балів.

 

ІХ.

Домашнє завдання.

  1. Опрацювати

дати відповіді на питання після параграфа.

  1. Виконати № 20.30, № 20.32, № 20.35.

 

 

docx
Додано
27 травня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку