Вільям Шекспір. Життя і творчість. Сонети.
Візуалізація навчального
матеріалу
Підготувала
Янюк Тетяна Михайлівна – учитель зарубіжної літератури
ОНЗ “Озернянська ЗОШ І-ІІІ ст.”
Білоцерківського району
Київської області
2020 рік
Хмара слів
Клас |
8 |
Твір |
Вільям Шекспір. Сонети |
Предметні компетентності |
Учень (учениця): - визначає тему уроку; - виготовляє (самостійно) продукцію, пов’язану із вивченням зарубіжної літератури (малюнок, хмара слів.)
|
Завдання |
визначити , про що піде мова на уроці |
Методичний коментар |
Попередньо учні ознайомились із пам’ятками по роботі із хмарою слів Хмара тегів (хмара слів, або зважений список, представлена (-ий) візуально) — це візуальне подання списку категорій (або тегів, також званих мітками, ярликами, ключовими словами, тощо). Зазвичай використовується для опису ключових слів (тегів) на веб-сайтах, або для представлення неформатованого тексту. Ключові слова найчастіше являють собою окремі слова, і важливість кожного ключового слова позначається розміром шрифту або кольором. Таке уявлення зручно для швидкого сприйняття найвідоміших термінів і для розподілу термінів за популярністю щодо один одного. Учні ознайомлюються із хмарою слів і визначають тему уроку
|
Хмара слів
Завдання: визначити , про що піде мова на уроці
Передбачувана відповідь:
«Мова піде про кохання, розлуку, смерть у сонетах Шекспіра»
Клас |
8 |
Твір |
Вільям Шекспір. Сонети |
Предметні компетентності |
Учень (учениця): - досліджує життя та творчість письменника; - заповнює або виготовляє (самостійно) стрічку часу життя і творчості поета
|
Завдання |
встановити основні події життя В.Шекспіра
|
Методичний коментар |
Попередньо учні ознайомились із пам’ятками по роботі із стрічкою часу «Стрічка часу» (англ. Timeline) – це шкала часу, на яку в хронологічній послідовності наносяться події. Найчастіше стрічка часу являє собою горизонтальну лінію з розміткою по роках (або періодах) із зазначенням, що відбувалося в той чи інший час.
Учні досліджують життя і творчість Шекспіра ( може дути як д/з) і заповнюють або створюють стрічку часу на уроці( перевірка знань учнів). |
Завдання: встановити основні події життя В.Шекспіра
Завдання: встановити основні події життя В.Шекспіра
Орієнтовна відповідь
Клас |
8 |
Твір |
Вільям Шекспір. Сонети |
Предметні компетентності |
Учень (учениця): - досліджує творчість письменника; - ознайомлюється із блок схемою і виконує завдання; - заповнює або виготовляє (самостійно) блок схеми.
|
Завдання |
Визначити, до якого періоду можна віднести сонети В.Шекспіра, ознайомитись із різновидами сонетів та основними темами сонетів Шекспіра. |
Методичний коментар |
Попередньо учні ознайомились із пам’ятками по роботі із блок схемами Блок-схема – це графічний запис алгоритму, доповнений елементами словесного запису. Кожний пункт алгоритму зображається на схемі деякою геометричною фігурою – блоком (блоковим символом). Блоки на схемах з’єднуються лініями потоку інформації. Основний напрям потоку інформації йде зверху донизу і зліва направо. Учні досліджують творчість Шекспіра і дають відповідь на поставлене запитання чи виконують певне завдання. |
Блок схема
Періоди творчості В. Шекспіра
Завдання: визначити до якого періоду можна віднести сонети В.Шекспіра
Орієнтовна відповідь: до першого. Всього Шекспір написав 154 сонети, і більша їхня частина була створена в 1592—1599 роках
Різновиди сонетів
Теми сонетів В. Шекспіра
Кола Венна
Клас |
8 |
Твір |
Вільям Шекспір. Сонети |
Предметні компетентності |
Учень (учениця): - досліджує сонети Ф. Петрарки та В.Шекспіра; - заповнює або створює (самостійно) Кола Венна.
|
Завдання |
порівняти сонети В. Шекспіра та Ф. Петрарки |
Методичний коментар |
Попередньо учні ознайомились із пам’ятками по роботі із діаграмою «Кола Венна» Діаграма «Кола Венна» — це вид схеми, під час застосування якої найчастіше використовують кола, що перетинаються. У спільному секторі кіл записують спільні риси чи певні поняття, у колах — відмінні. Доречною діаграма Вена є і під час аналізу текстів. Учні порівнюють сонети Петрарки та Шекспіра заповнюють або створюють кола Венна |
Кола Венна
Завдання:порівняти сонети В.
Шекспіра та Ф. Петрарки
Петрарка Шекспір
v Схема сонета має спільне вигляд: 4-4-3-3.
v ідеалізує кохану v 14 рядків і жінку і неймовірно написані сумує за втраченою п'ятистопним
любов'ю ямбом,
v намагався вира - v Намагались зити власні максимально
почуття, відверто
до коханої жінки, передати власні ділиться власними почуття п ереживаннями стосовно втрати
Лаури та
затверджує ідеал
v Сонет складається з трьох катрен з
неоднаковими римами та одного дистиха, або двовірша, виглядає так: 44-4-2
v Не ідеалізує зображення жінки
v Ліричний герой сонетів— людина тонкої,сприйнятливої душі,
глибокого й сильного почуття.
v проблеми: кохання,
життя, смерть,
сенс буття, краса,
цінність людини, дружби
Клас |
8 |
Твір |
Вільям Шекспір. Сонети |
Предметні компетентності |
Учень (учениця): - досліджує сонети В.Шекспіра; - заповнює або створює (самостійно) Інтелект карту.
|
Завдання |
заповнити візитку збірки сонетів В.Шекспіра |
Методичний коментар |
Попередньо учні ознайомились із пам´ятками по роботі із Інтелект картою Інтелект карта, або карти мислення (mind-maps) - це відображення на папері ефективного способу думати, запам'ятовувати, згадувати, вирішувати творчі завдання, а також можливість уявити та наочно висловити свої внутрішні процеси обробки інформації, вносити до них зміни, удосконалювати. Інтелект-карти - це інструмент, що дозволяє: простіше працювати з інформацією: запам'ятовувати, розуміти, відновлювати логіку. Цей інструмент дозволяє зручно використовувати отриману інформацію для презентації матеріалу і наочного пояснення своєї позиції співрозмовникам, дозволяє простіше приймати рішення, створювати плани, розробляти проекти.
Учні заповнюють або створюють дану карту протягом уроку, з поступовим отриманням інформації, або в кінці уроку як підсумок опрацьованого матеріалу.
|
Завдання: заповнити візитку збірки сонетів В.Шекспіра