Методичні матеріали "Вивчення елементів гри баскетбол для учнів 4 класів"

Про матеріал
Спортивні ігри є одним із важливих елементів всебічного фізичного розвитку дітей шкільного віку. Вони розвивають швидкість, влучність, силу, витривалість та колективізм. Посібник складений згідно з вимогами програми з фізичної культури. Рекомендований для вчителів фізичної культури при викладанні предмету у початковій школі.
Перегляд файлу

Відділ освіти, молоді та спорту

Пирятинської міської ради Полтавської області

Пирятинський ліцей

Пирятинської міської ради Полтавської області

 

В.Г.Курєпін

 

ВИВЧЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ГРИ БАСКЕТБОЛ ДЛЯ УЧНІВ 4-Х КЛАСІВ

 

 

4 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пирятин

 2019

     Курєпін Володимир Георгійович

     Учитель фізичного виховання     

     Пирятинський ліцей

     Пирятинської міської ради

     Полтавської області

     Стаж за фахом -21 рік

     Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

     Старший учитель

 

Спортивні ігри є одним із важливих елементів всебічного фізичного розвитку дітей шкільного віку. Вони розвивають швидкість, влучність, силу, витривалість та колективізм.

Посібник складений згідно з вимогами програми з фізичної культури. Рекомендований для вчителів фізичної культури при викладанні предмету у початковій школі.

 

Рецензенти:

Яровенко Світлана Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Пирятинського ліцею Пирятинської міської ради Полтавської області

Крагель Володимир Федорович, керівник міського методичного об’єднання вчителів фізичної культури

 

Схвалено науково-методичною радою Пирятинського ліцею Пирятинської міської ради Полтавської області (протокол №05 від 13.11.2018), методичною радою відділу освіти, молоді та спорту Пирятинської міської ради Полтавської області (протокол  №02 від 05.02. 2019).


ЗМІСТ

 

ВСТУП………………………………………………... 4

УРОК №1………………………...…………………...  6

УРОК №2………………………...………………….  11

УРОК №3………………………...………………….  17

УРОК №4………………………...………………….  22

СВЯТО « Нумо, ХЛОПЦІ - КОЗАЧАТА!»….......... 26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

Фізичну культуру школяра слід розглядати не тільки як заняття руховими вправами і процедурами загартування. «Фізична культура» включає ще й широке коло понять, які стосуються правильного режиму раціонального харчування, дотримання правил гігієни, вироблення корисних звичок. Тобто фізична культура школяра -— це певний принцип його ставлення до власного здоров'я, розвитку і збереження можливостей свого організму, на якому й будується повсякденне життя учнів.

Згадані завдання фізичної культури власне й покладено в основу шкільної навчальної програми. Це зокрема виховання навички культури поведінки, а також формування у школярів поняття про те, що турбота людини про своє здоров'я, фізичний розвиток і підготовленість є не тільки його особистою справою, а й сприяє опануванню теоретичних знань з фізичної культури, фізіології і гігієни. А це положення про руховий режим, особливості занять фізичними вправами, їхнє значення у формуванні життєво важливих рухових навичок у школярів і підготовки їх до праці і захисту Батьківщини, про правила загартування і потребу дотримання гігієнічних вимог, про корисні і шкідливі для здоров'я звички.

Принцип всебічного і гармонійного розвитку організму передбачає забезпечення планомірного й цілеспрямованого розвитку всіх його органів та систем і фізичних якостей учня.

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку
для учнів 4 класу

 

УРОК 1

 

Тема урок: баскетбол

Задачі уроку:

  1. вивчення техніки ведіння баскетбольного м’яча;
  2. розвиток рухливості та спритності в естафетах з використанням вивчених елементів гри баскетбол;
  3. виховання колективізму в іграх.

Інвентар: баскетбольні м’ячі, секундомір, гімнастична стіна, свисток

 

Місце проведення: великий спортивний зал ліцею.

 

Частина уроку

Зміст

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина

1. Шикування

20-30сек.

Шикування класу в шеренгу відбувається

 

 

на лівій лінії

 

 

баскетбольного

 

 

майданчика

2. Пояснення задач

20-30сек.

 

уроку.

 

 

3. Стройові вправи

 

 

на місці.

 

 

а повороти направо

15-20сек.

Поворот кругом

б повороти наліво

15-20сек.

виконується через ліве плече.

в повороти кругом

15-20сек.

 

4. Загально

 

Клас необхідно

розвиваючі вправи в

 

повернути направо,

русі.

 

дати команду"кроком руш"; пояснити направляючому де йому потрібно повертати наліво.

1 ходьба на носках з піднятими вверх руками.

25-30сек.

 

2 ходьба на п’ятках -

25-30сек.

Слідкувати за

руки на поясі

 

правильним виконанням вправ

3 ходьба на

25-30сек.

 

внутрішній частині

 

 

стопи-руки в сторони 4 ходьба на

25-30сек.

 

зовнішній частині

 

 

стопи-руки за головою.

 

 

10-11хв

5. Біг і його

 

Біг виконується по

 

різновиди:

 

лінії волейбольного майданчика. Слідкувати за

 

1 біг приставними кроками:

 

безпечною дистанцією. Відстань між учнями повинна бути не менше одного метра.

 

а)приставними

0,45-1 хв.

 

 

кроками правим боком

 

 

 

б) приставними кроками лівим боком

0,45- хв.

 

 

2 біг вперед Шикування.

4 - 5 хв.. 10-15сек.

Клас шикується на лівій нижній боковій лінії волейбольного майданчика.

Основна частина

Перешикування

 

Клас розраховується на 1-4.

по четвірках

 

Другі номери стають позаду перших. Треті та четверті

 

 

номери шикуються один на правій боковій лінії волейбольного майданчика. Учні шикуються в колони по два, одна напроти іншої по

 

30-45сек.

всій довжині волейбольного майданчика. Відстані між

 

 

четвірками 3-4м. На кожну

 

 

четвірку видається один

 

 

баскетбольний м’яч.

 

 

Дистанцію між учнями

 

 

можна корегувати.

 

 

 

1. Вивчення

 

При ударі від підлоги

техніки ведіня

 

баскетбольний м’яч

баскетбольного м’яча:

 

супроводжується рукою пальці рук зігнуті відносно поверхні м'яча. Корпус тіла нахилиний вперед.

1)ведення

3-3,30хв.

При наближенні учня до

баскетбольного

 

протилежної колони він

м’яча правою

 

повинен передати м’яч

рукою

 

першому учню в колоні

2)ведення

3-3,30 хв.

стати позаду другого та

баскетбольного м’яча лівою рукою

 

дочекатися черги коли йому передадуть м’яч.

30-32мин

3)ведення баскетбольного м’яча

3-3,30 хв.

 

Основна частина

поперемінно правою та лівою рукою

 

 

Перешикування

30-45сек.

Учні шикуються в колони на

класу в чотири

 

передній лінії волейбольного

команди для

 

майданчика, по всій його

проведення

 

ширині, обличчам до центру.

естафети з

 

В першу колону стають усі

елементами

 

перші номери, у другу всі

баскетбола

 

другі і так далі. Відстань у колонах між учнями 1метр, а дистанція між колонами 2 метра.

2. Естафети з

 

Баскетбольний м’яч

використанням

 

передається в колоні двома

елементів гри

 

руками від першого до

баскетбол:

 

останнього правим боком,

1 передача м’яча правим та лівим боком

1 хв.

назад від останнього до першого- лівим.

1) передачі баскетбольного м’яча двома руками через голову.

2) прокачування

1 хв.

М’яч передається двома руками через голову від першого до останнього номера. Останній номер у кожній команді повинен доторкнутися м’ячем до підлоги і лише після цього передати його до першого номера.

 

1 хв.

Учні стоять у колоні із широко

м’яча між ногами з перешикуванням останніх номерів разом із

 

розтавленими ногами. М’яч прокачується між ногами в колоні учнів, останній номер

баскетбольними м’ячами вперед колони

 

разом із баскетбольним   м’ячем перебігає в початок колони і прокачує собі м’яч

 

 

між ногами до наступного учня. Перемагає та команда- яка зробить повну зміну учнів в колоні.

4 стрибки на баскетбольному м’ячі

2 хв.

Учень сідає на баскетбольний м’яч і стрибками пересувається до певної лінії. Назад повертається бігом разом із баскетбольним м’ячем і пнрндає його в руки наступному учню.

5 ведення баскетбольного м’яча однією рукою до певної лінії і назад. Шикування

2 хв.

20-

30сек.

М’яч передається наступному партнеру по команді в руки без кидка.

Клас шикується на лівій боковій лінії волейбольного майданчика.

Перешикування на чотири команди для двосторонньої гри у баскетбол зі спрощеними правилами.

1 хв.

Хлопці і дівчата розраховуються на перший і другий і перешиковуються в дві шеренги.

3. Двостороння

10- 12 хв.

Під час гри двох команд -дві

гра у баскетбол за спрощеними правилами.

 

інші гімнастичні вправи біля гімнастичної стінки: присідання,випригування вверх, торкання верхньої жердини 10 разів із злазанням до підлоги, вправи для м’язів пресу. Потім міняються.

заключна частина

1.Шикування

20-30сек.

Клас шикується в шеренгу на лівій боковій лінії волейбольного майданчика.

2. Підсумки уроку

20-30сек.

Назвати кращих учнів.

 

2-3мин

3.Завдання додому

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК 2

Тема урок: баскетбол

Задачі уроку:

  1. вивчення техніки ведення баскетбольного м’яча;
  2. подальше вивчення техніки ведення баскетбольного м’яча;
  3. розвиток ігрової уваги.

Інвентар: баскетбольні м’ячі, гімнастична стінка.

Місце проведення: великий спортивний зал ліцею.

 

Частина уроку

Зміст

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина

1. Шикування

20-30сек.

Клас шикується в одну

 

 

шеренгу на лівій лінії

 

 

баскетбольного

 

 

майданчика.

2. Пояснення задач

20-30сек.

Другі номери роблять

уроку.

 

крок лівою вперед і

3. Стройові вправи

 

правою в право, після

на місці.

 

чого приставляють ліву

 

 

ногу до правої. Вони

1 розрахунок на

20-30сек

опиняються попереду

перший другий

 

перших номерів. Щоб

2 перешикування

5-10сек.

перешикуватися в одну

зоднієї шеренги в дві

 

шеренгу-необхідно

 

 

зробити крок лівою в

3 перешикування із

5-10сек.

ліву сторону, а правою

двох шеренг у одну 4 розрахунок на

 

зробити крок назад.

4 розрахунок на перший, другий, третій

20-30сек.

 

5 перешикування із однієї шеренги в три

5-10сек.

Другі номери стоять на місці.Треті номери роблять крок лівою вперед, а правою в

6 перешикування з

5-10сек.

праву сторону і

трьох шеренг в

 

приставляють ліву ногу

 

одну.

 

до правої-стають попереду других номерів. Перші номери роблять крок правою ногою назад, а лівою крок в ліво,

приставляють праву до лівої і стають позаду других номерів. Щоб перешикуватися в одну шеренгу у зворотньому порядку.

4. Загально

 

Клас необхідно

розвиваючі вправи у

 

повернути направо,

русі:

 

дати команду «Кроком

1 ходьба на носках

0,45-1 хв.

руш»; пояснити

ніг з піднятими

 

направляючому-де йому

вверх руками

 

повертати наліво.

2 ходьба на

0,45-1 хв.

 

п’ятках-руки на поясі

 

 

3 ходьба «гусячим кроком»

25-30сек.

Ходьба присівши

4 стрибки «жабою»

25-30сек

Стрибки вперед із

 

 

положення сидячи.

5. Біг і його різновиди

 

Якщо вчитель свистить один раз учні продовжують

1 біг по свистку

5-6 хв.

бігти вперед.Якщо він

вперед

 

свистить два рази-учні

2 біг по свистку в

 

повинні розвернутися на

зворотньому

 

180% продовжити біг у

напрямку

 

зворотньому напрямку. Безпечна відстань між учнями не повинна бути меншою 1м.

Шикування

10-15сек

Клас шикується на лівій

 

 

нижній боковій лінії

волейбольного

майданчика.

Основна    частина

Перешикування в дві шеренги

20-30сек

Клас розраховується на перший другий. Другі номери стають попереду перших. По команді вчителя-другі номери

переходять на праву лінію волейбольного майданчика і повертаються кругом, після чого дві шеренги

розраховуються вліо-вправо по всій довжині

волейбольного майданчика. На кожну пару видається один 

баскетбольний

м’яч .дистанцію між учнями можна корегувати.

1. Вивчення техніки передачі та ловіння

баскетбольного

м’яча:

1) двома руками від грудей

 

 

Вихідне положення-основна стійка баскетболіста : ліва або права нога попереду іншої, ноги зігнуті в колінах. Маса тіла розподіляється рівномірно на обидві ноги. Корпус тіла нахилений вперед. При передачі м’яча двома руками від грудей виштовхується              до

напарника. Сила передачі повинна бути такою, щоб м’яч прилетів до рук напарника. При ловлі м’яча стійка учня така сама, як і при передачі. Руки зігнуті в ліктьових суглобах і підняті перед обличчям. Пальці рук широко розтавлені.

 

 

Права або ліва рука вище відносно іншої. Пальці

 

 

повинні знаходитися в положенні-ніби вони тримають уявну сферу.

2) правою рукою

3,30-4 хв.

Висхідне положення-ліва

від правого плеча

 

нога ставиться попереду правої. М’яч тримається

 

 

двома, зігнутими в ліктьових суглобах, руками біля правого плеча. Коли розпочинається передача м’яча-ліва рука опускається

3) лівою рукою від

3,30-4 хв.

вниз, а права розгинаючись в ліктьовому суглобі супроводжує м’яч поки він не полетить у повітря. Ловіння м’яча відбувається так само, як і при попередній вправі. Все робиться в дзеркальному

лівого плеча

 

відображенні попередньої вправи.

4) двома руками з

3,30-4 хв.

Всі елементи тіж самі, що і

ударом від підлоги

 

при передачі м’яча двома руками від грудей, але м’яч повинен вдаритися один раз підлоги.

2. Повторення

 

При ударі м’ячавід  підлоги він

техніки ведення

3-3,30 хв.

супроводжується рукою,

м'яча:

 

пальці рук зігнуті відносно

1 ведення м’яча

 

поверхні м'яча. Корпус тіла

правою рукою з

 

нахилений вперед. При

передачею його

І

наближенні до напарника-

напарнику

 

починаючи з правої сторони ведучий обводить м’яч навколо учня і повертається на висхідне місце, після чого розвертається кругом і виконує передачи двома руками від грудей своєму напарнику.

2 ведення

3-3,30 хв.

Вправа виконується так само,

м’яча лівою рукою з передачою.

 

як і попередня, але м’яч ведеться лівою рукою і обводка розпочинається з лівого боку.

Шикування

20-30сек.

Клас шикується на лівій боковій лінії волейбольного майданчика. Спочатку хлопці за ними дівчата.

Перешикування на чотири команди для двосторонньої гри у баскетбол за спрощеними правилами.

1 хв.

Хлопці і дівчата розраховуються на перший, другий і перешиковуються в дві шеренги. Повторити учням основні правила гри.

3. Двостороння

10-12 хв.

Під час гри двох команд -дві

гра у баскетбол за спрощеними правилами.

 

інші виконують гімнастичні вправи біля гімнастичної стінки: присідання, випригування вверх, торкання верхньої жердини 10 разів із злазанням до підлоги, вправи для м’язів пресу. Через граючі команди міняються з двома іншими, які виконували гімнастичні вправи.

Заключна частина

1.Шикування

20-30сек.

Клас шикується в шеренгу на лівій боковій лінії волейбольного майданчика.

2. Підсумки уроку

1,20-1,30сек.

Назвати кращих учнів.

2-3хв

3. Завдання додому

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК № З

 

Тема урок: баскетбол

Задачі уроку:

  1. вивчення техніки кидка баскетбольного м’яча у кільце;
  2. подальше вивчення техніки ведення баскетбольного м’яча;
  3. виховання взаємоповаги.

Інвентар: баскетбольні м’ячі, гімнастична стінка.

Місце проведення: великий спортивний зал ліцею.

 

Частина уроку

Зміст

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина

1. Шикування

2. Пояснення задач уроку.

3. Стройові вправи на місці.

15-20сек.

25-30сек.

Шикування класу відбувається на лівій лінії баскетбольного майданчика.

1 повороти направо

20-30сек

Виконується на правій п’ятці та лівому носку.

2 повороти наліво

20-30сек

Виконується на лівій п’ятці та правом носку.

3 повороти кругом

20-30сек

Виконується тільки через ліве плече.

4 розрахунок на перший, другий, третій, четвертий

15-20сек

 

5перешикування із однієї шеренги в чотири

10-15сек

Перші номери залишаються стояти на місці. Другі роблять два кроки, треті-чотири, четверті номери-шість кроків. Всі учні, які виконують перешикування розпочинають рух тільки  з лівої ноги.

6перешикування з чотирьох шеренг в одну.

15-20сек

Другі, треті, четверті номери повертаються  кругом через ліве плече і з лівої ноги роблять відповідну кількість кроків, яку вони робили коли

перешиковувалися, порівнявшись із першими номерами- виконують поворот кругом через ліве плече.

10-11хв

4. Загально розвиваючі вправи в русі:

0,45-1 хв.

 

Підготовча частина

1 ходьба на

25-30сек

Клас   необхідно

п’ятках-руки на поясі

 

повернути направо, дати команду ’’кроком руш’’: пояснити

2 ходьба на носках руки вверх

25-30сек

направляючому-де йому треба повертати.

3 стрибки „зайчиком"

25-30сек

Стрибки виконуються із положення стоячи вперед одночасно двома ногами, руки перед собою зігнуті в ліктьових суглобах.

5. Біг і його різновиди:

 

Слідкувати за

1 приставними

1,20-

безпечною дистанцією.

кроками правим

1,30 хв.

Відстань між учнями не

боком

 

повинна бути меншою

2 приставними

1,20-

одного метра.

кроками лівим боком

1,30 хв.

Учень повинен

3 біг спиною

1,20-

повернути голову через

вперед

1,30 хв.

праве плече, слідкуючи за безпечною дистанцією.

 

 

 

 

 

 

 

 

4 біг вперед

 

 

Перешикування на чотири команди і перехід до місця роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.вивчення техніки кидка баскетбольного м’яча у кільце

1) кидок двома руками зверху від голови;

2) кидок двома руками від грудей;

3) кидок м’яча правою рукою від правого плеча;

4) кидок м’яча лівою рукою від лівого плеча

Шикування

Перешикування в дві шеренги

 

30-45сек

 

 

30-45сек

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,45-3 хв.

 

 

2,45-3 хв.

 

 

2,45-3 хв.

 

 

2,45-3 хв.

 

 

 

2,45-3 хв.

 

 

 

10-15сек

20-30сек

 

 

Клас шикується на лівій
нижній боковій лінії і
волейбольного майданчика.
Клас розраховується на
перший, другий, третій,
четвертий. По команді
вчителя учні

перешиковуються у чотири
шеренги. Повернувшись
направо своєю колоною
підходять кожна до
окремого баскетбольного
кільця. Учні які є
направляючими в своїх
колонах зупиняються на
відтані 3 метрів напроти
баскетбольного кільця. На
кожну команду видається по
одному баскетбольному |
м’ячу.

Вихідне положення-основна
стійка баскетболіста : ліва
або права нога попереду
іншої, ноги зігнуті в колінах.
М’яч тримається над
головою двома зігнутими
руками в ліктьових суглобах, і
дивлячись на баскетбольне
кільце учень одночасно
різко розгинає руки та ноги і
допомагаючи кистями рук
виштовхує м’яч в сторону
кільця. М'ячу при цьому
потрібно надати обертів,
щоб при ударі від
баскетбольного щита він
спрямовувався у кільце.
Тобто м’яч повинен і
обертатися на учня. Після
кидка учень ловить м'яч і
передає наступному, а сам
стає останнім у колоні, і жде своєї черги

2. Повторення

техніки

передач

баскетбольноо

м’яча:

1 двома руками від грудей

1,20-1,30 хв.

Руки зігнуті в ліктьових суглобах і підняті перед обличчям. Пальці рук широко розставлені. Права або ліва рука вища відносно іншої. Пальці повинні знаходитись в положенні - ніби вони тримають уявну сферу.

2 двома

1,20-

Всі елементи тіж самі, що і

руками з ударом

1,30 хв.

при передачі м’яча двома

від підлоги

 

руками від грудей, але м’яч

3 правою

1,20-

повинен вдаритися один раз підлоги.

Висхідне положення ліва нога

рукою від

1,30 хв.

ставиться попереду правої.

правого плеча

 

М’яч держиться двома,

4 лівою рукою

1,20-

зігнутими в ліктьових суглоба руками біля правого плеча. Коли розпочинається передача м'яча-ліва рука опускається вниз, а права розгинаючись у ліктьовому суглобі супроводжує м’яч поки він не полетить у повітря. Ловіння м’яча відбувається так само, як і при попередній вправі.

Все робиться в дзеркальному

від лівого плеча

1,30 хв.

відображенні попередньої

Шикування

15-20сек.

вправи.

Клас шикується на лівій

 

 

боковій лінії волейбольного

 

 

майданчика. Спочатку хлопці

Перешикування

1 хв.

за ними дівчата. Хлопці і дівчата

на чотири

 

розраховуються на перший,

команди для

 

другий і перешиковуються в

двосторонньої

 

дві шеренги. Нагадати учням

гри у баскетбол

 

основні правила гри.

за спрощеними правилами.

 

 

2. Двостороння гра у баскетбол за спрощеними правилами.

11-12 хв.

 

 

 

 

Заключна

частина

1. Шикування

 

 

20-30сек.

 

2.Підсумки уроку

 

20-30сек.

 

2-Змин.

3.Завдання додому

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК № 4

 

Тема урок: баскетбол

Задачі уроку:

  1. удосконалення техніки вивчення елементів баскетболу за допомогою ігор та естафет;
  2. розвиток швидкісно-силових якостей;
  3. виховання колективізму в грі баскетбол.

Інвентар: баскетбольні м’ячі, гімнастична стінка.

Місце проведення: великий спортивний зал ліцею.

 

Частина уроку

Зміст

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина

  1. Шикування
  2. Пояснення задач уроку.
  3. Стройові вправи на місці.

20-30сек.

15-20сек.

Клас шикується на лівій лінії баскетбольного майданчика.

1 повороти направо

10-15сек.

Поворот кругом виконується тільки через ліве плече

2 повороти наліво

10-15сек.

.

3 повороти кругом

10-15сек.

 

4. Загально розвиваючі вправи в русі:

 

Клас необхідно повернути направо, дати команду "кроком руш”: пояснити направляючому-де йому повертати.

1 наклони вперед

25-30сек.

Наклони виконуються на кожен крок. Пальцями обох рук необхідно доторкнутись до носків ніг. Ноги в колінах не згинати.

2 «гусячим» кроком

25- 30сек.

Ходьба присівши. Стрибки виконуються із положення стоячи.

3 стрибки «зайчиком»

25- 30сек.

 

5. Біг і його

 

Слідкувати за

різновиди:

 

безпечною дистанцією.

1 біг з високим

0,45-1 хв.

Руки працюють як і при

підніманням колін

 

звичайному бігу.

2 біг з виносом

0,45-1 хв.

Руки ставляться в

вперед прямих ніг

 

сторону, ноги зігнуті в

3 біг із закиданням

0,45-1 хв.

колінах, пальці рук широко розставлені. Слідкувати за

гомілки назад

 

безпечною дистанцією.

4 біг приставними

0,45-1 хв.

Відстань між учнями не

кроками правим

 

повинна бути меншою

боком

 

одного метра.

5 біг приставними кроками лівим боком

0,45-1 хв.

 

6 біг спиною вперед

20- 30сек.

Голову необхідно повернути через праву сторону. Темп виконанн невисокий

7 біг вперед Шикування

Перешикування класу в чотири команди для проведення естафети з елементами

10-15сек.

Клас шикується на лівій нижній боковій лінії волейбольного майданчика. Клас розраховується на 1-4. По команді вчителя учні перешиковуються в чотири шеренги. Повернувшись направо своєю колоною

баскетболу.

 

підходять до передньої

Перехід до

 

лінії волейбольного

вказаного місця для проведення

 

майданчика, по всій його ширині, обличчям

естафети з

 

до центру. Відстань між

елементами

 

колонами 2 метра.

баскетболу.

 

Кожній команді по

 

 

баскетбольному м’ячу.

Основна частина

1 Естафети з використанням елементів баскетболу:

1)ведення м’яча правою рукою

  1.          ведення м’яча лівою рукою
  2.          передача м’яча двома руками від грудей

 

 

 

 

 

3,30-

3,45 хв.

 

3,30-

3,45 хв.

 

3,30-

3,45 хв.

 

 

 

По сигналу вчителя учні, які є направляючими в своїх колонах-виконують ведення м’яча правою рукою до верхньої лінії волейбольного майданчика і так само вертаються назад. При наближенні до других номерів у своїх колонах-передають м’яч наступному. Естафета виконується на швидкість. При втраті м’яча-учням необхідно продовжування виконання вправи.

Всі елементи виконуються так само, але лівою рукою.

Перші номери виходять з м’ячем прямо перед своїми командами на відстані п’яти метрів і повертаються кругом

до своїх команд, займаючи при цьому висхідне положення основної стойки баскетболіста. По команді вчителя вони виконують передачу двома руками від грудей у напрямку своїх других номерів. Другі номери, також займаючи основну стійку баскетболіста, ловлять м’яч і швидко виконують передачу в напрямку своїх перших номерів. Після цього відбувається зміна-другі номери перебігають в кінець своєї колони, а черга передач настає третіх номерів і так далі поки не пройде повна зміна в колоні. Перемагає та команда, яка швидше зробить повну зміну, і у якої менше втрат м’яча.

 

Перехід до нового місця виконання вправ естафети

10-15сек.

 

4)кидки руками від грудей у баскетбольний щит

3,30-

3,45 хв.

 

Шикування

20-30сек.

 

Заключна частина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перешикування

1 хв.

Хлопці і дівчата

на чотири

 

розраховуються на перший,

команди для

 

другий і перешиковуються в

двосторонньої гри у баскетбол за спрощеними правилами.

 

дві шеренги. Нагадати учням основні правила гри.

2. Двостороння гра у баскетбол за спрощеними правилами.

13-14 хв.

Під час гри двох команд -дві інші гімнастичні вправи біля гімнастичної стінки: присідання,випригування вверх, торкання верхньої жердини 10 разів із злазанням до підлоги, вправи для м’язів пресу. Через 7 хвилин граючі команди міняються з двома іншими, які виконували гімнастичні вправи.

Клас шикується на лівій

  1.                Шикування
  2. Підведення підсумків уроку
  3. Завдання додому

20-З0сек.

1,20- 1,30хв.

 1 хв.

боковій лінії волейбольного майданчика.

Назвати кращих учнів.

 

 

 

Нумо, ХЛОПЦІ - КОЗАЧАТА!

До Дня української національної армії

 

Мета: ознайомити учнів з історією українського війська і учити цінувати традиції збройного чину; виховувати патріотичні почуття' виробляти навички діяти колективно, підпорядковувати особисті інтереси спільним; розвивати в учнів спритність.

 

Обладнання і матеріали: плакати на військово- спортивну тематику, плакати підтримки, лозунги для команд, музичний супровід, спортивний інвентар: обручі, м 'ячі, кеглі.

 

          Місце проведення: спортивний зал.

 

Учитель. Історія України - це значним чином історія визвольних воєн та запорізького війська: зі зброєю в руках починали наші предки історичне минуле, тоді, коли організовували свою державу над Дніпром та зазначували її кордони від Чорного моря до північних лісів і від Карпат до Кавказу. Сьогодні ми зібралися в цій залі, щоб показати, що ми гідні слави наших предків, що є ще пороху наших порохівницях.

(Лунає Державний Гімн України.)

Ведучий. Зброєю захищалися ми від татаро- монгольської навали і не одне сторіччя грудьми заслоняли Європу від нашестя варварів, боронилися від нападів турків та поневолення поляків. А козацькі походи Чорним морем до Туреччини здобули нації лицарську славу.

        Служити в козацькому війську вважалося найпочеснішою справою: матері гордилися синами, а ті зокрема, відзначалися мужністю, побратимством та іншими хорошими рисами. Відтоді Україна не знала згуртованішої й масовішої армії. Після придушення Катериною державності Україна довгий час залишається без війська.

Ведуча. А коли прокотилася велика хвиля відродження держави, то знову за зброю взялися Українські Січові Стрільці, Українська Галицька Армія, Наддніпрянська Армія, Повстанські загони - усі виконували свій обов'язок, кров'ю свідчили про право нації на свою державу.

Учитель. Сьогодні в нашій залі присутні люди різних поколінь, ті, хто захищав свою землю під час військових подій, ті хто несуть сьогодні свою бойову службу, як в Україні, оберігаючи кордони Батьківщини, так і за кордоном, виконуючи місію НАТО і ООС на сході. І ті, кому ще доведеться виконувати свій громадянський військовий обов'язок у недалекому майбутньому. Армія вчора, сьогодні і завтра. Про це нам розкажуть наші гості. Дозвольте представити їх.

(Представлення гостей.)

Ведучий. Звертаюся, шановний ветеране, до вас. Але спочатку хочу вклонитися вам: подякувати за мирне небо над головою. Що ви можете сказати про своїх дзронтових друзів? Що вас єднало? Що давало вам сили встояти? Ви були такі молоді.

(Бесіда з ветераном військових подій.)

Учитель. Кожне наступне покоління повинне берегти пам'ять про тих, хто відстояв державу в тій страшній війні. Шанувати прадідів, які загинули на срронтах війни, і брати приклад з їхньої мужності.

Ведуча. Якби наприкінці 70-х років Україна була незалежною, мала б власні збройні сили, то ніхто незмусив би наших синів переправити  до Афганістану. Не лишилися б осиротілими сотні дітей, матерів і коханих.

Учитель. Воїни - афганці виконували свій обов'язок в Афганістані. Запрошую вас до слова. Що так, на війні, було для вас моральною підтримкою? Яку роль відігравала взаємна підтримка у складних ситуаціях?

(Бесіда з воїном - афганцем. Після кожного виступу учні вітають виступаючих, дарують їм квіти.)

Учитель. Українська армія може по праву пишатися своєю історією, своїми традиціями. Ніколи наші війська не загарбували чужих територій, не зазіхали на чуже добро, чужі землі, ніколи не були агресорами. І сьогодні на варті Батьківщини стоять достойні лицарської слави наших старших поколінь воїни української армії.

Ведучий. Українські Збройні Сили ще досить молоді. їм нині теж інколи несолодко. Адже залишилися на наших теренах склади боєприпасів із радянських часів. Не дуже обачно інколи солдати поводяться на показах і змаганнях (влучення снаряду у житловий{ будинок у Броварах. Скнилівська трагедія збиття ракетою російського пасажирського літака, трагедія у Богданівні тощо). Це, звичайно чорні сторінки історії українського війська. Та незважаючи на ці прикрі помилки, наші вояки чесно й самовіддано служать Україні.

Учитель. Поспілкуватись з вами прийшов офіцер української армії. (Представляє його і запрошує до слова.) Чим, на вашу думку, сучасна українська армія відрізняється від тієї, що була за радянських часів? Які вимоги висуваються перед майбутніми воїнами? Що вони повинні вміти і знати, до чого готуватися? Яке ваше ставлення до натовських місій українських вояків у Ліберії, Лівані, у Сьєра Ліоне, Іраку? Просимо Вас докладніше розповісти про виконання нашими ЗСУ операцію на сході України.

(Бесіда з офіцером. По закінченню бесіди - музична пауза.)

Учитель. Ви, як майбутні воїни, повинні мати хорошу спортивну підготовку. Тож подивимося, чи не відсирів порох у порохівницях. Чи достойна росте зміна?

Проведемо спортивну частину програми «Нумо, хлопці-козачата!». А про те, які ви браві вояки, вирішуватимуть наші судді. Тож дозвольте вам їх представити.

(Представляються судді.)

Ведуча. У сьогоднішніх змаганнях, які проходять під гаслом «Роби з нами, роби як ми, роби краще нас», беруть участь три команди. Тож прошу учасників змагань стати на вихідні позиції.

(Під звуки маршу команди стають на відведені місця.)

Ведучий. Прошу, команди - ваші привітання, а судді - ви маєте їх належно оцінити.

(Ведучий по черзі називає команди. Команди виголошують дивіз та привітання.)

Ведуча. Свої вітання майбутнім захисникам Вітчизни мають дівчата.

(Після виступу дівчат судді оголошують результат.)

Ведучий. А зараз наступний  етап змагань - спортивні естафети.

Ведуча. Перша естафета «Пролізь крізь обруч».

 

(Ведуча оголошує суть завдань, а команди шикуються і змагаються. Помічники на відстані 10 м від учасників тримають вертикально обручі.

Кожний учасник біжить до обруча, пробігає крізь нього і повертається назад, передаючи естафету наступному учасникові команди. Яка команда швидше закінчить, отримує 3 бали, друга - 2, третя -1.)

Ведучий. А зараз «Естафета із м'ячем».

За моїм сигналом ви маєте передати над головою від капітана до останнього учасника команди м'яч. Останній передає м 'яч до капітана знизу. По підлозі не котити, штраф мінус 1 бал. Система оцінювання та сама. Помічники, дати командам м 'ячі.

(Змагання команд. Робота членів журі)

Ведуча. Молодці! А зараз «Естасрета «Крокодили».

Стаєте попарно і за моїм сигналом останній учасник бере першого за ноги. Пари біжать до кеглів, міняються мїсцями, хутко назад, передаючи естасрету іншій парі.

(Змагання команд. Журі оголошує результати.)

Ведучий. Зараз трохи відпочинемо. Приймайте вітання від своїх дівчат - вболівальників.

Ведуча. Прошу суддів оголосити загальні підсумки. А зараз іще один тур змагань «Удвох на трьох ногах».

Прошу команди стати по двоє поруч. Помічники, прошу зв'язати стрічками праву й ліву ноги нижче колін. За моїм сигналом кожна пара якомога швидше повинна дійти до. свого кегля (прапорця), обійти його повернутися на місце, передати естафету іншій парі. Умови суддівства ті самі.

(Змагання команди.)

Ведучий. Наші хлопці завзяті. Молодці! Приймайте вітання від дівчат.

(Музична пауза. По закінченні судді оголошують підсумки.)

Ведуча. А зараз конкурс капітанів «Рибалка».

Прошу, помічники, зв'яжіть руки капітанів за спиною. Ви отримаєте вудку з наживкою. Наживка - шоколадний багончик. За моїм сигналом ви, капітани, маєте швидко з їсти наживку. Система суддівства та сама.

(Змагання капітанів.)

Ведучий. Оголошую конкурс для вболівальників «Спортивна вікторина». За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

  1. Із яких вправ починається комплекс ранкової гімнастики? (З ходьби або легкого бігу.)
  2.    Який м 'яч найважчий? (Баскетбольний.)
  3.    Скільки гравців у срутбольній команді? (11.)
  4.    Скільки гравців у хокейній команді? (6.)
  5.    Скільки білих фігур у шахах? (16.)
  6. У якій спортивній грі найменший м'яч? (У настільному тенісі.)
  7. Що таке шах у шаховій грі? (Кінцеве положення, коли королем нікуди зробити хід.)

Ведуча. У конкурсі вболівальників переміг(називає), прошу приз переможцеві.

Ведучий. Ви добре боролися. Сподіваюся, що ви гідно продовжуватимете справу наших предків, своїх попередників. Що дух українського лицарства не переведеться. Дякую гостям свята та всім учасникам. Слово для підбиття підсумків надається голові журі.

(Судді оголошують переможців. Нагородження команд.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
29 жовтня 2019
Переглядів
1067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку