НОВОКАХОВСЬКИЙ ПРИЛАДОБУДІВНИЙ ТЕХНІКУМ
Циклова комісія дисциплін професійної підготовки галузі знань
«Управління та адміністрування»
Розглянуто на засіданні
циклової комісії
Протокол №______
від”_____”_____201__р.
________Волковська Л.О.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до виконання курсової роботи
з навчальної дисципліни «Фінансовий облік»
для студентів галузі знань 07 «Управління та адміністрування»
спеціальності 071 «Облік і оподаткування»
м. Нова Каховка
2018
ДК ССНКПТ 3МР 005.18
Друкується за рішенням методичної ради Новокаховського приладобудівного технікуму від ___________ 20___ р. , протокол № ____
Укладач:
Волковська Л.О. – голова циклової комісії дисциплін професійної підготовки галузі знань «Управління та адміністрування», викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист
Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з навчальної дисципліни «Фінансовий облік» для студентів галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 071 «Облік і оподаткування»/НКПТ; уклад. Л.О.Волковська. – Нова Каховка, 2018.- 34с.
Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з навчальної дисципліни «Фінансовий облік» розроблені відповідно до вимог галузевої компоненти стандартів вищої освіти з підготовки молодших спеціалістів з спеціальності 071 «Облік і оподаткування» та призначені для надання допомоги студентам під час виконання курсової роботи згідно з чинними стандартами України. Вони розкривають послідовність етапів виконання дослідження, містять основні вимоги, що висуваються до змісту та оформлення курсової роботи, порядку захисту та оцінювання.
Призначено для організації самостійної роботи студентів галузі знань 07 «Управління та адміністрування» з виконання курсової роботи на основі використання ними теоретичних та практичних знань, навичок та вмінь, отриманих під час вивчення дисципліни.
Можуть бути корисні науково-педагогічним працівникам, студентам.
ДК ССНКПТ 3МР 005.18
Новокаховський приладобудівний
технікум, 2018
ЗМІСТ
стор.
3 ВИМОГИ ЩОДО НАПИСАННЯ КУРСОВИХ РОБІТ
5 СКЛАДАННЯ ПЛАНУ (ЗМІСТУ) КУРСОВОЇ РОБОТИ
6 ПІДБІР ТА ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ
7 ЗМІСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ..................................................7
8 НАПИСАННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ.......................10
9 ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКЛАДЕННЯ МАТЕРІАЛУ В КУРСОВІЙ РОБОТІ..........17
10.МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ ЧАСТИНИ КУРСОВОЇ РОБОТИ 17
11 ПІДГОТОВКА ДО ЗАХИСТУ ТА ЗАХИСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ................18
12 РЕЦЕНЗУВАННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ....................19
13 ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ З ДИСЦИПЛІНИ
“ФІНАНСОВИЙ ОБЛІК”......................................................20
14 СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ1
Додаток А Титульний лист.....................................................25
Додаток Б Завдання для написання курсової роботи……………………………………… 26
Додаток В Зразок завдання для написання курсової роботи…......................28
Додаток Г Зміст курсової роботи................................................30
Додаток Д Список використаних джерел.........................................31
Додаток Ж Рецензія………………………………………………………………………………32
Курсова робота з дисципліни «Фінансовий облік» виконується в процесі вивчення курсу «Фінансовий облік». Вона є підсумковою роботою, яка передбачає поглиблення та закріплення теоретичних знань студентів при вивченні даної дисципліни, вироблення навичок застосування цих знань на практиці з залученням практичного матеріалу. Творчий підхід до виконання курсової роботи сприяє формуванню у студентів навичок до наукових досліджень та прикладних розробок. Виконання роботи важливе для підготовки виступів, доповідей студентських наукових робіт.
Основна мета курсової роботи - закріплення та поглиблення знань студентів по певному розділу курсу та оволодіння навичками самостійно робити висновки про предмет дослідження і намічати шляхи його удосконалення, підтвердити готовність студента до подальшої самостійної науково-дослідницької роботи та практичної діяльності.
Курсова робота свідчить, наскільки знання, здобуті студентами в процесі вивчення курсу «Фінансовий облік», є глибокими і фундаментальними; характеризує вміння студентів самостійно дослідити поставлені питання обраної теми.
У курсовій роботі студент має показати:
Курсова робота – результат поглибленого дослідження однієї з тем курсу.
У курсовій роботі студент повинен глибоко і всебічно розкрити зміст обраної теми, показати розуміння конкретних форм організації бухгалтерського обліку на підприємствах різних галузей народного господарства. Особливу увагу слід приділити дискусійним питанням стосовно вдосконалення організації бухгалтерського обліку. Це допоможе більш глибокому засвоєнню матеріалу.
Курсову роботу виконують за такою схемою: вибір теми, підбір літератури, збір теоретичного матеріалу та його систематизація, виконання практичного завдання, написання роботи, захист курсової роботи.
Курсові роботи виконуються під безпосереднім науковим та методичним керівництвом викладача циклової комісії дисциплін професійної підготовки галузі знань «Управління та адміністрування»
Керівник курсової роботи:
- видає студенту завдання на виконання курсової роботи;
- надає студенту допомогу у розробці календарного графіка виконання курсової роботи;
- рекомендує студенту необхідні джерела ;
- надає студенту систематичні консультації;
- перевіряє якість виконання роботи.
Загальними вимогами до виконання курсової роботи є: чіткість побудови, логіка, послідовність і конкретність викладення матеріалу, переконлива аргументація, доказовість висновків і обґрунтованість рекомендацій.
Курсова робота повинна бути написана самостійно і відрізнятися критичним аналізом питань, що входять до її предмету. Матеріал повинен бути викладений словами автора.
Курсова робота являє собою набраний на комп’ютері текст обсягом 60 - 70 сторінок, написаний на стандартних аркушах формату А4. Сторінки повинні бути пронумерованими, текст слід писати на одній сторінці аркуша.
Після списку використаних джерел приводять додатки (звіти, баланси, договори).
Курсову роботу студент підписує, вказує дату її подання на перевірку.
Курсова робота повинна мати таблиці, діаграми, схеми, а також цифровий матеріал, графіки, які характеризують основні показники діяльності підприємства.
Тему курсової роботи студенти обирають самостійно. При виборі теми студент керується приблизною тематикою, затвердженою комісією.
Вибираючи тему курсової роботи, необхідно враховувати наступне:
За домовленістю з керівником студент може замінити тему курсової роботи (розширити, звузити її) або запропонувати для розробки іншу тему не зазначену в приблизній тематиці комісії.
Успішне написання курсової роботи визначається вірно складеним планом. План курсової роботи складається студентом самостійно та затверджується керівником.
При складанні плану, насамперед, необхідно визначити приблизне коло питань, які будуть розглянуті в окремих розділах і дати їм відповідні назви. В плані курсової роботи можна давати не тільки назви розділів, але й окремі питання (параграфи), це дає змогу запобігти пропуску важливих питань, виключити повтори під час викладу матеріалу, а також опустити другорядні питання, які не повинні освітлюватися в курсовій роботі. Основна увага повинна бути сконцентрована на розгляді проблемних питань.
Структура курсової роботи повинна бути такою:
Рекомендується тему розбити на 3 розділи. У кожному окремому випадку студент самостійно визначає послідовність викладення матеріалу, розглядає теоретичні положення та підкріплює їх практичними даними. План (зміст) курсової роботи може доповнюватися або уточнюватися студентом в ході її виконання, по узгодженню з керівником. План роботи повинен відображати її основну ідею, найбільш важливі напрями і давати можливість розкрити зміст роботи в цілому.
Приступаючи до виконання курсової роботи треба підібрати по обраній темі літературу, опрацювати всі можливі джерела. Починати потрібно з нормативно-законодавчої бази і підручників, навчальних посібник. Додаткова література підбирається студентом з використанням каталогів бібліотек.
В першу чергу підбирається література останніх 5 років видання. Для полегшення вибору статей з журналів доцільно ознайомитися зі змістом статей, що були опубліковані за рік, в останньому номері журналу.
Вся література підбирається студентом самостійно. Самостійна робота при підборі літератури не виключає, а передбачає систематичні консультації з керівником роботи, з яким необхідно узгоджувати список використаних джерел.
Процес опрацювання літератури супроводжується складанням конспектів, характер яких визначається формою використання матеріалу який вивчається. Робляться виписки (цитати) з посиланням на авторів, дається коротке викладення основних положень, проводиться збір цифрових даних, проводиться характеристика опрацьованого матеріалу.
Під час вивчення літератури рекомендується зберігати певну послідовність. Конспектувати літературні першоджерела доцільно відповідно до питань плану роботи.
Пряме списування літературних джерел не дозволяється.
Якщо в курсовій роботі є цитати, то необхідно зробити посилання на джерело внизу сторінки, де вказати автора, назву роботи, місце видання, видавництво, рік і сторінку.
Наприклад: Лень В.С. Облік у бюджетних установах. Навчальний посібник. – 2-е вид., Київ: Каравела, 2017. -564 с.
Якщо використовується журнальна стаття, то в посиланні вказується її автор, назва журналу, рік, номер і сторінки.
Наприклад: Мануйленко І.І. Економічний аналіз грошових коштів/ Бізнес-інформ, 2016, №8, с. 51-56.
Якщо використовується газетна стаття , то в посиланні вказується її автор, назва статті, назва газети, рік, номер і сторінки.
Наприклад: Шевченко П. І. Аналіз власного капіталу підприємства //Інвестиційна газета, 2017, № 6, с. 41-43.
Після вивчення відповідних джерел приступають до написання курсової роботи.
На основі літературних джерел готується перший та другий розділи роботи. В першому розділі подається характеристика нормативно-законодавчої бази з бухгалтерського обліку, у другому - розкривається сутність досліджуваного питання у курсовій роботі . Також описуються порядок документального оформлення та ведення синтетичного та аналітичного обліку. У цих розділах потрібно показати глибину теоретичних знань і вміння працювати з літературними джерелами.
Третій розділ – це практичне завдання, яке виконується студентами на основі методичних вказівок до виконання практичного завдання курсової роботи. Студенти виконують практичне завдання за своїми індивідуальними даними.
Титульний аркуш. Титульний аркуш є першою сторінкою курсової роботи, яка не
нумерується.
Згідно з діючим стандартом на текстову документацію (ГОСТ 2.105-95, ДСТУ 3008-95) та з врахуванням вимог навчального закладу відповідно до профілю спеціальності в додатку А наведен зразок титульного аркуша.
Курсова робота відкривається титульним листом. На ньому вказують:
Вступ доцільно писати після того, як написана основна частина курсової роботи. У вступі обґрунтовується актуальність теми, яка вивчається, її практична значущість; визначаються об'єкт, предмет, мета і задачі дослідження; наводиться перелік прийомів та методів, які використовуються під час дослідження; вказується структура роботи і основний зміст структурних елементів.
Обов'язковою частиною вступу є огляд літератури з теми дослідження, в який включають найцінніші, актуальніші роботи. Огляд може бути систематизованим аналізом теоретичної, методичної і практичної новизни, значущості, переваг і недоліків даних робіт, які доцільно згрупувати таким чином: роботи, які освітлюють історію розвитку проблеми, теоретичні роботи, які повністю присвячені темі, потім ті, що розкривають тему частково. У огляді не слід приводити повний бібліографічний опис публікацій, які аналізуються, достатньо назвати автора і назву, а поряд в дужках проставити порядковий номер бібліографічного запису цієї роботи в списку літератури. Закінчити огляд треба коротким висновком про ступінь освітленості в літературі основних аспектів теми.
Основна частина – це виклад матеріалу про об'єкт дослідження, які є необхідними і достатніми для розкриття суті даної науково-дослідницької роботи і її результатів. Як правило науково-дослідна робота складається з трьох частин:
Висновок повинен містити короткий і логічно послідовний виклад результатів дослідження. Тут приводять оцінку одержаних результатів роботи (негативних теж), можливі галузі їх використання, народногосподарську, наукову, соціальну значущість роботи. У висновку формулюють підсумки і узагальнення з усіх висвітлених питань, визначають шляхи і напрями вирішення проблемних аспектів теми. Рекомендації можуть бути розроблені студентом як самостійно на підставі практичного досвіду, так і через узагальнення пропозицій, що містяться у літературних джерелах.
Дуже важливо, щоб висновки відповідали поставленим задачам. У висновках необхідно вказати не тільки те позитивне, що вдалося знайти в результаті вивчення теми, а також недоліки і проблеми практичного застосування дослідження, конкретні рекомендації щодо їх усунення. Основна вимога до завершальної частини - не повторювати зміст вступу і основної частини роботи.
Список використаних джерел складається на основі робочої картотеки і відображає обсяг використаних джерел і ступінь вивчення досліджуваної теми, є «візитною карткою» автора роботи, його професійним обличчям, свідчить про рівень володіння навиками роботи з науковою літературою.
«Список...» повинен містити бібліографічний опис джерел, використаних студентом під час роботи над темою. Складаючи його, необхідно дотримуватися вимог державного стандарту. Кожен бібліографічний запис треба починати з нового рядка, літературу слід розташовувати в алфавітному порядку авторів і назв робіт, спочатку видання на українській мові, потім - іноземні. Бібліографічні записи в «Списку...» повинні мати порядкову нумерацію. У тексті роботи слід давати в дужках посилання на номери списку. Якщо необхідно вказати номер сторінки, її ставлять через кому після номера видання.
Список використаної літератури рекомендується приводити в такій послідовності:
У додатках вміщують належним чином оформлені бланки документів, бухгалтерські регістри, машинограми.
Перш ніж друкувати роботу, студент у встановлений термін повинен зустрітися з керівником курсової роботі, доповісти ступінь готовності роботи, текст необхідно відредагувати, намітити місця для розміщення ілюстративного матеріалу, ретельно вивчити правила оформлення курсової роботи.
Рисунки, таблиці, тексти допоміжного характеру, схеми можна оформляти у додатках.
Додатки оформляють як продовження документа на його наступних сторінках, розташовуючи в порядку посилань на них у тексті.
Кожен додаток необхідно починати з нової сторінки вказуючи зверху посередині рядка слово «Додаток». Додатки позначають послідовно великими українськими буквами, за винятком букв Ґ, Є, З, І, Ї, Й, О, Ч, Ь, наприклад, Додаток А, Додаток Б і т.д. Якщо додатків більше ніж букв, то продовжують позначати арабськими цифрами. Дозволяється позначати додатки латинськими буквами, за винятком букв І і O.
Кожен додаток повинен мати тематичний (змістовний) заголовок, який записують під видом додатка, посередині рядка малими літерами, починаючи з великої. При наявності основного напису - заголовок записують у відповідній графі.
Нумерація аркушів документа і додатків, які входять до його складу, повинна бути наскрізна.
8. 1 Загальні вимоги до оформлення тестового документу
Курсову роботу виконують згідно з вимогами стандарту СВО НКПТ.ЗТ01-2017
і стандарту на виконання документів з використанням друкувальних і графічних пристроїв виведення ЕОМ.
8.1.1 До курсових робіт можуть входити текстові, схемні, програмні та інші документи, які друкують з використанням комп’ютера та принтера на одному боці білого паперу певних розмірів, які називаються «формати».
Текст роботи друкується на комп'ютері на одній стороні аркуша формату А4 (210х297мм).
Текст розміщується на сторінці яка обмежується полями: лівим - не менше 30 мм., правим не менше 10 мм., верхнім не менше ніж 20 мм., нижнім не менше 20 мм.
8.1.2 Документ друкують шрифтом Times New Roman чорного кольору прямого накреслення через півтора міжрядкові інтервали кеглем 14 без виділення по тексту або підкреслення.
Розмір шрифту для написання заголовків у рядках і колонках таблиць і пояснювальних даних на рисунках і в таблицях встановлює виконавець документу.
8.1.3 Мову звіту визначено у статті 21 Закону України «Про засади державної мовної політики».
8.1.4 У курсовій робіті не бажано вживати іншомовних слів і термінів за наявності рівнозначних слів і термінів мови, якою подано документ.
8.1.5 Прізвища, назви установ, організацій, фірм та інші власні назви в документі наводять мовою оригіналу. Дозволено транслітерувати власні назви в перекладі на мову документу, додаючи в разі першого згадування в тексті документу оригінальну назву.
8.1.6 На документах курсової роботи всіх форматів, незалежно від їх орієнтації, повинна бути рамка робочого поля документа, яку виконують суцільною товстою лінією, відступаючи від лівого краю аркуша – 20 мм, від інших - 5 мм.
8.1.7 Всі документи курсової роботи повинні мати основний напис і додаткові графи до нього, за винятком титульного аркуша, завдання та окремих додатків.
Форма, розміри, зміст і порядок заповнення основного напису і додаткових граф до нього викладені в міждержавному стандарті ГОСТ 2.104-68, в якому наведені форми основного напису:
- форма 2 (40 · 185 мм) - для перших аркушів текстових документів;
- форма 2а (15 · 185 мм) - для наступних аркушів схем і текстових документів.
Розміщують основний напис унизу справа рамки робочого поля.
8.1.8 Кожний документ повинен мати своє унікальне позначення.
Позначення документів вказують на титульних аркушах, в основних написах або при посиланні на той чи інший документ.
Для курсової роботи найбільш доцільною є предметна система умовних позначень, яка має таку структуру:
НКПТ. Х.ХХХХХХХХ. ХХХ
1 2 3
де 1 (Х.ХХХХХХХХ) – числовий шифр напрямку навчання та спеціальності, прийнятий у НКПТ;
2 (Х) – номер навчальної групи;
3 (XX) – порядковий номер за списком у журналі академічної успішності.
8.1.9 ВИКОРИСТОВУВАТИ КСЕРОКОПІЇ (СКАНУВАННЯ) – СУВОРО ЗАБОРОНЕНО.
8.2 Загальні вимоги до побудови та змісту курсової роботи
8. 2.1 Заголовки
Назви складових частин курсової роботи чи розділів записують у вигляді заголовків. Заголовки повинні бути короткими і відповідати тематиці викладеного матеріалу. Перенесення слів у заголовках не допускаються. Крапку в кінці заголовків не ставлять. Якщо заголовок складається з двох і більше речень, то тоді їх розділяють крапкою. Відстань між заголовком і текстом 3 інтервали, між заголовками – 1,5 інтервалу.
Не дозволяється залишати заголовок без тексту на попередній сторінці.
Всі заголовки виконують з абзацу 1,25 см. малими буквами починаючи з великої, за винятком змісту і додатків, які виконують посередині рядка.
8.2.2 Нумерація
Титульний аркуш є першою сторінкою курсової роботи, яка не нумерується.
На інших сторінках порядковий номер вказують в графі 7 основного напису за формами 2 і 2а, а загальну кількість аркушів вказують в графі 8 основного напису за формою 2.
Заголовки розділів основної частини, підрозділів, пунктів, підпунктів і т.д. нумерують послідовно арабськими цифрами, вступ, висновки та список використаних джерел не нумерують. Номер підрозділу включає номер розділу та порядковий номер підрозділу, розділених крапкою. В кінці номера крапку не ставлять, а пропускають один знак. Пункти, підпункти нумерують аналогічно.
Цифри, які вказують номер, не повинні виступати за абзац.
Рисунки, таблиці і формули нумерують послідовно арабськими цифрами в межах розділу або додатків.
В тексті документа може наводитись перелік, який рекомендується нумерувати малими буквами українського алфавіту з дужкою або виділяти дефісом перед текстом. Для подальшої деталізації переліку використовують арабські цифри з дужкою.
Кожну частину переліку записують з абзацу, починаючи з малої букви і закінчуючи крапкою з комою, в кінці останньої ставлять крапку.
8.2.3 Виноски
Пояснення до окремих даних, наведених у тексті або таблиці, можна оформлювати як виноски.
Виноски позначають над рядком арабськими цифрами з круглою дужкою, наприклад,1) .
Виноски нумерують у межах кожної сторінки. Дозволено виноску позначати зірочкою (*).
Дозволено на одній сторінці тексту застосовувати не більше ніж чотири виноски.
Знак виноски проставляють безпосередньо після слова, числа, символу або речення, до якого дають пояснення. Цей самий знак ставлять і перед пояснювальним текстом
Пояснювальний текст виноски пишуть з абзацного відступу:
- у тексті - у кінці сторінки, на якій зазначено виноску;
- у таблиці - під основною частиною таблиці, але в її межах.
Виноску відокремлюють від основного тексту звіту чи таблиці тонкою горизонтальною лінією завдовжки від 30 мм до 40 мм з лівої сторони аркуша.
Текст виноски друкують кеглем 12 через один міжрядковий інтервал.
8.2.4 Правила написання тексту
При написанні тексту слід дотримуватися таких правил:
а) текст необхідно викладати обґрунтовано в лаконічному технічному стилі;
б) умовні буквені позначення фізичних величин і умовні графічні позначення компонентів повинні відповідати установленим в стандартах. Перед буквеним позначенням фізичної величини повинно бути її пояснення ;
в) числа з розмірністю слід записувати цифрами, а без розмірності словами;
г) буквені позначення одиниць, які входять в добуток, розділяють крапкою на середній лінії (·); знак ділення замінюють похилою рискою (/);
д) порядкові числівники слід записувати цифрами з відмінковими закінченнями (9-й день, 4-а лінія); при кількох порядкових числівниках відмінкове закінчення записують після останнього (3,4,5-й графіки);
е) кількісні числівники записують без відмінкових закінчень (на 20 аркушах); не пишуть закінчення в датах (21 жовтня) та при римських числах (XXІ століття);
1) застосовувати звороти розмовної мови, техніцизми, професіоналізми;
2) застосовувати для одного і того ж поняття різні науково-технічні терміни, близькі за змістом (синоніми), а також іноземні слова і терміни за наявності рівнозначних слів і термінів українською мовою;
3) застосовувати довільні словотворення;
4) застосовувати скорочення слів, крім встановлених правилами української орфографії, відповідними державними стандартами (ГОСТ 2.316-68), якщо в документі прийнята особлива система скорочень слів або найменувань, то в ньому повинен бути наведений перелік прийнятих скорочень, який поміщають в кінці документа перед переліком термінів;
5) скорочувати позначення одиниць фізичних величин, якщо вони вживаються без цифр, за винятком одиниць фізичних величин в заголовках і боковику таблиці і в розшифровках буквених позначень, що входять у формули і рисунки;
6) застосовувати в тексті математичний знак мінус (-) перед від'ємними значеннями величин (слід писати слово "мінус");
7) після назви місяця писати слово “місяць” (не “в травні місяці”, а “в травні”);
8) використовувати вирази: “цього року”, “минулого року”, слід писати конкретну дату “в червні 2018 року”;
9) використовувати позначення одиниць фізичних величин без цифр, необхідно писати повністю: “кілька кілограмів” (за винятком оформлення таблиць і формул);
10) використовувати математичні знаки <,>, o, №, %, та ін. без цифрових або буквених позначень. В тексті слід писати словами “нуль”, “номер”, і т.д.;
8.2.5 Титульний аркуш
Титульний аркуш є першою сторінкою пояснювальної записки курсової роботи, яка не нумерується. Згідно з діючим стандартом на текстову документацію ( ДСТУ 3008-95) та з врахуванням вимог навчального закладу відповідно до профілю спеціальності в додатку А наведено зразок титульної сторінки.
8.2.6 Завдання для виконання курсової роботи
Завдання для виконання курсової роботи видається на спеціальному бланку відділення спеціальності (додаток Б). Заповнюється і підписується керівником курсової роботи. Розташовується за титульним аркушем. В загальну кількість аркушів не входить
В завданні формулюють тему (роботи), вказують вихідні дані, перелік питань, які потрібно розглянути, перелік рекомендованих джерел, перелік додатків. Вказується дата захисту роботи.
8.2.7 Зміст
Зміст розташовують після завдання для виконання курсової роботи, починаючи з нової сторінки із заголовком “Зміст” посередині рядка. До змісту включають всі заголовки (без змін) структурних частин, розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів (якщо вони мають заголовки) і додатків з зазначенням сторінок, на яких вони розміщені.
Зміст за нумерацією є другою сторінкою, на якій виконують основний напис за формою 2, на наступних - за формою 2а . Додатки можуть мати іншу форму. Основний напис слід подавати українською мовою.
Нумерацію на даній і на наступних сторінках проставляють в основному написі. Нумерація сторінок повинна бути наскрізною.
Приклад оформлення змісту наведений нижче і в додатку Б.
8.2.8 Вступ
Вступ виконують з нової пронумерованої сторінки із заголовком «ВСТУП» по центру. Текст вступу (1 – 3 стор.) повинен містити актуальність теми, яка вивчається, її практична значущість; визначаються об'єкт, предмет, мета і задачі дослідження; наводиться перелік прийомів та методів, які використовуються під час дослідження; вказується структура роботи і основний зміст структурних елементів.
У вступі і далі по тексту не дозволяється використовувати скорочені слова, терміни, крім загальноприйнятих.
8.2.9 Основна частина
Курсова робота повинна бути ілюстрована таблицями, графіками, схемами, діаграмами з використанням формул, малюнків і т.д.
Графічний матеріал - малюнки (схеми, діаграми і ін.) розміщують в документі для встановлення властивостей або характеристик об'єкту, а також для кращого розуміння тексту документа.
Кількість малюнків (креслень, діаграм, фотографій, і ін.) повинна бути достатньою для пояснення висловленого тексту. Малюнки можуть бути розміщені безпосередньо після тексту, де вони згадуються вперше, або на наступній сторінці, або представлені в додатку. На всі ілюстрації мають бути посилання у тексті.
Малюнки розміщують на листі формату А4 або займають частину його і розміщують так, щоб розглядати їх можна було, не обертаючи документа. Дозволяється малюнки розміщувати так, щоб для їх розгляду документ можна було обертати за годинниковою стрілкою. Допускається використання формату A3 і інших, що мають висоту 297 мм. У такому разі рекомендується виносити їх в додатки.
Якщо ілюстрації створені не автором роботи, необхідно при поданні їх у роботі дотримуватись вимог чинного законодавства про авторські права.
Ілюстрації можуть мати назву, яку розміщують під ілюстрацією. Ілюстрація позначається словом “Рис. __”, яке разом з назвою ілюстрації розміщують після пояснювальних даних, наприклад, “Рис. 3.1 – Схема форм бухгалтерського обліку”. Ілюстрації слід нумерувати арабськими цифрами порядковою нумерацією в межах розділу, за винятком ілюстрацій, наведених у додатках. Номер ілюстрації складається з номера розділу і порядкового номера ілюстрації, відокремлених крапкою, наприклад, рис. 3.2 – другий рисунок третього розділу.
Рис. 3.2 - Продуктивність праці
Таблиці
Цифровий матеріал, як правило, оформлюють у вигляді таблиць відповідно до рисунку 2.
Таблицю слід розташовувати безпосередньо після тексту, у якому вона згадується вперше, або на наступній сторінці.
На всі таблиці мають бути посилання в тексті курсової роботи.
Таблиці слід нумерувати арабськими цифрами порядковою нумерацією в межах розділу, за винятком таблиць, що наводяться у додатках. Номер таблиці складається з номера розділу і порядкового номера таблиці, відокремлених крапкою, наприклад, таблиця 2.1 – перша таблиця другого розділу.
Таблиця може мати назву, яку друкують малими літерами (крім першої великої) і вміщують над таблицею. Назва має бути стислою і відбивати зміст таблиці. В окремих випадках таблиця не має заголовка. Наприклад: "Таблиця 2.1".
Таблиця 2.1 - Розподіл обсягу виробленої та реалізованої продукції (робіт, послуг)
Вид економічної діяльності |
2017 рік |
2018 рік |
||||||
Обсяг виробленої продукції |
Обсяг реалізованої продукції |
Обсяг виробленої продукції |
Обсяг реалізованої продукції |
|||||
тис. грн. |
% |
тис. грн. |
% |
тис. грн. |
% |
тис. грн. |
% |
|
Виробництво харчових продуктів |
5226,75 |
60,90 |
5208,60 |
70,80 |
6331,50 |
61,18 |
6250,40 |
70,80 |
Виробництво напоїв |
22,00 |
0,20 |
9,25 |
0,10 |
26,40 |
0,25 |
11,10 |
0,12 |
Якщо рядки або графи таблиці виходять за межі формату сторінки, таблицю поділяють на частини, розміщуючи одну частину під одною, або поруч, або переносячи частину таблиці на наступну сторінку, повторюючи в кожній частині заголовок таблиці. При поділі таблиці на частини допускається заголовок таблиці заміняти відповідно номерами граф чи рядків, нумеруючи їх арабськими цифрами у першій частині таблиці. Слово “Таблиця __” вказують один раз зліва над першою частиною таблиці, над іншими частинами пишуть: “Продовження таблиці __” з зазначенням номера таблиці.
Заголовки граф таблиці починають з великої літери, а підзаголовки – з малої, якщо вони складають одне речення з заголовком. Підзаголовки, що мають самостійне значення, пишуть з великої літери. В кінці заголовків і підзаголовків таблиць крапки не ставлять. Заголовки і підзаголовки граф указують в однині. Для скорочення тексту заголовків і підзаголовків граф окремі поняття замінюють буквеними позначеннями, якщо вони пояснені в тексті або приведені на ілюстраціях.
Графу "№ з/п" в таблицю не включають. Цифри в графах таблиць, як правило, розміщують так, щоб класи чисел у всіх графах були точно один над одним. Числові значення величин в одній графі повинні мати, як правило, однакову кількість десяткових знаків.
Формули
Формули розміщують безпосередньо під текстом, в якому вони згадуються посеред строчки. Після кожної формули або рівняння залишається один вільний рядок. У формулах як символи слід застосовувати позначення, встановлені відповідними державними стандартами або загальноприйняті в науково-технічній і економічній літературі.
Матеріаломісткість обчислюється за формулою:
де Зм – витрати матеріалів, грн;
Переносити формули на наступний рядок треба тільки на математичних знаках.
Посилання
У тексті роботи потрібно давати посилання на джерело інформації. При посиланні в тексті на джерело необхідно приводити його порядковий номер згідно переліку посилань, наприклад, [7] і в необхідних випадках сторінку [9, с.18].
Допускається наводити посилання на джерела у виносках, при цьому оформлення посилання має відповідати його бібліографічному списку за переліком посилань і зазначенням номера.
Приклад
Цитата в тексті: “... у загальному обсязі робочого часу частка інформаційної роботи перевищує 70% [6]” .
Відповідний опис у переліку посилань:
6.Автоматизация робіт в установах // ТНЕР. –N 4.-M: Мир,2009.-с.66-76
Відповідне подання виноски:
1)[6]Автоматизація робіт в установах // ТНЕР. –N 4.-M: Мир,2009.-с.66-76
При посиланнях на розділи, підрозділи, пункти, підпункти, ілюстрації, таблиці, формули, рівняння, додатки зазначають їх номери.
При посиланні слід писати: “... у розділі 4...”, “...дивись 2.1...”, “...за 3.3.4 ...”, “...відповідно до 2.3.4.1...”, “...на рис.1.3...” або “...на рисунку 1.3 ...”, “наведено у таблиці 3.2 ”, “...(див.3.2) ...”, “.наведено у додатку Б...”.
У тексті роботи на всі додатки повинні бути представлені посилання.
У кінці роботи після додатків (якщо додатки відсутні, то після списку літератури) необхідно розмістити форму для рецензії (див. дод. Ж).
Практична частина курсової роботи складається з розділу «Бухгалтерський облік господарських операцій засобами програми 1С-Бухгалтерія для України» та є підсумком вивчення студентами технології ведення бухгалтерського обліку, складання і використання бухгалтерської звітності на виробничих підприємствах засобами програми 1С конфігурація Бухгалтерія для України.
Мета - перевірити засвоєння здобувачем освіти навчального матеріалу, вміння самостійно, поглиблено працювати над практичним ситуаційним завданням, критично осмислити і аналізувати отримані результати, робити висновки, аргументовано доводити свою точку зору.
У практичній частині роботи здійснюється бухгалтерський облік господарської діяльності підприємства за квартал.
Практична частина представляє собою рішення наскрізної задачі з обліку фінансово-господарської діяльності умовного підприємства. Запропоновані варіанти завдання включають в себе блок операцій за темами курсових робіт та загальногосподарськими операціями.
Завдання наскрізної задачі видається індивідуально кожному студенту випускної кафедри спеціальності «Облік і оподаткування», завдання виконується в програмі 1С-Бухгалтерія для України. Рішення завдання повинне включати необхідні первинні документи і облікові регістри блоку бухгалтерського обліку, який досліджується.
Здобувач освіти повинен продемонструвати вміння відображати на рахунках бухгалтерського обліку з наростаючим підсумком майновий та фінансовий стан організації; визначати результати господарської діяльності; практичний досвід складання бухгалтерської звітності та її аналіз; виявлення резервів ефективності роботи підприємства.
Для відображення теми курсової роботи в роботі повинно бути не менше 5 друкованих форм документів, що формуються в процесі виконання завдання та відображаються в додатках.
Результат розв'язання наскрізної задачі повинен бути представлений в наступному вигляді:
- Звіт про бухгалтерські проводки за весь період;
- Оборотно-сальдова відомість за весь період.
Всі документи виносяться в додатки і формуються в автоматичному режимі засобами програми 1С -Бухгалтерія для України.
В ІІІ розділі курсової роботи включається опис основних інструментів, механізмів та концепції вирішення обліку засобами програми 1С -Бухгалтерія згідно теми курсової роботи та умови індивідуального практичного завдання.
По кожній темі курсової роботи повинні бути висвітлені наступні питання:
- Концепція підсистеми блоку бухгалтерського обліку, який досліджується;
- Принципи та основні механізми реалізації;
- Аналіз нормативно-довідкової інформації;
- Інструменти формування звітності.
Виконану та належним чином оформлену курсову роботу студенти в призначений термін здають викладачу на рецензування.
Керівник курсової роботі знайомиться з її змістом і готує на неї письмовий відгук. У відгуку відмічаються позитивні та негативні сторони роботи, недоліки її змісту та оформлення.
При необхідності робота повертається студенту на доопрацювання.
Прорецензована робота повертається студенту для підготовки до захисту перед комісією, яку призначає завідувач відділення.
Студент протягом восьми – десяти хвилин доповідає про зміст роботи демонструючи додатково слайди презентації, дає відповіді на критичні зауваження, які вказані в рецензії, а також на питання членів комісії.
Захищені роботи, підписані членами комісії передають по реєстру до архіву для зберігання з подальшою ліквідацією на підставі акту про ліквідацію курсових робіт.
Курсову роботу рецензує викладач — керівник курсової роботи. При рецензуванні курсової роботи вихідною кількістю балів за системою ECTS вважається 100. Такою кількістю балів може бути оцінена курсова робота, яка повністю за своїм змістом і оформленням відповідає встановленим вимогам. Зменшення кількості балів проводиться відповідно до критеріїв оцінювання курсової роботи, викладених у рецензії (див. додаток Г).
Курсова робота, яка має позитивну оцінку, допускається до захисту. На захисті студент повинен розкрити основний зміст роботи, виділити її проблемні аспекти, обґрунтувати свої висновки, відповісти на запитання викладача. Викладач має право додатково знімати бали за наступними критеріями:
№ п/п |
Критерії оцінювання захисту курсової роботи |
Бали, що додатково знімаються при захисті курсової роботи |
1. |
Нерозуміння теоретичних основ даної теми |
5, 10 |
2. |
Нерозуміння і / або незнання тенденцій розвитку сучасних теорій бухгалтерського та фінансового обліку |
5, 10 |
3. |
Неспроможність аргументувати власну точку зору щодо проблем та шляхів їх вирішення по даній роботі |
5, 10 |
За результатами захисту курсової роботи студент отримує оцінку за системою ECTS, яку викладач виставляє в екзаменаційну відомість.
Курсова робота оцінюється за 100-бальною шкалою з наступним переведенням даних 100-бальної шкали оцінювання в 4-х бальну шкалу та шкалу за системою ECTS у такому порядку:
Оцінка за шкалою ECTS |
Оцінка курсової роботи за бальною шкалою, |
Оцінка курсової роботи за національною шкалою |
А |
85-100 |
5 (відмінно) |
В |
80 |
4 (добре) |
С |
65-75 |
|
D |
60 |
3 (задовільно) |
Е |
50-55 |
|
FX |
20-45 |
2 (незадовільно) з можливістю повторного захисту курсової роботи |
F |
0-15 |
2 (незадовільно) з обов’язковим повторним виконанням курсової роботи |
1. Організація бухгалтерського обліку за національними стандартами
2. Облік готівкових грошових коштів
3. Облік грошових коштів в банку
4. Облік дебіторської заборгованості
5. Облік розрахунків з підзвітними особами
6. Облік розрахунків за поточними зобов’язаннями
7. Облік розрахунків за податками і платежами
8. Облік виробничих запасів
9. Облік виробничих запасів
10. Облік інших необоротних активів
11. Облік нематеріальних активів
12. Облік зносу (амортизації) необоротних активів
13.
14. Облік розрахунків з оплати праці
15. Облік розрахунків за страхуванням
16. Облік власного капіталу
17. Облік малоцінних та швидкозношуваних предметів
18. Фінансова звітність підприємства
19. Облік фінансових результатів діяльності підприємства
20. Облік фінансових інвестицій
21. Облік довгострокових зобов’язань
22. Первинний облік праці та порядок нарахування оплати праці
23. Облік доходів від операційної діяльності підприємства
24. Облік витрат виробництва за елементами
25. Облік витрат діяльності підприємства
26. Облік сільськогосподарської продукції
27. Облік готової продукції
28. Облік товарів на торгівельних підприємствах
29. Облік нерозподілених прибутків( непокритих збитків)
30. Облік розрахунків векселями
31. Облік короткострокових зобов’язань за розрахунками з банками
32. Облік капітальних інвестицій
33. Облік розрахунків з учасниками
34. Облік розрахунків з постачальниками та підрядниками
35. Облік довгострокових кредитів банку
Базова
Л-1. НП(С)БО № 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності. Наказ Міністерства фінансів України від 07.02.2013. р. № 73;
Л-2 П(С)БО № 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах». Наказ Міністерства фінансів України від 28.05.1999 р. № 137;
Л-3 П(С)БО №7 « Основні засоби». Наказ Міністерства фінансів України від 27.04.1999 р. № 92;
Л-4 П(С)БО № 8 «Нематеріальні активи» ». Наказ Міністерства фінансів України від18.10.1999 р. № 242;
Л-5. П(С)БО №9 «Запаси». Наказ Міністерства фінансів України від 20.10.1999 р. № 246;
Л-6. П(С)БО № 10 «Дебіторська заборгованість» Наказ Міністерства фінансів України від 8.10.1999 р. № 237;
Л-7 . П(С)БО № 11 «Зобов’язання » Наказ Міністерства фінансів України від 31.01.2000 р. № 20;
Л-8 П(С)БО № 12 «Фінансові інвестиції» Наказ Міністерства фінансів України від 26.04.2000 р. № 91;
Л-9 П(С)БО № 13 «Фінансові інструменти» Наказ Міністерства фінансів України від 30.11.2001 р. № 559;
Л-10 П(С)БО № 14 «Оренда» Наказ Міністерства фінансів України від 28.07.2000 р. № 181;
Л-11 П(С)БО № 15 «Дохід» ». Наказ Міністерства фінансів України від 29.11.1999 р. № 290;
Л-12 П(С)БО № 16 «Витрати» Наказ Міністерства фінансів України від 31.12.1999 р. № 318;
Л-13 П(С)БО № 17 «Податок на прибуток» Наказ Міністерства фінансів України від 28.12.2000 р. № 353;
Л-14 П(С)БО № 18 «Будівельні контракти» Наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2001 р. № 205;
Л-15 П(С)БО № 19 «Об’єднання підприємств» Наказ Міністерства фінансів України від 07.07.21999 р. № 163;
Л-16 П(С)БО № 20 «Консолідована фінансова звітність». Наказ Міністерства фінансів України від 30.07.1999 р. № 176;
Л-17 П(С)БО № 21 «Вплив змін валютних курсів» Наказ Міністерства фінансів України від 18.08.2000 р. № 193;
Л-18 П(С)БО № 22 «Вплив інфляції» Наказ Міністерства фінансів України від 28.02.2002 р. № 147;
Л-19 П(С)БО № 23 « Розкриття інформації щодо пов’язаних сторін» Наказ Міністерства фінансів України від 18.06.2001 р. № 303;
Л-20 П(С)БО № 24 «Прибуток на акцію» Наказ Міністерства фінансів України від 16.07.2001 р. № 344;
Л-21. П(С)БО № 25 «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва». Наказ Міністерства фінансів України від 25.02.2000 р. № 39;
Л-22 П(С)БО № 26 «Виплати працівникам» Наказ Міністерства фінансів України від 28.10.2003 р. № 601;
Л-23 П(С)БО № 27 «Необоротні активи, утримувані для продажу, та припинена діяльність» Наказ Міністерства фінансів України від 07.11.2003 р. № 617;
Л-24 П(С)БО № 28 «Зменшення корисності активів» Наказ Міністерства фінансів України від Наказ Міністерства фінансів України від 24.12.2003 р. № 817;
Л-25 П(С)БО № 29 «Фінансова звітність за сегментами» Наказ Міністерства фінансів України від 19.05.2005 р. № 412;
Л-26 П(С)БО № 30 «Біологічні активі» Наказ Міністерства фінансів України від 18.112005 р. № 7904
Л-27 П(С)БО № 31 «Фінансові витрати» Наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2006 р. № 415.;
Л-28 П(С)БО № 32 «Інвестиційна нерухомість» Наказ Міністерства фінансів України від 02.07.2007 р. № 779;
Л-29 П(С)БО № 33 «Витрати на розвідку запасів корисних копалин» Наказ Міністерства фінансів України від 26.08.2008 р. № 1090;
Л-30 П(С)БО № 34 «Платіж на основі акцій» Наказ Міністерства фінансів України від 30.12.2008 р. № 1577;
Л-31. Господарський Кодекс України від 16.01.2003 р. № 436-ІV;
Л-32. Податковий Кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755- VІ;
Л-33. Закон України «Про оплату праці» № 108/95-ВР від 24.03. 95 р. зі змінами і доповненнями;
Л-34. Закон України « Про відпустки » № 504/96- ВР від 15.11.96 р. із змінами і доповненнями;
Л-35. Закон України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 р. № 996-ХІ, http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/996-14
Л-36.Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 23 травня 2003 р. № 851-ІV
Л-37. Закон України „ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування ” № 2464 - VI від 08.07.2010р.
Л-38. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений наказом МФУ від 30 листопада 1999 р. № 291;
Л-39. Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений наказом МФУ від 30 листопада 1999 р. № 291; http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99
Л-40. Методичні рекомендації щодо застосування регістрів бухгалтерського обліку, затверджені наказом МФУ від 29 грудня 2000 р. № 356
Л-41. Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань. Затверджено Міністерством фінансів України 02.09.2014 № 879№; http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14
Л-42. Інструкція «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затверджене постановою правління Пенсійного Фонду України від 27.09. 10 р. № 21 -5(із змінами та доповненнями)
Л-43. Інструкція «Про службові відрядження в межах України та за кордон» у редакції наказу Мінфіну України від 17.03.11 р. № 362;
Л-44. Наказ Міністерства статистики України «Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку малоцінних та швидкозношуваних предметів» від 22 травня 1996 р. № 145.
Л-45. Наказ Міністерства статистики України «Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів» від 21 червня 1996 р. № 193.
Л-46. Методичні рекомендації по застосуванню регістрів бухгалтерського обліку. Затверджені наказом . Міністерства фінансів України від 29 грудня 2000 р. 356.
Л-47. Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів. Затверджені наказом Міністерства фінансів України від 30 вересня 2003 р. № 561;
Л-48. Бухгалтерський фінансовий облік : підручник для студентів спеціальності «Облік і аудит» вищих навчальних закладів [Ф.Ф. Бутинець та ін.]; під заг. ред. [і з передм.] Ф.Ф. Бутинця. - 8-ме вид., доп. і перероб. -Житомир: ПП «Рута», 2009. - 912 с.
Л-49. Давидюк Т.В., Манойленко О.В. Бухгалтерський облік. Навчальний посібник. – Харків, ВД «Гельветика», 2016. – 392 с.
Л-50. Дроб’язко С. І. Облік та оподаткування підприємств малого бізнесу /
Дроб’язко С. І., Козир Т. М., Холод С. Б. – К.: ЦНЛ, 2012. – 414 с.
Л-51. Ткаченко Н. М. Бухгалтерський (фінансовий) облік, оподаткування і звітність. Підручник – Київ, Алерта, 2013. – 981 с.
Л-52. Буряк П. Ю. Облік на підприємствах малого бізнесу: навчальний
посібник / П. Ю. Буряк, Л. Ю. Шевців.– Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2013.– 438 с.
Л -53. Жолнер І.В. Фінансовий облік за міжнародними і національними стандартами. Навчальний посібник. / Г.В. Жолнер – К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 368с.
Л-54. Лобода Н. О. Облік і звітність в оподаткуванні. Практикум: навч.посібник /
Н. О.Лобода., Ю.П. Лобода.– Львів: видавництво «Ліга прес», 2014.–200 с.
Л-55. Садовська І.Б., Божидарнік Т.В. Бухгалтерський облік. Навчальний посібник. – Київ, Центр Учбової Літератури, 2013. – 687 с.
Л-56. Стрельніков О.І Звітність підприємств.Навчальний посібник.-Львів,Магнолія,
2015.-305с.
Л -57. Приймак С.В. Звітність підприємств. навчально-методичний посібник
/ Приймак С. В., Костишина М. Т., Долбнєва Д. В. – Львів: ЛДФА, Видавництво
«Ліга Прес» 2014. – 604с.
Л-58. Бруханський Р.Ф. Бухгалтерський облік. Підручник. – Тернопіль, ТНЕУ, 2016. – 480 с.
Л-59. Шара Є.Ю. Соколовська – Гонтаренко І.Є. Фінансовий облік. Навчальний посібник. – Київ, ЦУЛ, 2016. – 336 с.
Л- 60. Л.К. Сук, П.Л. Сук Фінансовий облік.Навчальний посібник. – Київ, «Знання», 2015. – 629 с.
Л- 61. Я.Д. Крупка, З.В. Задорожний Фінансовий облік. Підручник. -Тернопіль, ТНЕУ, 2017.- 451 с.
Л - 62. Кім Ю.Г. Бухгалтерський та податковий облік: первинні документи та порядок їх заповнення. Навчальний посібник.– Київ, ЦУЛ, 2014. – 600 с.
15. Інформаційні ресурси
1. http://www.sts.gov.ua - ЄБПС – Єдина база податкових знань, розміщена на офіційному сайті ДПСУ
2. http://vlasnasprava.infopodatok - Газета для практичного ведення свого бізнесу «Власна справа»
3. http://www.sts.gov.ua – Єдина база податкових знань (ДФСУ)
4. http://www.nau.kiev.ua - Інформаційно-пошукова правова система «Нормативні акти України (НАУ)».
5. http://www.me.gov.ua - Міністерство економіки України
6. http:// www.ukrstat.gov.ua - Державний комітет статистики України
7. http://www.lawukraine.com - База українського законодавства в Інтернет
8. http://www.visnuk.com.ua - Вісник фіскальної служби України
9. http://chp.com.ua - газета для практичного ведення свого бізнесу «Часный предприниматель»
10. http://www.vobu.com.ua – Електронна версія газети «Все про бухгалтерський облік»
11. http://www. nibu.factor.ua – Податки та бухгалтерський облік. Інформаційно-аналітична газета
12. http://www.dt-kt.com.ua – Інформаційний портал українських бухгалтерів.
13. http://www.balance.ua - Електронна версія газети «Баланс»
14. http://www.buhoblik.org.ua/uchet/organizacziya-buxgalterskogo-ucheta/2653-psbu.html - Положення (стандарти) бухгалтерського обліку №№1-35
Наказ Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України
29 березня 2012 року № 384
Форма № Н-6.01
_____НОВОКАХОВСЬКИЙ ПРИЛАДОБУДІВНИЙ ТЕХНІКУМ_____
(повне найменування вищого навчального закладу)
__ Циклова комісія дисциплін професійної підготовки галузі знань
«Управління та адміністрування»
(назва циклової комісії)
з дисципліни «ФІНАНСОВИЙ ОБЛІК»
(назва дисципліни)
на тему: Облік розрахунків за поточними зобов’язаннями
Студента (ки) _ІІІ_ курсу ________ групи
Галузі знань_07 «Управління та адміністрування» _____________________
Спеціальності 071 «Облік і оподаткування»____________________
__________________________________
(прізвище та ініціали)
Керівник __________________________
викладач -спеціаліст
(посада, вчене звання, науковий ступінь, прізвище та ініціали)
Національна шкала _________________
Кількість балів: __________
Оцінка: ECTS ____________
Члени комісії ________________ _____________
(підпис) (прізвище та ініціали)
________________ _____________
(підпис) (прізвище та ініціали)
________________ _______________
(підпис) (прізвище та ініціали
м. Нова Каховка – 20____ рік
Додаток Б
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НОВОКАХОВСЬКИЙ ПРИЛАДОБУДІВНИЙ ТЕХНІКУМ
Циклова комісія дисциплін професійної підготовки галузі знань «Управління та адміністрування»
Галузь знань 07 «Управління та адміністрування»
Спеціальність 071 «Облік і оподаткування»
Професійна кваліфікація Молодший спеціаліст з обліку та оподаткування
З А Т В Е Р Д Ж У Ю:
Голова циклової комісії дисциплін
професійної підготовки галузі знань
«Управління та адміністрування»
___________ _________________
“ ____ “ _____________ 20____ р.
ЗАВДАННЯ
для виконання курсової роботи
Студента (ки) ________________________________________________________________
(прізвище, ім’я та по батькові)
групи __________________
Дата видачі “___” _____________ 20____ р.
Дата закінчення “___”__________ 20 ____ р.
затверджена наказом навчального закладу від “_____”__________20 __ року № __________ 2. Строк подання студентом роботи _________________________________________________
3. Вихідні дані до роботи ___________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
4.Зміст розрахунково-пояснювальної записки (перелік питань, які потрібно розглянути)
ВСТУП
1. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА _____________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. ОСНОВНА ЧАСТИНА _______________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА ______________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ВИСНОВКИ
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕЛІК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ДОДАТКИ
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН
виконання курсової роботи
№ п/п |
Назва етапів виконання курсової роботи
|
Терміни виконання етапів роботи |
Примітки |
1. |
Складання розгорнутого плану курсової роботи |
|
|
2. |
Вступ |
|
|
3. |
Розділ 1 |
|
|
4. |
Розділ 2 |
|
|
5. |
Розділ 3 |
|
|
6. |
Висновки |
|
|
7. |
Оформлення курсової роботи |
|
|
8. |
Рецензування курсової роботи |
|
|
9. |
Підготовка доповіді та презентації до захисту |
|
|
Студент(ка) _________ ____________________
( підпис ) (прізвище та ініціали)
Керівник курсової роботи _____________ _____________
( підпис ) (прізвище та ініціали
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НОВОКАХОВСЬКИЙ ПРИЛАДОБУДІВНИЙ ТЕХНІКУМ
Циклова комісія дисциплін професійної підготовки галузі знань «Управління та адміністрування»
Галузь знань 07 «Управління та адміністрування»
Спеціальність 071 «Облік і оподаткування»
Професійна кваліфікація Молодший спеціаліст з обліку та оподаткування
З А Т В Е Р Д Ж У Ю:
Голова циклової комісії дисциплін
професійної підготовки галузі знань
«Управління та адміністрування»
___________ __________________
“ __ “ _______ 2019 р.
ЗАВДАННЯ
для виконання курсової роботи
Студента (ки) _Батура Валерії Валеріївни________________________________________________
(прізвище, ім’я та по батькові)
групи А15-1Д
Дата видачі “____” ________ 20 р.
Дата закінчення “01”квітня 2019 р.
затверджена наказом навчального закладу від “ ” 20 року №
2. Строк подання студентом роботи _______________
3. Вихідні дані до роботи _Організація ведення обліку готівкових грошових коштів______________________________________________________________________________
4.Зміст розрахунково-пояснювальної записки (перелік питань, які потрібно розглянути)
ВСТУП
Актуальність вибраної теми. Мета, завдання обліку. Об’єкт, методи та інформаційна база дослідження__________________________________________________________
1. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА
Економічний зміст готівкових розрахунків та завдання їх обліку. Законодавчо-нормативна база.__________________________________________________________
2. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Організація обліку на підприємствах. Документальне забезпечення господарських операцій з руху готівкових грошових коштів. Синтетичний та аналітичний облік готівкових грошових коштів.
3. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
Бухгалтерський облік господарських операцій підприємства засобами програми
1С-Бухгалтерия для України.
ВИСНОВКИ
Узагальнити результати дослідження обліку готівкових грошових коштів і вказати напрями його удосконалення
ПЕРЕЛІК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ:
1.Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Прийнятий Верховною Радою України від 16.07.1999р. № 996-ХIV(із змінами та доповненнями);
2. Податковий Кодекс України вiд 02.12.2010 р. № 2755-VI
[Електронний ресурс]. (із змінами та доповненнями); (із – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.
3. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні від 29.12.2017.р. № 148.
ДОДАТКИ
Первинні документи з теми курсової роботи. Звіт про кореспонденцію рахунків. Оборотно - сальдова відомість.
КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН
виконання курсової роботи
№ п/п |
Назва етапів виконання курсової роботи
|
Терміни виконання етапів роботи |
Примітки |
1. |
Складання розгорнутого плану курсової роботи |
|
|
2. |
Вступ |
|
|
3. |
Розділ 1 |
|
|
4. |
Розділ 2 |
|
|
5. |
Розділ 3 |
|
|
6. |
Висновки |
|
|
7. |
Оформлення курсової роботи |
|
|
8. |
Рецензування курсової роботи |
|
|
9. |
Підготовка доповіді та презентації до захисту |
|
|
Студент(ка) _________ ____________________
( підпис ) (прізвище та ініціали)
Керівник курсової роботи _____________ _________________
( підпис ) (прізвище та ініціали)
Додаток Г
ЗМІСТ
стор.
Вступ……………………………………………………………………………..……..3
1.1 Економічний зміст основних засобів та класифікація …………………………..7
1.2 Оцінка основних засобів…………………………………………………………..10
2 Облік основних засобів……………………….……………………………………...11
2.1 Документальне оформлення руху основних засобів та їх аналітичний облік…...11
2.2 Облік надходження основних засобів……………………………………………...13
2.3 Облік вибуття основних засобів……………………………………………………18
2.4 Облік амортизації основних засобів……………………………………………….24
2.5 Переоцінка основних засобів ………………………………………………………29
2.6 Інвентаризація основних засобів…………………………………………………...34
3. Бухгалтерський облік господарських операцій підприємства засобами
програми 1С- Бухгалтерия для України…………………………………………..... 38
Висновок ……………………………………………………………………… …………43
Список використаних джерел……………….…………………………………………….45
Додатки
8. Гречко А.В. Податкова система: конспект лекцій з дисципліни.-Київ.: КПІ ім..І.Сікорського , 2018. – 171с.
9. Лень В.С.«Облік у бюджетних установах», Навч.посібник .Київ: Каравела, 2017.-564с
10. Дідик А.М., Лемішовський В.І. Бюджетні установи: облік, оподаткування та звітність.Навч.посібник../ Львів: Видавництво «Апріорі», 2017.- 1168 с.
11.Ткаченко Н.М. Бухгалтерський фінансовий облік, оподаткування і звітність: Підручник. – 5-те вид. допов. і перероб. – К.: Алерта, 2011, - 976 с.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НОВОКАХОВСЬКИЙ ПРИЛАДОБУДІВНИЙ ТЕХНІКУМ
РЕЦЕНЗІЯ
на курсову роботу і результат захисту
Студента(ки)_____________________________________________________________
(прізвище, ім’я та по батькові)
Курсу ІІІ групи____________
Курсова робота з дисципліни «Фінансовий облік»
(назва навчальної дисципліни)
Тема_______________________________________________________________________
Керівник курсової роботи : __________________________________________________
( прізвище, ініціали керівника)
Допущено до захисту «_____»____________20____р.
Захист планується «_____»____________20_____р.
ЗМІСТ РЕЦЕНЗІЇ
№ з/п |
Критерії оцінювання курсової роботи |
Кількість балів |
Отримані бали |
Примітки |
1 |
Оформлення курсової роботи відповідає вимогам. Основні недоліки: значне перевищення обсягу (більше 5 стор.) текстової частини роботи, шрифт та інтервал не відповідають встановленим, відсутня нумерація, відсутні заголовки, неправильне оформлення цифрового та ілюстративного матеріалу, додатків тощо
|
0 - 10 |
|
|
2. |
Своєчасне затвердження плану та своєчасна реєстрація роботи та виконання графіку
|
0 - 5 |
|
|
3. |
Вступ відповідає вимогам. Основні недоліки : відсутнє обґрунтування актуальності теми та ії значущості, не визначені мета і завдання, об’єкт, предмет і методи дослідження, інформаційна база, не представлена характеристика структури курсової роботи)
|
0 - 5 |
|
|
№ з/п |
Критерії оцінювання курсової роботи |
Кількість балів |
Отримані бали |
Примітки |
4. |
Теоретична частина (розділ 1) відповідає вимогам, тобто наявності логічної послідовності та науковому стилю викладу матеріалу дослідження |
0 -15 |
|
|
5. |
Аналітична частина (розділ 2) відповідає вимогам. Основні недоліки: відсутній табличний та ілюстративний матеріал або його аналіз, використані «застарелі» дані, наведені дані, не пов’язані зі змістом тексту роботи, наявність помилок в розрахунках. |
0 – 20 |
|
|
6. |
Практична частина відповідає вимогам (розділ 3) Основні недоліки: не вірно вказані бухгалтерські проведення, не вірно проведені розрахунки основних показників діяльності підприємства , не вірно складена квартальна фінансова звітність, відсутня практична цінність роботи тощо |
0 - 20 |
|
|
7. |
Висновки відповідають вимогам Основні недоліки: не мають зв’язку з результатами дослідження, не підбити підсумки з усіх висвітлених питань і розділів, поверх ний аналіз і недостатньо обґрунтовані висновки тощо. |
0 - 5 |
|
|
8. |
Список використаних джерел відповідає вимогам Основні недоліки: недостатній рівень інформаційного забезпечення, неправильно оформлений, відсутня законодавча база, застаріла періодична література тощо. |
0-5 |
|
|
9. |
Захист курсової роботи |
0-15 |
|
|
Курсову роботу захищено «_____»_____________20_____р.
з оцінкою______________(______________)
Комісія у складі:
1. _________________________ ______________
(підпис)
2. _________________________ ______________
(підпис)
3. _________________________ ______________
(підпис)
Навчальне видання
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до виконання курсової роботи
з навчальної дисципліни «Фінансовий облік»
для студентів галузі знань 07 «Управління та адміністрування»
спеціальності 071 «Облік і оподаткування»
Укладач
|
Л.О.Волковська, викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист
|
|
Л.Д.Петловнюк, завідувач методичним кабінетом, викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист
|
Технічний редактор
|
Г.Є.Забродоцька,голова служби стандартизації технікума, викладач вищої категорії
|
Рецензент
|
І.В.Ксьонжик, доктор екон. наук, доцент, професор кафедри обліку і оподаткування , Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв
|
За редакцією Волковської Л.О.
Надруковано з оригінал-макета замовника
Лабораторія організаційно-видавничої діяльності
НКПТ
74900, м Нова Каховка, пр.. Перемоги, 11
тел./факс (05549) 7-83-20
1