Методичні рекомендації "Ефективні способи взаємодії між учасниками освітнього процесу в умовах дистанційного та сімейного навчання"

Про матеріал
Матеріал містить методичні рекомендації щодо ефективних способів взаємодії між учасниками освітнього процесу в умовах дистанційного та сімейного навчання.
Перегляд файлу

«Ефективні способи взаємодії між учасниками освітнього процесу в умовах дистанційного та сімейного навчання»

(З досвіду роботи Ждан Л.А. ,учителя української мови та літератури Марганецького ліцею № 9)


        Для навчання комунікація є невід’ємним складником освітнього процесу. І саме від рівня комунікації залежить його ефективність. Взаємодія між учнями та вчителями в дистанційному навчанні відбувається в межах штучно створеного комунікативного простору. Він передбачає сформовану ситуацію взаємодії, в якій є місце, час та взаємне бажання для спілкування, спрямовані на досягнення цілей процесу навчання. Основна мета комунікації полягає в залученні та мотивації учасників до освітнього процесу.                                 

Основними формами онлайн-комунікації є:

  • відеоконференція ( зустрічі в режимі реального часу онлайн);
  • чат (текстовий, голосовий, аудіо та відеочат).

Дистанційне навчання передбачає кілька типів взаємодій:

  • оперативне інформування ( його можна здійснювати в учнівській, батьківській групах у Viber);
  • повідомлення учителем навчального матеріалу під час онлайн-занять, уточнювальні запитання, коментарі до виконаних завдань;
  • активне спілкування учасників освітнього процесу у соцмережах, взаємодія через електронну пошту;
  • індивідуальне інструктування (надання індивідуальних консультацій у Viber );
  • онлайн-тренінги ( наприклад, на класних годинах, під час яких діти виконують практичні завдання та вправи у супроводі вчителя);
  • публікація учнівських запитань та коментарів в Google Класі ( щоб підтримувати між учнями дискусію з деяких питань навчальних тем);
  • участь учнівського колективу в творчих конкурсах та проєктах.

Завдання, які вчителі-предметники можуть запропонувати як ефективний спосіб взаємодії під час дистанційної освіти, є різноманітними:

  • замість того, щоб учні підготували повідомлення чи занотували в зошит  інформаційний матеріал, вони  записують відео з відповідної теми;
  • також учні можуть самостійно створювати запитання до навчальних тем;
  • після того, як діти сприйняли матеріал під час онлайн-уроку, вони  оформлюють карту понять (концептуальну карту). Не обов’язково при цьому користуватися сервісами, можна це завдання виконати в зошиті, а потім представити на онлайн-занятті;
  • на уроках онлайн в 5 класі практикую форму роботи «Семінар за Сократом». Учні ставлять питання одне одному з певного важливого питання або теми. Питання ініціюють розмову, яка триває як серія відповідей та додаткових запитань.
  • застосовую форму роботи «Трикутна призма» (червоний, жовтий, зелений). Учні дають вчителеві зворотний зв’язок, показуючи колір, що відповідає рівню розуміння.
  • використовую метод «Рішення-рішення». Учитель висловлює певну думку, потім просить учнів обрати позицію, що відповідає їхній думці з цієї теми і поділитися аргументацією.

 

 

Способи взаємодії між учасниками освітнього процесу в умовах сімейного навчання (з досвіду роботи):

  • це зв’язок у групі Viber, яка була створена для роботи з учнями, що знаходяться на сімейній формі навчання;
  • відвідування учнями уроків-онлайн з навчальних предметів ( якщо у дитини є така можливість);
  • перегляд учнями відеозаписів уроків;
  • учням був наданий доступ до навчальних матеріалів в Google Класі, тому вони мали змогу їх переглядати та публікувати запитання, коментарі, якщо щось було незрозумілим;

     - за необхідності для учнів, що знаходяться на сімейній формі навчання,  можуть бути організовані консультації з предметів.

Отже, для організації комунікування між учасниками освітнього процесу в умовах дистанційного та сімейного навчання учителі можуть використовувати різні сервіси-месенжери, створювати власні вебресурси або застосовувати вже існуючі на свій вибір. При цьому вчитель повинен надати учням чіткі рекомендації щодо використання ресурсів, послідовності виконання завдань тощо.

docx
Додано
7 травня 2023
Переглядів
1679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку