Формування культури мислення учнів у процесі вивчення математики
Мало мати хороший розум, головне — гарно його застосовувати.
Р. Декарт
Важливою складовою загальної культури людини є культура мислення. Це не вроджена якість, вона формується і розвивається в процесі пізнання людиною навколишньої дійсності та оволодіння знаннями.
Формування культури мислення учнів у процесі вивчення математики є:
Необхідно спеціально навчати вміння мислити, озброювати учнів знаннями про зміст і послідовність розумових дій, які забезпечують засвоєння математичних знань. Слід враховувати і діалектичний характер співвідношення між знаннями та мисленням, який полягає в тому, що зміст знань визначає характер і спрямованість мислення, а рівень розвитку мислення визначає об’єм і якість засвоєння знань.
Формування культури мислення — цілеспрямований, систематичний процес, можливий за умови орієнтації не на зміст та кількість засвоєних знань, а на процес їх здобуття (важливо не що і скільки, а В ЯКИЙ СПОСІБ) та раціонального об’єднання програмового матеріалу в логічно завершені блоки.
Ознаками культури мислення є:
Для формування культури мислення учнів необхідно:
виділяти головне;
порівнювати;
узагальнювати.