Методичні рекомендації на тему "Творчий підхід до вивчення біографії письменника"

Про матеріал
Практичні поради для колег, як цікаво, пізнавально подати біографію письменника, підготувати учнів до сприйняття твору через розуміння світогляду автора
Перегляд файлу

 

ТВОРЧИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ БІОГРАФІЇ ПИСЬМЕННИКА

 

 Вивчення біографії письменника - один із важливих уроків у курсі зарубіжної літератури. Звичайно, вчитель найчастіше використовує до болю знайомі розповіді про життя і творчість авторів. Домашнє завдання часто визначене традиційними завданнями: прочитати підручник, дати відповіді на запитання, скласти хронологічну таблицю. Є робота, є завдання, але відсутній інтерес до особистості письменника , який може відбити бажання читати сам твір.

 Творчий підхід учителя зарубіжної літератури до вивчення біографії письменника сприятиме формуванню в здобувачів освіти інтересу до системного читання, навчатиме їх  критичногомислення, забезпечить розвиток ключових та предметних компетентностей. Ось деякі форми і методи роботи, які не тільки допоможуть зробити цікавим урок  вивчення життєвого і творчого шляху письменника,а й сприятимуть реалізації основних завдань з вивчення предмету. Поєдання дидактичних, літературознавчих та методичних принципів зробить  процес вивчення зарубіжної літератури творчим процесом, у якому максимально розкриватимуться творчі здібності учителя та учнів.

 

  1. Презентація творів письменника, проведена безпосередньо в бібліотеці школи, міста.
  2. Виготовлення реклами, буктрейлера твору автора.
  3. Уявне інтерв’ю з автором.
  4. Розповідь про письменника від імені його сучасників.
  5. Написання статті підручника із відповідями на попередньо поставлені учнями запитаннями.
  6.  «Літературний портрет з обрамленням». /Розповідь про письменника біля стилізованого портрету, в обрамлені якого зображені фрагменти ключових подій, портрети персонажів, фрагменти ілюстрацій тощо/.
  7. Заочна подорож до музею письменника.(Бажано використовувати сучасну медіа теку)
  8. Складання автобіографії письменника за наявними джерелами  інформації.
  9. Літературне лото, у якому зберігається принцип «число /дата/ - подія».
  10. Засідання «вченої ради», на якому вивчаються матеріали біографії, звучать відповіді «заборонені» питання.
  11. Урок –літературна  композиція за творчістю поета з відображенням етапів життя і творчості у ліриці.
  12. Урок – захист проведеного мікродослідження (проєкту)окремих фактів біографії. Презентація проєкту.
  13. Написання кіносценарію, підбір матеріалів для кінофільму про письменника.
  14.  Авторська мультимедійна презентація, плейкаст.
  15. Сторінками сімейного альбому.
  16. Постать письменника  у висловлюваннях знаменитих людей.
  17. Аукціон знань за матеріалами життя і творчості письменника.
  18. Відкриття пам’ятного знаку: таблиці, дошки, присвяченої творчості митця.
  19. Складання власного епіграфу про автора, його твір .
  20. Усний журнал, який супроводжується демонстрацією репродукцій, фотоматеріалів, малюнків, виразним читанням уривків з творів автора.
  21. Хронологічна стрічка, у якій співставляємо події з життя письменника та історичні події, сучасником яких він був.
  22. Іменний годинник: біографія подана у формі іменного годинника митця, де циферблат –це дати, символи вагомих подій.
  23. Біографія митця у листах сучасників.
  24. Подяка письменнику за уроки життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Форми і прийоми роботи , що активізують пізнавальну   діяльність  учнів

 

  1. Навмисна помилка, яка введена в інформацію. Учень повинен знайти помилку та виправити  її. Наприклад,  серед правильних  причин  «Великої депресії» вказані: Непродумана  система кредитування  «середнього американця». (Потрібно: Розвинута система надання дешевих кредитів…)

 

  1. Диктант – гіпотеза. Учитель дає початок фрази, яку учень повинен завершити : природні ресурси , впливаючи на потреби суспільства, … (створюють лише фон, в якій можлива реалізація цих потреб).

 

  1. Передати зміст події від імені її очевидця ( або дійової особи, літературного героя  історичної особи тощо).

 

  1. Заповнити відсутні дані:

Наприклад,  1917 р.    -     ?

                           ?    р. – правий військовий переворот в Аргентині;

                         1938 р. -    ? 

      

  1. Встановити хронологічну послідовність подій за деформованим планом.

 

  1. Дібрати малюнок, максимально наближений до змісту уривку, який потрібно проілюструвати. Проте окремі деталі можуть мати певну невідповідність. Завдання для учня пов’язане зі встановленням цих невідповідностей.

 

  1. За поданою репродукцією картини знайти ознаки певної культурної епохи, мистецького напряму, школи. Наприклад, відоме полотно французького художника Клода Моне «Враження. Схід сонця», за яким учні повинні назвати ознаки імпресіонізму.

 

  1. Співставивши декілька явища, знайти спільні (відмінні) риси між ними. Наприклад, натуральні продукти – відсутність грошей – бартер.

 

  1. Створити портрет видатного діяча з обрамленням. У якості останнього використовуються фрагменти малюнків із зображенням літературних героїв, відкриттів тощо.             

 

  1. За поданою цитатою спрогнозувати характер відносин між певними людьми, країнами, встановити особливості та хронологічні межі певної події.  Наприклад,  слова професора Преображенського із повісті М.Булгакова «Собаче серце»: « Що таке ця ваша « розруха»?. Та її зовсім не існує.!.. Якщо я , замість того, щоб  оперувати , щовечора у себе в

 

квартирі  почну співати хором. У мене настане розруха… Якщо я , відвідуючи вбиральню, почну, вибачте мені за вислів мочитися повз унітаз

і те ж стануть робити Зіна  й Дарина Петрівна, у вбиральні станеться розруха. Відтак, розлука не в клозетах,  а в головах».

 

  1.  Скласти кросворд, ключовим словом якого стане назва вивченої теми.

 

  1. За поданим тлумаченням слів кросворду / вікторини назвати вміщені поняття. Наприклад,1. Провідний напрям у мистецтві початку ХХ століття -  ( модернізм) 2. Літературний напрям, який розвинувся із знаменитого « об’єктивного методу» Флобера -  ( натуралізм)…

 

  1. Скласти словниковий диктант за вивченими термінами. За аналогією – тлумачний словник).

 

  1. Спрогнозувати подальший розвиток подій, « змінивши» їх на певному етапі. Наприклад, Гітлер не розв’язує Другу світову війну на території СРСР , або героїня роману Маргарита «Майстер і Маргарита» змирилася із зникненням Майстра.

 

  1. За поданим уривком із художнього твору ( музичного, живопису) назвати певні невідповідності історичній правді. Пояснити їх.

 

  1.  Підготуйте рекламу на користь зробленого вченим відкриття (написаного твору тощо).

 

  1. Зробіть певні помітки на карті, таблиці, які дадуть можливість висвітлити хід події , суть явища, що вивчається( робота з « німою « картою, таблицею».

 

  1. Знайти та встановити стрілками відповідні зв’язки :

 

Бутлеров                     теорія кольоровості органічних речовин

Кіпріанов                    перший підручник з органічної хімії

Прянишніков              теорія нітратного живлення рослин

 

 

   19.Запропонувати , підготувати лоти для аукціону за вивченою темою.

 

   20. Дібрати матеріал за принципом антитези.

 

 

 

     

 

 

doc
Додано
31 березня 2023
Переглядів
1254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку