Методичні рекомендації на тему:«Застосування систем мас-медіа під час занять математикою з метою формування особистості здатної до самовдосконалення»

Про матеріал
Метою роботи є вивчення різних видів систем мас-медіа, аналіз доцільності використання тих чи інших видів на уроках математики та розробка методичних рекомендацій щодо їх застосування на різних етапах навчального процесу для формування особистості здатної до самовдосконалення.
Перегляд файлу

Тема педагогічного досвіду учителя математики Харківської гімназії  82 Харківської міської ради Харківської області Калаш Олени Володимирівни: «Застосування систем мас-медіа під час занять математикою з метою формування особистості здатної до самовдосконалення».

Метою роботи є вивчення різних видів систем мас-медіа, аналіз доцільності використання тих чи інших видів на уроках математики та розробка  методичних рекомендацій щодо їх застосування на різних етапах навчального процесу для формування особистості здатної до самовдосконалення.

Мета реалізується шляхом вирішення наступних завдань:

  •         аналіз нової редакції Концепції впровадження медіаосвіти в Україні;
  •         аналіз науково-практичної літератури, різних методик впровадження систем медіаосвіти в навчально-освітній процес;
  •         вивчення способів організації діяльності учнів на уроках математики та в позаурочний час з використанням різних видів медіаосвіти;
  •         визначення доцільності використання інформаційних технологій на різних етапах уроку;
  •         розробка методичних рекомендацій стосовно використання систем медіаосвіти під час вивчення різних тем з математики;
  •         розробка інформаційного забезпечення для використання новітніх технологій.
  •         створення психолого-педагогічних умов для формування в учнів загальних навчальних навичок як умови раціональної організації їх самоосвітньої діяльності;
  •         запровадження діяльного підходу до організації навчання учнів з визначенням мети власної діяльності та плануванням роботи з її реалізації.

Об`єкт дослідження – впровадження медіаосвіти в освітній процес на всіх рівнях, включаючи як традиційні, так і новітні медіа.

Предмет дослідження – заняття з математики в урочний та позаурочний час.

Сучасний світ потребує творчих особистостей здатних до самовдосконалення.

21 квітня Президія Національної академії педагогічних наук України схвалила нову редакцію Концепції впровадження медіаосвіти в Україні.

В нашому сучасному світі розвиток інформаційно комутативних технологій та системи мас-медіа відбувається з великим прискоренням. Тому для формування особистості, здатної до самовдосконалення необхідна система підготовки для корисного і успішного користування цими технологіями та системами. Все більше часу молодь і дорослі проводять во взаємодією з різними видами медіа. Отже велике значення набуває впровадження медіа системи в освітню діяльність на різних етапах, в поурочний час й в позашкільній діяльності.

 Серед різноманітних видів медіа системи розрізняють традиційні і нові види.

Чи можна виховувати творчу особистість і при цьому не мислити творчо? Чи може людина, яка не вміє творити навчити творчості іншу? Чи можна вимагати оригінальності й при цьому не бути креативним? Починати потрібно з себе, а потім навчившись самому, навчати інших. Використання інноваційних технологій для формування творчої особистості на уроках математики, с.109 https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/24662/2/%D0%A3%D0%B6%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%202.pdf

Творча особистість це широко ерудована людина, яка відкрита до нового, готова йти наперекір шаблонам, креативна, яка не потребує зовнішніх стимуляцій для того щоб розвиватися.

Сформувати творчу особистість здатну до самовдосконалення-це мрія чи реальність? С.684 http://www.wayscience.com/wpcontent/uploads/2019/07/Zbirnik-7-mizhnarodna-naukovo-praktichna-internet-konferentsiya.pdf

Як навчити учнів розв`язувати задачі? Освітній проект «На Урок» https://naurok.com.ua/publ/148076

Зрозуміло, що в залежності від мети, яку реалізує вчитель під час освітнього процесу, доцільно використовувати різні види медіа.

Наприклад, залучення дітей до підготовки матеріалу для вивчення нової теми. Розробка уроку алгебри для 8 класу на тему «Стандартний вигляд числа з використанням регіонального компонента». Освітній проект «На Урок» https://naurok.com.ua/publ/148050

Використання веб-сайтів як носія інформації. Посилання на сайт http://sajt-vchitelya-matematiki78.webnode.com.ua/

Спонукання до пошуку матеріалу й подальшого аналізу, залученням до участі у Каразінському колоквіумі, конкурсу –захисту наукових робіт МАН.

Використання Desmos – графічного калькулятора, як мобільний додаток, який можна використовувати для демонстрації різноманітних перетворень графіків функцій й геометричних фігур.

Використання проектної діяльності дозволяє організувати клас таким чином, щоб кожний працював у власному темпі. Під час проектної діяльності учні можуть навчатися, розвиватися, шукати відповіді на запитання. Кожна дитина має можливість виступити доповідачем, створивши презентацію, як власний висновок із своєї проектної діяльності. Посилання на блог:щоденник «Навчання для майбутнього» http://lenakalasch.blogspot.com/

Запропонування аудіо уроків, складання математичних задач з участю улюблених героїв й використати це на уроці. https://naurok.com.ua/publ/96529

Очікувані результати:

Чому необхідна медіа грамотність ? Наш час характеризується широкими зв`язками школярів з медіа засобами. Нова редакція Концепції впровадження медіаосвіти в Україні дозволить зробити освіту більш сучасною, яка б відповідала потребам швидко змінюю чого світу, що нас оточує. Чи можна долучати до системи мас-медіа, при цьому самому бути обізнаним? Стимулювати учнів до самовдосконалення, а самому використовувати застарілі способи передачі інформації?

 Починати потрібно з себе, а потім навчившись самому, навчати інших.

doc
Додано
30 червня 2022
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку