Методичні рекомендації по роботі з гіперактивними дітьми

Про матеріал
Методичні рекомендації для батьків гіперактивної дитини, які допоможуть налагодити взаємодію та допомогти дитині адаптуватися до навчання. Рекомендації для педагогів допоможуть їм зрозуміти дитину та покращити процес взаємодії та спілкування.
Перегляд файлу

Рекомендації батькам гіперактивної дитини.

 

      1.У своїх стосунках з дитиною дотримуйтеся "позитивної моделі". Підкреслюйте її успіхи та заохочуйте її зусилля, особливо у всіх видах діяльності, які потребують концентрації уваги, навіть якщо результати далекі від досконалості. Це укріплює впевненість дитини у власних силах та підвищує її самооцінку. Заохочення бажаної поведінки може бути не лише словесним, але й матеріально відчутним: можна заохочувати дитину наклейками, вирізаними з паперу зірочками, смайликами та ін., а при нарахуванні певної їх кількості – винагороджувати. 

            2.Намагайтеся рідше говорити "ні" і “не можна" – краще спробуйте переключити увагу дитини. Розмовляйте з дитиною завжди стримано, спокійно, м'яко. 

3.Давайте дитині лише одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.

4.Не давайте довгих вказівок і не читайте довгих нотацій – вона вас просто не вислухає до кінця.  

5.Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.  

6.Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня. 

7.Уникайте, по можливості, скупчення людей. Перебування в натовпі діє на таку дитину надто збуджуюче.  

8.Під час ігор обмежуйте дитину одним партнером. Уникайте неспокійних, галасливих приятелів. 

9. Оберігайте дитину від перевтомлення, оскільки воно призводить до зниження самоконтролю і наростання гіперактивності. 

10. Неможливо і не слід пригнічувати підвищену рухову активність – направте її в потрібне русло. Корисні щоденна фізична активність на свіжому повітрі, тривалі прогулянки, біг, спортивні заняття, ігри, особливо такі, що одночасно розвивають увагу (наприклад, фізичні вправи, коли ви показуєте одне, а говорите інше, і дитина повинна слідувати лише вказівкам).  

11. Заохочуйте сильні сторони дитини. Допоможіть дитині стати знавцем і віртуозом в якій-небудь справі (музика, шахи та ін.), яка їй цікава і краще дається. Будь-які знання, уміння і захоплення піднімуть ії самооцінку і рейтинг в очах інших дітей. 

12. Більше грайте з дитиною: через цю найближчу і зрозумілішу діяльність ви багато чому зможете її навчити.  

13. Працюйте в постійному контакті з педагогом.  

14. Розберіться в своїх почуттях. Ця проблема викликає в батьків зазвичай цілу гаму суперечливих почуттів: недовіру, розчарування, почуття провини, почуття несправедливості. Впоратися зі своїми емоціями - ваше перше завдання.  

15. Прочитайте все, що можете знайти про ту проблему, з якою ви зіткнулися. Поговорите з фахівцями. Проблема виникла не вчора, по ній вже накопичено досить спостережень, висновків і методик. Ознайомтеся з ними і виберіть те, що найбільш підходить для вас і вашої дитини.

 

 

 

Рекомендації вчителю по роботі з гіперактивними дітьми.

  1. Не слід заставляти гіперактивну дитину займатися більше, ніж вона може. Наприклад, якщо всі діти можуть продуктивно займатися певною діяльністю протягом 20 хвилин, а гіперактивна дитина стомлюється через 10 хвилин, краще включити ії в інший вид діяльності (попросити полити квіти, скласти олівці і так далі). Якщо після цього вона відчує сили продовжити перервану роботу, то це цілком можливо.
  2. Під час занять обмежувати до мінімуму відволікаючі чинники. 
  3. Бути експресивним, театральним: незвичність в поведінці педагога може допомогти дитині сконцентрувати увагу.
  4. Не вимагати від дитини великої акуратності при виконанні завдань на початку корекційного шляху. Таким чином сприяти формуванню почуття успіху. Діти повинні отримувати задоволення від виконаного завдання, у них повинна підвищуватися самооцінка.
  5. Дитину краще посадити поряд з вчителем: час від часу можна покласти руку на плече дитини, оскільки будь-які тактильні відчуття допомагають гіперактивним дітям сконцентрувати увагу.
  6. Гіперактивним дітям складно швидко переключитися за вимогою дорослого з одного виду діяльності на іншій. Допоможіть, виробивши, наприклад, конкретні правила поведінки і роботи. Ці правила позначаються символами, піктограмами і пред'являються за необхідністю. З дитиною заздалегідь обговорюється їх зміст і сфера застосування. Проте слід пояснити дитині, що якщо вона порушить правило – не все втрачено.
  7. Для ефективнішої роботи можна заздалегідь обговорити з дитиною, що вона сама собі хоче порадити при виконанні завдання.
  8. Інструкції, які вчитель дає учню, мають бути дуже конкретними і містити не більше 10 слів. Говорити недовго, чітко дати завдання, встановити правила і послідовність їх виконання і невиконання.
  9. Гіперактивну дитину необхідно частіше заохочувати. Наприклад, досить часто видавати їй жетони, які протягом дня вона може обміняти на винагороди (краще не матеріальні): право йти на прогулянку в першій парі, роздавати дітям іграшки, альбоми, олівці та ін.
  10. По можливості ігнорувати зухвалі вчинки дитини. Перш ніж реагувати на неприємний вчинок, зупиніться на декілька секунд (наприклад, порахуйте до десяти).
  11. Намагайтеся бути поряд з дитиною, коли вона виконує яке-небудь завдання.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
8 вересня 2021
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку